Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by MhepA »

Steg 1 er jo å få guttene til å være på stasjon når de skal spille kamp. Det virker som om hele forsvaret er i koma. Null aggresivitet. Hadde vi tort å gå ut og presse ballfører når de står på vår egen 16. meter så tror jeg vi hadde fått færre mål imot. Også må vi bruke blikket og se hvor resten av lagkameratene står. Vi må faktisk gå ned på et så basic nivå at smågutter forstår hva vi prater om.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ingen87 »

http://www.vg.no/sport/fotball/bodoe-gl ... /23450624/

– Det ble mange mål begge veier også i fjor, men det som bekymrer meg mest nå er alle de individuelle feilene. Mot Strømsgodset i går var vi veldig nær 4-4, og så blir det istedenfor 3-5 og et nytt tap.
Jeg kjenner at jeg blir provosert av denne uttalelsen. Ja kanskje har han et poeng, men dette har han sagt mot Odd, Molde og nå Godset. Ja mulig kunne det stått 4-4, 1-1 eller 2-2, men jeg er helt sikker på at alle disse tre lagene kunne punktert samtlige av disse kampene etter utlikningen. Og slutt å klage på individuelle feil! Når dette skjer i kamp etter kamp etter kamp kan ikke det legges skyld på enkeltindivid, da er det systemet som feiler. Man setter ikke en kokk til å sy bunad før en konfirmasjon. Da får man feil i broderiet. Jeg anser Glimts forsvarsspill som en blind kokk som syr bunad, man kan skylde så mye man vil på individene men de er faktisk satt der for en grunn.
– Dette er jo første gang vi har hatt skikkelige problemer ette at jeg kom hit. Det har vært tre år med oppturer. Det er klart det er tungt både for trenere, spillere og supportere, men jeg opplever klubben som ganske rolig tross alt. Jeg er ganske rolig selv også, for jeg vet hvor fort det snur, sier 52-åringen.
Det var SÅVIDT vi berget plassen ifjor. Jeg vil ikke kalle det noen opptur, kanskje ingen stor nedtur, men en plass midt på treet. Det har gått to år, og forsvaret har lekt som ei sil, hvor j''''' fort snur det egentlig?!
– Kommer vi oss ut av dette vil det være en veldig god følelse for hele klubben. Målsettingen er at vi skal ha tre lag bak oss i november. Min viktigste jobb er å opprettholde troen i spillergruppa, sier Halvorsen.
Jeg er så lei denne passive holdninga! Hvordan skal dette skape engasjement?!
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Ble også utrolig provosert av JHH. Han har ikke forstått noe som helst og heller ikke lært noe som helst og heller ikke tatt ansvar. Håper bare at det snur, hva er dette for slags vås?. Ingen konkrete planer. Jeg er nesten helt lamslått. Som sagt mange ganger før. Ingen ting snur av seg selv. Det må være endringer og prosesser som skal til for at ting skal snu. Er det noen som har hørt om hvilke prosesser det jobbes med?.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Glimt1916 »

Til Halvorsens forsvar så kan jeg si at Ørjan Berg oppga akkurat samme målsetning når han ble intervjuet på TV, så det er tydeligvis der de har lagt lista før sesongen.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Ja hvis du legger lista om å bli nummer 3 blir du kanskje nummer 6. Legger du lista om å bli nummer 13 blir du som regel nummer 15-16. Har man hørt om psykologi i Glimt?.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Boombadila »

Mandela wrote:Har man hørt om psykologi i Glimt?.
You must be new around here...

Mental trener, f.eks, er noe forumet har etterspurt siden tidenes morgen.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by MhepA »

ingen87 wrote: Jeg er så lei denne passive holdninga! Hvordan skal dette skape engasjement?!

Du er meg i forkjøpet på den her, men jeg er helt 100% enig. Slike uttalelser er jo skadelig for klubben.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

ingen87 wrote: Det var SÅVIDT vi berget plassen ifjor. Jeg vil ikke kalle det noen opptur, kanskje ingen stor nedtur, men en plass midt på treet. Det har gått to år, og forsvaret har lekt som ei sil, hvor j''''' fort snur det egentlig?!
Det var vel en periode ifjor at Glimt gikk betenkelig mange kamper uten seier, og det ble diskutert en Plan B her på forumet. Det var vel perioden etter sommerferien som var fullstendig råtten, men allikevel ikke så ille som nå. Halvorsens prestasjon i fjor var å berge plassen, noe han utelukkende gjorde ved hjelp av hjelpesløse Sandnes Ulf, Sogndal og Brann. Laget og spillerne har blitt dårligere iløpet av de siste 12 månedene. Det er Halvorsens ansvar, det er det ingen som helst tvil om.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ingen87 »

MhepA wrote:
ingen87 wrote: Jeg er så lei denne passive holdninga! Hvordan skal dette skape engasjement?!

