Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by MhepA »

Han ene ble jo nettopp kjøpt av Rosenborg, som leder serien! Da er han ikke for dårlig for å spille Tippeliga. Zarek Valentin vet vi er bedre enn han spiller nå, og Ruben Imingen har spilt Tippeliga før. Nei, det er vår trener, Jan Halvor Halvorsen m/apparat, som må ta på seg skylden for at vi har holdt nullen i kun to kamper iløpet av én og en halv sesong. Vi slipper inn 2, 3 og 4 mål i hver eneste kamp. Måten målene har kommet på viser at det er en forferdelig struktur i det defensive spillet.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

Okei, Jan Halvor, nå erre alvor. Mer av det du har gjort i det siste, plz.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Ville Lehtinen »

Trond bekreftet på Studio Glimt at det har vært en form for "oppvask" innad, og at Halvorsen har blitt flinkere til å ta hensyn til tilbakemelding fra spillergruppa. Deilig å høre.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by G-s-enz »

Ja det er deilig å høre,og ett tegn på godt lederskap.En klassisk dårlig leder tar null kontruktiv kritikk og dundrer ukritisk gjennom sitt opplegg.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Novi »

Syns JHH ser irritert ut under intervjuet med Freddy i Studio Glimt. Blir også mye stabdardfjas, og lite ydmykhet for at Glimt har vært totalt bedriten i 10 av 15 kamper.
Una mas cerveza.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

Det tenker jeg også. Dette maratonløp-snakket til Halvorsen syns jeg ikke noe om, spesielt når det baserer seg på at man på andre året på rad reddes av to løpere med strekk og dårlige sko (for å dra løpe-analogien videre). Jeg er ikke overbevist om at det er trenerjobben som har vært skyld i de to siste, overraskende seierene. I stedet mistenker jeg kanskje at Trond Olsen har inntatt en Martin Andresen-i-Brann-rolle, hvor han har en sterk(ere) innflytelse på spillergruppen. Det er bare spekulasjoner, men måten Olsen har fremstått i år oser autoritet og vilje, og ser ut til å ha smittet over på resten av laget.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by G-s-enz »

Tror også det. Virker som om Olsen & Jack kanskje har tatt litt mer tak i det som skjer på trening osv.

Ohh så intervjuet nå,virket jo nesten furt godeste JHH. "Etter litt gråskyer kommer det bedre tider" med snurt stemme. Ohh well,sikkert godt for han å motbevise kritikere selv om jeg er langt fra overbevisst enda.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by eiriksin »

Syns at JHH bør få litt kredit nå og ikke at folk skal hevde at det skyldes spillerne ene alene at vi har vunnet to sterke kamper mot topplag. Som svar på det mener jeg at vi bør kunne forvente at de rutinerte spillerne tar ansvar året rundt og ikke bare i unntakstilstander som det har vært i det siste. Trenerne spiller ikke ute på banen sammen med spillerne og selv ikke Trond Sollied eller nå avdøde Øystein Gårde klarte å slå RBK på aspmyra som trenere.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Trapattoni »

Ikke engang Dag Opjordsmoen klarte det!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by FSHelgeland »

Enig med eiriksin her, vi må forvente at spilerne tar tak og gjør sitt ytterste hele sesongen. Hvis det er sant det som er sagt også, at JHH nå lytter mere på spillerne og har gjort enkle grep utifra hva de sier, så er det bare godt lederskap av en leder i utvikling. Jeg er spent på fortsettelsen, og jeg har også tidligere gitt kred til styret for å stå i mot. Kontiunitet i treningsarbeidet har mer enn en gang vist seg som en bra formel.
Tippeliga 2015
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

Hvis dette er starten på en opptur for Glimt resten av sesongen legger jeg meg langflat. Med fem nye seiere bør plassen være sikret. Men Glimt er fortsatt bare ett poeng unna direkte nedrykk, en sump som en usedvanlig svak vårsesong har ført oss inn i. Det har vært to svært viktige og uventede seiere på rad nå, og hvis vi nå får se et Glimt som faktisk utvikler seg i positiv retning og lever stabile kamper så er selvfølgelig krisen avblåst. Hvis Glimt skulle hangle seg videre og unngå nedrykk ved en hårsbredd er jeg fortsatt skeptisk. Ved nedrykk er saken klokkeklar. Måtte det bli førstnevnte.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Crazy horse »

Kan godt hende fem seire holder, men om det ikke i tillegg blir noen uavgjorte synes jeg det er litt lite med 29 poeng totalt. Brann på kvalik i fjor hadde 29. Klarer vi sju seire på de 15 siste ender vi på 35, som i fjor. Det er greit.

