Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal 13/04/14 kl. 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal 13/04/14 kl. 18:00

Post by FSHelgeland »

Bedre andreomgang ja :-) Når Londak ikke har sola i øynene så har han kontroll. Legger også merke til at han i dag holder ballen i fast grep i feltet. Ibba våknet etterhvert men ble vel litt ego der når han var på tur fremover. Nydelig mål av Badou han gjør ting som vi ikke ser ofte i norsk fotball og så lager han mål i tillegg. Herlig avslutning av Ndiaye, han virker å være effektiv.
Tippeliga 2015
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal 13/04/14 kl. 18:00

Post by G-s-enz »

Jævla viktig seier! Synes vi var veldig bra i dag! Årsbeste
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal 13/04/14 kl. 18:00

Post by Crazy horse »

Fortsetter Ndiaye å score i innhoppene sine, så tar det ikke lang tid før Ibba starter på benken.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal 13/04/14 kl. 18:00

Post by Sulliken »

3 lette poeng. Var ikke et sekund urolig :mrgreen:
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal 13/04/14 kl. 18:00

Post by Garrincha »

:glimt Alle tre senegaleserne på scoringslista. Glimt bør ansette en speider på heltid i Senegal.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal 13/04/14 kl. 18:00

Post by Larsen »

Fra Himmel til helvete!

Synes det er imponerende av Glimt at de slår tilbake selv om Sogndal tar ledelsen to ganger på litt kjipe situasjoner. Virker som det er mer tæl i laget enn hva de to utrolig nervøse kampene tidligere har antydet.

Badou gjør en herlig kamp rett og slett. Vinner ballen, dribler, og slår stort sett gode pasninger hele tiden. Nydelig.

Det siste målet var en skikkelig lekkerbisken. Jeg digger det faktum at Trond tør å prøve på den manøveren selv om han slet en del denne kampen. Måten Momoo scorer på minner meg om Stig Johansen. Merket at jeg ble meget glad for at han fikk den scoringen og med det selvtillit.


Når det er sagt så er det en del man kunne sagt om forsvarsarbeidet og keeper. Men nå gleder jeg meg mest over den første trepoengeren i eliteserien 2014 :D


Med så lav sol tror jeg ikke det ville hjulpet med caps forøvrig.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal 13/04/14 kl. 18:00

Post by Glenn P »

"- Det var ikke så mye som gikk galt, men vi møtte et bra lag. Vi orket ikke alle kontringene til Bodø/Glimt, vi ble slitne i andre omgang, sier Sogndal-trener Jonas Olsson til C More etter kampen."

Får håpe resten av lagene er like dårlig trent.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal 13/04/14 kl. 18:00

Post by bjornage »

Deilig resultat. Målene i mot var helt håpløse, skjønner ikke hva Londak driver med - er det ikke lov med caps lengre? Dessverre kom de også som et resultat av dårlig press på Flo ved begge anledninger. På det første målet var vel Sane langt opp i angrep og vi var i undertall, på det andre var det vel Karlsen (tror jeg) som nølte veldig med å gå opp i han.

Målene våre var nydelige. At Trond Olsen evner å gå på et sånt rykk etter 80+ spilte minutter var mesterlig, og avslutningen fra Ndiaye var nydelig. Ibba er som fryktet ikke god nok, nok en håpløs match foruten det fine forarbeidet til det ene kontringsmålet. Da han, Trond og Richards kom 3 mot 2 på en kontring han velger å blåse den over istedenfor å spille på en av de andre summerer opp alt. La Ibba sitte på benken og reflektere litt mot RBK mens Ndiaye få prøve seg i årets største hjemmematch.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal 13/04/14 kl. 18:00

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg syns Ibba var betraktelig bedre idag enn han har vært de to andre kampene. Han jobber på en mye større flate og vinner til og med noen dueller. Han klarer også å sende pasninger raskere og mer presist enn tidligere. Det elendige skuddet på en 4 mot 3-situasjon tror jeg var et forsøk på å åpne målkontoen i en kamp som virket avgjort. Men, han fremstår ikke som en målscorer, det gjør derimot Momoo.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal 13/04/14 kl. 18:00

Post by Glenn P »

I tillegg er Ibba dobbelt så bra på kunstgress.. Mamoo bør starte alle kamper på naturgress
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal 13/04/14 kl. 18:00

Post by Knuta »

Ibba var meget god i dag. Han var arkitekten bak 2-2 målet. En glimrende kamp av Ibba. Fine gjennomspill, en god redning av Sogndal keeperen hindre han i å score. Men det tydelig at mange på dette forumet ikke ser den innsats Ibba legger ned som enslig spiss ofte med to mann hengende på ryggen til enhver tid. Sane og Badou(banens beste) var meget god sammen med stortsett hele laget. En vakker forestilling av Glimt.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal 13/04/14 kl. 18:00

Post by FSHelgeland »

