Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

Mounir Hamoud legger opp og blir innkasttrener? :wink:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ingen87 »

Kåre Ingebrigtsen som taktisk rådgiver, med spesielt fokus på å omskolere spillere.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Garrincha »

David Beckham gir opp å lage egen klubb i Miami. Velger heller å gå inn som rik onkel i FK Bodø/Glimt.

- Jeg har helt siden klubblegenden Vegard Sannes' dager vært fan av dem, og jeg vet klubben trenger seg en ny innendørs stadion med justerbare skinnseter på tribunen. Jeg vil gjerne bidra, sier Beckham i en kommentar.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Gvandreassen »

Han skal visst også bidra med underbukser og solbriller til hele laget.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

Zarek Valentin slutter i protest. "Ifølge kontrakten skal jeg til enhver tid være klubbens kjekkeste!"
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by poteten »

Jonas Kolstad inn som statssekretær for Anders Anundsen i Frp:
- Jeg har alltid assosiert meg med biljardkuler.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

http://www.an.no/glimt/article7271209.ece
– Jeg kan snakke så mye jeg vil med spillerne. Men, dette er egentlig veldig enkelt. Det er spilleren som må gjøre jobben. Som spiller har du to valg. Enten så kaster du inn håndkleet og gir opp. Eller du jobber enda hardere på trening hver eneste dag, slår Halvorsen fast og legger til:

– For så å sørge for at du griper sjansen når den dukker opp.
:klapp

Så lenge Halvorsen lar de beste spillerne spille, og at alle får en sjanse til å vise seg verdig en plass, er dette en herlig holdning. En slik kultur er vel ikke akkurat godt innarbeida fra før av.
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Young Gun »

Syns det var et fantastisk svar. Det oser autoritet og kontroll over den mannen. Tror vi skal være glad han er i Glimt for det er akkurat det klubben har ropt etter i årevis.
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Thomp »

25 spillere i stallen, 14 nordlendinger, 4 norske og 7 utenlandske, :lol:

God helg
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Zero »

User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Crazy horse »

Artig reportasje, det. Hadde håpa han kom enda høyere... :lol:

Apropos høyt!? Statistikken til JHH i tippeligaen er litt sørgelig lesing. Dette er vel hans femte sesong i tippeligaen som trener, så vidt jeg kan se, og tre av de forrige har endt med nedrykk. Han rykka opp med Start i 1999, men rykka rett ned igjen året etter. Så ble det nytt opprykk i 2001 og like kjapt ned igjen i 2002, med fattige 11 poeng. Så overtok han Sogndal i 2003 og holdt seg en sesong, for i 2004 ble det nytt nedrykk.
Nå er jo dette to av Norges jojo-lag, så det sier ikke all verden. Vi får håpe han lykkes godt i 2014.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ecke »

Blir det nedrykk denne sesongen, da er det nok mer spillerstallen enn JHH. Vi ser allerede hvordan det blir når enkelte spillere blir borte, Chatto og Richards, og vi får se nå hvordan B/G løser fraværet til Valentin. Jeg tror og håper at sommervinduet gir oss en ny midtstopper. Jeg tør ikke tenke på hvordan det ville bli dersom Sane må ut. JHH lanserte tidlig at han ønsket en ekstra midtbanespiller, selv om det forsvant etter hvert. Med Valentin ute og kanskje Jacobsen ned på back, kan det bli nødvendig veldig snart.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Novi »

Personlig syns jeg det er spennende når laget blir utfordret. Det er selvsagt kjipt for enkeltspillerne som blir skadet, men all den tid laget ikke var 100% samkjørt fra før av gir det bare outsiderne en gyllen mulighet til å heve seg og skape sin egen plass på laget. Fotball er ikke værre enn at de som kommer tilbake fra skade må spille seg tilbake på plassen sin igjen (hvertfall om JHH holder sine ord).

