Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by G-s-enz »

Der er vi enig. Det må røskes skikkelig opp om man først skal fjerne han. Å bruke Åssa som hovedtrener blir meningsløst. Som jeg sikkert har sagt 100 ganger før,det Glimt trenger er noen som ikke har noen relasjon eller kunnskap om klubben. Altså helst en fra utlandet. Og vi trenger en sportsdirektør/speider. Og en visjon.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

Det ville knapt holdt med Mourinho, dersom det ikke skjedde endringer i apparatet rundt. Alle må dra i samme retning.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by G-s-enz »

Enig,kall meg gjerne naiv men at JHH er så sjefete at alle de andre ikke får ta del i noe tviler jeg på. Grunnen til at vi fikk ett "løft" mot Start,T.I.L og Mjøndalen er at de tre lagene er like dritt som vi er. MEN det kan være en forskjell i inngangen mot Start og T.I.L,Bjørkan er litt mer offensiv. Det gjør dog ikke nok til at han skal ta over. Bjørkan har like mye ansvar som JHH,om han ser at JHH holder for dårlige treninger med mer så er det jo hans ansvar som ansatt å ta det videre med både JHH og styret. Mao,ut med begge to.

Med det sagt,det har skjedd positive ting med JHH som klubben kan ta med videre og klubben jobber åpenbart bra på ungdomsnivå nå. Så må man bare heve kompentasen på topp.

Det kan jo forøvrig ett grep å hente inn en hjelpetrener med ansvar for å hjelpe JHH med det defensive,men tviler JHH blir så fornøyd med det :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

Hvis man sparker Halvorsen nå er det naturlig at Bjørkan tar over. Kortsiktig er det den beste løsningen med tanke på Glimts økonomiske rammer. Men allerede nå bør det settes ned et utvalg som skal jobbe mot en treneransettelse etter sesongen, hvor Bjørkan gjerne kan gå tilbake som assistenttrener hvis han fortsetter å ha den støtten fra spillergruppa som han har nå. Å ansette ny trener bør man gjøre uansett hvor bra Bjørkan gjør det resten av sesongen, klubben må ha nye impulser.

Jeg syns forøvrig at Torrisen svarer godt for seg i Avisa Nordland. Han kjører ikke "full tillit"-svadaet, men kutter heller ikke hodet av Halvorsen. At styreleder sier at man vinner og taper sammen og står samlet i motgang er rett og slett bra ledelse. Nå er man kommet til et punkt der det er nødvendig å gjøre noen grep, og jeg tror og håper at Torrisen og resten av styret forstår hva som har skjedd det siste halvannet året og at Glimt ikke kan fortsette slik.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by liverglimt »

Enig med Cheese og Torrissen, vi taper og vinner sammen. Neste skritt for god ledelse er å få det beste ut av hver enkelt ansatt. Gjøre dem bedre i sine posisjoner.

Da ender vi på at det er lettere å justere trenerapparatet enn å sparke alle spillerne samt administrasjonen. :geeku
@liverglimt
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

liverglimt wrote: Da ender vi på at det er lettere å justere trenerapparatet enn å sparke alle spillerne samt administrasjonen. :
Enig i det. Hadde JHH dratt inn kompetanse på forsvarsarbeid tror jeg faktisk de fleste på dette forumet ville hatt stor respekt for JHH og mye ville vært bedre. Men dessverre er det ingen tegn til dette og heller veldig liten selvinnsikt fra treneren. Det er først og fremst det jeg reagerer på og at det ikke gjøres noen endringer for å laget på skinner igjen. Som du sier Liverglimt om justeringer er det vi har ventet på og fortsatt venter på. Så vil jeg beklage at jeg tidvis har vært veldig ironisk etter kampen i går, men vi fortsatt veldig snille her på forumet.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by G-s-enz »

Ville også respektert JHH om han gjorde det. Det ville vært tegn på godt lederskap å hente inn kompentanse for å hjelpe til med å dekke over en kompetanse som åpenbart ikke ligger i dagens team. Dette er også muligens den billigste løsningen for Glimt. Problemet når ting som dette har blitt gjort i andre klubber har treneren følt seg avskiltet og forlatt få uker senere,mao må JHH ønske dette selv.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

Enig med to sistnevnte. Det kan være en langt mer økonomisk løsning på problemet enn oppsigelse med alt det medfører. Sett utenfra ville jeg ikke opplevd JHH som avskilta dersom en ekstern kapasitet kom for å drille laget i forsvar. Jeg ville heller sett på det som en naturlig del av en sårt tiltrengt kompetanseheving, all den tid JHHs lag ikke er kjent for å være spesielt solide defensivt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

Halvorsen slår meg som en veldig bastant og prinsippfast mann, og han er 52 år gammel. Det er nok for utopi å regne at han skal degradere sine egne evner, spesielt som gammel forsvarsspiller, ved å få inn en defensiv støttekontakt. At det er det han burde gjøre blir en annen sak.

