Plan B

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Plan B

Post by Elling »

Det er ikke gjort så store endringer, Jeg mener ikke vi spiller noe mer 4-4-2 nå en tidligere, og at MoMo spiller, er et rent resultat av at Dane er skadet, ikke for å legge om til mer med 2 spisser. Vi spiller slik vi alltid har, 4-5-1 uten ball og 4-3-3 med ball ( tidvis 3-5-3/3-2-3-3 men det syns jeg vi så mer av i fjor enn i år, ved at chrisian gikk bak i midten, og backene flyttet seg opp.) med kompakt forsvar, varieriende presshøyde og stort temposkifte i spillet. Men ved at vi har lyktes mer med dette gjør at vi tidvis kanskje står litt høyere enn vi gjorde på starten av sesongen, slik at vi oftere vinner ball i midtbaneledd istedenfor nede i forsvaret, og blir ikke spilt fullt så lave, slik at vi har litt mer rom å spille i når vi først vinner ball.
Ellingsen
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Re: Plan B

Post by BørreA »

Poteten:
Og BørreAs dumme hinsidige kommentar, der han nå hiver seg på hyllest-vogna.

Til å spy av. Spesielt med tanke på "hvor bekymret han var".
Hva er det konkret som er så hinsides i kommentaren min at du får lyst til å spy? Skal vi ikke hylle Glimt nå?

Mvh BørreA :)
ingen87
Posts: 7039
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Plan B

Post by ingen87 »

Plan B: Gi Håvard Sakariassen en kontrakt og plassere han som stopper! Gjerne ta med Stig Johansen også, som høyre back! :)
Førr Evig!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Plan B

Post by bjornage »

Skjønner ikke helt denne greia du holder på med, Poteten. Vi var noen som etterspurte endringer etter noen særdeles svake matcher, noen kom sågar med konkrete forslag. Halvorsen har gjort massevis av små og store endringer den siste måneden (noen mer tilfeldige enn andre), så jeg ser ikke helt problemet? Han har ikke snudd alt opp ned, men han har tatt en del grep som nok skal ha det meste av æren for den gode formen. Det er ingen plan B, men syns det er en del forskjell i hvordan vi spiller nå og i starten av sesong. Merkelig å komme med latterliggjøring av de som hadde forslag til sine egne endringer.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Plan B

Post by ecke »

Det jeg er veldig tilfreds med hos JHH, er at han jobber med de grunnprinsippene han tror på, og de samme grunnprinsippene. Når jeg har vært på formasjonstreningene, er det ingen forskjell på det vi ser i dag og det vi har sett hele tiden hos JHH. JHH jobber med de samme bevegelsene, terper og terper. Selvsagt blir det litt forskjellig hvordan spillerne løser sine oppgaver, med en midtstopper på høyre back og en midtspiss, ikke hurtigtoget Richards, på høyre kant, men det han ønsker er det samme.
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Plan B

Post by Elling »

kunne ikke vært mer enig, ecke.
Ellingsen
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Plan B

Post by Sven-Rune »

Flott at JHH er tro mot grunnprinsippene vi har hatt siden tidenes morgen.

Det som er så fantastisk morsomt med dette er at ALLE vet hvordan vi spiller, men de klarer ikke stoppe oss likevel! Måtte det fortsette!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Plan B

Post by Wendigo »

Plan B betyr at man kaster om på ting. De som kritiserte Plan B diskusjonen sa ikke at alt var flott, men helte vel mer mot "justere seg inn" enn å forkaste plan A. Det er en voldsom forskjell på å etterspørre endringer og å etterspørre plan B.

Selv om jeg ikke ville uttrykt meg like kraftig som Poteten, så kan vi vel konkludere med at ganske mange overreagerte...

Uansett: :glimt
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Plan B

Post by Garrincha »

Omverden, dvs spesielt personer som har som levebrød å analysere, diskutere og kommentere fotball på TV drar jo frem gang på gang at Glimts fremste forse, Plan A ,er vår innarbeidede 4-3-3 med indreløpere og raske vinger og eksploderende kontringer. Det er slik de andre ser på oss, og vi kan ikke begynne å klusse med hele det opplegget kun fordi vi har et par ikke optimale kamper.

