Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Glimt1916 »

Jeg tror ikke at han er fornøyd, men det virker ikke som han vet hva han skal gjøre. Det samme laget går ut på banen i kamp etter kamp og sliter med de samme problemene. Jeg synes keeperbyttet var positivt i går, nå er det på tide å gjøre noen endringer blant utespillerne også.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by mortsto »

Knuta wrote:Synes vel Han kan i hvert fall begynne med å plasserer de beste spillerne på banen samtidig. De beste i angrepet er Ibba og MoMoo. De bør spille samtidig. De beste på midtbanen er Badou, Konradsen, Chatto og TJ. Disse 4 bør spille samtidig. I forsvar Imingen, Brix, Moe og Sane. Disse 4 bør spille.
Uenig. Vi så hvor handicappet vi ble med feilbeint Imingen på høyre back. Man må se på sammensetningen i laget. Har en fire gode venstrebacker, så er det neppe lurt å besette hele forsvarslinja med dem.
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Er Brede og Sane venstrebeint?. Vi er nødt til å ha Brede og Sane i midtforsvaret. Vi har ikke noe annet valg. Så får Brix ta høyreback og Imingen venstre. Brix spilte høyreback i starten og klarte seg brukbart. Som Glimt1916 sier vi er nødt til å gjøre forandringer.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Crazy horse »

Trapattoni wrote:Forøvrig - når noen tolker JHHs uttalelser etter kampen i går dithen at han er fornøyd med situasjonen, så lurer jeg på hvilket stoff som er på avveie rundt på formuet her. Det vil jeg også prøve!
Jeg tror ikke han er fornøyd med situasjonen, jeg snakker om signalet han gir ved å virke komfortabel med situasjonen. For meg virker det sånn når han sier han er fornøyd med spillernes innsats, og han gir dem all honnør for den.
Jeg liker ikke spesielt godt den morsomheten med stoff, det får dem som stiller litt kritiske spørsmål til å virke uberegnelige og ureflekterte.
Last edited by Crazy horse on Mon Aug 04, 2014 12:16 pm, edited 1 time in total.
Fotball er nesten alltid morsomt
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by mortsto »

Londak
TJ-Moe-Sane-Brix
Konradsen-Karlsen-Badou
Momoo-Ibba-Olsen

Første pri å bytte ut Olsen med Berglann om førstnevnte ikke har dagen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by gavharr »

Med fare for å ta en "Cato/Kåre", hva med å prøve Badou på ene vingen. Han er bedre enn Trond en mot en, og vi benytter oss jo sjelden av bakrom likevel. I tillegg vil vi ved å benytte f.eks. Saltnes få en midtbane som er hakket mer defensivt organisert. Evt. Karlsen.
Burde være lett for Badou å gå inn i den rollen. Badou kan jo både passere på utsiden, samt trekke innover og skyte selv...

Evt. kunne vi prøvd en løsning med Ibba og Momo på topp, med Badou som falsk 10'er. Tror vi hadde skåret mer mål på den måten...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Now we start talking. Helt enig. Til JHH: kom deg ut av tvangstrøya som du har på deg for tiden.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by FSHelgeland »

Er uenige med dere alle sammen, vi har noen spillere på banen som vet de kan og som har prestert på høyt nivå tidligere, disse trenger tilit og spilletid. Systemet er bra nok, og spillerne er bra nok, men trua og selvtiliten er for tiden ikke bra nok. Dette sitter bare mellom ørene på spillerne og vi trenger sårt en positiv opplevelse igjen.
Tippeliga 2015
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Garrincha »

Jeg er for 4-3-3 i utgangspunktet, men det er ikke til å stikke under en en stol at vingspillet vårt ikke har fungert over mange kamper nå. Det er ikke bare vingenes feil, men mye av problemet er at når midtbanespillerne våre kommer i hundre og helvete fremover på banen for å være delaktige foran mål og så mister Trond eller Dane ballen fordi de ikke er gode nok en mot en, noe som resulterer i at midtbanen må snu å så jobbe seg over hele banen tilbake igjen,så er det klart at det både koster mye krefter og er litt demoraliserende.

Hvis vi spiller slik Knuta med flere foreslår, med Ibba og Moustapha som spisser og Badou i 10errollen, altså 4-1-2-1-2, vil vi ha relativt med trykk fremfor mål uten at indreløperne sliter seg helt ut. Blir det mye rom på vingene kan back og indreløper bytte litt på ta det rommet slik at kreftene fordeles litt på flere spillere.

Vi burde i alle fall vurdere dette enkelte kamper der vi ser motstander har funnet effektive motrekk til vår 4-3-3, som en plan B.

