Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 12/07/14 kl. 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Loffen
Posts: 452
Joined: Sun Mar 30, 2008 1:39 pm
Location: Oslofoten
Has thanked: 70 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 12/07/14 kl. 18:00

Post by Loffen »

Knuta wrote:Sikkert Ibba sin skyld at vi slipper inn 3 mål i andre omgang. Vi må bare innrømme at vi ikke har gode nok erstatterer når Sane, Brix, Valentine, Mos og Ibba ikke er på banen. Stiller et stort spørsmål hvorfor JJ er i stallen og hvorfor Berglann ikke får prøve seg.
I mine øyne er JJ klart bedre enn Ibba. Halvorsens konstante bruk av den mannen minner meg om Einstein-sitatet: «Galskap er å gjøre det samme om og om igjen og forvente et annet resultat»
Her i huse et vi torsketunge!
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 12/07/14 kl. 18:00

Post by Zann »

Her er det om å slå av streamen fortest mulig så jeg ikke blir utsatt for seiersintervju med Fagermo.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 12/07/14 kl. 18:00

Post by tjongs »

Skjemmes. Kampen sto riktignok lenge og vippa, men da kan man ikke gi bort mål på den måten vi gjør. Skader i forsvaret en unnskyldning? Tja, men den faste i forsvaret er den verste...
Grusomt å se på at vi ikke setter inn press før vi er 30 meter fra eget mål.

Når det er sagt har første halvdel av sesongen alt i alt vært positiv, vi har 18 poeng, og holder vi denne takten ender vi opp på 36 poeng, det bør holde godt. Den mildt sagt sviktende formen etter ferien er dog en kime til bekymring.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 12/07/14 kl. 18:00

Post by FSHelgeland »

Mål preger fotballkamper og vi var fullt på høyde til det var gått 65 minutter. Hadde Trond scoret på en av de store i første omgangen så hadde dette blitt en helt annen kamp. Vi hadde tross alt flere sjanser en Odd, dette var et hakk opp selv om Odd fikk tre kjappe mål. Neste kamp er folkene våre tilbake og vi vil straks begynne å plukke poeng igjen.
Tippeliga 2015
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 12/07/14 kl. 18:00

Post by gavharr »

Synes ikke Ibba var i nærheten av så dårlig som han kan være på sitt verste. I så måte et underlig bytte. Og futten i laget forsvinner ut av banen sammen med Mostapha.
Synes Saltnes viser prov på god ballbehandling, og har en ro som T.Braathen kan se langt etter, men ser han helst som indreløper....

Vi var bedre i dag enn mot Sarpsborg, men er ikke effektive nok. Ikke en kamp som gjør at jeg bekymrer meg fryktelig. Men liker ikke at vi ligger så dypt hele veien. Hadde vært greit å prøve å spille hakket mer possesion-orientert.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 12/07/14 kl. 18:00

Post by Cheese Smirnoff »

Det første målet kommer etter at Saltnes ikke klarer å følge Odd-spilleren som mirakuløst treffer stolpen på åpent mål fra 5 meter. Ballen havner hos Samuelsen, og Braaten er redd for å bli truffet av skuddet så ballen går uhindret i hjørnet. Neste scoring kommer av at Saltnes er fullstendig fraværende i posisjoneringen. Surt for Saltnes, men til hans forsvar er han jo midtbanespiller. Jeg trodde han var tiltenkt rollen som backup på høyreback, og Moe som midtstopper. Men det mener åpenbart ikke Halvorsen.

Prosjekt Ibba må være over nå. Man kan ikke bygge et angrep rundt en spiss som ikke vinner dueller, ikke har vilje til å presse forsvarerne, ikke klarer å posisjonere seg og som bruker all energien sin på å kjefte på dommeren (ofte helt uten grunn). Momoo er en mye bedre spiller enn Ibba.

Jim Johansen holder maks 1.divisjonsnivå, og det må være utenomsportslige årsaker til at han blir foretrukket foran Berglann. Hvorfor Jim fortsatt er på lønningslista i Glimt er uforståelig.

