Tippeligaen 2014

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by Garrincha »

Nei, men vi må innse at det ikke er mange poengene ned til kvalik nå, og vi er ikke akkurat inne i en god stim.

Situasjonen er egentlig litt småalvorlig. Får vi ikke litt poeng snart kan det virkelig gå ut over selvtillitten til spillerne som allerede ikke er på topp.

Vi må finne ut av hva det er som gjør at vi tydeligvis er best i begynnelsen av kampene for så og dabbe mer og mer av etterhvert. Er vi dårlig trent? Blir vi utmannøverert på taktikk?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by mortsto »

http://www.an.no/glimt/article7501963.ece
Børre om antallet lag i eliteserien.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Tippeligaen 2014

Post by Shredd »

Enig med Børre der. Ser ikke hvordan færre lag skal gjøre det så mye bedre. Det vil kanskje gagne de som er stabile i toppen, men ikke norsk fotball. Og for de fleste så er jo Brann-Viking like uinteressant uansett hva de spiller om, så tror ikke interessen går opp nevneverdig med færre lag. Som nøytral ser jeg heller lag som spiller morsom fotball, med 12 lag vil 8 av 12 kjempe med nebb og klør for å unngå nedrykk og jeg klarer ikke å se at det skal komme noe god fotball ut av det.
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by Knuta »

Ser at Ibba er på rundens lag i Dagbladet for 3 gang i år. Ser jo at han ofte får kritikk her på forumet selv om han scorer hvor man sier det er bare flaks. Ser at Badou er på 3 plass på blrstopoen. Bra at noen i Glimt markerer seg.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2014

Post by ingen87 »

Pluss at vi savner geniale pasninger og mindre egoisme selv når nærmere medspiller er 50 meter unna :p
Førr Evig!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by Garrincha »

Shredd wrote:Enig med Børre der. Ser ikke hvordan færre lag skal gjøre det så mye bedre. Det vil kanskje gagne de som er stabile i toppen, men ikke norsk fotball. Og for de fleste så er jo Brann-Viking like uinteressant uansett hva de spiller om, så tror ikke interessen går opp nevneverdig med færre lag. Som nøytral ser jeg heller lag som spiller morsom fotball, med 12 lag vil 8 av 12 kjempe med nebb og klør for å unngå nedrykk og jeg klarer ikke å se at det skal komme noe god fotball ut av det.

Enig!
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by Garrincha »

Ibba er god til veldig mye på fotballbanen, men han har masse å gå på ennå når det gjelder å ta rette valg. Noen ganger skyter han da han åpenbart skulle sentret, noen ganger dribler han når han åpenbart skulle skutt. Headingen i går var imidlertid klasse! :)
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2014

Post by Vegard »

Hoseth forlater Molde, fortsetter i Stabæk:

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotb ... 9kP_vl_t-4
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Tippeligaen 2014

Post by Shredd »

Ikke ofte jeg jubler høyt for ett LSK mål, men det gjorde jeg nå. Helt greit at Brann taper.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by mortsto »

Helt fantastisk. Brann leder etter 90 min, men taper 4-3 og får en utvisning. Håper det ødelegger lagmoralen totalt.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by Garrincha »

Bra for oss :D

Må ærlig innrømme at jeg har litt sympati for Brann da. Ting går ikke akkurat deres vei for tiden. Syk kamp.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by Novi »

Syns litt synd på dem, men helt greit at det går dårlig med dem. De er for store med for mange supportere til å spille Adecco, men det er et kjempevarsel om at det kan skje med alle.

Usikker på om de vil klare seg nå.
Una mas cerveza.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by Crazy horse »

Men samtidig: Brann er et av lagene med størst publikumspotensial, og spiller ofte attraktiv og sjanserik fotball (begge veier). Heller dem enn oss, men heller noen andre.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by Crazy horse »

I Stavanger ble det i kveld spilt en syk kamp. Jeg hadde levert en langoddskupong med Kongsvinger (B), Vard Haugesund (B) og Viking - VIF (U). Ble litt skeptisk da det var 2-5 til VIF, men selvsagt ble det uavgjort i Stavanger. Viking er bra forutsigbare..... :D
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by Kesseboy »

