Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

Imponert så langt, men skuffa over matchledelsen i dag, dessverre.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

Problemet idag var spissplassen. Jim og Vegard kan ikke spille på topp ilag, men hvilke alternativer har Halvorsen? Byttene han gjør er helt ålreit. Flott at Saltnes og Viljar får prøve seg mot god motstand, han kunne sikkert satt innpå Knarvik men jeg syns det er fint at unggutta får spilletid. Grunnvoll kunne kommet innpå for Vegard, men verken Jacobsen eller Berglann holder i 90 minutt, og Jim er en målscorer. Jeg mener at det ikke er Halvorsens coaching som ikke holder mål idag, vi møter et Tippeligalag på bortebane og vi mangler en av de viktigste spillerne i laget. Vi er 4 minutter unna å slå Haugesund og holder dem unna i 120 minutt.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

Jeg er en del uenig. Etter en spilt time har Glimt en kanonsjanse til å gjenvinne initiativet i kampen. Men alle byttene er posisjon for posisjon. Midtspissproblemet gjøres ingenting med, og det virker som om man er fornøyd med et kampbilde som ser stadig mer prekært ut. Lett å sitte på pubben og være etterpåklok, men det er en del trekk som kunne (burde?) vært gjort for å unngå å bli kjørt såpass hardt som Glimt ble.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by poteten »

Nåja. Mange kamper på få dager for en tynn stall.
Glenn P
Posts: 2837
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Glenn P »

Grunnvoll kunne vel ikke kommet inn. Han var vel i Bodø..
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

En enda bedre forklaring på hvorfor han ikke kom innpå. :wink:

Jim Johansen kunne kanskje vært midtspiss, selv om jeg tviler på at han vinner flere dueller enn Vegard, men da måtte Richards spilt hele kampen og det tror jeg ikke han hadde klart.
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Ikke enig i at Knarvik ikke ble benyttet. Både Viljar og Saltnes holder ikke dette nivået, og en Knarvik med en haug med kompetanse og erfaring fra slike kamper kunne vært gull verdt i sluttminuttene. Overrasket også over JJ slapphet i denne kampen. Badou stormer frem flere ganger og åpner for JJ, som stopper opp og slår ballen tilbake. Glimt gikk glipp av masse overgangsmuligheter. Men Glimt sleit med tempoet til Haugesund og mange hadde store problemer med den glatte gressmatta. Håper at skuffelsen forsvinner til Søndag og at apparatet rundt Glimt er profesjonelle her. Den viktigste kampen er jo alltid neste kamp.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

Glimt var 4 minutter unna å vinne kampen. Laget fremsto ikke slik som de har gjort mot Adecco-motstand, men det fins det jo en god forklaring på; de spilte borte mot Haugesund. Man kan ikke begynne å tro at Glimt skal feie over alle motstandere, spesielt ikke når man møter bedre lag. Når man skal spille tre kamper på èn uke må man bruke hele troppen, og i sesongperspektiv er dette den minst viktige kampen for Bodø/Glimt.

Jeg syns vi skal holde bakkekontakten, selv om vi ikke har tapt 14 kamper på rad nå.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

Tror ikke det var så mye taktikken som gjorde at Glimt holdt ut så lenge. FKH hadde noen ubeskrivelig tafatte avslutninger på gode tilbud. En litt mer aktiv taktisk tilnærming tror jeg kunne tatt luven av FKH. Kanskje er jeg skuffa fordi jeg hadde håpa å slippe å sitte med (den alt for velkjente) irritasjonen over kampledelse som ikke vinner kamper etter flere år uten. Og alt anna ser jo så lovende ut nå.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Crazy horse »

Jeg tror rett og slett denne kampen kom på et ugunstig tidspunkt. Alle kvartfinalene burde gått i august, da hadde også Glimt nytt godt av en ferie før kampen. Nå har Glimt spilt 19 kamper på under 3 måneder.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Novi »

På linje med Kesse syns jeg det ble gjort lite for å endre et kampbildet som svært tydelig gikk mot et mål imot. Ja, vi kunne vært heldige og holdt nullen helt ut, men det ville vært flaks.

Spesielt i førsteomgang var FKH tafatte, og man kunne kjørt hardere på overganger uten å selge seg dyrt. 2-0, og SÅ kunne man spilt som man gjorde.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

Enig der. Hadde man hatt 2-0, hadde man hatt det ene målet å gå på som ville gjort denne kampplanen til en god idé. Det ville gitt tid til å reagere dersom det kom et baklengs. Sånn som jeg ser det ble det vel mye gambling iom. at ett enkelt FKH-mål ville velte hele lasset. Man hadde jo ingenting å svare med.

For øvrig så håper jeg JHH ikke egentlig mener det han sier til avisene om at straffer er 50/50. Det er alldeles mulig å trene på straffekonk. Men jeg skjønner at fokuset ligger andre steder etter et knepent tap for et lag i divisjonen over.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by liverglimt »

Øhhh... Trene på straffekonk? Tja, man kan forberede seg psykisk, men der stopper det meste. En slik situasjon mestrer man med erfaring. Det har vist seg at store spillere gjennom alle tider har kommet til kort i den siutasjonen.