Hvis Glimt-styret for eksempel skulle kreve at det ble leid inn hjelp tror jeg heller Halvorsen setter ultimatum med hans vei eller landeveien (fritt oversatt begrep).
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Geordie
Posts: 3
Joined: Fri Jun 05, 2015 3:05 pm

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Geordie »

Cheese Smirnoff wrote:Men allerede nå bør det settes ned et utvalg som skal jobbe mot en treneransettelse etter sesongen, hvor Bjørkan gjerne kan gå tilbake som assistenttrener hvis han fortsetter å ha den støtten fra spillergruppa som han har nå. Å ansette ny trener bør man gjøre uansett hvor bra Bjørkan gjør det resten av sesongen, klubben må ha nye impulser.
Men vill det ikke være vanskelig å lete etter kandidater så lenge det er uvist hvilken divisjon vi spiller til neste år?
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Boombadila »

Nå skal jeg ikke si at treneren ikke skal fredes, men for å sitere min salige gamle nabo som har fulgt Glimt siden 70-tallet, så er det helt vanlig at Glimt har en slik kamp i løpet av året.

Det som er verre, i følge han, er at det ikke ser ut til å være noen tegn på profesjonalisering av brakka. Det er bare de samme stammemedlemene som danser i ring, og da blir det nå en gang slik.

Glimtspillerene har aldri klart å holde seg mentalt oppe, uavhenging av hvilket trenerteam vi har hatt. Jeg lurer på om det er mer som er råttent på aspmyra enn bare prestasjonene.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

Geordie wrote:Men vill det ikke være vanskelig å lete etter kandidater så lenge det er uvist hvilken divisjon vi spiller til neste år?
Helt klart, men å kartlegge aktuelle trenerkandidater bør man gjøre uansett. Så får man finne ut hvem man kan ansette etter hvilken situasjon man er i. Desto bedre tid man legger i letingen, desto bedre blir ansettelsen (forhåpentligvis).
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Boombadila wrote:Nå skal jeg ikke si at treneren ikke skal fredes, men for å sitere min salige gamle nabo som har fulgt Glimt siden 70-tallet, så er det helt vanlig at Glimt har en slik kamp i løpet av året.e.
Trodde den kampen var mot Haugesund hjemme. Der var forresten TIL foran Glimt. 1-0 mot Molde.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by tjongs »

Taskeladdn wrote:Nå var den diskusjonen ang målsetning i serien, hvor en realistisk målsetning for en så liten klubb med såppas få resurser er å overleve i tippeligaen pdd. Klarer klubben det så bør folk være stolte.

Det som skjedde igår, er et såppas pinlig kapittel at det fortjener ingen komentar engang.
Ja, vi må for all del ikke ha litt ambisjoner, det er skumle saker.
Nå er det engang slik at det er ikke budsjettet som avgjør ligaplasseringen, da hadde det jo ikke hatt noen hensikt å verken trene eller spille kamper. Se på Stabæk!

Alle skjønner at Glimt pdd vil måtte finne seg i å ikke være et stabilt topplag, men det betyr ikke at en bare skal være fornøyd med å eksistere.

Har en lite penger må man gjøre noen grep for å få mye ut av lite.
1. Trene bedre, være smartere og være best på det som koster lite
2. Være smartere på overgangsmarkedet
3. Prøve å få mer inntekter

For meg virker det som Glimt i stor grad feiler på disse punktene.
Jeg lurer på om det med økonomien har blitt en sovepute for Glimt. Misforstå meg rett, jeg støtter helhjertet opp om økonomisk edruelighet, men det kan fremstå som at så lenge vi er i grønn sone er alt bra. Vi skal definitivt holde oss i grønn sone fremover, men det må ikke være sånn at vi da kan lene oss tilbake, det må derimot brukes som en motivasjon for videre utvikling både sportslig og økonomisk. Det er ingenting i veien for økte utgifter dersom inntektene samtidig vokser tilsvarende, og ikke minst er stabile og sikre. Men da må vi være smarte og målrettede, ikke mette og dvaske.

Ikke vet jeg om det er slik at klubben er fornøyd med å være der de er i dag, verken mer eller mindre. Men jeg oppfatter det slik, og dersom jeg ikke er alene om de tankene har klubben i beste fall et imageproblem. Noe som bør gjøres noe med.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Novi »

Klubben har et stort imageproblem. De er kjedelige og pinglete, og står ikke for noen ring lengre. Tøffe nordlendinger? Finnes ikke. Tør ikke ha det i kjeften en gang.

Økonomien har vært sovepute ja. Man glemte fotballen oppi det hele. Det var kanskje nødvendig når BTH kom inn, men etter det har man blitt redd for å prestere og ha ambisjoner, i frykt for å bli revet med.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

Stakkars Halvorsen. Ikke engang i styremøter slipper han unna køllevitsene ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by G-s-enz »

:lol: :lol: :lol: :lol:
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by bjornage »

Økonomisk edruelighet er vel ikke ensbetydende med et snitt på minst 3 baklengs pr kamp? Det er en helt annen debatt. Når man skal dra ressursene inn i en debatt etter å ha sluppet inn 6 mål mot et andredivisjonslag er man helt bak mål.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

I dag snakker Halvorsen om å fylle luft i ballene. Torrissen snakker om å dundre på. Slapphet tolereres ikke. Nå må vi ... stå sammen. Være ... hard mot de harde. Hjelp.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16606
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Sulliken »

:lol: :lol:
Jeg trur jeg dauer.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Trapattoni »

Tenk dere kombinasjonen Opjordsmoen/Halvorsen: - I dag skal vi gnu på ballene!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Gvandreassen »

:lol:
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

Vi må gi det til Opjordsmoen, han var rutinert nok til å spøtte i nævvan først.

Noen må ta tak i problemet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by eiriksin »

Haha ikke finn på å sammenlign Halvorsen men Oppjordsnoen. Han er den verste treneren glimt har hatt i min tid :-D
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16606
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Sulliken »

Upyoursmoen
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply