Kamptråd: Bodø/Glimt-Rosenborg 21/04/14 kl. 19:00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Rosenborg 21/04/14 kl. 19:00

Post by Sulliken »

GPK (Glim på Kypros) er og fornøyd med 1 poeng mot bartene.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Rosenborg 21/04/14 kl. 19:00

Post by Garrincha »

:lol:
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Rosenborg 21/04/14 kl. 19:00

Post by mortsto »

Greit med ett poeng siden Glimt kun var best de 15 første og 15 siste minuttene. Men det er trist at en ikke klarer å gjøre mer ut av det, når en får kampen inn i rett sport så tidlig. Når jeg så hvor høyt RBK sto, og Glimt fikk et tidlig mål, var jeg sikker på vi skulle kontre dem ihjel.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Rosenborg 21/04/14 kl. 19:00

Post by Crazy horse »

Det som er ganske så sikkert er at vi langt fra har sett det beste av Glimt enda. Mot slutten av kampen dominerte vi stort og kunne gjerne avgjort det hele til vår fordel.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Rosenborg 21/04/14 kl. 19:00

Post by MhepA »

Jeg synes Glimt gjorde mye bra, selv om det var tilstedeværelse av de kjente pasningsfeilene. Og noen ganger føler jeg de lever farlig i forsvar. Konradsen viste fine takter i innhoppet, meget positivt. Ellers var begge lag gode idag følte jeg, det var godt spill både offensivt og defensivt. Fint at så mange kom på kamp. Håper det blir godt over 4000 neste kamp. Jeg føler Badou spilte veldig bra. Han er for god for dette laget, det er det ikke tvil om. På grensa til karakteren 8. Tror ikke jeg er langt fra å elske han.

MhepA's Superbørs

Londak - 6
Brix - 5
Sané - 5
Braaten - 4
Imingen - 6
Jacobsen - 5
Chatto - 6
Badou - 7
Richards - 7
Ibba - 5
Olsen - 7

Sum: 63
Snitt: 5,72


Sesongbørsen:

1. Richards - 6+7+7 / 6.67
2. Badou - 5+5+8+7 / 6.25
3. Sané - 5+4+8+5 / 5.5
3. Chatto - 5+6 / 5.5
5. Olsen - 4+4+6+7 / 5.25
6. Imingen - 5+4+5+6 / 5
6. Karlsen - 5
8. Jacobsen - 5+4+5+5 / 4.75
8. Londak - 5+4+4+6 / 4.75
10. Brix - 3+6+5 / 4.67
11. Ibba - 4+2+5+5 / 4
12. Braaten - 4+3+4+4 / 3.75
13. Valentin - 4+3 / 3.5
14. Johansen - 2
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Rosenborg 21/04/14 kl. 19:00

Post by Shredd »

Ser at Glimt vinner skuddstatistikken. 17-14 og 8-6 i skudd på mål. Absolutt fortjent med minimum 1 poeng.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Rosenborg 21/04/14 kl. 19:00

Post by Cheese Smirnoff »

Drillo har brukt mange, mange år som landslagssjef på å vise at han ikke liker Bodø/Glimt. Nå får han mange, mange minutter på TV2 for å fortsette med det.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Rosenborg 21/04/14 kl. 19:00

Post by Shredd »

Håpløs analyse av Drillo. Skulle likt å vite hva det Glimt hatet hans kommer av.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Rosenborg 21/04/14 kl. 19:00

Post by Novi »

Mannen er over the top ja, for lenge siden.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Rosenborg 21/04/14 kl. 19:00

Post by Shredd »

For en tragedie Tv2 er, tabloid tøv. 1,5 minutter analyse av kampen, 7,5 minutter Nicki Bille saken. :roll:
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Rosenborg 21/04/14 kl. 19:00

Post by Gvandreassen »

Cheese Smirnoff wrote:Drillo har brukt mange, mange år som landslagssjef på å vise at han ikke liker Bodø/Glimt. Nå får han mange, mange minutter på TV2 for å fortsette med det.
Det verste var for meg da Drillo åpenlyst kritiserte Glimt for angrepsspillet. Det er noe herlig paradoksalt ved det, mannen som fremkjempa gampefotball tilbake fra de døde på sent 2000-tall.

