Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Novi »

Det er kansje rom for litt selvkritikk når man evaluerer sesongen? Hadde alt vært vel hadde vi vært på medaljeplass etter 6 seire, så man må vel være enig i at ting kunne vært gjort annerledes, og at grep kunne vært tatt mange runder før noe ble gjort.
Una mas cerveza.
Glimt1916
Posts: 5629
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Glimt1916 »

All ære til alle i klubben for at de har klart å snu dette. Det hadde jeg virkelig ikke trodd, men der tok jeg heldigvis feil.

Når det er sagt synes jeg jo at det er litt pussig at JHH gjentar gang på gang at de ikke gjør noe annerledes nå enn før, og at poengfangsten kun er et resultat av at spillerne har luket ut personlige feil. Jeg synes det er merkelig fordi så mange andre sier noe annet.

Noen eksempler:

Før kampen mot Molde:
– Vi gjør ingenting annerledes på trening, men det har ikke blitt gjort noen personlige feil de siste tre kampene, og det er veldig viktig, sier glimtsjefen.
Etter kampen mot Aalesund:
– Femte strake seier, hva tenker du om det?

– Jeg har visst at det før eller senere ville snu for oss, men at spillerne skulle takle motgangen vi hadde i starten av sesongen så bra er helt fenomenalt, sier Halvorsen til NRK.

– Hva har dere gjort annerledes i det siste da?

– Vi har gjort akkurat det samme på treningene og jobbet med de samme tingene. Det eneste som er forskjellen nå er at vi ikke gjør personlige feil og gir bort gratis mål.
Etter kampen mot Start:
– Jeg har sagt hele tiden at en fotballsesong er et maratonløp og det hjelper ikke å sprekke halvveis. Vi har vært tålmodige og ikke forandret på annet enn at vi ikke har mistet ballen like lett i de siste seks kampene, sier Halvorsen som kan begynne å se oppover på tabellen.
Knuta
Posts: 10042
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 336 times
Been thanked: 452 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Når en ser på andreomgang mot Start og sammenligner denne med andreomgang mot Haugesund(9mann) så er det som dag og natt og divisjonsforskjeller. Det kan vel ikke forklares med personlige feil.
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ingen87 »

Og at vi som publikum ser at laget fremstår på en helt annen måte - med høy intensitet og aggresivitet. Dette manglet totalt de første kampene.

Jeg var en av de mest kritiske til JHH. Blant annet fordi jeg mente at han la ambisjonsnivået for lavt og at det var med på å "drepe" engasjementet. Da fikk jeg høre at troppen kun er marginalt bedre enn å berge plassen. Jeg mener de seks siste kampene har vist at det er feil, og jeg mener at JHH har gjort en kanongod jobb til å snu den daffe trenden innledningsvis.

All ære til Jan Halvor Halvorsen - det han har gjort i sommer er enormt! Viser at jeg tok feil da jeg påsto at han ikke var rett man til å snu skuta, og det er så usedvanlig deilig å ta feil av og til! :)

Uansett.. Jeg kommer til å bli like matt og irritert når JHH står vinter / vår 2016 og sier "vi skal ha tre lag bak oss ved sesongslutt". For laget har et potensiale til å være langt bedre enn 12 plass. Men det krever guts, innsats og aggresivitet. Akkurat det gutta har vist etter at de snudde kampen mot Vålerenga.
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

Glimt1916 wrote:at poengfangsten kun er et resultat av at spillerne har luket ut personlige feil.
Jeg har også tidligere hengt meg opp i dette med de personlige feilene, og med sånne utsagn er det vanskelig å ikke bite litt i det. Arild Berg har vært innom poenget noen ganger i Studio Glimt, at det som ikke skjedde de første tretten kampene var at spillerne jobbet inn og gjorde opp for hverandre sine feil. De siste kampene har det vært oftere å se, for det er fortsatt ikke fritt for personlige feil (og det vil det aldri bli heller).

Det er fristende her å sammenlikne med TIL. TIL fikk ekstremt dårlig betalt for sin innsats i flertallet av de ti første kampene. De hadde jo en keeperbonanza uten like, og det florerte med personlige feil. Men spillet deres for øvrig var nok bedre enn vårt. Likevel hadde de omtrent like mange poeng. Men der vårt spill har blitt stadig bedre, virker det som om TILs spill har blitt stadig verre. Sammenlikner man TILs kamp mot VIF med Glimts kamp mot VIF er det fristende å si at TIL ikke gjorde en dårligere jobb enn Glimt. Men mens TIL hadde tverligger ut, fra Åsens skudd, hadde Glimt et VIF-skudd som slo i innsiden av stolpen og ut før man sjøl drepte kampen. TIL gjør ikke flere personlige feil enn før, men får fortsatt elendig betalt for innsatsen.

Jeg tror ikke et sekund på personlige-feil-forklaringa, spesielt ikke for kampene mot VIF og RBK. Disse kampene kunne nærmest like gjerne endt med tap, men likevel så vi en innsats og intensitet som vi ikke har sett før. Gode lag har flaks, heter det; lett omskrevet er det at man får mer medgang jo flere ting man gjør rett. Noe har skjedd med laget, og det er veldig gledelig. Men trenerteamet kan ikke hevde mer av æren for de siste seks kampene enn ta på seg skylda for de første tretten.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Novi »

Kesseboy wrote:Men trenerteamet kan ikke hevde mer av æren for de siste seks kampene enn ta på seg skylda for de første tretten.
Den var fin! :)
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10786
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2300 times
Been thanked: 383 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by liverglimt »

Takk kesseboy, du har satt det i ord det som jeg har tenkt lenge. JHH gjør meg mest bare irrasjonell med sine uttalelser. Så jeg leser sjelden og hører aldri på intervjuer med han.
@liverglimt
Wendigo
Posts: 1502
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 236 times
Been thanked: 115 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Wendigo »

Jeg tror nok store deler av skylden for vårsesongen var det uttalte ambisjonsnivået, slikt preger ikke bare spillerne, men også resten av apparatet inkludert treneren. Når det var dårlig intensitet på treningene sier det noe, men at ikke treneren grep tak i det sier uendelig mye mer.

