Kamptråd: Vålerenga-Bodø/Glimt 06/04/14 kl. 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Vålerenga-Bodø/Glimt 06/04/14 kl. 18:00

Post by Garrincha »

Vi hadde en god del unødvendige balltap og litt for mange feilpasninger. Tidvis var Vålerenga mye mer agressive enn oss, og vant det meste av duellene. Neste kamp er det ut i 100 prosent som gjelder, det må trøkkes til i duellene og presisjonen må opp tre fire hakk.

Bra mål av Trond, tror han blir å putte jevn og trutt. Når det gjelder Jim så er vi vel blitt vant med at han enten er helt elendig eller helt spektakulær. Ibba må opp flere hakk men det tror jeg han er kapabel til. Synes han Momoo hadde et ok innhopp, skal bli spennende å følge utviklingen hans når han får spilt seg litt varm.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Vålerenga-Bodø/Glimt 06/04/14 kl. 18:00

Post by bjornage »

Jeg er ikke så veldig bekymret. Det var en dårlig kamp, men vi er nye i ligaen og flere må nok kjenne litt mer på nivået. Merket at Badou slet en del i første omgang både i går og sist helg, men spilte seg bra opp utover i begge matchene. Slikt vil kanskje ta tid å få spilt inn.

Det er på hjemmebane vi virkelig skal gjøre det i år, og 1-1 mot AaFK der var brukbart, og nå skal vi ta 3 poeng mot Sogndal til helga.
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Kamptråd: Vålerenga-Bodø/Glimt 06/04/14 kl. 18:00

Post by helsvhe »

Minner litt om den andre kampen i fjor borte mot Sandefjord, da var det mange som ment vi ikke kom til å rykke opp men vi husker jo hvordan det gikk.
Ble positivt overasket av Anders Karlsen, syntes han løste oppgaven greit. Han har ikke samme trygghet som Chatto, men jobber bra.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Vålerenga-Bodø/Glimt 06/04/14 kl. 18:00

Post by Boombadila »

Jeg forventer at i neste kamp starter Jim Johansen og momo, da tror jeg vi får et helt annet angrep.

For øvrig betegnede for gårdagens kamp: I alle 50/50-dueller stakk vålerengen av med ballen. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger vi vant første duellen, mens der vi var i flyten i fjor og vant andre duellen, ble vi her stoppet.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Vålerenga-Bodø/Glimt 06/04/14 kl. 18:00

Post by Shredd »

Det ble veldig mye personlige feil i går. Glimt vinner få dueller og gjør alt for mange pasningsfeil, selv på enkle pasninger på bare et par meter ble det slått urovekkende mange feil. I tillegg var det kun Sané som turte å spille seg ut bakfra, resten fikk panikk og slo ballen rett opp mot Ibba som ble forferdelig alene mot tidvis 3 mann når Grindheim la seg bak. Hjalp heller ikke at han ikke hadde noen spesielt god dag på jobben.
En kamp vi bare må glemme, med slikt spill taper vi alle bortekamper, for VIF er langt i fra noe godt lag per dags dato. Selv om de styrer kampen skaper de absolutt ingen målsjanser i åpent spill foruten 1-0 målet. Men de fikk alt for mange dødballer hvor Glimt var for passive i feltet.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Vålerenga-Bodø/Glimt 06/04/14 kl. 18:00

Post by mortsto »

Boombadila wrote:Jeg forventer at i neste kamp starter Jim Johansen og momo, da tror jeg vi får et helt annet angrep.
Mener du Richards og Momo? Jeg håper virkelig at Richards er skadefri og klar. Er det forresten noen info i papir-AN om skaden til Chatto?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Vålerenga-Bodø/Glimt 06/04/14 kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Shredd wrote:selv på enkle pasninger på bare et par meter ble det slått urovekkende mange feil.
Et avmomentene jeg beit meg merke i. Men - dette er et typisk gressproblem. Burde vært plukka bort, men var altså ikke det i går.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Vålerenga-Bodø/Glimt 06/04/14 kl. 18:00

Post by Boombadila »

mortsto wrote:
Boombadila wrote:Jeg forventer at i neste kamp starter Jim Johansen og momo, da tror jeg vi får et helt annet angrep.
Mener du Richards og Momo? Jeg håper virkelig at Richards er skadefri og klar. Er det forresten noen info i papir-AN om skaden til Chatto?
Mener Jim og Momo.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Vålerenga-Bodø/Glimt 06/04/14 kl. 18:00

Post by mortsto »

Hvilke egenskaper har Momo som gjør at Jim bør starte på bekostning av Richards?
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Vålerenga-Bodø/Glimt 06/04/14 kl. 18:00