Du er meg i forkjøpet på den her, men jeg er helt 100% enig. Slike uttalelser er jo skadelig for klubben.
Ja. Det er faktisk så ille at jeg lurer på om jeg skal orske å kjøre fra Saltdal til 16. mai kampen. Etter å ha bruk 9 timer i bil til Molde, Odd og Strømsgodset begynner tålmodigheten min å ta slutt.. Vi skal jo tross alt bare ha tre lag bak oss..
Førr Evig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

http://bodonu.no/sju-grunner-til-at-gli ... halvorsen/

Bodø Nu lister opp sju grunner til at Halvorsen bør fortsette å ha ansvaret i Glimt. Igjen er det merkelige ting som skrives om Glimt i denne "avisen".

Punkt 1, økonomi. Det er dyrt å sparke Halvorsen. Jada, men det er faktisk dyrere å ende på et publikumssnitt på 2000, som det faktisk nærmer seg nå. Og et nedrykk, ikke minst.

Punkt 2, spillergruppa. Den er så dårlig at man ikke skal ha mer enn 1 poeng etter 7 kamper. Rent tull. Som nevnt før har ikke Glimt en dårligere stall enn Tromsø, Sandefjord, Stabæk, Lillestrøm, Mjøndalen, Haugesund, Start eller Sarpsborg. Da er det treneren som er forskjellen.

Punkt 3, erfaring. "Halvorsen kjenner mekanismene i nedrykksstrid". Ja, det gjør han fordi han alltid rykker ned eller får sparken fra lagene han trener.

Punkt 7, hjemmeformen i fjor. Den reddet laget fra nedrykk i fjor. I år har det blitt 0 poeng på 4 hjemmekamper. Det toget har allerede gått.

Mangel på alternativer og sviktende spillere, som utgjør de andre punktene, er greie nok, men ikke et spesielt godt forsvar for å kjøre klubben til tidenes pinligste Tippeliga-sesong.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ingen87 »

Enig! Det var faktisk ikke før jeg begynte å nøste i de syv argumentene at jeg faktisk innså hvor viktig det kan være å skifte mann bak spakene.

Er det ikke sånn at JHH kun har ett år igjen av kontrakten? Eller har han to år?

I forhold til budsjettert tilskuerantall taper vi rundt 120 000,- pr kamp.. Etter fire kamper tilsvarer dette 500 000,- og da har jeg regnet med en billettpris på 100,-..
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Novi »

Det intervjuet med JHH er bare tragisk, og gjør at jeg egentlig gir opp Glimt litt. Hvorfor skal jeg engasjere meg i hvordan de gjør det, når de tilsynelatende ikke bryr seg selv? Det brenner på dass, men de sitter fortsatt og driter.
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ingen87 »

Jeg er ihvertfall veldig usikker på om jeg skal bryte opp langhelga med en tur til Bodø på lørdag.. Har kjørt til Bodø tre kamper nå, og føler liksom jeg ikke helt får valutta for pengene / tidsbruken. Det koster meg ca 5 timer per helg å dra til Bodø på kamp. Er det egentlig verdt det?
Førr Evig!
User avatar
stensland
Posts: 134
Joined: Tue Aug 31, 2010 5:34 pm
Location: Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by stensland »

Det er dyrt å sparke Halvorsen ja, men Glimt har jo penger på bok - så at det er helt bunnskrapt i denne kassa er ikke sant. Hvis man må bruke litt av de oppsparte midlene for å sparke treneren og ansette en ny, for så å berge plassen i Tippeligane er det jo verdt det.

