Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

http://www.adressa.no/100Sport/fotball/ ... 555872.snd

Apropos treningskultur. RBK har ikke en fridag før 11.desember og har kjørt 7 økter den siste uka, mens Glimt har èn eller to fridager hver eneste uke, til tross for den åpenbare mangelen på god trening.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by eiriksin »

Ser noen trakk fram Chatto som tidenes bomkjøp. Hvorfor ikke prøve han på midtstopper i stedet for moe? Han har bra fysikk, brukbar teknikk, taklingsstyrke og er god på hodet. Dessuten nærmer han seg 30 år og begynner å få en del rutine. Jeg ville prøvd ut Chatto og Saltnes som midtstopperpar. Syns Moe gjør litt vel mange tabber.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by bjornage »

En annen faktor: Mange vil kanskje ha problemer med å trene Glimt etter dagens utgangspunkt, men i løpet det halvannet året er vel nesten hele stallen uten kontrakt. Tror vi kommer til å se store endringer, og jeg krysser fingrene for at lederne i klubben evner å gripe muligheten til å omstrukturere helt og ikke skusler bort de få ressursene vi har. Håper vi får se flere unge lokale spillere i troppen istedenfor halvveis gode importspillere på korte opphold, lån eller på benken i veien for de som man har mer langsiktige håp for.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

Det er vel nettopp der et sportslig råd kommer inn i bildet. Ikke som syvende far i huset som skal mene noe om hverdagen i klubben, men heller holde rede på hva klubben er og hvor den skal videre. Det er ikke mange signeringer Halvorsen har gjort som står igjen som gode, og heller ikke de spillerne som har vært i klubben lenge har hatt en positiv utvikling. I tillegg har de unge talentene fått lite tillit og dermed stagnert i forhold til hva de optimalt burde gjort.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Det sportslige råd er jo en kaffe/wienerbrød klubb hvor JHH og Bjørkan er tilstede på en hyggelig times prat.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Sulliken »

Cheese Smirnoff wrote:(...)Jeg innser selvfølgelig at Glimt ikke kan plukke trenere fra øverste hylle, men noen privilegier må man jo ha når man ikke sitter i Glimt-styret.
Hvor ble det av han Bodø-mannen som vant 34 mill?

Hadde det vært meg ville jeg med glede betalt sluttoppgjøret til JHH samt en sign on-fee til ny trener... Men det er kanskje bare jeg som tenker slik..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by G-s-enz »

bjornage wrote:En annen faktor: Mange vil kanskje ha problemer med å trene Glimt etter dagens utgangspunkt, men i løpet det halvannet året er vel nesten hele stallen uten kontrakt. Tror vi kommer til å se store endringer, og jeg krysser fingrene for at lederne i klubben evner å gripe muligheten til å omstrukturere helt og ikke skusler bort de få ressursene vi har. Håper vi får se flere unge lokale spillere i troppen istedenfor halvveis gode importspillere på korte opphold, lån eller på benken i veien for de som man har mer langsiktige håp for.

Ett moment jeg mener taler for ett trenerskifte nå. Den som kommer inn må få sett an hvilke spillere det er verdt å samle på videre(neppe mange av de). MEN viktigst av alt,en ny trener vil kunne se an de unge talentene å plukke inn hvilke han vil ha opp. På den måten kan han hente opp de med potensiale og heller fylle 11ern med spillere som hever laget. Mao, 11er med gode spillere,bak de ungutter som kan ta steget,evt poteter som kan brukes litt overalt(Brix,Edvardsen)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

Det aller, aller største problemet er jo likevel ikke at vi har obos-spillere som presterer på obos-nivå. Vi har spillere som gjør så elementære feil, både individuelt og kollektivt, at du mistenker at de egentlig ikke spiller fotball på treningene.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by G-s-enz »

Vel JHH sier jo at de har "fokus" på dette,betyr jo ikke at de trener og øver på det.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ingen87 »

bjornage wrote:
XuliX wrote:Noe må skje, men jeg tviler sterkt på at styret vi har gjør noe. Føles ut som vi er nye Brann.
For å ta styret litt i forsvar: JHH har kontrakt ut neste sesong. Et trenerskifte vil koste flere millioner kroner vi ikke har.
Hvis dette stemmer så er det ihvertfall noe som skurrer. JHH har 1,5 sesong igjen av kontrakten. Hvor stor årslønn denne mannen har vil være avgjørende for hva det vil koste å si opp kontrakten?
Kan virkelig JHH ha mer enn 1 mill i årslønn? Jeg tror ikke det, i såfall er situasjonen enda mer tragikomisk. Hvis vi antar (har ikke hørt hva han tjener) at han har 1 mill i årslønn, så vil det koste 1,5 mill å si han opp?

Dette er selvfølgelig mange kroner, men noe må vi da ha igjen etter salget av Ibba? Eller går disse til å betale oppholdet til Silva?