Ellers ble han noe stille da Glimt utlignet og presset i sluttminuttene.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Rosenborg 21/04/14 kl. 19:00

Post by Cheese Smirnoff »

Stabæk og Sarpsborg begynner å kjenne på hverdagen etter å ha flydd høyt de første rundene. Bodø/Glimt blir bedre og bedre. Det ser fint ut for èn som ikke er trygg før vi har skaffet oss ei god luke ned til bunnen.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Rosenborg 21/04/14 kl. 19:00

Post by MhepA »

Gud så tragisk TV2 er... Her gleder meg seg til å høre intervjuer og sportslig informasjon. Også kommer det over fem minutter av tiden om en spiller som ikke engang spilte kampen idag. I tillegg tror jeg det er lov å pensjonere seg, Drillo.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Rosenborg 21/04/14 kl. 19:00

Post by mortsto »

MhepA: Synes Londak også fortjener en sjuer etter dagens kamp. Ellers grei børs.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Rosenborg 21/04/14 kl. 19:00

Post by Glimt1916 »

Hva var det egentlig Drillo sa som var så galt? Ikke akkurat et festfyrverkeri av en kamp av noen av lagene, men et dårlig Rosenborg-lag var bedre enn Glimt i dag. Tror og håper vi fortsatt har mye å gå på.

EDIT : Stor kamp av Londak. Greit at han fikk gjort unna tabbene sist helg uten at det fikk stor betydning. I dag reddet han det ene poenget.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Rosenborg 21/04/14 kl. 19:00

Post by Taskeladdn »

Det som var mest irriterende med Drillo, det var at han var muse stille på slutten hvor Glimt kjørte kampen.
Begynnte å lure på om han hadde fått infarkt.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Rosenborg 21/04/14 kl. 19:00

Post by MhepA »

Ikke noe fyrverkeri? Det var nå den mest underholdende kampen jeg har sett i Tippeligaen til nå i år. Spillere tok sjanser og det ble delt ut mange gule kort, det var temperament. Det kunne fort blitt flere mål begge veier, og det er hva jeg mener er en underholdende kamp. For den nøytrale tilskuer, så hadde det faktisk vært morsomt å se på. Drillo er kjedelig, det er min analyse. Han er så utgått på dato at det lukter mugg.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Rosenborg 21/04/14 kl. 19:00

Post by ingen87 »

Glimt1916 wrote:Hva var det egentlig Drillo sa som var så galt? Ikke akkurat et festfyrverkeri av en kamp av noen av lagene, men et dårlig Rosenborg-lag var bedre enn Glimt i dag. Tror og håper vi fortsatt har mye å gå på.

EDIT : Stor kamp av Londak. Greit at han fikk gjort unna tabbene sist helg uten at det fikk stor betydning. I dag reddet han det ene poenget.
An.no - Live
Da var det hele over i Bodø og for en heidundrende kamp vi fikk! De største sjansene befant seg i begge endene av kampen, i starten og på slutten. Hvem av lagene som kan si seg mest fornøyd med det ene poenget er ikke godt å si, men begge lag må sies å ha spilt på meget høyt nivå i dag.
Jeg synes ihvertfall det var meget underholdende fra SKS-tribunen :)
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Rosenborg 21/04/14 kl. 19:00

Post by helsvhe »

Helt enig i at dette var en bra kamp. Man fikk jo til og med seg en brytekape hvor Gamsten tapte :lol: Og som komentatoren på TV2 sa, jeg ville satset pengen mine på Sane :)
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Rosenborg 21/04/14 kl. 19:00

Post by Mr Bean »

Av det llile jeg fikk sett og ut fra resultatet, der vi burde ha vunnet, hvis ikke TO hadde blitt revet ned så er resultatet bra det :D
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Rosenborg 21/04/14 kl. 19:00

Post by Knuta »

Mepha: Bra børs, men IBBA bør opp på 6. Hans beste kamp i år og alle hans involveringer var det klasse over. Londak bør opp på 7, enestående kamp av vår keeper.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Rosenborg 21/04/14 kl. 19:00

Post by Masinga »

Glimt viste i begynnelsen og slutten av kampen hva som bor i laget, men man må holde intensiteten også i de 70 minuttene mellom! Når man spiller 4-3-3 og legger seg lavt, inviterer man motstanderen til å trille ball. Spesielt på midtbanen blir det for tynt når man henger igjen med tre mann offensivt.

Jeg var veldig fornøyd med Ibba inntil han ble skadet. At han er på gang er godt nytt for Glimt. Trond Olsen var begredelig i 1. omgang. Noe bedre i 2. Det er begredelig at enkle mottak skal være så vanskelig. Det samme gjelder også Dane Richards. På dette nivået blir man hardt straffet hvis man ikke er mer venn med ballen. Målet til Ibba var fantastisk bra. Håper vi får se mange sånne utover våren! Da var det irriterende at Gamsten fikk sitt første mål i RBK, til tross for at Glimt lå godt organisert der bak.

I grunnen var jeg skuffet etter 1. omgang. Jeg ser at Glimt har mye å rette på og mye å gå på. Selv om det er Rosenborg man møter. En enkel ting det går an å gjøre noe med fort er å se hvor offsidelinja ligger, ikke sant Thomas Jakobsen? Oppsummert gjorde Brix mye bra på høyrebacken, særlig offensivt. Ibba var god og Londak var meget god.