Halvorsen har sagt at det skal inn en høyreback iløpet av sommeren, så da regner jeg med Moe tar plassen til Braaten. Sistnevnte har ikke funnet sin plass i Tippeligaen, og bør være midtstopper-reserve i Glimt.

Positivt idag er midtbana som gjør en god jobb, og Konradsen ser mye bedre ut som indreløper enn høyrekant. Trond Olsen er igjen den eneste som skaper målsjanser, men dessverre mangler han fortsatt den lille presisjonen som gir mål på de store sjansene han jobber seg til. Det er ingen grunn til å snakke om nedrykksstrid, uten karantener og giftemål stiller Glimt et sterkt lag som garantert kommer til å vinne nok kamper til at plassen blir sikret.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 12/07/14 kl. 18:00

Post by Vegard »

Hva i alle dager har B/G gjort i ferien?
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 12/07/14 kl. 18:00

Post by eiriksin »

Dette viser hvor viktig Brix, Sane og Jakobsen/Karlsen sim boks-til-boks har vært for iss i år. Savnet av dem var stort i dag. De er heldigvus tilbake neste kamp. For dette var begredelig...
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 12/07/14 kl. 18:00

Post by Glenn P »

Men det scores ei heller mål. Nå skal det sies at flere var nære, og spesielt TO. Det er vel den sedvanlige form+flaks+haill+psyke og alt det der som hindret mål.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 12/07/14 kl. 18:00

Post by Los-Loco »

Braaasil, det e som å se Brasil! :evil:
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 12/07/14 kl. 18:00

Post by MhepA »

Dette var mildt sagt ydmykende. Det nye gresset er en forbannelse. Jeg er absolutt mest skuffa over den vanvittig defensive innstillingen. Odd fikk føre 90% av kampen, ikke et kampbilde som bør være på Aspmyra. Ferien gjorde jaggu ikke godt på dette laget, karantener og skader er noe vi tåler kanskje, men skader og karantener på spillere som spiller istedenfor de skadde blir for meget. Vi spilte med 4-5 spillere som antatt skal være førstevalg.

Værste av alt var et jeg så kampen med en Odd-supporter. Det var en komplett udugelig gjennomføring av en kamp hvor jeg følte Glimt var nære på én gang. Her skuffet dere, og jeg forventer forbedring.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 12/07/14 kl. 18:00

Post by Knuta »

Glimt har scorer 21 mål på 15 kamper. Det et klart innenfor det akseptable. Men vi har sluppet inn 26 mål. Der ligger vi langt nede på statistikken. I går så vi hvor sårbare vi ble når både Mos og Ibba måtte kaste inn håndkleet og vi totalt manglet oppspillspunkt. I går var vel TO den beste i rekka mens han i Sarpsborg var den dårligste. Vi et sårbare når ikke første ellveren er intakt. Men i neste kamp er vi fulltallig utenom Valentin. Vi et inne i en liten kritisk periode nå med kun 1 poeng på de 4 siste. Men alle vet jo at det svinger fort.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 12/07/14 kl. 18:00

Post by Knuta »

PS: Odd sin store sjanse med scoring rett etterpå kom hvor Glimt kun hadde 10 mann på banen. Mos var ute og JHH hadde ikke tatt det riktige grep spør du meg.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 12/07/14 kl. 18:00

Post by Novi »

Vi så vel aldri ut som vi skulle score. Olsens sjanser var egentlig ikke så store, all den tid han ikke får dratt til med venstre.

Ibba er irriterende treig, og vi som er vant med lofot-væringen Stig på topp får det ikke til å stemme med en som er så treig, klager så mye, og gir opp i alle dueller hvor han mener dommeren bør blåse.