Og de siste seks kampene mer enn beviser at ambisjonsnivået var feil.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg tenker at denne "luket vekk personlige feil"-forklaringa er noe som er fint å si utad. Jeg er hellig overbevist at Halvorsen har tatt imot kritikk etter Viking-kampen, og det er beundringsverdig (hvis det stemmer) at han tok det til seg og endret kursen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Crazy horse
Posts: 8305
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 229 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Crazy horse »

Der er jeg helt enig, Cheese.
Fotball er nesten alltid morsomt
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ecke »

- Vi gikk inn og fikk justert tempoet i treningshverdagen. Vi har justert opp intensiteten i øktene. Det har gitt resultater, sier Olsen, (http://www.an.no/sport/glimt/nyheter/ha ... 5-4-144391). Olsen poengterer og bekrefter igjen den viktigste årsaken til resultatene. De som har fulgt mine innlegg i løpet av vinteren, forsommeren og sommeren, vet at det er dette jeg har snakket om med jevne mellomrom, og irritert meg over, med tilstedeværelse på treningene. I perioder er det vanskelig å justere intensitetet for 20-25 individuelle behov, og klubben må utvikle verktøy for individuell oppfølging av intensitet, bedre testing som er mangelfull pr i dag, men også løpende måling for å styre hverdagen.
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Novi »

Ang. coaching under kamp - kan vi sende JHH på besøk til Bob Bradley? Makan til trener tror jeg ikke TL har sett. I dag gjør han 2 bytter og snur kampen totalt. Når det på stillingen 1-2 i det 85. minutt poppet opp live-odds på 35 for hjemmeseier tenkte jeg at dette er røveri - og jaggu meg viste ikke Stabæk seg frem igjen. Bradley står ikke å ser på at laget sakte men sikkert faller sammen, og får stadig vekk maks ut av laget sitt. JHH har sikkert andre kvaliteter som Bob ikke har (er mer korslig?), men akkurat her har han mye å lære, tror jeg.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by G-s-enz »

Stabæk har vel bevist med valget av Bradley at kvalitet utenfor NFFsystemet kan være veien å gå for mange klubber. Glimrende trener.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by mortsto »

http://bodonu.no/glimt-duo-nominert-til-gullballen/

JHH og Vieux Sane nominert til gullballen. Er litt 50/50 mellom Bradley og Bruttern tror jeg, mens Sane har en brukbar mulighet.
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Novi »

Holder en knapp på Svensson, selv om Sane fortjener den (tross en del rævva kamper til å begynne med). JHH har ikke no der å gjøre - kan ikke lukke øynene for vår-perioden med begredelige opptredener.
Una mas cerveza.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Trapattoni »

Sane fortjener det til tross for rævva kamper til å begynne med, mens JHH ikke har noe der å gjøre på grunn av rævva kamper til å begynne med?
Sven-Rune
Posts: 3031
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 305 times
Been thanked: 168 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Sven-Rune »

Artig variant Novi! Jeg må ellers si meg enig i at unge Svensson er en verdig kandidat. For meg en god og ærlig spiller som gjør jobben offensivt og defensivt, er rask, sterk, smart og klager ALDRI (som jeg har sett) på en dommeravgjørelse. En spiller jeg gjerne skulle sett i gul drakt!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Novi »

Trapattoni wrote:Sane fortjener det til tross for rævva kamper til å begynne med, mens JHH ikke har noe der å gjøre på grunn av rævva kamper til å begynne med?
Ja.
Una mas cerveza.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Vegard »

Syns absolutt Halvorsen fortjener nominasjonen, som en god nr 3 etter Kåre og Bob.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Garrincha »

At RBK ligger i toppen skulle bare mangle. Men Kåres nominasjon er også at han har klart å få den klubben til å ligne litt på seg selv igjen, etter at klubben har famlet i blinde i mange år.

Bob Bradleys prestasjon står det stor respekt av. Han har klart å henge med i toppen med veldig begrensede ressurser.

JHH klarte å snu en begredelig start på sesongen og ledet en fantastisk "oppvåkning" som førte til klubbrekord og har ført oss på trygg plass på tabellen. En slik snuoperasjon står det respekt av. Så alle tre fortjener nominasjonen mener jeg.

Hvem synes du heller skulle vært nominert i stedet for JHH, Novi?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Masinga »

Trond Olsen hadde vært et alternativ. Eller Sørloth som årets unge spiller.
Masinga
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Novi »

Garrincha wrote:Hvem synes du heller skulle vært nominert i stedet for JHH, Novi?
Vet ikke jeg. Men hadde vært spennende om man nominerte på andre kriterier enn enten A) Vinner serien, eller B) Gjort det bra med "dårlig" lag. Jeg kjenner på ingen måte alle lag i TL såpass inngående at jeg kan rangere trenerne kategorisk. Men de som faktisk nominerer til Gullballen har vel det?
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

Jeg synes nesten Lars Bohinen fortjener en nominasjon for optimismen sin.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8305
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 229 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Crazy horse »

Større prestasjon det Bradley har gjort, enn det Kåre har fått til. All for Bob.
Fotball er nesten alltid morsomt
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ingen87 »

Bob Bradley, Kåre, Dag Eilev Fagermo og Bjørn Petter Ingebretsen mener jeg har gjort større bragder enn JHH årets sesong.
Førr Evig!
Post Reply