Kamptråd: Sandnes Ulf-Bodø/Glimt 09/06/14 kl. 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Sandnes Ulf-Bodø/Glimt 09/06/14 kl. 18:00

Post by Zann »

Det virker rett og slett om om Jim har mistet troen på at han kan få til noe i Glimt. Dessuten er han altfor temposvak til å spille glimtving i Tippeligaen. Men jeg vet ikke hvor han skulle spilt ellers, han passer jo virkelig ikke som ensom spiss heller.

Ibba hadde forøvrig ingen stor dag han heller. Han tapte utrolig mange dueller. Nesten litt pussig å se på hvordan han konsekvent hopper opp alt for tidlig i hodedueller. Kan det være bevisst, for å forstyrre forsvareren slik at ballen spretter til en av våre andre spillere?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Sandnes Ulf-Bodø/Glimt 09/06/14 kl. 18:00

Post by Cheese Smirnoff »

Ibba sliter med det samme som Michael Owen gjorde i sin tid; han hopper cirka fem minutter før ballen er i nærheten, og er dermed nede på bakken når motspilleren er oppe og header. Men det er vel det man får når man har en futsal-spiller på topp. Ibba tar det jo gjerne igjen med ballen i beina. Men gurimalla så flott det var å se Sanè fremme på slutten, han vant jo alle dueller og headet presist til medspillere. Hadde kanskje vært flott å hatt en høy, sterk kar å sette innpå i sluttminuttene som spiss når det trengs?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Sandnes Ulf-Bodø/Glimt 09/06/14 kl. 18:00

Post by mortsto »

Har merket meg det samme flere ganger. Det virker aldri som han forsøker å vinne hodedueller. Det kan jo være en tanke om at han allerde "er nede" på bakken om forsvarsspilleren bommer eller header dårlig. Men jeg har aldri sett at det er blitt farligheter av det. Så han ser egentlig bare lat ut.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd: Sandnes Ulf-Bodø/Glimt 09/06/14 kl. 18:00

Post by Glenn P »

Samme med Trond. De som er dårlige i lufta unngår dessverre dueller...
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Sandnes Ulf-Bodø/Glimt 09/06/14 kl. 18:00

Post by Cheese Smirnoff »

Det er en ond sirkel; hvis man ikke går i dueller blir man ikke en god duellspiller. Timing kan man trene på, hvis man vil.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Kamptråd: Sandnes Ulf-Bodø/Glimt 09/06/14 kl. 18:00

Post by Nilzo »

For meg virket det som om Glimt virkelig savnet yngste NDiaye.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Kamptråd: Sandnes Ulf-Bodø/Glimt 09/06/14 kl. 18:00

Post by Ville Lehtinen »

MhepA wrote: [...]
Jeg så ikke kampen og måtte torturere meg gjennom Nordland med P1 og tidenes dårligste dekning.

[...]

MhepA's Superbørs

Staw - 7
Moe - 4
Sané - 6
Braaten - 3
Brix - 4
Jacobsen - 5
Chatto - 5
Ndiaye - 6
Konradsen - 5
Ibba - 3
Olsen - 4
Johansen - 4
Finn en feil her... :wink:
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Sandnes Ulf-Bodø/Glimt 09/06/14 kl. 18:00

Post by mortsto »

Oi. Det så jeg ikke. Kanskje det er derfor børsen er super?
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Sandnes Ulf-Bodø/Glimt 09/06/14 kl. 18:00

Post by MhepA »

Jeg har sagt det tidligere men glemte å nevne det her. Det er altomfotball som bestemmer når jeg ikke ser kampen. Dette skjedde under Sogndal, Haugesund og nå Sandnes Ulf. ;)

Grunnen er at jeg ønsker en hel børs over hele sesongen. Men det er naturlig at jeg ikke kan sette karakter når jeg ikke ser kampen. Grunnet endringer hos altomfotball så har også Jim blitt satt ned til 3.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Sandnes Ulf-Bodø/Glimt 09/06/14 kl. 18:00

Post by Boombadila »

Jeg tror ikke JJ var vårt største problem denne kampen.