I 2. omgang fortsatte man å la Rosenborg kjøre. Men Glimt gikk slett ikke opp i limingen, Drillo! De ordene kan du spise i deg. Det er patetisk å høre den gamle landslagssjefen. Hadde dette vært i glansdagene til Norge, ville spillestilen til Glimt ikke vært helt ulik. Jeg har en mistanke om at herr professor ikke alltid er så faglig som han vil ha det til. Han hatet jo ballbesittelse, som ofte gjorde at offensivt tempo ble lidende.

Glimt satset åpenbart på kontringer. Jeg mener det bor mer i laget enn som så. Glimt skaper mer med høyere intensitet og eget spill. Se hvordan tyskerne gjør det, er mitt råd.

Midtbanen ble mer synlig i 2. omg. med Badou i spissen. Og Trond Olsen spilte seg heldigvis opp. Fortsatt går innleggene i hytt og gevær. Jeg vil også gi Konradsen kredit for godt innhopp for Brix! Godt å ha Chatto tilbake. Han begynte ganske rustent, naturlig nok.

I de bakre rekker skulle jeg en del ganger sett at man var tettere opp i ballfører. Og Bråten blir jeg aldri helt rolig for. Litt sånn "Bambi on ice". Han virker usikker med ball, bedre i duellspill. Men det er klart, det vil gå noen kamper før han er fortrolig med nivået. Her må vi være tålmodige. Det ble sagt også før seriestart. Noen spillere må ha tid. Likevel har vi store forventninger. Det er kanskje fordi Badou, Chatto, Sane, Trond Olsen med flere neppe lar seg skremme av Tippeligaen. Jeg føler litt at Glimt har mange gode kvaliteter i laget. Og hvor lenge har man dem? Derfor vil denne sesongen være en stor mulighet for å gjøre det bra. Man vet lite om stallen neste sesong.

Jeg vil gi honnør til trenerne som slapp Konradsen ut til ulvene på slutten. Den sjansen tok han godt vare på! Dette vil vi se mer av! Når vi ser hvor mange unggutter som gjør det bra hos andre Tippeligalag, synes jeg Halvorsen/ Bjørkan kan driste seg til å prøve Patrick Berg snart.

Forspillet til Trond Olsens mål var praktfullt. Det fikk også Drillo med seg.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Rosenborg 21/04/14 kl. 19:00

Post by Garrincha »

Du har sett samme kamp som meg, Masinga. :klapp

Ser at enkelte på RBK-forumet mener at vi er det dårligste laget de har møtt til nå i år. Vel dem om det. Jeg ble for min del ikke veldig imponert av RBK i går heller.

Ser også at enkelte på RBK-forumet diskuterer om hvorvidt de skal "hente" Badou eventuelt bytte Daniel mot Badou pluss noen ekstra millioner. Da sier jeg som Bodø: Dokker kan dra på Lopphavet! Hvis vi under noen omstendigheter selger Badou til RBK eller hvilken som helst annen tippeligaklubb, så begynner jeg å følge Mjølner i stedet :guns

Badou skal selges før eller senere,det er vi alle enige om, men det er kun FC København i skandinavia som egentlig har råd til han og som det er noe poeng for Badou å gå til.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Rosenborg 21/04/14 kl. 19:00

Post by Vegard »

Drillos merkbare stillhet da Glimt presset som verst i sluttminuttene må skyldes teknisk svikt på mikrofonen hans. Hovedkommentatoren stilte han et spørsmål, men det kom ikke noe hørbart svar.

Hans analyse etter kampen var begredelig.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Rosenborg 21/04/14 kl. 19:00

Post by FSHelgeland »

Enkelte på RBK-forumet må gjerne mene at vi var noe av det dårligste de har møtt til nå denne sesongen. Spillerne og trenerene til RBK uttaler jo selv at dette var årsbeste for de og at Glimt var noe av det beste de har møtt til nå denne sesongen. Nå betyr jo ikke det så mye, det er jo tross alt bare spillt 4 kamper. Det er mange ting som er meget meget positivt med denne kampen da. Vi tar poeng og lager to mål mot RBK, et RBK som spillere som Sane, Chatto, Badou, Richards, Mos blant annet bare har fått høre er norges beste lag. Nå har de sett at dette laget er godt nok til å lage mål også mot de aller beste og selvtilliten blir neppe mindre nå, og skuldrene blir nok enda lavere. Det neste som er positivt er at uansett hvor lave vi blir spilt, så har dette laget mål i seg, masse mål. Nå må vi bare få luket bort personlige feil i forsvaret, samt at vi må få stresset hvor viktig det er med press i midtbaneleddet. Braathen må tørre å stå mer opp i mot angrepsspillere som kommer mot han med ballen i bena, i de situasjonene så blir han passiv og motstanderen slipper for lett til. Det er altså fortsatt en del ting å jobbe med, men det blir bare bedre og bedre og neste helg er det Stabæk.
Tippeliga 2015
Post Reply