Plan B

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Plan B

Post by Ville Lehtinen »

Garrincha wrote:vi elsker Glimt og misliker Murmansk Idrettslag.
Jeg kommer trekkende med dette hver gang noen sammenligner Tromsø og Murmansk, men:

Jeg har vært i Murmansk og det var en ganske trivelig by (etter russisk standard), den fortjener ikke på noen slags måte å bli dratt ned i søla på denne måten.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Plan B

Post by Garrincha »

:lol: du har selvfølgelig helt rett Ville :glis

Mente Isflaket på 85 Grader Nord Som Er I Ferd Med å Smelte Idrettslag.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Plan B

Post by Shredd »

Vi kan vel moderere oss da til Murmansk, krysseren som lå på grunn utenfor Finnmark fram til i fjor sommer (om den ble fjernet som planlagt). Symbolikken er jo forøvrig helt fortreffelig også.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Plan B

Post by Wendigo »

Innebærer symbolikken også muligheten for å leie inn AFs decommissioningspesialister til å tørdokke, demontere og resirkulere vraket?
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Plan B

Post by Shredd »

Ja, men siden Høgmo nå sitter og dikterer i NFF så kan behandligstiden bli like lang også.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Plan B

Post by Kesseboy »

Heihei! Noen som husker hva-var-det-jeg-sa-orgien i denne tråden?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Plan B

Post by Novi »

Man kan alltid stole på at man får hva-var-det-jeg-sa-poeng om man sier Glimt kommer til å drite seg ut :)
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Plan B

Post by Kesseboy »

:lol: Kunne ikke dy meg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Plan B

Post by Knuta »

Ja man skal ikke harselerer. Men hvis vi ser på kampene i år har Glimt spilt de dårligste kampene med både TO og Dane på banen samtidig. Vi hadde en god periode da vi spilte et mer skeivt 4-3-3 i den perioden Dane var skadet. Vi slo Brann og Viking borte og spilte god fotball på Aspmyra. Hvis Glimt begynner å få 'Komiske Ali' kommentarer fra trener og spillerstallen etter kampene selv om de er udugelige begynner jeg å miste troen. Vi må slutte å rykke i forsvaret. Det har vi holdt på med i hele år.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Plan B

Post by G-s-enz »

Det kommer jo ganske tydelig frem i dag at vi ikke har spillere som mestrer 4-3-3 godt nok. Om det er godt nok til å overleve i TL vites ikke,men det er bare å håpe. JHH kommer aldri å endre på systemet.

Trur kanskje jeg er enig med JHH på det,det er vanskelig å endre system midt i sesongen,samtidig som det er en falitterklering til alt de har jobber med siden han kom hit. Det som derimot er mulig er å gjøre små endringer. Jeg synes kanskje Glimt skal prøve å snu 4-3-3 formasjonen sin slik at f.eks Chatto og Karlsen blir anker. Da plasserer man Badou som en offensiv midtbane. Badou spiller i praksis i den posisjonen nå uansett da han jukser defensivt konstant,samtidig kan dette gjør at Ibba får mer støtte.
Samtidig krever denne formasjonen at vingene virkelig tar jobben bakover.

Hadde jeg fått lov å komponere laget før sesongen så ville jeg kanskje satt det opp slik(uavhengig av skader):

Staw
Moe,Braathen,Sane
Valentin,Konradsen,Chatto,Badou,Brix
Ibba,Momo
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Plan B

Post by Knuta »

Ikke helt enig men nesten. Vi er nødt til å ha fart på venstresida. Så der bør Olsen/Berglann spille. Ellers mye enig. Men ikke ha TO og Dane på banen samtidig.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Plan B

Post by gavharr »

Usikker på om TO er så mye kjappere enn Brix...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Plan B

Post by G-s-enz »

Samme her,han har tapt mye fart,derfor han har endret spillestil en del :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Plan B

Post by Knuta »

Ikke sikker jeg heller, men jeg vil ha Brix på back. Han begynner å fungere aldeles utmerket der.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Plan B

Post by G-s-enz »

Om du tenke i 3-5-2 formasjonen så er han vingback der :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Plan B

Post by Knuta »

Mitt lag:

Staw/Londak Londak er mer en matchvinner, men er usikker.
Innleid høyreback inntil Valentin er tilbake.
Sane
Ny rask midtstopper
Brix

Midtbane:
Konradsen/Badou/Chatto/Olsen

Angrep:
MoMoo/Ibba

Nesten på laget: TJ, AK, Berglann, Imingen
Ute foreløpig: Dane, JJ, Saltnes osv.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Plan B

Post by gavharr »

Mine utvalgte:

Staw/Londak (Samme ulla, sjelden deres fortjeneste at vi taper kamper.)

Brix (VB)
Sané (MS)
Moe (MS)
TJ (HB)

Badou (V.Indreløper)
AK (Anker)
Saltnes/Konradsen (H.Indreløper) Saltnes er flink med ball og god til å bryte. Konradsen mer kreativ fremover.