(Var veldig mot å forandre på 4-3-3 forrige gang vi debaterte dette, men det var fordi vi var såpass tidlig i sesongen og at jeg var sikker på at vi kom til å bli bedre og bedre utover sesongen, men nå er sola snudd forlengs og vi har fallt plass etter plass nedover på tabellen samtidig som at det blir færre og færre kamper igjen, derfor mener jeg at vi må prøve noe annet når vi ser at plan A ikke fungerer etter planen.)
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Crazy horse »

Vi skulle kanskje tatt en treningskamp mot et lokalt lag for å trene formasjoner og styrke selvtilliten? Er det ikke noe sånt på gang? Glimt har jo før om årene hatt profileringskamper i distriktet.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by gavharr »

FSHelgeland wrote:Er uenige med dere alle sammen, vi har noen spillere på banen som vet de kan og som har prestert på høyt nivå tidligere, disse trenger tilit og spilletid. Systemet er bra nok, og spillerne er bra nok, men trua og selvtiliten er for tiden ikke bra nok. Dette sitter bare mellom ørene på spillerne og vi trenger sårt en positiv opplevelse igjen.
Jeg er forsåvidt enig, men hva kan vi gjøre for å få selvtilliten på plass. Jeg tror Knuta sin idé er en måte å gjøre det på. Å sitte å vente i 7 tap på rad og tro at ting skal ordne seg selv er fryktelig naivt. Når da i tillegg enkelte spillere har klippekort og ikke blir byttet ut, til tross for slett innsats og form, hvilket signal sender man da til dem som sitter på benken?

Lite vits i å ha assistkongen fra Adecco sittende på benken hele året....
Enten sender man Berglann, Saltnes osv på lån, eller så gir man dem sjansen til å snu en negativ trend for laget.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Garrincha »

Trond har sikkert fått med i kontrakten at han skal ha fast plass på laget :lol:

(Og det værste er at jeg kødder ikke.) :glis
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Man behøver ikke å være særlig fotballintelligent for å se at det var da MoMoo og Ibba fikk 15 min sammen mot Aafk at det begynte å skje noe. Aafk ble usikre på et mønster de ikke hadde forutsett og Glimt fikk pluselig et helt annet trøkk. De siste 10 min ble det nesten panisk i Aafk's forsvar. Glimt fikk to oppspillspunket i stedet for ett og jeg gir meg ikke på at det er det beste alternativet nå inntil det motsatte er bevist. Har man ett oppspillspunkt og Ibba hele tiden har 3 mann i ryggen gir det gutten utrolige vanskelige arbeidsforhold.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

Jeg har en del radikale forslag, men her er et ganske basic et. "Snu" midtbanen mot Sogndal. La Badou angripe foran Chatto og Karlsen. I praksis blir vel dette da 4-2-3-1. Ok utgangspunkt for kontringsfotball, med ok trykk sentralt i forsvaret. Kan være ok med både Richards og Olsen på bana hvis man har tenkt å utnytte ferdighetene deres. Tror midtbanebrekkinga ellers ikke vil by på for store omstillingsproblemer siden den vante midtbana ikke har funka uansett ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ingen87 »

Crazy horse wrote:styrke selvtilliten?
Kunne kanskje stablet opp et lag i Nedre-Beiarn (no offence), hvis ikke er jeg redd for at dette kan vikre mot sin hensikt. Slik de har spilt i det siste kunne fort et av de lokale lagene hamlet godt opp mot Glimt. Ser for meg Fauske/Sprint ligger å triller ball på 25 meter mens Glimt fortsetter å rygge xD
Førr Evig!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Crazy horse »

Om det skjedde ville det selvsagt vært mot sin hensikt. :wink:
Fotball er nesten alltid morsomt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by J I P »

Jan Halvor Halvorsen har fått mye ros fra Ibba i forbindelse med overgangen til den kinesiske klubben.

Senest i denne artikkelen
http://www.groruddalen.no/index.php?pag ... etID=14075

Talenter i Groruddalen blir nok ikke skremt av å ta turen nordover av slike omtaler.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by J I P »

Still Jan Halvor et spørsmål! (og du får kanskje et svar)

http://www.an.no/N__kan_du_stille_Glimt ... 63594.html
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by G-s-enz »

Stilte noen relativt kritiske spørsmål,tviler på jeg får svar. Men håper på svar da jeg stilte spørsmål angående den defensive organiseringen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by mortsto »

G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by G-s-enz »

Ser at han mener at Glimt ikke er dårig organisert men at personlige feil gjør at det kommer baklengs. Aiaiaia ikke akkurat ett betryggende svar :shock:
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Taskeladdn »

Om det ikke er et betryggende svar, så er det iallefall et korrekt svar..
Hadde vært mindre betryggende om han kom med noe svada..
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Det er jo et svada svar å si målene kommer av personlige feil.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Glimt1916 »

Jeg er ikke enig i at det er et korrekt svar. Alle lagene Halvorsen har trent har sluppet inn mange mål, og om det bare skyldes personlige feil så er han en helt eksepsjonelt uheldig trener.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Taskeladdn »

Jeg synes det er et ganske korrekt svar når faktisk mestepartene av målene vi får imot oss er grunnet personlige feil da.
Fex mot Molde så får vi 2 mål imot som er personlige feil og et mål imot som rettåslett er et kunstverk.

Når organiseringen er slik at kant skal følge backen, og stopper skal bryte foran spiss, så er det jo personlige feil som er grunnen til at vi nettopp slipper inn to mål fordi kanten ikke følger backen, og stopperen ikke bryter foran spissen.
Post Reply