Det som har plaga meg mest med JHH er den lave målsettingen, og noen forferdelige uttalelser, som jeg ikke gidder dra opp igjen akkurat nå. Per nå ligger vi på samme plassering som vi endte opp på til slutt i fjor (13. plass). Det er fem poeng opp til 9. plass, sju poeng til 8. plass, og åtte til 7. (Odd). Hva med og si at vi skal sikte oss inn der i strøket? Det vil spre litt optimisme blant både spillere og supportere, tror jeg, og kanskje kan vi klare det også.

JHH sa allerede tidlig i sesongen at målet var å ha tre lag under oss, hva faen er det for en målsetting. Det var jo det vi gjorde i fjor. Vi må jo øke innsatsen litt før en ny sesong.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Masinga »

Ja, jeg synes man kan sette seg mer hårete mål! Hvis målet før sesongen er en 13. plass, inspirerer dette ikke en spillergruppe. Heller ikke publikum.
Masinga
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Taskeladdn »

En flott målsetning, stemningen blandt enkelte her inne hadde vært mye værre om man hadde hatt en urealistisk målsetning.
Før sesongen startet så var man sikker på at vi at vi kom til å miste 2 uerstattelige spillere, uerstattelig i den forstand at man ikke har økonomi til å hente like gode alternativer.
Når dette ikke skjedde så gjorde omstendighetene og skader det slik at di uerstattelige ikke leverte som forventet, og man ligger plassert som forventet.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ingen87 »

Synes det er ei tåpelig målsetting, men den diskusjonen har vi hatt tidligere.. Jeg gidder ihvertfall ikke kjøre til Aspmyra lengre, bruker helgene mer fornuftig :)
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

Utrolig defensiv målsetning i hvert fall.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by FSHelgeland »

Hadde aldri trodd at Inge var medgangssupporter, jaja så feil kan man ta. Greit nok å ha en hårete målsetting, men det skal også være en viss realisme inne i bildet. Man vet også av erfaring at den andre sesongen etter opprykk ofte er vanskeligere en den første. Mange som har reagert på JHHs uttalelser, men de har vel vært et forsøk på å ufarliggjøre ting. Regner virkelig med at det brukes andre ord i garderoben, og at laget går på banen for å vinne alle kamper. De har nå gjort det i de siste tre omgangene som de har spilt i alle fall. Skulle vi vinne borte mot MIF i neste runde så håper jeg virkelig at publikum kjenner sin besøkelsestid i hjemmekampen mot Ålesund, selv om vi skulle tape borte mot Molde i mellomtiden.
Tippeliga 2015
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Crazy horse »

Hvilken målsetting er tåpelig/defensiv? Min eller JHHs?
Slik vi ligger an nå så er målsetting om medalje urealistisk, mens å havne blant de ti øverste kan være rimelig høy, synes jeg. Før sesongen burde vi hatt en målsetting om øverste halvdel av tabellen.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Gvandreassen »

Sjelden jeg velger å quote meg selv, men her er noe fra kamptråden fra Glimt-Odd kampen tidligere i år:
Gvandreassen wrote:Merker jeg reagerer litt på måten ting blir lagt frem på av JHH til tider. Dette er noe jeg har sett i Glimt over flere år, og går på hvordan man presenterer målsettinger. Det ble sagt i intervjuet at vi skal ha "tre lag bak oss når vi når november". Dette mønsteret har jeg sett under flere av våre andre trenere. Man snakker alltid om å "unngå nedrykk", "unngå konkurs" og det virker nesten som det har blitt en sjargong i gangene på Aspmyra. Det skal sies at økonomien ble det gjort en fantastisk jobb på, og der nådde de sine mål. Problemet blir dog at hvis man alltid skal unngå det negative, er man på bakbena fra begynnelsen av. Jeg tviler sterkt på at det er mange bedriftsledere som sier "Nå skal vi unngå å være den verste i bransjen!" til sine ansatte under årsmøte. Selvfølgelig, det trenger ikke være flåsete mål, og alle målsettinger man setter seg bør være innenfor det man klarer. Tviler dog på at "unngå nedrykk" er det som får fyr på hjertene til gutta.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