Synes også Ibba var meget bra i dag. I dag klarte han o holde i ball og teknikken satt, etterhvert slapp han seg mere løs også. Momoo virker å være et bra prospekt, en unggutt med nese for mål, samt at han har fart. Fin spiller å sette innpå de siste 10-15 når Ibba har tømt seg. Nå er jeg rett og slett bare veldig fornøyd, det er sterkt gjort å score 4 mål i tippeligaen uansett hvem vi møter, det er en styrke at vi har mange som kan lage mål. Nå må vi bare få satt forsvaret litt bedre så blir dette hur bra som helst.
Tippeliga 2015
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal 13/04/14 kl. 18:00

Post by Garrincha »

Jeg er helt enig i at Ibba gjorde mye bra arbeid i dag.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal 13/04/14 kl. 18:00

Post by Shredd »

Framover er det bedring, bakover er det enda en del å jobbe med. Spesielt synes jeg forsvaret er ekstremt sløve til å stå opp når spissene trekker ned. Og det gjelder alle tre kampene. Alt for ofte får motstanderen upresset dempe ballen og rettvende seg i mellom forsvaret og midtbanen. Sané er en bauta uten like, men kan ikke gjøre alt alene. Braaten er tidvis for sløv og treg i oppfattelsen. Burde kommet kjappere opp på Flo på 2-1 scoringen, samt at det var hans håpløse pasning som gav bruddet. Litt for mange dårlige avleveringer på Braaten.
Ibba viser seg fra en bedre side. Ble litt for målkåt mot slutten, men jobbet hardt i dag. Vinner en del dueller, holder bra på ball og har et par flotte frispillinger av Trond Olsen.
Brix spilte seg også opp i 2. omgang etter litt tilpasningsproblemer i 1. Absolutt godkjent av en fersk høyreback.
Gir Karlsen godkjent også. Tøft å være 3 mot 5 på midten i dag, men jeg synes de løser det bra og han rydder opp mye bak Badou og TJ. Hadde forsvaret stått høyere hadde Glimt dominert enda mer.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal 13/04/14 kl. 18:00

Post by J I P »

User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal 13/04/14 kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Siden det av og til kan være gøy å gjøre ting jeg ikke kan, tenkte jeg at jeg skulle underbygge litt det jeg var bekymra for før kampen, at midtbanen ikke ville holde mål. Nå er ikke dette ment å være noen slags mobbing av Anders Karlsen (som jeg for øvrig har sett gjøre bedre kamper enn dette), men Karlsen blir veldig sentral i begge baklengsmålene.

Begge målene er langskudd fra Ulrik Flo. Londak kunne (burde?) vært på dem, han ser feilplassert ut på det første målet (tar mange steg før han kaster seg, og når likevel ikke ballen). Kan være sola og litt flakk i ballen som tar ham på det andre. Men før vi kom så langt som til skuddene ...

0-1. Sané stikker framover etter å ha dratt av presset. Dette kunne vært en god manøver, da det kunne ha overlasta midtforsvaret til Sogndal. Sané er såpass teknisk og offensivt smart at han godt kan gjøre dette oftere. Men, så gjør Richards en dårlig vurdering og dribler med uforholdsmessig høy risiko. Sané rekker ikke tilbake (heltrukket pil). Karlsen (innringet) faller ned og dekker Sanés plass. I utgangspunktet ikke en dårlig vurdering, men det gjør at Jacobsen (stiplet pil) må utføre presset på ballfører. Samtidig ser vi at Glimt er i overtall, og godt kan ofre rom til Sogndals venstrekant. Brix og Imingen har hver sin mann, og Braathen er i sikring dersom Karlsen tar presset på Flo.
Image
Det gjør Karlsen imidlertid ikke, han fortsetter å rygge sammen med forsvaret som da er fire mot tre sentralt, og Jacobsen som forsøker å hente inn Flo. Det rekker han ikke, og Flo har god tid til å sikte. At han skyter, og skårer, er kanskje litt heldig, men han har tre gode muligheter til å spille gjennom medspillerne. Her fra skuddøyeblikket:
Image

På det andre målet er Glimts midtbane litt i småbiter og forsvaret er smurt ut over det hele. Karlsen (innringet) er nødt til å gjøre en pressjobb på den første ballføreren, Jacobsen er for høyt/for sein/for slapp, men Karlsen kommer aldri ordentlig opp i press. Imingen og Braathen har en situasjon med å fordele markeringen på en Sogndal-spiller, og det går for sakte da Braathen ender opp med å bli den naturlige spilleren for å presse på skuddet som ventelig kommer. Sané er fullstendig uvirksom og har ingen motspillere i nærheten.
Image