Ingen av skadene vi har hatt til nå er på linje med f.eks. en skadet Fredrik Kjølner eller Olav Råstad i 2003. Og vi har god backing på samtlige plasser.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

Hvordan er det med eventuelle lån innad i Norge? Kan man fortsatt låne spillere (f.eks Daniel Berntsen) selv om overgangsvinduet er lukket?
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Shredd »

I utgangspunktet er svaret nei. Hvis spilleren er definert som amatørspiller og skal fortsette å være det i ny klubb (ikke mulig i to øverste divisjoner), eller man får innvilget dispensasjon fra regelverket går det. Sistnevnte er vel ikke det enkleste å få til når det ikke er snakk om keeper.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by J I P »

Hvilke likheter har Start og Bodø/Glimt?
Begge har gule drakter, humrer Halvorsen
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Masinga »

http://www.nrk.no/sorlandet/forsvarer-l ... 1.11723501

Flott! Også søndagens Starttrening var lukket for presse og publikum. Når Start lukker treningene sine, tar de minimalt med poeng. 2 av 15 mulige.
Masinga
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Garrincha »

:hedre Halvorsen er en kongetrener, utrolig hvordan han har styrt laget i ei positiv retning selv med alle skadeutfordringene vi har hatt i det siste :klapp :klapp :klapp
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

Perry får snart fyken i Rosenborg. Han har mistet tilliten fra spillerne på grunn av uklar spillestil og dårlige treninger. Styret må lete etter ny trener som, hvis de skal fortsette røtter-prosjektet sitt, må kunne 4-3-3 og som kan skape en vinnerkultur.

Halvorsen har alt dette, han er visstnok også veldig god på treningsfeltet. I tillegg er han gammel RBK-spiller. Jeg skjelver i buksene nå som Perrys avskjed er like rundt hjørnet. Glimt forlenget nylig Halvorsens kontrakt til ut 2016, men hvis RBK kommer med penger og Halvorsen lar seg friste; hvilket valg har vi da?

Det er bare å håpe på at RBK anser Halvorsen som for lite merittert enda og heller leter annensteds.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by MhepA »

Jeg tror egentlig Jan Halvor Halvorsen koser seg i Bodø.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg koser meg også i 6.divisjon, men HVIS Real Madrid ringer for å høre om jeg er interessert i en overgang så koser jeg meg neppe så mye at jeg takker nei.

Jeg vet ikke om Halvorsen føler han trenger å jakte rask suksess, eller om han finner nok utfordring i å bygge opp Glimt over tid. I dagens fotballverden er det umulig å si noe sikkert.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by MhepA »

Real Madrid tilbyr deg ikke noe bedre lønn eller bedre betingelser. Du MÅ slutte i jobben din og flytte til Madrid.


En overgang til Rosenborg betyr følgende for Halvorsen:

- Han må flytte
- Ikke en voldsom lønnsøkning
- Større forventninger/press

Har en følelse av at trenere ikke forlater før de har blitt sparket her i Norge. Kan nesten ikke huske sist en trener gikk fra en klubb til en annen i Norge. Ble Reka sparket før han dro fra AaFK? Samtidig tror jeg det er liten sannsynlighet for at Rosenborg ser mot Glimt for å kjøpe ut en trener midt i sesongen. Det florerer jo av trenere rundt omkring.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

Ikke sikkert det er voldsomt interessant å overta RBK for tida heller. Sportsdirektøren gjør handlinga, forventningene er enorme og fallhøyden tilsvarende, uten at det nødvendigvis begrunnes i noe reelt. Men vær klar over at Halvorsen "bor" i Trondheim, skjønte det slik at eldstesønnen bor der og at tanken er å skulle dit i "pensjonstida".
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Trapattoni »

Det største problemet JHH vil føle dersom RBK kommer på banen er at han da evt. vil overta en spillerstall som det overhodet ikke finnes 433-gener i. Skal JHH få spille "sin" fotball der, så må det en ganske stor overhaling av stallen til. Og det finnes det pr. i dag ikke økonomi til. Dette samtidig med umiddelbare krav til suksess gjør den jobben fryktelig ekkel.

Men RBK-jobben er selvsagt interessant for de aller fleste norske trenere, det er jeg rimelig sikker på. Både økonomisk og prestisjemessig.
Post Reply