TO (VV) Av mangel på alternativer...
Momo (Spiss)
Berglann(HV) Med Berglann på høyre får vi ihvertfall en ving som kan gå innover i banen og skyte.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Plan B

Post by ecke »

Man bør kanskje først prøve å spille 4-3-3, og først og fremst er det midtbanespillet som må forbedres, lite annet. Etter JHH skal Chatto i oppspillsfasen falle ned, backene skal gå høyt og midtstopperne bredt. Da må det for guds skyld være noe mer bevegelse hos indreløperne slik at det blir spillepunkter. Det finnes nå ingen vinkler å spille på, bare sidelengs, bakover og lange baller. B/G spilte glitrende de første 20 minuttene mot Stabæk, men da fireren til Stabæk fikk justert seg forsvant bakrommet. Da parkerte Badou og Jacobsen seg også ved siden av Ibba og i god skjul for oppspill. Chatto og Jacobsen ble byttet ut fordi de løste oppgaven for dårlig, men egentlig var det Badou som skulle vært byttet ut. Det er trist å se hvor lite krefter han bruker på defensiv jobbing. Før B/G får gjort noe med midtbanen, kan man bare glemme alle planer man måtte ønske å tenke på. Nå spilte man mer 5-5 enn 4-3-3.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Plan B

Post by Playmaker »

Skulle jeg valgt et lag hadde det sett slik ut:

--------------Staw
Moe - Chatto - Sané - Brix
-------------Karlsen
-----Jacobsen---Badou
Olsen-------Momo-----Berglann

Chatto er blant lagets beste i lufta, solid fysikk og vi vet han kan spille ball. Har vært en del slurvefeil fra hans side, men bedre ballspiller enn de andre stopperne.
Olsen på høyre fordi han har et bedre skuddbein enn Berglann. Berglann på venstre fordi han har en dødelig innleggsfot. Momo istedenfor Ibba fordi han har en spenst, vilje og glød som er ganske fraværende hos Ibba for tiden.

Ser også gjerne Saltnes på høyreback. Litt alfa omega.
Last edited by Playmaker on Wed Jul 23, 2014 9:23 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Plan B

Post by Garrincha »

Ikke enig i Berglann på høyre, han er mer en assistving enn en avslutter. Da ville jeg heller hatt Trond på høyre for å gå innover og bruke venstreslegga. Berglann på venstreving.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Plan B

Post by Kesseboy »

ecke wrote: Før B/G får gjort noe med midtbanen, kan man bare glemme alle planer man måtte ønske å tenke på. Nå spilte man mer 5-5 enn 4-3-3.
Det har jo vært ett av noen få kjennetegn på et Glimt-lag som ikke fungerer. Indreløperne for høyt opp, dybden borte, og en slags 5-5-formasjon uten bevegelse. Uhyggelig enkel å nøytralisere for motstanderne.

Jeg mener nå, ut fra mine kunnskaper om situasjonen, at Glimt ikke har midtbanepersonell til å spille 4-3-3 på Glimt-måten. Det svir.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Plan B

Post by Knuta »

Vi er nødt til å ha tyngde i angrepet. De bortekampene vi har vunnet mot Brann og Viking spilte både Ibba og Momoo samtidig og det ble mye vanskeligere for et lag å ta hensyn til to oppspillspunker enn ett og en enda større fordel er dersom i tillegg varierere posisjonene sine. Den dagen både Ibba og Momoo spiller hele kampen og Glimt gjør det helt ræva skal jeg innrømme at jeg tok feil, men hittil har det ikke skjedd.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Plan B

Post by Cheese Smirnoff »

ecke wrote:Etter JHH skal Chatto i oppspillsfasen falle ned, backene skal gå høyt og midtstopperne bredt. Da må det for guds skyld være noe mer bevegelse hos indreløperne slik at det blir spillepunkter. Det finnes nå ingen vinkler å spille på, bare sidelengs, bakover og lange baller.
Denne utgangsposisjonen er god når den fungerer, spesielt med Sané som midtstopper. Men da kreves det som du sier at indreløperne gjør seg tilgjengelig og dermed åpner opp for å bruke backene som alternativ. Spesielt etter sommeren har Sané fått baller fra keeper uten andre alternativer enn å spille til keeper/midtstopper eller forsere framover på egenhånd. Ved sistnevnte går han da rett inn i grauten hvor Badou, Jacobsen, Ibba og minst én ving befinner seg.

Jeg tror Badou har forlatt Glimt allerede i hodet sitt og Jacobsen sliter sammen med Chatto. Det er helt åpenbart at den (manglende) defensive organiseringen, samt det etablerte angrepet, har sitt utspring i en dysfunksjonell midtbane.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Plan B

Post by Garrincha »

Jeg tror Badou har forlatt Glimt allerede i hodet sitt og Jacobsen sliter sammen med Chatto. Det er helt åpenbart at den (manglende) defensive organiseringen, samt det etablerte angrepet, har sitt utspring i en dysfunksjonell midtbane.
Det tror jeg også.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Plan B

Post by eiriksin »

Det er åpenbart at Chatto ikke har samme tyngde som Christian Berg hadde. Og Jacobsen har vært direkte svak de siste kampene. Syns vi kunne forandret litt på systemet: Ut med Jacobsen og inn med Karlsen i en 4-2-1-3 formasjon med to sentrale midtbanespillere og Badou i en fri rolle som Berntsen hadde i noen kamper. Kanskje det kunne værr et bra forslag til en plan B.
Post Reply