Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ingen87 »

Ja vi er inne i sesong nr 2 med "håp om at det snur"..
Førr Evig!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16606
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Sulliken »

Det mumles i allefall ikke om "god treningsuke".
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by MhepA »

JHH har alltid vært defensiv i holdningen. Når han lå med Sogndal på 2. plass i Tippeligaen i 2003 så var det ikke realistisk å ta medalje.

http://www.dagbladet.no/sport/2003/05/05/368010.html
- Nei, det er ikke realistisk. Det er en lang sesong, vi fokuserer bare på at vi skal utvikle oss fra kamp til kamp.
Enig i at man skal hause ned så man ikke blir sett på som favoritter til hver kamp, men det må da finnes en mellomting mellom Jan Halvor Halvorsen og Rikard Norling.

Dette høres kanskje slemt ut, men hold deg gjerne på sykebenken så lenge som mulig. Eventuelt kan du la være å komme tilbake når du blir frisk.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

JEG føler et press for å levere i min jobb, hver eneste dag, som offentlig ansatt og ganske beskytta. Følte at det var verdt å dele i denne sammenhengen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ingen87 »

Uten å virke blæret så ønsker jeg at de setter en betraktelig høyere målsetting neste sesong.

Blir dørgende kjedelig om vi skal ha dette som mål sesong etter sesong. Greit å ha det som mål ifjor etter opprykket, men synes absolutt de kunne oppjustert målet i år. Et mål er jo noe å strekke seg etter? De kunne sagt topp 10. Da har de i det minste måttet vinne fotballkamper. I år så fikser det seg selv ved at Tromsø og Sandefjord virker vaksinert mot å vinne fotballkamper.
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by liverglimt »

Det kan snu for hvem som helst i årets serie. Så vi skal ikke føle oss for sikre på at det går veien. Er en liten luke oppover som må tettes så vi kan gå forbi noen lag.
@liverglimt
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Boombadila »

JHH skal nå ha for at han har sagt noe av det mest fornuftigste jeg har hørt han si under intervjuet med cmore før kampen.

Hvis han bare får gjennomført det(han sa faktisk at spillerene skal blø for drakta) så tror jeg det kan bli morsomt igjen.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Luken er på 4 poeng opp til sikker plass. Det er i de neste kampene vi får se hva som bor i laget. Taper vi begge kan vi risikere å være 6-8 poeng bak sikker plass. Da starter 'bråket' igjen. Glimt har til gode å spille to gode kamper på rad. Vi var helt 'opp i skyene' etter seieren mot TIL og spilte en av de verste kampene runden etter. Skjer det samme mot Stabæk?. Når både Furuboth, Brix og Valentin slet voldsomt med tempo mot Mjøndalen, hva skal vi da frykte mot Norges raskeste lag?. Hvilke grep gjør JHH?. Minnes med gru hvordan vi ble totalt fraløpt mot Stabæk borte i fjor.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Trapattoni »

Trenere sier ofte mye rart i løpet av en sesong, særlig i kjappe intervjuer før og etter kamp. Også JHH. Det kan man selvsagt stusse over. Jeg er derimot overrasket over mye mye det vektlegges. Når flere til og med ikke vil gå på kamper pga. av hva treneren sier, så blir det for meg en fryktelig merkelig tilnærming til fotballen. Men vi er jo alle forskjellige.... :)
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Garrincha »

Målet til Glimt er, for dere som har dårlig husk, å ikke gå konkurs.

Klart JHH har følt press, men han KAN jo ikke stå der som leder for en prestasjonsgruppe å "syte" om at han har følt press.

Målet til Glimt om å hele tiden være en topp 20-klubb er nok et realistisk mål. Vi må nok erkjenne at Glimt i fremtiden av og til er et OBOS-lag, av og til et nedrykkslag i Eliteserien, av og til kjedelig plassert midt på Tippeligatabellen og en og annen gang da vi har gode årganger være med å lukte på topp tre.

