Spillertråd: Dominic Chatto

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by Garrincha »

ecke wrote:CBerg har vært en av mine favoritter i mange år, men jeg har tro på at Chatto kan fylle rollen enda bedre. Det ser ut som om han er bedre med ballen offensivt enn CBerg. Publikum var ofte misfornøyd, noen ganger med rette, når CBerg spilte støtte istedet for å sette fart forover. Chatto kommer fra Häcken der ordren er: tenk framåt, spring framåt, spel framåt. Chatto er nok mer på jakt etter bakrommet.
Liker ordrene de opererer med i Hacken! :LFC
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by Zann »

Folk jeg kjenner som har sett ham i Häcken er overrasket over at Glimt klarte å skaffe seg denne spilleren. Håper virkelig han slår til.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by Masinga »

Utrolig vanskelig å finne noe på nettet om Chatto etter VIF-kampen! På meg så det ut som Chatto fikk en strekk i låret, noe som jeg frykter vil holde ham på sidelinjen i flere uker. Det er i tilfelle dårlig nytt for Glimt.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by Novi »

Kanskje det har stått en notis i papir-AN?
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by bjornage »

Det sto en notis i dag. De vet enda ikke skadeomfanget, men han følte seg mye bedre i går og de skal fortsette å teste han fremover.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by bjornage »

En oppdatering i dag: Chatto håper på å være spilleklar mot RBK, så da er det ikke så alvorlig som vi først fryktet.
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by youron »

Halleluja :hedre
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by Garrincha »

Synes Chatto var god mot RBK. Mange gode fremadrettede pasninger, blandt annet.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by Cheese Smirnoff »

Bedre enn Christian Berg i mine øyne. En kjempesignering av Glimt!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by mortsto »

Sier meg enig med forrige talere. Svært god defensivt, og har enkelte krempasninger fremover.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by Nilzo »

Chatto sliter fremdeles med kneet som satt han ut i slutten av fjorårssesongen. Operasjon blir vurdert, og i så fall blir han satt ut i 4 uker. Ikke heldig mtp sesongoppkjøringen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by Novi »

Var Chatto et bomkjøp, er han ute av form, eller er det Glimt-parasitten som har bitt seg fast i ham? Mener at vi hørte om ham som en autoritet på banen og slags ledertype fra sin tid i Sverige, mens vi ikke ser noe av det på Glimt. Skulle jo tro han var såpass proff at han ville jobbe hardt for å ta plassen sin tilbake - er jo ikke allverdens konkurranse i Saltnes og Brix.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by Knuta »

Chatto tror jeg er et bomkjøp. I fjor fant han aldri riktig presshøyde, ble løpende mellom hele tiden, svak i duellspill og faktisk litt treg.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by Novi »

Farta tror jeg ikke er noe problem, ettersom det er nok fart i indreløperne rundt ham. C.Berg er heller ingen reser, men langt mer smartness og trøkk. Syns også han blir for mye løpende i mellom - men siden han tilsynelatende har fungert i en slik rolle i andre lag, er det mulig at det skyldes den defensive organiseringen i Glimt. Føler likevel at en spiller som CB ville gått foran for å rette opp i det, i stedet for å bare fortsette galskapen.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by Kesseboy »

Følte at Brix mot Start ga meg mye mer "CB-følelse" enn Chatto noen gang har produsert.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by bjornage »

Så til de grader et bomkjøp, et av de verste vi har gjort. Se bare på Brix i dag og borte mot Start for å se hvordan en spiller i den rollen skal spille, Chatto har aldri vært i nærheten.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by Novi »

Savner et dypdykki hva som har gått galt her. Har Chatto gitt opp som spiller? Uenig med JHH? Er Saltnes og Brix virkelig bedre på midtbanen? Eller er han skadet? Chatto er vel en av få spillere vi har brukt litt penger på de siste årene, og som har greit mer erfaring fra før. Høyst kritikkverdig, enten av ham selv eller trenerteamet, dersom han da blir avskrevet fra å bidra for et Glimt lag som sliter som f... defensivt.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by G-s-enz »

Jeg er også overrasket,i starten var det jo fordi Chatto var skadet. Han mistet vel nesten hele oppkjøringen?

Uansett,jeg har ikke sett tallene for hele sesongen i fjor men halvveis var Chatto øverst i ligaen på antall gjennvinninger og nummer fire på antall dueller vunnet. Jeg tror absolutt Chatto har kvalitetene til å være anker i 4-3-3,men i dagens fullstendig uorganiserte lag klarer han ikke å forflytte seg raskt nok til å dekke over rommene som vingene og indreløperne etterlater seg. Det hadde vært spennede å se Chatto i lag med ett annet anker om vi snudde om på midtbanetrioen til en 4-2-3-1. Tror vi hadde fått økt duellstyrke hvertfall. Skal sies at i f.eks mot T.I.L at vi spilte omtrent med Furebotn som anker i lag med Brix mens Badou fikk herje litt mer fritt.

Med tanke på lønnsposten Chatto utgjør og hvor lite han blir brukt så er det kanskje like greit å kvitte oss med han.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by bjornage »

Med fare for å gjenta meg selv nok en gang: Provoserende svak spiller, vi ble ranet.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by Kesseboy »

JHH brukte forholdsvis mye tid av ei 11v11-økt på å flytte Chatto rundt på bana. Det forteller meg litt om hvor både JHH og Chatto sliter.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by Cheese Smirnoff »

Mener å ha hørt et kjempeløst rykte om at det var mistanke om at alderen hans var mye høyere enn oppgitt. Men det stemmer vel ikke?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by eiriksin »

Han prøvespilte i Blackburn som 19-åring og det eneste som stoppet han fra å få kontrakt der var at arbeidstillatelsen ikke ble godkjent. Dermed skal det vel til at alderen er så veldig mye høyere enn oppgitt? Men det spørs selvfølgelig hva du mener med mye høyere ;-)
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by Kesseboy »

"They're Nigerian years."
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by J I P »

Fra mandagens avisa Nordland

Det startet langt fra så rosenrødt for Chatto sin del denne sesongen. I hele oppkjøringen slet han med smerter i kneet.
Jeg følte ikke helt at klubben hadde troen på meg. Jeg mener jeg kunne fått mer støtte internt enn jeg fikk akkurat da, sier han og legger til: Nå er det et tilbakelagt kapittel. Jeg ser framover og gleder meg med lagets suksess.

Med Chatto på banen vinner Glimt fotballkamper. Selv ønsker han ikke å framheve sin egen innsats. Han gjør bare det han alltid har gjort.
Jobben min på banen er ganske usynlig. Jeg skal bidra til at de rundt meg får gode arbeidsvilkår. Vi må bare fortsette avrunder han.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Dominic Chatto

Post by FSHelgeland »

Hvis Chatto fortsetter slik som i de siste kampene, så ser jeg gjerne at han er en av de som får ny kontrakt.
Tippeliga 2015
Post Reply