Post by Knuta »

Hvis Chatto fortsatt er skadet bør AK ta den rollen mot Sogndal. Så bør Momoo og Richards starte. Men både Morten Konradsen, Berglann og Brede Mo bør snart få muligheten til å starte. Er jo livredd hver gang Vegard Bråten skal klarere.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Vålerenga-Bodø/Glimt 06/04/14 kl. 18:00

Post by ingen87 »

Tviler på at Chatto er tilbake med det første. Han klarte ikke å gå på foten, og måtte bæres av Kosltad og Rizzo rundt banen. Tipper vi må belage oss på 1,5-2 mnd uten Chatto.. Håper selvfølgelig på at det blir mindre.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Vålerenga-Bodø/Glimt 06/04/14 kl. 18:00

Post by Shredd »

Frykter også at vi må belage oss på å klare oss uten Chatto resten av vårsesongen. 9,5 uker til VM-pausen, og det så ut som Chatto fikk en ganske alvorlig strekk. Ser for meg minimum 8 uker ute.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd: Vålerenga-Bodø/Glimt 06/04/14 kl. 18:00

Post by ecke »

Jeg har tidligere poengtert at vi har fått mange nye spillere, men bare to som går inn og hever førstelaget. I går var to borte, Chatto og Richards, og erstattet med spillere som jeg tidligere har undret meg over signeringene. Vi bør ikke være overrasket at det oppstår de samme problemene som i innledningen til fjorårets sesong med et lag som ikke er avgjørende bedre enn det var på det tidspunktet. Da hadde vi også problemer med presshøyde, press og duellspillet. Vi ble liggende i strukturen, langt inne på egen halvdel, avventende, og uten press på ballfører og uten duellvilje, slik det har sett ut både mot Ålesund hjemme og nå mot Vålerenga. Jeg håper at neste inngang til kampen blir å gå i strupen på motstanderne og vinne hver duell.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Vålerenga-Bodø/Glimt 06/04/14 kl. 18:00

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg er ikke så bekymret for spillerkvaliteten, jeg er bekymret for innsatsen og viljen. Hvis alle gir 100% og ikke bryr seg om hvor og hvem de spiller mot (slik som Stabæk opptrer nå) har vi et lag som kan slå hvem som helst. Det virker som om spillerne ikke tør å gi jernet enda og ingen vil gå først ut i krigen. Kanskje er dette det største savnet av Christian Berg i Glimt-stallen. Men, jeg er enig i Runar Bergs uttalelser i Studio Glimt igår; dette vil ordne seg iløpet av de kommende kampene. Forhåpentligvis vil en solid seier over Sogndal være det som får skuldrene ned hos troppen.
komodevaran
Posts: 40
Joined: Sun Apr 06, 2014 7:17 pm

Re: Kamptråd: Vålerenga-Bodø/Glimt 06/04/14 kl. 18:00

Post by komodevaran »

Begredelig kamp. Urovekkende passiv opptreden, særlig første omgang. Alt for veik og for lite trøkk i duellene. Dette har vært et problem i Glimt i laaange tider, jeg håpet det ville forsvinne med JHH bak spakene, men det ser ut til at det enda er en lang vei å gå. Dette med nerver og første kamper kjøper jeg ikke helt. Hver gang et lag rykker ned til Adecco er det snakk om "det tøffe" spillet der. Det er vel strengt tatt motsatt, et knepp opp på ALT i Tippeligaen. Det ligger nok mye mentalt.

Glimt har en stall med 3-4 svært gode spillere, mens resten har begrenset talent. Da er det meget viktig at man yter maksimalt i hver kamp så en ikke blir avslørt på talent. Vi så i går at en skal ikke mange knepp ned før pasningsspillet havarerer totalt.

I går så vi at Ibbe ikke har formen inne. Han bør være mer aggresiv i spillet og bli flinkere til å holde på ball. Han er stor og har god ballfølelse, men mangler gnisten. Håper Ndiaye starter neste kamp på topp, kanskje det trigger Ibba. Eller bør han ta noen uker i styrkerommet?

En annen ting vi så i går var at presset på topp (Olsen, Jim, Ibba) var svært dårlig koordinert og ineffektivt. Dette kommer kanskje når di blir mer samspilte. Uansett skal det være et system som er drillet. Jim i går var helt håpløs. Han har ikke fart eller ferdigheter til å passere sin mann og på høyresiden er han nødt til å trekke innover siden hans høyrefot er svært svak. Han er ingen rendyrket kantspiller, selv ikke på venstresiden. Virker ikke å ha fysikken klar heller til å starte en Tippeligakamp.

