Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by youron »

Vi har jo ikke akkurat en dårlig andretrener som kan tre inn. Tror uansett at det vil være uaktuelt for JHH å ta over Rævbk nå.
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

Familien Halvorsen har vel hus i Trondheim også?

Å dra til RBK for å spille 4-3-3 nå er et mareritt for enhver trener, samtidig virker det som om Halvorsen er der at han gir beng i press fra omgivelsene, både i med- og motgang. Hadde jeg vært Erik Hoftun hadde Halvorsen vært på lista over hete kandidater. Men forhåpentligvis har han troa på at Glimt kan utvikle seg og gi ham stadige utfordringer.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Crazy horse »

Jeg håper han har satt seg noen mål som han vil oppnå med Glimt, og at han ikke gir seg før de er nådd. For eksempel å sikre Glimt videre spill i eliteserien etter denne sesongen.
Etter sesongen derimot, og om Glimt at på til havner helt i toppen av tabellen, så vil nok presset mot Glimt øke. Både spillere og trener kan bli ettertraktet av andre norske klubber.
Fotball er nesten alltid morsomt
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Glenn P »

Det må jo være demotiverende/uforløst å reise fra en klubb som har så mye potensiale. At noe skjer med JHH før sesongen er over er et ikke-tema, med mindre det er en utenlandsk klubb..
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Crazy horse »

Jeg mistenker at RBK (iallfall supporterne) gjerne vil ha hjem Trond Sollied.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Novi »

Supporterne må slutte å gnåle om Sollied og Eggen hver gang det butter i mot. Om ikke andre trenere har press på seg, vil hvertfall den småfurtne Mosjø-væringen ha det. Å ta over RBK i dag kan da heller neppe være attraktivt for trenere i en OK klubbsituasjon.
Una mas cerveza.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Crazy horse »

Selve jobbsituasjonen, med stort press, nærmest urealistiske forventninger, med krav om å vinne alle kamper på en svært attraktiv måte, og å hele tiden bli minnet om tidligere prestasjoner..... Nei, det kan nok virke ganske avskrekkende. Lønna derimot, og medieomtalen, det kan sikkert friste enkelte.
Fotball er nesten alltid morsomt
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by eiriksin »

Tror ikke lønna vil friste Trond Sollied da han ksn tjene langt bedre i utlandet der han faktisk har et navn
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Taskeladdn »

Novi wrote: Om ikke andre trenere har press på seg, vil hvertfall den småfurtne Mosjø-væringen ha det.
Hæ? :P
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

Perry er vel fra Trofors?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Garrincha »

RBK kommer ikke til å forsøke å kuppe noen trener fra Glimt, selv om de har sitt å stri med så er jo de fremdeles veloppdratte folk med god folkeskikk, så det tror jeg ikke vi trenger å bekymre oss for.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Novi »

Sollied er vel fra Mosjøen? Og alltid småfurten i media. Typer som Hamren er trenere som funker i RBK, og da må man lete bedre enn å så på hvilke trenere som kan være mest mulig lik Eggen.
Una mas cerveza.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Taskeladdn »

Nope ))
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by FSHelgeland »

Trond Sollied er fra Mo i Rana, men dette er uansett en tråd som omhandler JHH
Tippeliga 2015
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by SH »

Tror dere det er Jürgen Klopp som trener Glimt for tiden?
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Masinga »

Å dra til RBK er harakiri for enhver trener.
Masinga
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Crazy horse »

Jeg liker det ikke når trenere står og slakter enkeltspillere foran kamera og åpen mikrofon. Men jeg tror heller ikke det er lurt å rose spillerne for innsatsen etter en kamp vi tapte og der innsatsen var sånn passe, og spillet elendig. Det må være greit at en trener viser misnøye etter et tap, og særlig når det er enda et i rekken? Slik JHH uttalte seg i går virket han nesten komfortabel med situasjonen. Det kan rett og slett bli for jovialt.
Jeg tror det er viktig å markere seg litt mer. Også klubbens tilhengere trenger nok å se at man ikke er fornøyd med å tape, at det er handlekraft hos treneren, at treneren er sjef og er klar til å lede troppene sine og treffe de nødvendige tiltakene.