Alt i alt vil jeg rette fingeren mot Jhh - han har nok spillere til å sette slike ut av laget om de ikke oppfører seg.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 12/07/14 kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Er for øvrig ikke enig i at 21 mål på 15 kamper er akseptabelt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 12/07/14 kl. 18:00

Post by Knuta »

Vi har faktisk scoret mer enn ODD som ligger på tredjeplass. I antall scorete mål er Glimt På 7.plass med baklengs er vi på 3 siste med kun brann og Stabæk bak. Jeg mener fortsatt at vi har et forsvarsproblem. Nå håpet jeg virkelig at i neste kamp blir Imigen og Brix på back og Sane og Moe i midten. Da tror jeg det vil bli en kraftig bedring.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 12/07/14 kl. 18:00

Post by ingen87 »

Har vært inaktiv en periode nå "due to" flytting og innkjøring i ny jobb... Men kommer med noen kommentarer ang. kampen.

Når matchen ble sattt i gang la vi oss øyeblikkelig tungt bakpå. Vi ble ikke spilt lave, men bare rett og slett så ut til å legge oss dypt. Hvorfor i all verden gjør vi det når vi knapt stiller med forsvarsspillere? Dette er en kamp vi kunne vunnet på midtbanen, istedenfor så lar vi Odd komme inn på 30 meter uten press på ballfører. Så klart vil de kunne komme til utnytte feil i forsvaret i løpet av kampen.

Etterhvert kom vi oss mer med, og til tider spilte vi ganske bra. Presisjon og konsentrasjon uteblir. Både Olsen, Ibba og Badou gjør usedvanlig mange feil.

Ibba ble byttet til pause, og Momo ble skadet like etter pause. Frem til Momo gikk ut var vi fullt på høyde med Odd. Etter byttet virket det som om gutta resignerte. De gjorde enkle markeringsfeil bakover, og var helt apatisk fremover. Ikke virket det som om Jim og Dane hadde en klar rollefordeling. Slik jeg så det fra SKS-tribunen legger Dane seg i midten og Jim ute til siden. Jeg skulle gjerne sett at det var motsatt.

Skuffende kamp, men synes ikke noe om at vi gang på gang legger oss dypt. Vi får det jo ikke til? Vi har jo blitt straffet med tidlig scoring i mot i nesten samtlige kamper denne sesongen. Likevel skal vi gå ut for å legge oss dypt for så å satse på kontringer. Vi har vært klart best de gangene vi har prøvd å stå høyt med midtbanen å stresse motstanderen. Jeg har forståelse for at dette er en umulig bragd gjennom 90 minutter, men skulle gjerne sett at vi startet med et høyt press og heller la oss litt dypt utover i kampen..
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 12/07/14 kl. 18:00

Post by Knuta »

Helt enig. Glimt skal ikke ligge så dypt. Til og med Fagermoe var veldig overrasket over dette. Når du ligger så dypt mister man initiativet og blir løpende midt i mellom, i tillegg blir det fryktelig vanskelig for en enslig spiss. Synes Glimt bør lære litt av de kampene de spiller bra hjemme, som mot Sogndal, Haugesund og Molde hvor det var trykk fra første 'stavtak'. Nå tror jeg vel kanskje trenerne var veldig skeptisk til den nykomponerte forsvarsfireren, men løsningen her ble feil. Selv om Glimt hadde en del sjanser, satt jeg med den samme følelsen som mot LSK nemlig at bortelaget hadde full kontroll. Det skal et bortelag ikke ha på Aspmyra.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 12/07/14 kl. 18:00

Post by FSHelgeland »

Når Thomas ble intervjuet i pausen så sa han at det ikke var meningen at de skulle ligge så dypt, men at de ble spilt lavere en de ønsket. Hadde vi hatt CB så hadde vel det ikke skjedd, Chatto må forbedre den delen av spillet. Vi trenger noen som virkelig vet å sette linja.
Tippeliga 2015
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Odd 12/07/14 kl. 18:00

Post by ingen87 »

Tja man kan si det ikke var meningen, men de har blitt det nesten samtlige kamper denne sesongen. De burde jo ha en innstilling til en sånn kamp, at det er de som setter premissene. Med "sånn" kamp så mener jeg en kamp der man spiller med et meget meget redusert forsvar.
Førr Evig!
Post Reply