Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk UTSATT TIL 23/07/14 kl. 19:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk UTSATT TIL 23/07/14 kl. 19:0

Post by Masinga »

"Du må ikke sove!", heter det i diktet til Arnulf Øverland. Da NRK omsider fikk ut bilder, var visst morroa over. Det jeg fikk se, var et Glimt uten intensitet. Med unntak av Brix og Sane. Imingen var også OK inntil utvisningen. De andre ute på banen var helt borte. Man vinner ingenting uten intensitet. Med intensitet vinner man andreballer. Med intensitet sitter også pasningene bedre. Stort sett hadde Stabæk kontroll. Glimt klarte ikke å true rommene bak midtbanelinjen. Og slett ikke bak forsvarslinjen. De ble liggende foran og spille på tvers og bakover. Da har Stabæk kontroll.

Det er også grunn til å ta bladet fra munnen. Det fungerer rett og slett ikke med Trond Olsen og Dane Richards. Der er en gru å se dem spille fotball. De er enkle å lese og driblereportoaret deres svært begrenset. Innleggene deres, når de en sjelden gang kommer, går i hytt og gevær. Det er en hån mot Berglann å la ham sitte på benken!

Drastiske midler må tas i bruk! Ikke bare er Glimt ute av cupen. Snart vil vi kjenne sumplukten i Tippeligaen. Jeg frykter søndagens kamp mot Sarpsborg.
Last edited by Masinga on Wed Jul 23, 2014 8:18 pm, edited 1 time in total.
Masinga
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk UTSATT TIL 23/07/14 kl. 19:0

Post by Masinga »

Ikke lett å endre på mobil!
Last edited by Masinga on Wed Jul 23, 2014 8:21 pm, edited 2 times in total.
Masinga
User avatar
Mr Bean
Posts: 2716
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk UTSATT TIL 23/07/14 kl. 19:0

Post by Mr Bean »

Nei har ikke noen rapporter på dårlig økonomi, men det bobler jo ikke akkurat over av tilskuere på hjemmekampene heller .. Og det er jo ikke så rart heller da .. Og da renner nå tusenlappene ikke inn heller .
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk UTSATT TIL 23/07/14 kl. 19:0

Post by Knuta »

Om Dane og TO skrev jeg akkurat om i Plan-B tråden. Helt enig
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk UTSATT TIL 23/07/14 kl. 19:0

Post by Novi »

Dane og Olsen funker ikke slik vi spiller nå, hvertfall. Kommer for dypt, og blir satt opp slik at de må drible forbi backen sin (100% fail). Olsen funket yderst bra med Runar som ballfordeler, men vi har ikke noe i nærheten i stallen nå. Badou ser spillet, men pasningene hans treffer bare tidvis.

Argh, faan så irriterende! Ser ikke noe spillerglede heller, og altfor mye hender ut til siden når pasninene ikke treffer en. Hva faan trener dem på utenom kamp, da??
Una mas cerveza.
User avatar
-list
Posts: 1648
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 31 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk UTSATT TIL 23/07/14 kl. 19:0

Post by -list »

Jeg har ikke sett noen av kampene etter sommerferien, men det er en ting jeg ikke trenger å se med egne glugger for å observere:

I første halvdel av sesongen, selv før de hadde den sterke perioden før ferien, var Glimt flinke til å snu kamper. Det tyder på to ting: sloppy forsvarsspill, siden de ofte lå under, og sterk moral, siden de klarte å redusere gang på gang. Dette selv om de i en lang periode måtte rullere med ny oppstilling hver kamp på grunn av skader i forsvarsrekka. Så vokste de videre, og fikk altså en god rekke med seire, og så bra ut før ferien.

Etter ferien sier resultatene noe helt annet. Vi slipper fortsatt inn mål, men vi reduserer ikke og vi vinner iallfall ikke.