Det har heller ikke JHH gjort, i stedet har han justert på det som ikke fungerte så godt slik at Plan A nå ser ut til å begynne å fungere igjen.

Vi bør være stolte av vår klare spillestilsmessige identitet, se på RBK som har mistet sin identitet, det er ikke mye idyll der i gården. Sportslig sliter de også.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Plan B

Post by Kesseboy »

poteten wrote::lol:

Og BørreAs dumme hinsidige kommentar, der han nå hiver seg på hyllest-vogna.

Til å spy av. Spesielt med tanke på "hvor bekymret han var".


Folk altså. Føkkings værhaner.
Vel. Man kan jo ikke være fotballmoralske bautaer som det du er. Stødig.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Plan B

Post by Knuta »

De siste kampene har vi spilt et skeivt 4-3-3 som tilnærmelsesvis har vært 4-4-2. Nå har jeg sett kampen mot Viking direkte og i opptak i kveld. Ser at både MoMo og Ibba veksler om spissrollen og at de varierer med å være i boks. Jeg ser en stor endring i angrepspillet etter at Richards ble skadet. Også formasjonsmessig. Det betyr ikke at vi mange ganger fortsatt kommer både med 3-4-5 mann i overgangsfasen. Det jeg savnet i kampene mot Stabæk, LSK og Godset var at Glimt spilte en veldig statisk 4-3-3 som både LSK og Godset avkledde Glimt fullstendig. At vi diskuterer dette og er opptatt av Glimt både i motgang og medgang er vel en berikelse for et forum og ikke noe negativt. Eller tar jeg feil?.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Plan B

Post by liverglimt »

Du hat helt rett Knuta. Derfor vi er her!
@liverglimt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Plan B

Post by Garrincha »

Du har helt rett Knuta, dette er en fin diskusjon.

Men jeg liker ikke dette 4-4-2 definisjon, får så assosiasjoner til LSK.

Har sett at angrepet trikser og fikser og bytter litt plass og trekker innover, men utgangsposisjonen er jo 4-3-3.
Kan vi ikke heller kalle det "kreativt 4-3-3", synes det er mer presist 8)
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Plan B

Post by Glimt1916 »

Morsomt at du har blitt så positiv med årene, poteten. Husker vel et par ganger du kanskje var litt mer "kritisk". Fks i opprykkssesongen 2007 : viewtopic.php?f=1&t=6967&start=100

Jeg hadde ikke trua selv på den tida heller, bare så det er sagt :)
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5566
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Plan B

Post by poteten »

BørreA wrote:Poteten:
Og BørreAs dumme hinsidige kommentar, der han nå hiver seg på hyllest-vogna.

Til å spy av. Spesielt med tanke på "hvor bekymret han var".
Hva er det konkret som er så hinsides i kommentaren min at du får lyst til å spy? Skal vi ikke hylle Glimt nå?

Mvh BørreA :)
Værhane-fenomenet. Det er flott å hylle. Men å tulle, slik som det handlet som om det var krise på myra, slik du tidligere gjorde, var patetisk. For å bruke populistiske ord.
Kritisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5566
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Plan B

Post by poteten »

Kesseboy wrote:[/color]
Vel. Man kan jo ikke være fotballmoralske bautaer som det du er. Stødig.

Er ikke mye fotballmoralsk over meg. Jeg er ekstremt pragmatisk til slike ting. Samtidig har jeg troa på Glimt for første gang siden 1995. Det virker som de omsider vet hva de holder på med. Og da må de få lov til å tape kamper.

Problemet var vel heller at når Glimt tar 5 poeng på første 7, så ropes det i dramatiske toner. Vi må skifte plan. Vi er ikke gode nok. Blablablabla.

Aldri før har jeg vært mer sikker på at det å gå fra Adeccodassen og hverdagslivet med Ull/Kisa til Tippeligaen og champagnelivet med Vålerenga ikke er forenelig med å naivt tro på 21 poeng av 21 mulige etter 7 serierunder.