Det eneste jeg har å utsette på kampplanen var null backup for en tafatt Vegard Braaten. Resten blir som vist om atte osv. :lol:
@liverglimt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

Både Christian Berg og Vegard Braaten var nær ved å putte 2-0 for Glimt.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16612
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 781 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Sulliken »

Vi mer eller mindre brølte på Buddha at VB måtte ut til fordel for Viljar, sette Jim på midtspiss med Reinaldo på venstre og Viljar høyre. Da hadde Jim fått ballen i og rundt boks i stedet for VB, og vi VET Jim kan score når han er i de posisjonene.

Så byttene syns jeg burde vært
Richards-Jim (som JHH var enig med)
VB-Viljar
Londak-Jonas. Det burde være en no-brainer. Jeg mener. En skadet Londak, som "aldri" redder straffe (1 gang som jeg husker), eller en opplagt Jonas som redder straffer %-vis veldig ofte av de han får mot seg.

Edit: Greit at Jacobsen var sluttkjørt, og ville ut, men å ha en fungerende keeper er viktigere. Og hvorfor Saltnes og ikke rutinen til Tommy Knarvik?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

Berglann og Jacobsen hadde ikke klart mer enn de gjorde, og de gikk begge ut på stillingen 0-1. Det er fryktelig lett å være etterpåklok og si at man burde gjort sånn og sånn fordi det gikk mot ekstraomganger og straffespark, men JHH må ta avgjørelsene på løpende bånd og han har bedre innsikt i hver enkelt spillers form og fysikk. Det eneste byttet som var litt merkelig var at Saltnes ble valgt foran Knarvik, men sett i ettertid var det uansett ikke der kampen glapp (i den grad man kan si at kampen glapp i det hele tatt).

Hadde Glimt spilt 1-1 borte mot Haugesund i Tippeligaen hadde det blitt ansett som et godt resultat, så jeg er overhodet ikke enig i kritikken mot Halvorsen her.
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Enig i at JHH ikke skal kritiseres for mye, men jeg trodde det var en gyllen regel at i en kaotisk sluttspurt skal man bruke erfaring(Knarvik) og ikke en ungutt(Saltnes) som ikke har erfaring på dette nivået. Saltnes bør brukes i kamper som mot Follo, Elverum osv hvor han kommer til sin rett. Men det virker faktisk som JHH overhodet ikke her tro eller tillit til Knarvik. Mulig at han presterer for dårlig på trening, ikke vet jeg.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16612
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 781 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Sulliken »

Eller kanskje han ikke ville risikere nok en skade på Tommy Knarvik i det JHH omtaler som en bonuskamp? Knarviks tyngde og rutine blir god å ha til høsten!
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Akkurat der har du et poeng, men mitt poeng er at kvartfinale i cupen ikke er noen 'bonuskamp', men med seier kun en kamp i fra å få spille cupfinalen på Ullevål. Det vi så av spillerne etter kampen var et dette var et smertelig nederlag, og mye viktigere enn en såkalt 'bonuskamp'.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by eiriksin »

Knuta wrote:. Men det virker faktisk som JHH overhodet ikke her tro eller tillit til Knarvik. Mulig at han presterer for dårlig på trening, ikke vet jeg.
Jeg har faktisk stusset over nøyaktig det samme, om treneren ikke har tro på Knarvik som begynner å dra på årene og heller vil slippe ungdommen til. Lurer i likhet med deg på om besluttningen om å sette inn Saltnes framfor knarvik helt på slutten var gal og om vi hadde klart å holde nullen dersom han hadde vært på banen.
Har også sett i andre kamper at alt ligger til rette for Knarvik, men han velger å sette innpå ungdommer.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16612
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 781 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Sulliken »

Vel. Det er ikke lenge siden Knarvik var tredje sist på ei scoring. Det var han som sendte stikkeren igjennom til Reinaldo da Ibba satte inn 1-4 mot KIL.

Jeg tror fremdeles JHH vil ha Knarvik fit for fight når de berømmelige skadene og karantenene kommer til høsten.

Knuta: Det var JHH som omtalte kvarten som bonuskamp. Du får ta innsigelsene opp med han ;-) Som supporter er jeg hjertens enig med deg.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by eiriksin »

Håper du har rett Sulliken, jeg har i alle fall fortsatt tro på Knarvik. Han åpnet forrige sesong veldig bar og spilte dårligere kun fordi han spilte med store smerter. Problemet er bare at Jacobsen har spilt litt for
bra til å sette han ut av laget, men dette kalles et luksusproblem og det kan man ikke klage over :-)
Last edited by eiriksin on Thu Jul 04, 2013 7:47 pm, edited 1 time in total.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by bjornage »

Knarvik har vært ute en stund, og midtbanen vår har fungert veldig bra. Knarvik må nok vente på sjansen sin på lik linje med de andre som ikke er fast i elleveren.
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Til Sulliken:
Fullt klar over at det var JHH som omtalte kampen som en bonuskamp.
Til Bjornage:
Ja Badou, CB og TJ er trioen på midtbanen. Men som innbytter i en slik kamp er rutine utrolig viktig, så derfor burde Knarvik kommet inn de siste 15 min.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by bjornage »

Enig der, stusset også litt på at han ikke kom inn i går istedenfor Saltnes. Kanskje det fysiske ikke er der helt enda?
Post Reply