Hva er det som er forskjellen? Evt, er det ikke en viktig enkeltforskjell, bare summen av alt?
User avatar
-list
Posts: 1648
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 31 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk UTSATT TIL 23/07/14 kl. 19:0

Post by -list »

Novi wrote:Hva faan trener dem på utenom kamp, da??
Dette er jo kjent kunnskap fra gammelt av, ingen grunn til å gnage på den samme gamle rota her. Vi vet jo udmerket godt at de trener på å ha gode treninger og/eller gode treningsuker.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk UTSATT TIL 23/07/14 kl. 19:0

Post by Crazy horse »

JHH har trent to tippeligalag før: Start (1999-2002, 4 sesonger) og Sogndal (2003 og 2004. I 1999 rykka han opp, i 2000 fikk Start 21 p. og gikk rett ned igjen. De vant 5 kamper på hele sesongen. I 2001 rykka han opp igjen. I 2002 bar det rett ned igjen med 11 p., og kun to kamper vunnet, noe som nesten må være rekord.
I Sogndal overtok han et tippeligalag i 2003, og tok dem til en åttendeplass det første året. Men....i 2004 bar det rett ned etter kun å ha kapret 22 poeng og en klar sisteplass.

Jeg vil ikke gi noen sparken, men nå er tiden inne for å bevise at motgang kjemper man seg igjennom.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk UTSATT TIL 23/07/14 kl. 19:0

Post by Garrincha »

Novi wrote:Dane og Olsen funker ikke slik vi spiller nå, hvertfall. Kommer for dypt, og blir satt opp slik at de må drible forbi backen sin (100% fail). Olsen funket yderst bra med Runar som ballfordeler, men vi har ikke noe i nærheten i stallen nå. Badou ser spillet, men pasningene hans treffer bare tidvis.

Argh, faan så irriterende! Ser ikke noe spillerglede heller, og altfor mye hender ut til siden når pasninene ikke treffer en. Hva faan trener dem på utenom kamp, da??
Dette er jeg helt enig i.

Men Dane og Trond er gode å ha i kontringsfasen, men i etablert forsvar blir det alt for spett. Og det blir aldri kontring når ballvinneren og dirigenten på midten UTELUKKENDE slår ballen bakover etter han har fått ballen. Chatto overgår idag faktisk CB på sitt verste i pasning bakover. Helt, helt horribelt å se på og jeg kjenner jeg får frynsete nerver av å se på det!

Ellers så er Dane bare så utrolig, jævlig dårlig én mot én at jeg finner ikke ord.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk UTSATT TIL 23/07/14 kl. 19:0

Post by gavharr »

Vet det er flåsete, men jeg mener helt oppriktig at jeg med mine 2 sesonger i 7.divisjon i Akershus, har et bredere fotballregister å spille på enn Dane Richards. Bare å ta kontakt Jan Halvor ;)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk UTSATT TIL 23/07/14 kl. 19:0

Post by Cheese Smirnoff »

At ikke Dane Richards forbedrer sine evner til å komme forbi backen er helt utrolig. Tror ikke Olsen og Richards hadde vært så lite produktive hvis de bare kunne utvikle spillet sitt LITT når de ser at det ikke funker.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk UTSATT TIL 23/07/14 kl. 19:0

Post by Garrincha »

gavharr wrote:Vet det er flåsete, men jeg mener helt oppriktig at jeg med mine 2 sesonger i 7.divisjon i Akershus, har et bredere fotballregister å spille på enn Dane Richards. Bare å ta kontakt Jan Halvor ;)
Synes ikke det var flåsete sagt, oppfattet det som en korrekt faktaopplysning (forutsatt at du er en helt gjennomsnittlig 7. divisjonsspiller).
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk UTSATT TIL 23/07/14 kl. 19:0

Post by gavharr »

:glis :klapp :lol: :glimt
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk UTSATT TIL 23/07/14 kl. 19:0

Post by MhepA »

Jeg er så mektig irritert at det holder på å koke over. De viser seg Glimt verdig og taper når de har gylne muligheter nok en gang. De taper en viktig cupkamp HJEMME mot Stabæk. Det er så usannsynlig og stakkarslig at jeg begynner å lure. I tillegg bryter de min statistikk, første kamp jeg er på hvor de taper siden 2009. Slik fotball de har vist de siste hjemmekampene fortjener ingen tilskuere. Det er patetisk og flaut, og noe må gjøres før det går riv ruskende galt og vi rykker ned.

Jeg hadde gledet meg til cupeventyr og kvartfinale på Aspmyra, det har dere ødelagt. Takk!