Jeg har vært kritisk til JHH nå i starten av sesongen, fordi jeg trodde at et trenerbytte kanskje var nødvendig for å komme ut av en tilsynelatende håpløs situasjon. Jeg modererer meg og ser at lagets forfatning pr dags dato også er et produkt av den samlede arbeidsinsatsen i Glimt (samt faktorer som noe så vanskelig som penger) spiller inn. Ting kunne sikkert vært gjort bedre. Både med spillerlogistikk og andre ting. Men vi er der vi er, og nå skal vi sannelig stå sammen og gjøre det beste ut av situasjonen. Dette løpet er på ingen måter kjørt.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by eiriksin »

Vi bør heller ikke glemme at JHH var den som gikk opp av OBOS-sumpen og inn i det gode selskap igjen. Han har ei en formue til disposisjon som han kan handle nye spillere for. Klarer han å berge plassen i årets sesong så skal jeg si meg fornøyd. Det åpner for at vi kan gjøre det enda bedre i 2016-sesongen da spillerne har fått noe bedre tippeligaerfaring og vi har fått inn noen nye spillere som kan forsterke laget.
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ingen87 »

Ei dårlig forutsetning for å klare det målet er å gjøre Glimt til et så grått og kjedelig produkt at folk finner på andre ting enn å dra på kamp.
Førr Evig!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Garrincha »

Glimt kan helt klart gjøre mye mer sprell for å gjøre kampopplevelsen bedre. Men ellers, grått og kjedelig produkt? Vi ligger da i nedrykkstriden, selv om det er frustrerende er det da vitterlig spennende? Hver kamp en cupfinale? Og akkurat om dagen (hvis vi tar med de siste fire kampene) så er det også vanskelig å spå Glimtkampenes utfall da vi har vunnet to, èn uavgjort og ett tap.

Kanskje er problemet "sytet" fra oss supportere og publikum som ikke drar på kamp og støtter laget sitt(jeg sikter ikke til deg ingen87, jeg akter ikke å være mannen bak årets største skivebom :wink: )For akkurat nå er dette jævlig spennende, og folk må komme seg på kamp å støtte laget. Hvis folk i Bodø kommer seg på kamp tror jeg vi også spiller 100-årsjubileet i TL. Tror virkelig på dette fenomenet "den 12. spiller" .Dette er spennende.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

DE to siste hjemmekampene for Glimt har vel vært noe av det artigste på flere år, sammen med seieren over VIF og Brann i fjor. Så tiden for å furte hjemme er vel ikke akkurat riktig timet?.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Taskeladdn »

Sier segselv at man har en realistisk målsetning når man tenker på hva man har å jobbe med. All ære til JHH for at han er såppas realistisk og ikke skaper urealistiske forventninger.

Vi ligger i nedre sjiktet på inntektsgrunnlag, det dummeste man gjør er å ta en Tromsø og krysse fingrene for at alt skal gå bra. ( Ser jo hvordan det går, håper minuspoengene kommer etterhvært også )
Vi skal være stolte over at vi med di forutsetningene kan spille i øverste divisjon, og en gang iblandt faktisk gjøre det bra også. Klarer vi å bygge vidre på alt det positive som har blitt gjort di siste årene så har vi mye å glede oss til fremover. Men klubbens største fiende er alt for kravstore nordlenninger som fort blir sytete fordi man ikke gjør det bedre mot klubber som har mange ganger bedre forutsetninger. Hvordan få til en mentalitets endring blandt publikum må være tidenes vanskeligeste markedsførings jobb.

Jeg er iallefall kjempestolt over at vi har fått en klubb som drives meget godt økonomisk, en av få klubber som ikke velger å pisse i buksa for å holde varmen.
Jeg er kjempestolt over at denne klubben viser at man tidvis kan holde nivået til klubber som har mye bedre forutsetninger.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Garrincha »

eiriksin wrote:Vi bør heller ikke glemme at JHH var den som gikk opp av OBOS-sumpen og inn i det gode selskap igjen. Han har ei en formue til disposisjon som han kan handle nye spillere for. Klarer han å berge plassen i årets sesong så skal jeg si meg fornøyd. Det åpner for at vi kan gjøre det enda bedre i 2016-sesongen da spillerne har fått noe bedre tippeligaerfaring og vi har fått inn noen nye spillere som kan forsterke laget.
Jeg er helt enig eiriksin, men jeg må presisere at JHH fikk oss opp av "Adecco-dassen" og ikke "Obos-sumpen". Glimt har ennå ikke vært i sumpen, men det hjelper sikkert å ha dasserfaring når man èn dag havner i sumpen :wink:
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ingen87 »

Garrincha wrote:Jeg sikter ikke til deg ingen87, jeg akter ikke å være mannen bak årets største skivebom :wink:.
Traff godt med den ;) Jeg dro på "Skytingens dag" fremfor Aspmyra igår. Og selv om det hele endte med en 5-1 seier så føler jeg det var korrekt valg :)

Vi har en klubb som er sterkt uglesett rundt i distriktene pga sin bruk-og-kast mentalitet på talenter. Etter at jeg ble trener i Saltdalskameratene har jeg begynt å innse hvorfor Glimt ikke har en større stjerne blant nordlendinger. Det handler ikke bare om resultater men også hvordan Glimt opptrer som talentutvikler.