Jeg er ikke kjempefan av å sparke trenere og Halvorsen har gitt Bodø mye. Derimot, så skulle jeg ønske han var litt mer utadvendt. Hvis man sparker Halvorsen, håper jeg man henter inn en offensiv trener. En som tørr å gå ut i media og si "Vi skal faen med vinne i dag". En som tørr å si det som det er. En som skaper entusiasme og ikke bare med resultater.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

stensland wrote:En som tørr å si det som det er. En som skaper entusiasme og ikke bare med resultater.
Nå har vi en som ikke skaper resultater og ikke skaper entusiasme eller tar selvkritikk, men skylder hele tiden på spillerne.
User avatar
stensland
Posts: 134
Joined: Tue Aug 31, 2010 5:34 pm
Location: Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by stensland »

Ja, Halvorsen har vel alltid vært kjedelig i media.

Jeg har lyst på en som får oss til å tro at dette Glimt-laget kan slå hvem som helst, ikke en som får oss til å forvente 30 poeng og tre lag bak oss i november.
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by XuliX »

Forventer ikke 3 poeng engang. Er vi heldig står vi med 10. Så jævlig har det blitt.
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

Mandela wrote: Nå har vi en som ikke skaper resultater og ikke skaper entusiasme eller tar selvkritikk, men skylder hele tiden på spillerne.
Riktig, og samtidig sier han at man må være positiv for å ikke bryte de ned.

Glimt og Halvorsen er inni en nedadgående, negativ spiral. Laget presterer dårlig, treneren gjør ikke rette grep, spillerne gjør flere feil, treneren blir mer og mer ærekjær utad, supportere gir opp. Selvsagt ender dette i treneravskjed, noen har bare sett dette tidligere enn andre. Det er Kåre Ingebrigtsen all over again.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
stensland
Posts: 134
Joined: Tue Aug 31, 2010 5:34 pm
Location: Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by stensland »

Faktisk enig med deg her, Cheese. Snur ikke dette fort, så må Glimt gjøre grep før det er for sent.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by MhepA »

Det er allerede for sent spør du meg. Dette laget taper garantert Rosenborg x2, Odd borte, Molde borte, Strømsgodset borte, Lillestrøm borte, Vålerenga borte og Viking borte.

Dette er så liten sannsynlighet for seier at det maksimale vi kan få ut av dette er 3 poeng.

Da er vi oppe i 0-1-14

Vinner vi 11 av de resterende 15 kampene så har vi KANSKJE en mulighet. Da har vi like mange poeng som i fjor. Og vi må vel ærlig talt si at når man ser på dette laget er ikke sannsynligheten særlig stor for seier i Haugesund, Bærum, Kristiansand, Mjøndalen eller Tromsø heller.

Vi tapte mot Haugesund, Strømsgodset, Odd og Molde hjemme. Det er 12 poeng vi burde hatt.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by mortsto »

Cheese Smirnoff wrote: Det er Kåre Ingebrigtsen all over again.
Det er mange av de samme tegnene ja. Laget presterer dårlig over en lengre periode. Laget fungerer ikke, og trenerne vet ikke hvordan dette skal snus. Spillere brukes i åpenbart feil posisjoner. Noen spillere foretrekkes nesten uansett selv om de spiller dårlig, mens andre ikke slipper til. Spillere som hentes inn er ikke gode nok. Treneren er en jovial og kul kis når ting går bra. Når motgangen kommer er det meste tåkeprat og bortforklaringer. Det mest fascinerende er allikevel uttalelser før og etter kamper. Det er som trenerne ser noe helt annet enn det resten av verden gjør.
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by dagobert »

Bjørkan snakka om at spillerne ikke var samsnakka på den defensive biten, at noen sto høyt og andre lavere......
men hører JHH på han?
Glimt selvfølgelig!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by J I P »

Jeg satser på å være tilbake på treningsfeltet fredag. Det blir godt å få gjort unna operasjonen, og få vekk smertene. La oss bare håpe at ikke legen er Tromsø-supporter. Da blir jeg vel liggende i flere måneder, humret Glimt-treneren, etter at den siste treningsøkta foran kampen mot Start var unnagjort.
Hmmm, med resultatene I år så ville vel en TIL-supporter ha sørget for å få Halvorsen raskest mulig på plass igjen?

http://www.an.no/__H_per_ikke_legen_er_ ... 90416.html
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by dagobert »

han har ihvertfall beholdt trua på seg selv :D
Glimt selvfølgelig!
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Det JHH sier at han har god tro på at det snur. Det er jo det Glimt driver med, tro og håp, men ingen prosesser som skal til for at ting endrer seg. Snakker om bla,bla...
Post Reply