To spillere slipper pisken idag, det er Sané og Brix. Resten bør på huet og ræva ut av klubben hvis de fortsetter slik de gjorde idag. Ibba har spilt sånn hele sesongen, jeg vil ha han vekk så fort som mulig. Søppelspillere som ikke har holdt nullen i en eneste kamp i år, og fanden klarer de å ha flere tap enn seier på hjemmebane, gratulerer! Største skuffelsen idag er at vi er ute av cupen. Bytt ut Dane Richards med en hare og Trond Olsen med et bjørketre så har vi samme funksjonen, men mye mindre lønnsutgifter. For noe dritt.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Glenn P
Posts: 2836
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk UTSATT TIL 23/07/14 kl. 19:0

Post by Glenn P »

"63 For et dribleraid av Badou! Senegaleseren mottar ballen fra Richards og kjører lekestue med tre-fire-fem Stabæk-spillere før han får avsluttet. Dessverre for Glimt og Badou, håpløst høyt over."

Dessverre er enden på denne sjansen også det som er et av Glimts store problem
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk UTSATT TIL 23/07/14 kl. 19:0

Post by Novi »

Man kan ikke klandre Badou for å skyte selv der. Når jeg så kampen ble jeg fryktelig irritert (som ofte før denne sesongen, når Badou avslutter selv). Men totalt sett er jo angrepsspillet helt baluba, og Badou vet ikke hvordan de andre beveger seg. I tillegg er det så liten aggressivitet på enkelte (spesielt Ibba), at lysten til å skyte selv i stede for selvsagt blir for stor.
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk UTSATT TIL 23/07/14 kl. 19:0

Post by bjornage »

En av de mest deprimerende kampene jeg har sett på Aspmyra, og det sier sitt - for der har det vært mange kjipe stunder opp igjennom årene.

Sett bort fra de fire fabelaktige minuttene i starten var det nitrist. Gidder ikke nevne dommeren, uansett hvor dårlig det er skal han ikke få noe av skylda. Glimt spiller fullstendig uten selvtillit. Sane, Badou og Brix er vel stort sett de eneste som forsøker å få til noe men har ingen med seg. Imingen på høyrebacken er noe jeg håper jeg aldri får se igjen. Dane Richards hadde en fullstendig stinker, og virker å ha blitt avslørt på dette nivået. Han har null teknikk, virker å ha svak spilleforståelse og er så begrenset i hele spillet sitt. Når han ikke kan ta noen på farta har han null og niks å bidra med. Etter den gode sesongstarten ved selvfølgelig hele fotballnorge at dette er en fyr de må passe litt på. Man kan undre seg hva Berglann har gjort som ikke får sjansen når Richards ikke evner å levere. At Ibba spiller som han gjør er ingen overraskelse, det har vi blitt vant med nå. Jakobsen løper og løper, skulle kanskje scoret, men bidrar med altfor lite. Dersom noen skal byttes ut i midtbanen fremover må det være han. Han holder ikke tippeliganivået.

Mest skuffet er jeg over Trond Olsen og Chatto. Trond startet i fyr og flamme, var aggressiv og kunne fort endt opp med to mål i løpet av de første fire minuttene. Så roet Stabæk det ned og det virket som alt av selvtillit forsvant. Forferdelig skuffende av det som skal være den store spilleren i laget. Også er det Chatto da. Her begynner det å lukte bomkjøp om ikke noe bedrer seg. I flere perioder ser det ut som han bare jogger rundt og ikke deltar i kampen. Har ikke sett første målet til Stabæk, men var det han igjen som ble fraløpt og utspilt i forkant? Virker ofte som han er helt feilplassert og det har kostet oss mye den siste tiden. Når vi tenker på forventningene til han må jeg si han har vært en stor, stor skuffelse så langt. Håper det bedrer seg.

Det er også på tide at pekefingeren rettes mot Jan Halvor Halvorsen. Hvordan skal han snu dette? Vi snakker katastrofeform, men ingen utvikling. "Heldigvis" var det bare cupkamp. Det skal mye til for at vi skal rykke ned, og jeg tror vi klarer oss, men da er kamper som den nå på søndag sånne vi må vinne.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk UTSATT TIL 23/07/14 kl. 19:0

Post by Novi »

Greit oppsummert. Jeg er ikke like krass mot Trond, siden én kantspiller ikke kan utgjøre noe alene uansett. Men Chatto har vært en skuffelse, og var vel tenkt som det sikreste kjøpet vi gjorde. Skal absolutt ikke avskrives, men han har ikke kommet inn med den autoriteten vi hadde ønsket.