At Ibba ikke er effektiv nok til å være en toppspiss er et større problem(tenk deg han spissen på vif, hvis du vil vite hvor jeg mener at Ibba bør være nå...), men dette var faktisk de brente sjansers kamp.

Litt som alle de andre kampene vi har sett i førstediv med glimt, hvor motstanderlaget parkerer bussen forran 16, og utnytter vår inneffektivitet til å slå oss.

Samt det faktum at alle skulle kjæle en ekstra gang med ballen, jeg tror jeg kan telle på en hånd alle ett-touchpassningene vi gjorde i dag.

Det vi egentlig savnet, og har savnet hele sesongen, er å ha nummer 19 som midtspiss. Så får heller ibba sitte på benken.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Kamptråd: Sandnes Ulf-Bodø/Glimt 09/06/14 kl. 18:00

Post by poteten »

Tapet kom, så her ble jeg dessverre ikke overrasket. For øvrig var det en rar kamp, men jeg synes strengt tatt ikke at så mange gjorde seg bort heller. Tøv-kamp som man forventer skal slite.

Synd at spillerne ikke skjønner at det er slike bortekamper man bør vinne om man ønsker å distansere seg fra bunnen.
Kritisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Sandnes Ulf-Bodø/Glimt 09/06/14 kl. 18:00

Post by Cheese Smirnoff »

poteten wrote:Synd at spillerne ikke skjønner at det er slike bortekamper man bør vinne om man ønsker å distansere seg fra bunnen.
Jeg tror ikke noen Glimtspillere gikk ut på bana og tenkte "denne kampen er det ikke vits i å vinne".
Last edited by Cheese Smirnoff on Tue Jun 10, 2014 10:45 am, edited 1 time in total.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Sandnes Ulf-Bodø/Glimt 09/06/14 kl. 18:00

Post by MhepA »

Etter å ha sett høydepunktene er jeg bare overbevist om at Glimt hadde vunnet denne kampen på en god dag. Snakk om å ikke sette sjansene sine. Naturligvis kommer Sandnes Ulf til 2-3 kontringer som de viste max udugelighet på. Dette er et lag jeg ikke ser for meg holder seg i Tippeligaen.

Litt tur og vi hadde vunnet igår. Ingenting å se så mørkt på, hadde spillet vært totalt håpløst hadde det vært noe annet.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Sandnes Ulf-Bodø/Glimt 09/06/14 kl. 18:00

Post by mortsto »

Ulf holder seg om de fortsetter å vise samme lagmoral og instilling utover i sesongen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Sandnes Ulf-Bodø/Glimt 09/06/14 kl. 18:00

Post by Cheese Smirnoff »

Egentlig hadde ikke et Sandnes Ulf i 100% som igår fått med seg poeng hvis marginene og konsentrasjonen hadde vært på Glimts side. Jeg tror nok de blir å fortsette å kjempe i bunnen. Til slutt må det snu for både Brann og Aalesund som ligger under dem på tabellen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: Sandnes Ulf-Bodø/Glimt 09/06/14 kl. 18:00

Post by Crazy horse »

Jeg synes Glimt spilte en nokså god kamp i går, men manglet å få inn målene. Vanskelig å gi en eller to spillere skylda, det er elleve utpå til enhver tid, og i går var det mange av dem som hadde gode sjanser. Sane er en av dem som skulle scoret på hodet, Ibba en annen. Og ellers hadde vi mange andre sjanser.
Et mål i slutten av første omgang ville forandret kampen totalt, men ballen ville rett og slett ikke inn. Litt uflaks, litt manglende killer-Instinct, og en dyktig keeper hos motstanderen får ta det meste av skylden. Ulf hadde marginene denne gangen, Glimt ikke.
Fotball er nesten alltid morsomt
Post Reply