Dette er ikke et "sparke treneren" innlegg, mer en litt trist og halvresignert dagen-der-på-kommentar/råd om hvordan uttalelser kan virke i media.
Fotball er nesten alltid morsomt
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by mortsto »

Enig. Det minner litt om hvordan Ingebrigtsen fremsto foran kamera. Når laget spiller langt under pari og taper velfortjent, og treneren kommer med fraser som "små marginer" "uflaks" og forsøker å snakke opp lagets innsats, så blir jeg bekymret.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Novi »

Likte ikke intervjuet med TV2 heller, hvor JHH virker usikker på hva han skal si. Det kjipe er kombinasjonen av JHH som sier at man må tørre å spille eget spill, mens spillere intervjues og sier at de ikke kan bedre, og at vi er for dårlige. Er det vårt spill som ikke er bedre? Vet ikke spillerne hva de skal jobbe med for å vinne kamper igjen? Ganske typisk at en klubb blir mer og mer lukket og kortfattet i intervjuene når det går dårlig...
Una mas cerveza.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Trapattoni »

Hva er det egentlig man forventer at treneren skal si i et intervju rett etter kampen? Sånn helt konkret.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Glimt1916 »

Jeg vet ikke nødvendigvis hva han skal si, men å snakke om marginer og å trekke frem at vi "bare" tapte med ett mål igjen blir litt stakkarslig. Aafk overkjørte oss i perioder og seieren burde vært større. Vi kan takke Londak og Aafks ineffektivitet for at det ikke ble verre, og i tillegg var det vel ikke akkurat rundens mål vi putta, for å si det forsiktig.

Det bekymrer meg at det virker som at JHH ikke ser ut til å vite hvordan han skal løse dette. Det virker som den eneste planen hans er å fortsette som før og håpe at det løser seg av seg selv. Da lukter det nedrykk lang vei.

Det var også litt bekymringsfullt å se kroppsspråket til Bjørkan på benken i går. Det kan så klart være tilfeldig, men han så rimelig resignert ut.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Novi »

Etter 5 tap på rad forventer jeg at treneren addresserer de problemene som begynner å bli åpenlyse for de som ser kampene, og sier mer enn "jobbe på med vårt eget spell". Det blir ekstra ille, som jeg sier, når spillerne selv sier at de ikke vet hva deres "eget spell" er, og at de rett og slett er for dårlige. Trenger ikke ta en Rekdal, og henge ut spillere direkte, men det med "god innsats og marginer imot" kan man ikke ta 5 tap på rad. Molde fikk uavgjort i går pga marginer. Vi har ikke tapt 6 av 7 siste kamper pga disse marginene.
Una mas cerveza.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Crazy horse »

Jeg forventer at han skal si at dette ikke er godt nok, at det må skje noen forandringer, gjerne at han tar største del av ansvaret, og at laget vil jobbe hardt for å komme tilbake på vinnersporet igjen. Han bør ikke gi inntrykk av at han er fornøyd og at dette er godt nok, eller at vi ikke kan forvente mer akkurat nå. Det er også fint om han kan gi inntrykk av at noe vil skje i framtida som vil være med og snu trenden. "Vi har en klar og tydelig plan!"
Fotball er nesten alltid morsomt
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Trapattoni »

Kjenner jo også at enkelte uttalelser kan provosere litt rett etter kampslutt. Men med litt avstand til kampen, så mener jeg ærlig talt at hva han sier der og da betyr null, niks og nada. Å bli intervjuet er selvsagt en del av trenerrollen, men synes kritikken som kommer mot JHHs uttalelser nå er fryktelig forutsigbare. Skjer hver gang med hver eneste trener med dårlige resultater over en periode. Sannsynligvis handler det om at man ikke vet hvor skoen egentlig trykker. Da er det enkelt å gå løs på uttalelsene rett etter kampslutt. Fair enough.

Forøvrig - når noen tolker JHHs uttalelser etter kampen i går dithen at han er fornøyd med situasjonen, så lurer jeg på hvilket stoff som er på avveie rundt på formuet her. Det vil jeg også prøve!
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Synes vel TJ sa det riktige. Vi er akkurat 'litt for dårlige' og da mente han hele laget generelt sett. Glimt er akkurat litt for dårlig nå. Jeg har sett en del kamper og forsøkt å studere lagene i høst. Det eneste laget som er dårligere enn Glimt nå er Sandnes Ulf. De andre lagene spiller rett og slett bedre fotball. Hva kan JHH gjøre med det?. Han kan i hvert fall begynne med å plasserer de beste spillerne på banen samtidig. De beste i angrepet er Ibba og MoMoo. De bør spille samtidig. De beste på midtbanen er Badou, Konradsen, Chatto og TJ. Disse 4 bør spille samtidig. I forsvar Imingen, Brix, Moe og Sane. Disse 4 bør spille. I mål Londak mitt klare førstevalg. Å forsette med TO og Dane på kant og kun ha 3 midtbanespillere som ikke har forflyningsevne er rett og slett et feil vurdering. JHH burde si etter kampen at vi er ikke fornøyd med det skjer nå og at Glimt må gjøre noen justeringer for å vinne kamper igjen.
Post Reply