Leit at Chatto måtte ut, ser for meg han er ute i minst 8 uker. Anders Karlsen gjorde en grei figur, i allefall bedre enn hva u.t. forventet.

Badou leverte bra. Svært farlig når han får ball rettvendt og setter fart. Eneste minus er at han noen ganger oppsøker motstanderen med ball i beina og derav skaper farlige balltap. Burde hatt et mål.

Olsen er farlig, som vanlig og gjorde en god figur. Sane dominerer bake, tross en glipp. Eneste med ro og guts nok til å spille seg ut av forsvar. Zarek var grusom i starten, heldigvis justerte han seg etterhvert. Men det blir noe passivt i press på begge backene. Virker ikke helt "på". Londak gjorde en god figur, ser ut til at signeringen av Staw har gitt en boost.

Det bør bli bra med trøkk på treningene denne uken, for det er definitivt mange plasser å spille om før neste kamp. Kanskje Moe bør prøves for Braaten? Får håpe Richards er klar til neste kamp, men det skal sies at Jim nok passer bedre hjemme mot Sogndal enn borte mot VIF. Ville uansett foretrukket Berglann enn Jim p.d.d.

Positivt: Sane og Badou tør spille fotball også i TL. Olsen scorer. Londak solid. Mye Glimtsupportere på tribunen. Fint innhopp av Ndiaye også, selv om han luktet på rødt kort. Slikt har vi sett før, og den slags vilje kan konverteres til noe konstruktivt (som med våre andre senegalesere).

Negativt: Tidvis store rom og strekk i laget. Blir overspilt gang på gang. Merkes ofte når backene har ball og Glimt skal bygge opp spillet. Kommer gjerne en farlig tversoverpasning grunnet manglende alternativer og lite bevegelse.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Vålerenga-Bodø/Glimt 06/04/14 kl. 18:00

Post by Boombadila »

mortsto wrote:Hvilke egenskaper har Momo som gjør at Jim bør starte på bekostning av Richards?
Han er i form, og med en midtspiss i form kommer Jim mer til sin rett.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Vålerenga-Bodø/Glimt 06/04/14 kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Richards starte neste kamp om han er fit. Han har både erfaring og en ekstremferdighet i farta si som laget virkelig trenger.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Kamptråd: Vålerenga-Bodø/Glimt 06/04/14 kl. 18:00

Post by Glimt1916 »

Noen som vet hvorfor noen i Glimt-svingen hadde med seg Lyn-flagg på søndag? Ble spurt om det av et klansmedlem, og ble svar skyldig.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Kamptråd: Vålerenga-Bodø/Glimt 06/04/14 kl. 18:00

Post by Ville Lehtinen »

Jeg så at det ble kommentert på Vålerenga-forumet, men la ikke merke til det selv. Et forsøk på humor kanskje? :)

Ellers synes jeg at det var bra trøkk blant de gule til å være en så stor arena og en så vanskelig "motstander" som klanen!
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Vålerenga-Bodø/Glimt 06/04/14 kl. 18:00

Post by ingen87 »

Det kom en kar i Lyn-drakt og flagg sammen med noen gule supportere. Tipper det bare var en kompis av noen gule, som gjorde det litt morsomt med å ta på seg Lyn-drakten. Morsomt påfunn :) Ville gjort det samme selv skulle jeg dratt med noen FFK kompiser på TIL-kampen :)
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Vålerenga-Bodø/Glimt 06/04/14 kl. 18:00

Post by Shredd »

For oss som så kampen på tv så var GLIS strålende. Er jo kanskje ikke objektiv, men la oftere merke til GLIS enn Klanen. Tidvis ble Klanen overdøvd også. Men ørene reagerer vel muligens bedre på kjente Glimtsanger. Strålende innsats var det uansett!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Vålerenga-Bodø/Glimt 06/04/14 kl. 18:00

Post by Garrincha »

Hørte ikke Klanen i det hele tatt. Hørte bare GLIS :hedre
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Kamptråd: Vålerenga-Bodø/Glimt 06/04/14 kl. 18:00

Post by OTH »

Jeg var på Brann - Molde i Bergen med Glimt drakt. Var noen jeg kjente som mente jeg burde bli med og da svarte jeg at jeg blir med om jeg får gå i gult
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Vålerenga-Bodø/Glimt 06/04/14 kl. 18:00

Post by MhepA »

Sier bare siste serierunde ifjor. Brann-Tromsø, aldri kost meg mer ;)
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Vålerenga-Bodø/Glimt 06/04/14 kl. 18:00

Post by gavharr »

Den er god, skal aldri koste deg mer! :D
Post Reply