Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by FSHelgeland »

Har sagt det tidligere i sesongen og sier det igjen. Jeg er enig med de fleste av dere, VI MÅ TETTERE PÅ. Vi rygger og rygger og rygger, vi gir bort plass, tid tid og rom. Vi gjør det enkelt for motspiller! Vi må inn i mann, å enten ta ballen, eller skjerme bort mann. Ikke rygge for å dekke opp for flere muligheter, inn i mann så øker sjansene for å få tak i den eller for å forhindre noe skummelt i mot. Er man i mann og holder seg på føttene så selger man seg heller ikke. Slik som det er nå så prøver man til slutt på en håpløs takling og da blir man fort liggende å se dumt på mann som er forbi, eller man lager et dumt frispark. Er også her enig med Arild Berg, de må ikke være så fokuserte på ball, de må være mist like mye om ikke mer fokusert på hvor motspiller befinner seg i forhold til den nevnte ballen.
Tippeliga 2015
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Cheese Smirnoff wrote: Jeg er enig i at spillerne ser dårlig trent og slitne ut. Kanskje ikke så rart når de hver kamp må løpe etter motstanderen, samt har halve banen å løpe over når de først får den. Men det er jo taktikken til Halvorsen, og da må han vel forstå at spillerne må yte mer.
Det var akkurat dette Arild sa om sin far Dutte hadde sagt til han som ung. 'Husk å spill fotball på den måten at de andre må løpe etter deg og ikke du alltid må løpe etter motstanderen'. Hvis man har det som et mantra i gruppen tror jeg mye kunne vært avverget.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by eiriksin »

Tror prestasjonene våre avhenger av at toppspillerne våre er i form (noe de ikke er). Dersom Badou og Sane' er i toppform, så vil muligens resultatene vippe mer vår vei. Nivåmessig er de andre såpass mye dårlig at det merkes på resultatene når de ikke er i slag. Begge er matchvinnere i sine respektive soner. Dessuten så har vi mistet en av våre beste i 2014 sesongen (Ibba). Nå har vi fått Azemi som erstatter som sikkert kan bli like god bare vi gir han litt tid.
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Azemi kan bli veldig god, men ikke så god som Ibba på å binde opp et forsvar og holde på ballen inntil laget kommer etter. Akkurat der var han enorm.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ingen87 »

Futsal-ferdighetene kom til sin rett der ja. Kunne stå med to mann i ryggen og skjerme ballen til resten av laget kommer opp. Der er ikke Azemi like god, i tillegg er ikke Azemi like effektiv som Ibba (foreløpig). Jeg tror likevel at Azemi kommer til å bli en god spiss for oss i årene som kommer :)
Førr Evig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

Azemi har andre, og flere, kvaliteter enn Ibba. Hvis vingspillet begynner å bedres (noe jeg mener Ibba hemmet) vil Azemi virkelig komme til sin rett. Forhåpentligvis er Cruz en vingspiller som kan fungere sammen med han.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ingen87 »

Cheese Smirnoff wrote:noe jeg mener Ibba hemmet
Uenig. Kom helt an på hvem som spilte ving. Han hadde en meget god kjemi med Berglann. Ulrik liker å gå helt ned til linja for så å begynne å gå innover, og ofte legger ballen 45. Trond Olsen liker å slå innleggene tidlig, og da var Ibba sjeldent på plass. I tillegg hadde de dårlig kjemi med tanke på løp og rytme. Men jeg mener at Ibba spilte Berglann god i opprykkssesongen, og på slutten av fjorårets sesong.
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Helt enig at Azemi har masse kvaliteter og er allerede god, men poenget mitt var at Ibba var som skreddersydd for et 4-3-3 nettopp fordi nåtidens Glimt ikke er raske nok til å flytte laget opp. Azemi har bedre blikk, rask men mangler en del fysikk mot sterke midtstoppere. Men det kommer etterhvert tror jeg.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

Enig angående Ibba - Berglann, men jeg tenkte mer på oppbyggingen av overganger. Der har Azemi mer overblikk og flinkere til å legge godt timede og presise pasninger til vingspillerne. Også er han mye raskere inn i boksen. Å ha Ibba på defensive dødballer er dog noe klubben savner, for der var han faktisk veldig god å ha.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Garrincha »

Jeg har inntrykk av at Azemi har bedre fotballforståelse enn Ibba.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ingen87 »

For å si det slik, så er det ikke spissplassen som har ført til at vi har tapt så mange kamper.. Azemi er mer enn god (om ikke bedre) til å erstatte Ibba.. Hadde sett langt mørkere ut hadde vi kun stått med Sørloth til seriestart.