Hvis dette har vendt seg til et økonomisk spørsmål så vet jeg sannelig ikke hva jeg skal tenke om Glimt lengre? Smaker det virkelig sååå godt å være i grønn sone, at man glemmer alt det sportslige?
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

ingen87 wrote: Hvis dette stemmer så er det ihvertfall noe som skurrer. JHH har 1,5 sesong igjen av kontrakten. Hvor stor årslønn denne mannen har vil være avgjørende for hva det vil koste å si opp kontrakten?
Kan virkelig JHH ha mer enn 1 mill i årslønn? Jeg tror ikke det, i såfall er situasjonen enda mer tragikomisk. Hvis vi antar (har ikke hørt hva han tjener) at han har 1 mill i årslønn, så vil det koste 1,5 mill å si han opp?
Det behøver ikke å koste en krone dersom Bjørkan overtar. Da får JHH sin 1 1/2 årslønn som han uansett ville fått. Mitt forslag er at Bjørkan overtar og at vi henter inn en trener på deltid for å hjelpe til med defensiv organisering. Enten fra Norge eller utlandet. Det er denne kostnaden som eventuell vil bli en ekstra kostnad for Glimt. Det må gjøres noe nå. Det virker som spillerne overhodet ikke har tro på JHH og de var mye mer positiv til Bjørkan inntreden og laget hevet seg veldig i 2 av de tre kampene under Bjørkan , unntatt mot LSK hvor det var dårlig. Men mitt inntrykk var at det var mer energi laget da.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Trapattoni »

I utlandet står det sikkert trenere i kø for å jobbe deltid i Bodø.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by G-s-enz »

Tviler jeg også på. Er nok kun en hovedtrenerrolle som kan friste noen opp hit.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Jeg prøver i hver fall å komme med noen innspill som kan få ny energi i laget. Blir det som nå rykker vi ned. Kanskje få Trond Sollied her noen uker sammen med Bjørkan når JHH er borte. Trond er veldig god på forsvar organisering. Så kan man ansette en ny hovedtrener fra 1.jan 2016. Synes dere heller bør komme med innspill i stedet for å latterliggjøre at andre i hver fall forsøker. Den som intet våger intet vinner. Nå har også til og med Børre forstått at det ikke lengre kan fortsette som nå. JHH har ikke spillernes tiltro, bare synd vi har Torrissen og co som ikke forstår at Glimt er i situasjon hvor noe må gjøres. Det spiller ingen rolle om vi får inn 3 nye spillere så lenge strukturen i laget er i oppløsning og JHH er hovedtrener. Hans tid er forbi.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by poteten »

Nå som Torrisen har utpekt Glimtforum.net som en en av blokkene i "Spillet om Glimt", så er det vel på sin plass å nominere en kandidat som Glimt kan kontakte?
Kritisk
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Trapattoni »

Det var ingen latterliggjøring - bare en kommentar til påstanden om at det nærmest er gratis å kvitte seg med treneren og hente inn en defensiv kapasitet utenlands. Sånn er ikke virkeligheten.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Jeg sier at det behøver ikke å koste så mye, dersom vi ikke ansetter en ny trener på full tid fra dagens dato, men gjøre ting med litt smartness. Men det beste er vel kanskje å ikke gjøre noe, JHH har jo stadig riktig fokus og at personlige feil skal bli borte. Hittil i år er det 32 personlige feil, samt 6 personlige feil mot TUIL i cupen. Så det er litt av en formidabel oppgave han står overfor. Jeg har hittil ikke hørt han nevne forsvarsorganisering med et eneste ord.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by G-s-enz »

Nei han sier bare at de har fokus på det,hva nå enn det betyr!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

Mens spillerne roper om at fokuset må bli forvandlet til reell forbedring gjennom trening. Jeg kan ikke tenke meg at spillerne fortsatt har tillit til Halvorsen, og tror og håper at det kokte for fullt i garderoben etter kampen igår.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by G-s-enz »

Ser ut som JHH overlevde Vikingkampen også!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Novi »

Er som Brann og Nordling, detta. Bortsett fra st han nesten sto foran kamera og sparket seg selv. JHH trenger bare kjøre et standardintervju på autopilot, så er det stille fram til neste kamp. Som vanligvis kommer etter en god treningsuke, med tente spillere.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Går stadig inn på Bodonu og AN men absolutt ikke noe stoff om Glimt som er i en av de verste krisene på mange år. Publikum svikter, poengene uteblir. Jeg har tenkt veldig mye i dag. Hvorfor har JHH en oppfattelse av kampene som ingen andre har. Hverken fans eller journalister eller spillere. Hvis denne realiteringsoppfattelsen også avspeiler seg på treningsfeltet så forstår jeg spillernes store frustrasjoner. Synes det er imponerende at Glimtforum lever og er den eneste kanalen med Glimtstoff.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by G-s-enz »

Altså enten så er det noe på gang som ikke skal avsløres eller så har rett å slett journalistene også begynt å gi faen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by J I P »

JHH kommer til å være Glimt sin trener også under kampen mot VIF på søndag. Hvis Glimt opplever tilskuersvikt hjemme mot Rosenborg, da kan det hende at noe skjer. Denne uken støtter de lojalt opp om JHH etter at han gikk til det skrittet å benke to av de største profilene.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Det var jo vellykket å benke Badou i en av de viktigste kampene i år. Helt riktig å benke Sane.
Post Reply