Her fra skuddøyeblikket. Braathen og Imingen har blitt enige om markeringa, men det har tatt for lang tid. Braathen kommer for seint opp i presset, Flo har all verdens tid til å sikte igjen. Karlsen er midt mellom der han var og der han burde vært.
Image
Igjen kanskje litt tilfeldig at skuddet går inn, for skuddet er ikke spesielt godt, men Flo skulle aldri fått lov til å løsne det skuddet. Ut fra hvordan Imingen løser markeringsspørsmålet i det siste stillbilet, og Sanés plassering ift. den andre Sogndal-angriperen, ville en bedre pressjobb her fra Braathen, Karlsen eller Jacobsen kunne tvunget Flo til å slå en mislykket pasning på markerte angripere, skyte under langt dårligere betingelser, eller vende opp og la Glimt organisere seg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal 13/04/14 kl. 18:00

Post by liverglimt »

Kesse, det heter førsteforsvarer og ikke pressjobb! :lol: 8)

God analyse!
@liverglimt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal 13/04/14 kl. 18:00

Post by Garrincha »

Vi kommer til å bli hardere straffet av sterkere lag enn Sogndal hvis vi mister ballen når vi er i angrep med mange mann. Dane for eksempel, hans sterkeste side er ikke en mot en. Flere ganger han mistet ballen etter forsøk på å drible. Og det var ikke bare han. Men det er mulig dette er en risiko vi må spille med i måten vi spiller på.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal 13/04/14 kl. 18:00

Post by mortsto »

Lurer litt på hvorfor 1916 velger å forsøke å overdøve DGHs "Bodø/Glimt førr evig" helt på tampen. Synes det er en fin tradisjon at den sangen synges når kampen ebber ut og Glimt leder.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal 13/04/14 kl. 18:00

Post by liverglimt »

Øyeblikket for meg i går var når Trond Olsen jubler for målet etter å ha lagt inn til Momo for 4-2. Det er slik jeg liker å se våre spillere, gjøre hverandre god. :LFC
@liverglimt
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal 13/04/14 kl. 18:00

Post by Novi »

Ja, det tente håp om godt Glimt-spill igjen. Badou får ikke høyere terningskast enn en svar 4'er hos meg så lenge han lar så mange åpenbare gjennomspillsmuligheter vike får et dårlig plassert skudd. Det samme gjelder Ibba, men han hadde flere gode avleveringer i går.

Trond syns jeg har vært dønn stabil alle kampene så langt.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal 13/04/14 kl. 18:00

Post by Cheese Smirnoff »

Novi wrote:Badou får ikke høyere terningskast enn en svar 4'er hos meg så lenge han lar så mange åpenbare gjennomspillsmuligheter vike får et dårlig plassert skudd.
3-2-målet, som førte til Glimt-seier, kom av et godt plassert skudd fra Badou. Hvis man ikke forsøker vil man heller ikke vinne. Det er nettopp det som gjør Badou til en av Tippeligaens beste spillere, han tør, prøver og har selvtillit nok til å klare det andre (først og fremst norske) spillere ikke klarer. Gud forby om noen ber han gjøre ting enklere, tryggere, mer norsk. Heldigvis gir Halvorsen han tid og lov til å være den beste utgaven av seg selv.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal 13/04/14 kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Den jobben Badou la ned i starten av andre omgang var formidabel. Leading by example. Når han halsa oppover på et ganske fåfengt løp for å presse keeper på et tilbakespill, da tror jeg resten av laget våkna.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal 13/04/14 kl. 18:00

Post by Zero »

Jeg la merke til at Ruben la ned MYE innsats i 2.omgang (faktisk så mye at jeg sa til fruen at der har du en skikkelig kaptein)
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal 13/04/14 kl. 18:00

Post by Novi »

Cheese Smirnoff wrote:
Novi wrote:Badou får ikke høyere terningskast enn en svar 4'er hos meg så lenge han lar så mange åpenbare gjennomspillsmuligheter vike får et dårlig plassert skudd.
3-2-målet, som førte til Glimt-seier, kom av et godt plassert skudd fra Badou. Hvis man ikke forsøker vil man heller ikke vinne. Det er nettopp det som gjør Badou til en av Tippeligaens beste spillere, han tør, prøver og har selvtillit nok til å klare det andre (først og fremst norske) spillere ikke klarer. Gud forby om noen ber han gjøre ting enklere, tryggere, mer norsk. Heldigvis gir Halvorsen han tid og lov til å være den beste utgaven av seg selv.
Det har ikke no med norsk eller ikke. Ser faktisk pasninger slås i Spania også. 3-2 målet kom på et skudd hvor det ikke var andre åpenbare pasningsalternstiv som ville vært bedre. Når Glimt fosser frem på kontring ligger styrken i en samspilt angrepsrekke. Både vi og RBK har herjet med 4-3-3 og giftige kontringer tidligere, og det har ikke skyldtes fantastiske enkeltspillere. Han skal ha for innsatsen og ballgjenvinning, men hadde Olsen spilt med samme mentalitet ville 4-2-målet vært et skudd i nettveggen fremfor mål av en medspiller.
Post Reply