Men det gjorde et par stykker her. ;)
Kritisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5566
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Plan B

Post by poteten »

Glimt1916 wrote:Morsomt at du har blitt så positiv med årene, poteten. Husker vel et par ganger du kanskje var litt mer "kritisk". Fks i opprykkssesongen 2007 : viewtopic.php?f=1&t=6967&start=100

Jeg hadde ikke trua selv på den tida heller, bare så det er sagt :)
Det var jo berettiget. Glimt var trasig søppel som berget opprykk på fandens premisser. 2008 var jo bare gøy. Og man trodde jo, at all tvilen om Glimts evne til å styre en lommebok siden 1998, omsider var over, helt til høsten 2008 kom og slo lufta ut av magen. Igjen.

Jeg har mange ganger ikke trua på Glimt. Jeg har f.eks. ikke trua på at Glimt slår Tromsø. Det vil være en positiv og gledelig overraskelse. Jeg tror heller ikke at Glimt skal vinne 18 strake kamper i Tippeligaen bare fordi de har Badou...

Det kommer minst 7-8-9 tap til, minst 4-5 uavgjorte til, i tillegg til noen trepoengere. Alt annet enn det bør være gledelig overraskende.

Trenger ikke rope etter plan b fordi Glimt ikke vant samtlige kamper i Tippeligaen 2014, bare.

Glimt ser ut til å ha funnet seg selv, takk og lov for det. Men supportere ser ut til å ha en tendens til å ødelegge moroa om man taper 3-1 borte mot Enga og kaller det "skandaløst".
Kritisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5566
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Plan B

Post by poteten »

Knuta wrote:De siste kampene har vi spilt et skeivt 4-3-3 som tilnærmelsesvis har vært 4-4-2. Nå har jeg sett kampen mot Viking direkte og i opptak i kveld. Ser at både MoMo og Ibba veksler om spissrollen og at de varierer med å være i boks. Jeg ser en stor endring i angrepspillet etter at Richards ble skadet. Også formasjonsmessig. Det betyr ikke at vi mange ganger fortsatt kommer både med 3-4-5 mann i overgangsfasen. Det jeg savnet i kampene mot Stabæk, LSK og Godset var at Glimt spilte en veldig statisk 4-3-3 som både LSK og Godset avkledde Glimt fullstendig. At vi diskuterer dette og er opptatt av Glimt både i motgang og medgang er vel en berikelse for et forum og ikke noe negativt. Eller tar jeg feil?.
Helt enig. Jeg er ikke sur. Bare irritert over at mytene om supportere blir relativt hardt bekreftet her inne av og til. Enten det er det ene eller det andre. ;)
Kritisk
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Plan B

Post by Novi »

Å gud bedre for noen besserwisser-innlegg :D Blir håpløst å legge seg på en slik linje med "I-told-you-so" for et så ustabilt lag som Glimt, siden det er et lag som i stor grad går "ene eller andre" veien.

Det er et forum, og det er fotball. Man diskuterer ikke forskningsartikler her, og ikkeno har to strek under svaret. Skal man ta en realitycheck og empirisk back'e hvert innlegg finner jeg heller noe annet å sluntre unna jobb på ;-)
Una mas cerveza.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5566
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Plan B

Post by poteten »

Alt du sier, novi, er jeg helt enig i. ;)
Kritisk
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Plan B

Post by Wendigo »

I told u so er en av de beste tingene i livet.

Selvfølgelig skal vi dra det fram her; både berettiget og uberettiget, i medgang og motgang...
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5566
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Plan B

Post by poteten »

8)
Kritisk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Plan B

Post by Kesseboy »

Er det en konkurranse i å ha mest rett?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Plan B

Post by Boombadila »

Poteten har tydeligvis ikke fått ut frustrasjon på en stund, så nå kjører han plan B, hvilket innebærer og irritere oss andre. Ham om det.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Plan B

Post by Glimt1916 »

Jeg lot meg nok lure av denne :
poteten wrote: den beste supporteren er den mest kritiske

Men jeg innser jo nå at å diskutere ting relatert til fotballen laget spiller når det går dårlig er latterlig og patetisk, men å si at man like godt kan brenne ned stadion fordi man mener klubben aldri vil lykkes igjen er konstruktivt og berettiget. Noterer meg det for fremtiden.
Post Reply