Synes det er ganske defensivt å i praksis gå ut med meldinga "vi skal minst oppnå det absolutte minimum av det som er akseptabelt". Men nå får vi se da, om dette oppsvinget varer. Og om målsettingene da beholdes eller bearbeides.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Trapattoni »

Er også enig i at den målsettingen er i overkant defensiv. Men jeg legger ikke mye vekt på det. Tror betydningen av hva treneren sier rundt akkurat det der er en smule overdrevet. Trenere lirer av seg mye svada i løpet av en sesong, og akkurat der er er JHH i meget selebert selskap.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

Prestasjonsmessig spiller det nok liten rolle, men som en del av en PR-strategi er det ... not great.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ingen87 »

FSHelgeland wrote:Hadde aldri trodd at Inge var medgangssupporter, jaja så feil kan man ta.
Hvor mange kamper har du vært på i år?

Dette handler ikke om medgang eller motgang, jeg har stått på Aspmyra i minusgrader for å se at vi rykka ned mot Start. Jeg ble kåret til årets bortesupporter av 1916 ifjor fordi jeg kjørte annen hver j'''' helg til Bodø mens du satt hjemme i Mosjøen og koste deg forran skjermen. Jeg har fortsatt på samme måte i år, men etter å bli skuffet gang på gang, ikke pga tap men pga innstilling og forventning ser jeg ikke lengre at jeg gidder. Da er jeg heller sammen med dama, ser kampen på TV, drar til svigers og spiser vafler. Du får det til å høre veldig lett ut å dra på Aspmyra hver helg, men jeg tror jeg kan telle på ei hand hvor mange ganger du har vært der de to siste sesongene.

Greit nok at det sies forskjellig ting i media og i garderoben, men foruten et par hederlige unntak mot RBK, TIL og Mjøndalen har de fremstått som et lag som egentlig ikke "behøver" å vinne. Da drar jeg heller til Mosjøen på Nordnorsk mesterskap og ser at fruen klarer å karre seg til en hederlig plassering i skyting. Det gir meg faktisk mer enn å bruke 5-6 timer på å dra til Aspmyra.

Image
Førr Evig!
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Mariasha »

Veldig enig med de som synes det er en i overkant defensiv målsetning. Å ha som mål å gjøre absolutt minimum for å slippe nedrykk er jo ikke akkurat spesielt inspirerende for spillerne, men som Kesseboy nevner, så er nesten det viktigste at det overhodet ikke bidrar til en oppfatning av at det skal være verdt å bruke tiden sin på å følge med på Glimt.

Selvfølgelig er det ikke snakk om at man skal gå ut med et offentlig mål om å nå topp 3, men man må jo kunne ha tro på at det kan være et realistisk mål å i alle fall ligge rundt midten av tabellen, og når man ikke ligger an til å nå det målet, ja, da kan man re-evaluere underveis og se på hvorfor både underveis og etterpå. Å ha et mål som man i ettertid kan bruke for å nærmest unnskylde dårlige prestasjoner, det er ikke akkurat noe å strekke seg etter.
Last edited by Mariasha on Tue Jul 07, 2015 12:38 pm, edited 1 time in total.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Trapattoni »

Synes ikke så mye om å kalle andre for medgangssupportere (jeg har sannsynligvis gjort det samme selv...)
Vi er alle litt forskjellige og har forskjellig tilnærming til Glimt og fotball. Og bra er det!
Selv kjente jeg at det røynet hardt på i de periodene der klubben var et eneste stort økonomisk kaos. Da var jeg langt mer frustrert enn jeg feks. har vært i forbindelse med de svake prestasjonene nå i vår. Hadde jeg da bodd 15 mil unna Bodø, så tipper jeg turene mine hadde blitt sporadiske a la det Inge forteller om. Nå bor jeg i Bodø og går på hver kamp når jeg er hjemme, også den gang det røynet på. Men det holdt hardt noen ganger. Og jeg lovet meg selv at ved neste økonomiske redningsaksjon så skulle jeg vende min interesse over på synkronsvømming for svaksynte.
Post Reply