Får se hva JHH foretar seg. Jeg vil hvertfall se mer spillerglede og samarbeid, og at vi taper pga at lagene vi møter er bedre. Ikke egen udugelighet og slurv.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk UTSATT TIL 23/07/14 kl. 19:0

Post by Knuta »

Ser på referat fra kampen og mye av det som går igjen i forskjellige aviser er at på første målet fikk Stabæk-spilleren gå i fred og ro og skyte uforstyrret fra 18 meter. Selv og det har vært sagt etter hver slik blemme at vi må ha større agressitivitet i forsvarsleddet. Det irriterer meg så grenseløst.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk UTSATT TIL 23/07/14 kl. 19:0

Post by mortsto »

Noen som kan si hva JHH og de andre sier i papiravisa? Nettsaken handler stort sett om at Olsen skylder på dommeren. Håper andre i klubben ser at det først og fremst er eget spill som er problemet.
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk UTSATT TIL 23/07/14 kl. 19:0

Post by Knuta »

Ha sa vel dette i går kveld. Skryter hemningsløs av laget:
http://www.an.no/glimt/article7492051.ece
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk UTSATT TIL 23/07/14 kl. 19:0

Post by Novi »

Så var det det med å si noe til media og andre ting i garderoben...håper jeg.

Savner at det uttales større forventninger til prestasjoner og at man skal vise en utvikling i spillet (som lag og spiller). Slik det er nå er normen at man har dårlige holdninger, mens man får skryt når man egentlig bare gjør jobben sin. Har man dette som jobb og tjener greit på det, da er ikke 100% innsats fra start noe som fortjener uforholdsmessig skryt - det er rett og slett forventet.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk UTSATT TIL 23/07/14 kl. 19:0

Post by Kesseboy »

Trener, Jan Halvor Halvorsen, var stolt av sine spillere etter cuptapet.

- De gikk ut der og gjorde en helhjertet innsats. De sto på, prøvde det de kunne, men dessverre så har vi ikke de marginene vi trenger for å vinne kampen idag.
Kåre Ingebrigtsen er kanskje blitt RBK-trener, men ånden hans lever videre på Aspmyra.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk UTSATT TIL 23/07/14 kl. 19:0

Post by ecke »

Trenerens vanskelige oppgave er å motivere for videre hardt arbeid og neste kamp. Derfor må alt han sier bli sett på denne bakgrunn. Jeg regner med at han tar forventningene til spillerne med hver især, og at det han sier til media ikke er det eneste som blir sagt. Dette er en balansegang.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk UTSATT TIL 23/07/14 kl. 19:0

Post by Garrincha »

Chatto er egentlig god nok, det har vi sett i mange kamper denne sesongen. Men i går tok han jo helt av i å sentre ballen bakover og om dette er noe han er blitt fortalt han skal gjøre eller om bare det ble sånn det vet jeg ikke. Men jeg husker en liten situasjon litt sent i kampen der Chatto hadde en mann i ryggen og hadde ei pasning på vei mot han. Han orienterte seg før han mottok ballen og da la jeg merke til at han så bakover og ikke fremover. En offensiv spiller ville i den situasjonen sett fremover etter alternativer, sett i lys at vi lå under og trengte et mål. Men pasningen gikk bakover. Hele tiden.

Dane har fått mye tyn og det er fortjent. Men farten hans er god og ha på kontringer han er slettes ikke noen dårlig avslutter i de situasjonene. Men enkelte kamper så kommer vi ikke til kontringer og da er Dane ubrukelig siden han ikke får spille sitt spill. Da er det bare å bytte han ut, det er ikke noe å tenke på. Ble veldig overaska da Ibba måtte ut for Moustapha, Dane skulle vært den som ble byttet ut.

Har Trond noen ganger blitt brukt på høyresiden? Slik kampen utviklet seg i går kunne det ikke vært en ide å spille Trond på høyre som innoverving som kan gå på skudd med venstreslegga?

Berglann må jo ha kommet i unåde. Greit nok så var han dårlig mot Tverlandet, men han fortjener noen sjanser, i fjor hadde han mange assists.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Post Reply