Mikke Mus-liga? Nææh...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Tippeligaen 2014

Post by FSHelgeland »

Det er faktisk litt godt å se at det kan skje med flere lag en med Glimt. I denne runden med både Brann og Vålerenga, det gjør at litt av troen kommer tilbake faktisk. Vet jo at vi har et bra lag med mange bra spillere, nå må vi få de til å fungere som akkurat det, et lag.
Tippeliga 2015
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by Garrincha »

Vi har et relativt godt lag, og vi har også etter min mening vært litt uheldige (tenker spesielt på Stabækkampen). Det som bekymrer meg litt er at spillerne skal miste troen på sev selv. Kanskje vi heller skal bruke overgangsmidlene på en profesjonell motivator eller idrettspsykolog?

Det er også viktig at vi forståsegpåere heller ikke mister trua. Det hjelper ikke spillerne. At et lag i løpet av en sesong havner i en motgangsbølge er ikke noe nytt og det er opp til oss alle nå til å bidra til at vi snur dette. Det er ennå 12 kamper igjen, og jeg foreslår at laget starter på nytt i dag med blanke ark og nuller ut tabellen og ser fremover. Fokusere på de 36 poengene vi potensielt kan ta resten av sesongen og heller glemme hele både oppturen i mai og motgangen etter ferien. Kanskje se litt video fra i fjor, det skader sikkert ikke.

Har tro på minst ett poeng i dag, men vi er fullt kappable til å slå Aafk borte også!
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by Crazy horse »

Med kampen i dag har vi tretten kamper igjen....heldigvis.

Vi skal forresten møte tippeligaens nest dårligste hjemmelag. AaFK har tatt sju poeng på ni kamper og har 1-4-4. Uavgjort bør absolutt være innenfor rekkevidde.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by Garrincha »

Tretten kamper, desto bedre :LFC

Tre poeng i dag og vi er godt i gang.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2014

Post by J I P »

Ser man på plassen for direkte nedrykk så var det positivt for Glimt at både Brann og Sandnes Ulf står igjen uten nye poeng denne runden.
Blir spennende å se resultatene i de øvrige kampene denne runden.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Re: Tippeligaen 2014

Post by stormp »

Vi ligger på kvalik... Så da møter vi kanskje TIL i kvalikkamp i høst... Av en eller annen grunn tror jeg det hadde vært bedre å slå TIL i kvalik enn å ende på 9. plass...
"Problemet med sitater på internett er at det er umulig å fastslå om de er sanne eller ikke" George Washington
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by Novi »

Interessant at Sandnes Ulf forsterker med 2 spillere, Ålesund har hentet Mos, Stabæk har bl.a. Hoseth, og Brann hentet Karadas (og vil garantert hente flere - de går nok ikke for et økonomisk forsvarlig nedrykk). Kombinert med vår form er vi det svakeste laget i nedrykksstriden. Toget går foran oss, dersom vi går på et par tap til.
Una mas cerveza.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Tippeligaen 2014

Post by FSHelgeland »

Hadde gjerne sett Brenes i Glimt, men skal bli spennede å se han i eliteserien igjen.
Tippeliga 2015
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Tippeligaen 2014

Post by mortsto »

http://www.adressa.no/100Sport/fotball/ ... 452300.snd

"Brann, som for øyeblikket er på nest siste plass, har ifølge Norsk Regnesentral kun 17.4% sjanse for å holde plassen, enten gjennom å komme på en av de 13 øverste plassene, eller ved å gå seirende ut av en eventuell kvalifiseringskamp mot et 1. divisjonslag."

"Avstanden mellom Brann på 15. plass og Bodø/Glimt på kvalifiseringsplass er seks poeng, og Norsk Regnesentral gir Glimt 73.3% sjanse for å beholde plassen. Aalesund er beregnet til å ha en 76,5% sjanse for å beholde plassen mens alle andre lag ligger over 90% i sannsynlighet."
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2014

Post by ingen87 »

Har tre viktige kamper i Sogndal, Ulf og Haugesund.. Står vi med null poeng etter disse tror jeg disse prosentene vil endre seg markant.
Førr Evig!
Post Reply