Azemi kommer til å bli god. Han kommer seg til mange sjanser, når det snart begynner å løsne så er jeg sikker på at han kommer til å score masse mål. Foreløpig har det vært litt stang ut, men jeg har klokketroa på Azemi :)
Førr Evig!
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Zero »

Stian Sommerheim
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16612
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 781 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Sulliken »

– Alle spillerne kjenner viktigheten av søndagens kamp. Alle vet hva som kreves, og alle er innstilt på å ofre livet i kampen mot Strømsgodset.
Vi får nå se...
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

Hadde vært framgang om flertallet var villig til å ofre sveisen :wink:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Crazy horse »

Før skjedde det at man døde i skam. Går det an å dø av det også?
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Novi »

Hva er dette med å grave huet i sanden og ikke møte på intervju? Vondt i hofta?! Man trenger kun være fysisk god nok stand til å presse et headset over huet for å bli intervjuet. Come. On.

EDIT: Ser han har prolaps i ryggen. Fortsatt ikke god grunn, all den tid han fungerer som trener i hverdag og kamp.
Last edited by Novi on Sun May 10, 2015 7:59 pm, edited 1 time in total.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

Crazy horse wrote:Før skjedde det at man døde i skam. Går det an å dø av det også?
Tviler på at det går an, jeg lever fortsatt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

Faktisk litt betryggende å høre Bjørkan, etter ei lengre tankerekke om at det er mye positivt å ta vare på, presisere at man får som fortjent og at poengene kommer når man er gode nok til å fortjene det.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Novi »

Prater jo som om vi er nyopprykket. Klubben har da vitterlig en sterk historie som TL-lag, og spilte TL i fjor. Skulle tro vi startet totalt på scratch når sesongen ble sparket i gang.
Una mas cerveza.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

Ifjor hadde vi et "ungt og urutinert" lag. I år har man beholdt store deler av stallen, men allikevel er det fortsatt et "ungt og urutinert" lag som bare skal kjempe om å ha 3 lag bak seg på tabellen. Det er mulig Halvorsen er irritert fordi han ikke har fått hentet de spillerne han ønsket seg, men da må han heller finne seg en ny jobb enn å kjøre Glimt i grøfta for å fastslå et poeng overfor styret.

I mine øyne koker alle lagets problemer ned til at Halvorsen ikke gjør en god nok jobb. Det største tapet fra ifjor er vel Ibba, men det er ikke angrepsspillet som er problemet i år.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Novi »

Enig. Azemi er ikke noen Ibba i form, men har en innsats og vilje til å være en god erstatter. Hadde han gått rett inn på et Glimt-lag med en satt spillestil ville han nok scoret jevnt og trutt.

Akkurat nå er Glimt dårlig tvers gjennom, og JHH klarer ikke stå imot som trener. Nordling var helt i motsatt ende, sto frem og møtte supporterne.
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by bjornage »

Azemi har vært en knallsignering, det skal JHH og co ha. Overbevist om at han kan bli en veldig bra spiss for oss.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Både enig og uenig med Tjærnås her. Synes ikke Glimt spiller så veldig offensiv. Stabæk spiller mye mer offensiv og har sluppet inn 3 mål i år. Ofte har Glimt 8-9 mann på rett side. Jeg er mer enig med Arild Berg sin analyse. Glimtspillerne ser mer på ball enn på mann. Man er for seint til å markere og ofte på innlegg er Glimt 2-3 meter fra spilleren som legger innlegg. Det skjer hele tiden og ser ikke JHH dette?. Så er det for liten bevegelse, man står som stolper. Det så man på et mål for Godset hvor Godset broderte seg gjennom 8 mann som stod fullstendig stille. Veldig enkelt. Det så man også på returen fra Staw, 3 Godset spillere var på løp, Glimtspillerne stor fullstendig stille. Kanskje mye av nøkkelen ligger her?. Så vet man heller ikke når man skal falle av. I dag er det i hytt og pine og ofte ligger Sane på 5-meteren og Moe på 15 meter og det er den letteste ting i verden å brodere seg gjennom og komme med skudd fra 16-20 meter. Glimt skaper en haug med unødvendig cornere fordi men ikke presse ballfører tidlig og kan avklare til innkast. Forsvarspillet er rene lapskausen og det ser ut som absolutt ingenting skjer unntatt at man sier at man skal skjerpe seg til neste kamp. Hvilken plan har man?.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ingen87 »

Godt oppsumert Mandela! Og slik har det vært i to sesonger nå.. Jeg ønsker den samme fighterviljen som jeg så mot Elverum i Adeccoligaen. En skikkelig krigekamp, der de tråkka knallhardt i duellene.. Tror det er forrige gang jeg har sett Glimt spille aggresiv og tøff fotball.
Førr Evig!
Post Reply