For meg har Glimt blitt grått og kjedelig. Det er ikke det det en gang var å dra på kamp. Likegyldig til om vi taper eller vinner. Engasjementet er dalende. Målsetting og forventninger er ikke det samme. Målet må være å strekke seg lengre, forventningene øker, så hvorfor skal målsettinga være den samme gamle?

Ja hver enkelt kamp mot Mjøndalen, Tromsø, Haugesund er cupfinale. Mens kamper mot RBK, Stabæk, Molde og Godset er bonus. Kamper vi ikke skal vinne.

Vi ligger på det nedre sjiktet på inntektsgrunnlag fordi vi er inkompetente til å få inn penger.

Tabell etter budsjett:
1. Rosenborg, 159 millioner
2. Molde, 109 millioner
3. Viking, ca 100 millioner
4. Strømsgodset, 84 millioner
5. Vålerenga 72 millioner
6. Haugesund, 68 millioner
7. Odd, 66,3 millioner
8. Aalesund, 65 millioner
9. Lillestrøm, 64 millioner
10. Start, 54 millioner
11. Tromsø, 53 millioner
12. Bodø/Glimt, 45 millioner
13. Stabæk, 43 millioner
14. Sarpsborg 08, 38 millioner
15. Sandefjord, 32,5 millioner
16. Mjøndalen, 30 millioner
Førr Evig!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Masinga »

Før sesongen hadde Stabækledelsen som målsetting "å berge plassen". Dette falt trener Bob Bradley tungt for brystet. Han etterlyste visjoner.

http://www.budstikka.no/Stab_k_Bradley_ ... 50090.html

Det er kanskje her diskusjonen går. Mellom en ledelse som er realistiske og supportere som ønsker mer hårete mål. Forskjellen mellom Glimt og Stabæk er at JHH er fornøyd med målsettingen og da blir det vel slik, mens Bob Bradley sikter høyere. Er det derfor Stabæk er blant topp 3? For øvrig tror jeg Stabæk skal få slite med å beholde Bradley. Det er mange klubber som sikler etter han.
Masinga
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Shredd »

Bradley forsvinner etter sesongen, føler jeg meg helt sikker på. Skullerud og familien vil hjem til Bærum så han tar nok over.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Garrincha »

Ja og det er sørgelig at det er blitt slik. Mulig det må et nytt paradigmeskifte i ledelsen i Glimt.

Det skal være godt mulig å både være et flaggskip i Nordland, og være best på å plukke opp talenter fra hele Nordland. De tingene der henger jo selvsagt sammen.

Kan ikke huske Glimt har hatt så "lite" penger som nå. Gi de tid til å lære seg hvordan man driver buisness med lite penger og ansvarlig drift. Jeg må bare si, den gjenntatte bruken av Saltnes, som en unggutt, som gir litt utslag i går for hvordan Glimt kanskje må opptre i fremtiden for å nå sine egentlige mål, å være blandt de beste. Få unggutta frem, modne de og selg. Eneste mulighet.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Ville Lehtinen »

Hvem på forumet er det som står bak denne? https://twitter.com/AlvorHalvveis :lol: :mrgreen:
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by poteten »

Hahahahah!
Kritisk
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Novi »

Det der med JHHs tragiske uttalelser om målsetting er vel ferdigdiskutert. Man kan mene mangt og mye om hvor mye det betyr, men det hjelper hvertfall ikke på pblikumsoppmøte. Tragisk så langt i år.
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by liverglimt »

Jan Halvor Halvorsen, kan du være så snill å forsvinne! Du er uønsket videre! Det er en skam å dra med ett labert lag til en cupkamp som det står skrevet bananskall på. :roll: :roll:
@liverglimt
Post Reply