Spillertråd: Zarek Valentin.

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by Ville Lehtinen »

Jeg tror fremdeles at Kristian Brix blir å finne på høyrebacken fremover, men kan Ulrik Saltnes være en joker her? Mener å ha lagt merke til at han har blitt testet som back ved et par anledninger.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by Knuta »

Problemet for Saltnes er at han ikke er rask nok som back. Akkurat nå ser jeg kun Blix og TJ som aktuelle på høyreback.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by gavharr »

Enig, Saltnes er for treig på de første meterne, men har derimot bra driv fremover med ball. Tror hans største potensial er som indreløper.

Er 98% sikker på at Brix blir å finne på høyrebacken fremover. Setter de siste 2% prosentene på Brede Moe.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by bjornage »

Triste saker, og vi er klart svekket denne sesongen. Det eneste positive er at det vil gi muligheten til noen andre for å vise seg frem. I RBK snakkes det om å omskolere Jonas Svensson til høyreback, kan vi se for oss noe lignende i Glimt der noen omskoldere for å utfordre Brix/Jakobsen?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by Kesseboy »

Kikka for en gangs skyld i papiravisa. Der stod det at Valentin strakk foten for å kontrollere en ball da det smalt, og han trodde noen hadde sparka ham, men ingen var i nærheta. Det som, ifølge Glimts medisinske apparat, er å få reparert og operert akillesen så fort som mulig. Valentin ble derfor sendt rett til Oslo, og han skal vel allerede være operert på Volvat.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by Sven-Rune »

Dette var triste nyheter. Zarek er en spiller det er lett å like og med ferdigheter vi liker å se. En klar svekkelse av høyresida vår, men ofte kommer det inn folk og overrasker når andre må ut.
Det er slettes ikke uvanlig at akillesen ryker når foten strekkes(senen overbelastes), og det smeller faktisk sånn at du er overbevist om at "noe" traff deg. Hos oss som har avsluttet aktiv idrettskarriere er det ikke vanlig å operere. Zarek må regne med minst 2 mnd med gips og 3 måneder etter det før han kan trene "normalt". Det tar lengre tid før det er full styrke i senen igjen og han må ta hensyn til dette i oppvarminga i lang tid fremover. Han kan trene fotball igjen om 6-7 mnd og da er nok denne sesongen over for hans del! :cry:
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by Cheese Smirnoff »

User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by Crazy horse »

Virker altså som en utrolig positiv type. Flott fyr.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by Knuta »

Flott at operasjonen var vellykket. Da blir det mye ergometersykling i uken fremover. Regner med han er klar til kamp til cupfinalen på Ullevål i november. :lol:
Regner faktisk med at han er kampklar i slutten av september.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by gavharr »

Zarek begynner snart å trene forsiktig med laget igjen, og ifølge seg selv, så håper han på å kanskje rekke et par kamper i årets sesong :glimt :skål :glimt
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by Novi »

Så bra!! Tenkte på ham og hans utvikling forleden dag. Håper han kan slippe til et par kamper, bare for å få følingen med å spille med laget igjen. Er ikke redd for at han slippes til for tidlig - der regner jeg med Glimt er strenge.
Una mas cerveza.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg tror vi hadde hatt betydelig flere poeng hvis Zarek hadde vært med hele sesongen. Jeg tror også han hadde vært et hett salgsobjekt. Forhåpentligvis viser han hvor god han kan være neste sesong!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by eiriksin »

Tror vi skal være stornøyd med forsvaret den dagen Zarek er tilbake. Zarek, Sane, Moe, Brix/Immingen lukter det kvalitet av.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by Larsen »

Cheese Smirnoff wrote:Jeg tror vi hadde hatt betydelig flere poeng hvis Zarek hadde vært med hele sesongen. Jeg tror også han hadde vært et hett salgsobjekt. Forhåpentligvis viser han hvor god han kan være neste sesong!
Det tror jeg også. Vi har gått glipp av et flott angrepsvåpen på høyresiden denne sesongen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by bjornage »

Zarek forteller til dagens AN at han har begynt å trene med ball og har et mål om å rekke kampen mot Brann 26. oktober. Går det etter planen vil han være tilgjengelig i de tre siste kampene av sesongen.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by Mr Bean »

Det hadde vært knall og fått sett han i aksjon før serien er ferdig :D
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by Novi »

Helt rått, faktisk! Kan være godt for ham også å bare få en føling med å spille kamp igjen uten å vente til neste sesong. Antakelig vil ikke de 3 siste kampene være SÅ viktige. Eller...
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by bjornage »

Jeg tror at kampen mot Brann fort kan bli kvelden der vi definitivt berger plassen, om vi ikke gjør det mot Stabæk neste helg. Jeg er rett for at det ikke blir store poengfangsten i bortekampene mot Molde og Odd.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by Knuta »

Håper at Valentin har vært flink med fysisk trening i skadeperioden, slik at det ikke tar lang tid før han har kondisen i orden. Hvis han trener med ball er han kommet langt i prosessen og han deltar vel også på Glimt-treningene nå. Tror faktisk kampen mot Brann kan bli avgjørende om kvalik eller ikke. Men vi kan ikke forvente alt for mye av Valentin til den kampen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by bjornage »

Den siste måneden har det vært høyintensitiv trening med fysioterapaut Frank Rizzo, denne uka er det sånn smått trening med ball, og om 1 til 2 uker kan han begynne å delta i treninger også med andre spillere, så han skal være godt i rute.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by Ville Lehtinen »

Jeg følger Zarek både på Instagram og Twitter, og ut fra det jeg har sett der har han vært veldig gira på å komme raskt tilbake igjen. Han er såpass gjennomført proff at jeg regner med han har brukt alternative treningsmetoder til å holde formen sånn passe ved like. Gleder meg stort til å få han tilbake i form igjen, da skal vi nok se at det blir et helt annet driv over angrepet på høyresiden.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by Cheese Smirnoff »

Der resten av troppen har fått god Tippeliga-erfaring har ikke Valentin fått mange gode opplevelser på nivået. Det blir spennende å se hvordan han takler omstillingen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by Cheese Smirnoff »

Zarek melder på Twitter at han hadde sin første fulle lagtrening igår, og føler seg fantastisk. Det betyr vel at vi får se han spille før sesongen er ferdig.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by Crazy horse »

Må vel regne med at han er litt kamprusten?
Fotball er nesten alltid morsomt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Zarek Valentin.

Post by Knuta »

Håper at Zarek er klar mot Brann. Nå har han trent veldig bra en uke og får enda en uke på seg. Kondisen har han holdt godt ved like. La han starte og la han spille til han blir sliten og sett deretter inne TJ. Ut med Brix og inn med Imingen på venstre back.
Post Reply