Spillertråd: Dominic Chatto

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by helsvhe »

Litt skremmende å høre at han ikke føler at han fikk den støtten han trengte når han slet med en skade.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by G-s-enz »

I tillegg til Sanes funn av egen påknapp så har Chattos inntreden vært essensiell for seirene i det siste. Sålenge kantene og indreløperne gjør jobben sin så får vi kamuflert Chattos manglende tempo. Nå får han distribuere ball og knuse i duellene,da er han god
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by bjornage »

Chatto er ferdig. Får ikke ny kontrakt. Kun de med AN Pluss får lese saken, så ser ikke grunnlaget.

Tenker rent umiddelbart at dette er helt ok.
Venstresidevariabel
Posts: 174
Joined: Mon May 11, 2015 9:17 am
Location: Bergen

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by Venstresidevariabel »

Han er for dyr, og det handler om prioriteringer. Halvorsen vil bruke Karlsen neste sesong med lokale ungutter som Patrick Berg i konkurranse om plassen. Jfr artikkelen
FØRR EVIG!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by Novi »

Det er vel i grunn greit. Men må prioritere, og skal man heve et slikt lønnsnivå (som det sies han ligger på), så må man også levere. En DM i glimt må være SJEF, og det har jeg ikke sett i Chatto. Prestasjonene har vel også vært jevn over ikke allverden.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by G-s-enz »

Jeg synes det er direkte synd at vi mister han. Etter han kom i matchform i vår/sommer har han vært veldig bra. Viktigste bidraget hans er duellstyrken,han tar unna ekstremt mye! At han ikke klarer å tette rommet i de kampene indreløperne og vingene ligger for høyt er ikke hans feil. Dog får det han til å se direkte dum ut :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ANplussGlimt
Posts: 6
Joined: Tue Nov 03, 2015 10:39 am

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by ANplussGlimt »

Dominic Chatto har vært en meget viktig brikke i årets Glimt-mannskap.

De helgule velger likevel ikke å forlenge avtalen med den nigerianske midtbanespilleren.

Årsaken er enkel: Det blir for kostbart.

– Dominic har vært meget god i år. Jeg skulle gjerne hatt ham med videre. Han er en av våre dyreste spillere, og vi må prioritere. Derfor forlenger vi ikke avtalen, bekrefter Glimt-trener, Jan Halvor Halvorsen.

Glimt har levert en god sesong, etter at laget virkelig kom i siget etter borteseieren mot Vålerenga.

Kommende sesong feirer klubben sitt 100-årsjubileum. Det gjøres samtidig som lønnsmidlene i troppen reduseres.

– Vi kan ikke bruke mer penger enn vi har. Det er krevende kabal som skal gå opp, påpeker Glimt-treneren.

Lasse Staw, Pavel Londak, Alexander Sørloth, Danny Cruz, Jim Johansen og altså Dominic Chatto er ferdig i Glimt etter at det settes en sluttstrek for 2015-sesongen. Siste kamp for en del av disse blir mot Stabæk søndag.

Kommende sesong får Anders Karlsen sjansen til å spille seg inn på sentral midtbane. Unggutta Patrick Berg og Mathias Normann skal ta opp kampen med Karlsen.

– Vi satser på lokale spillere i den posisjonen, påpeker Glimt-treneren.
Post Reply