Kamptråd: Start-Bodø/Glimt 19. juli kl. 15.30

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt 19. juli kl. 15.30

Post by FSHelgeland »

Fikk ikke sett kampen i dag, men i dag hadde jeg null forhåpninger til høyresiden vår. Greit nok har Brix spilt bra på venste siden, men Imingen har også gode relasjoner med de som spiller på venstresiden, på høyresiden derimot har han jo ingen relasjoner og det må jo påvirke hele den siden. Brix, TJ og Richards hadde jo begynt å få ting til å fungere sammen før Imingen ble borte med skade, så hvorfor i all verden byttet ikke Imingen og Brix side? Jeg fikk sett noe av førsteomgangen på mobilen og det som slo meg var at de jobbet ikke som galeislaver for å vinne ballen tilbake når vi mistet den, slik at vi kunne bryte gunstig. I tillegg ligger vi lavt og det er lang vei frem til mål når vi endelig vinner ballen. Nei uff, dette var kjipt, satser på hjemmeseier neste helg og da er jeg på tribunen :-)
Tippeliga 2015
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt 19. juli kl. 15.30

Post by Garrincha »

Jà og nå trenger vi poeng. Vi har skiftet fra kjekt med poeng til må ha poeng. Det ordner seg vel etterhvert.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt 19. juli kl. 15.30

Post by Zann »

Jeg må si at sett bort fra de første ti minuttene og kaoset som oppsto mot slutten etter alle byttene, så var ikke dette en så dårlig bortekamp. Det er litt typisk at et lag i motgang taper en sånn kamp etter å ha forært motstanderen et par mål.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt 19. juli kl. 15.30

Post by Boombadila »

Vi kan vel slå fast at Dane ikke akkurat er noen Robben, og at vi trenger ny midtspiss, eventuelt at Momo får den plassen. Greit nok at Ibba skårer, men det var vel mer flaks enn dyktighet.

Og passninger skal fremover. Trønderske selvmordspassninger er det rbk som driver med.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt 19. juli kl. 15.30

Post by Glenn P »

Boombadila wrote: Greit nok at Ibba skårer, men det var vel mer flaks enn dyktighet.
Alvorlig talt!? Han prøver på det, og får det til. Han gjorde det en spiss skal gjøre. Hva neste? At Suarez ble toppscorer bare av flaks?
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt 19. juli kl. 15.30

Post by Boombadila »

Han har hva, fem mål i årets tippeliga. På hvor mange sjanser/skudd? Hvor mange skudd har han f.eks på mål? Jeg har følelsen at han ikke er så effektiv som han burde være.

For øvrig er det interressant at spillere som trener på det hele uka, og har dette som deltidsjobb, ikke klarer å ta ett innkast, og ikke klarer å slå en ordentlig corner. Det er nesten som om man mistenker mer flaks enn dyktighet.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt 19. juli kl. 15.30

Post by MhepA »

Å være fotballspiller og ikke kunne ta innkast er som om at jeg som økonom ikke skulle kunne telle.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt 19. juli kl. 15.30

Post by Sven-Rune »

At de ikke tar riktige innkast kommer av at dommerne har tillatt det! I lang tid har de flyttet beina, stått på streken eller inne på matta etter at de gjerne har stjålet 10-20 meter først. Dommerne ser gjennom fingrene på mange regler og dermed glir det ut. Dette gjelder for øvrig maaaange av de "enkle" reglene.

Ellers er vi inne i en periode preget av få og svake avslutninger og lite oppmerksomme i egen boks. Badou er ikke tilbake der han var før skaden i Stavanger, ei heller Dane. Ibba vet vi aldri med, men bedre i denne kampen enn de to forrige. Vi er stort sett ikke dårligere enn de lagene vi spiller mot, men vi dummer oss ut i avgjørende situasjoner og det er flott at Jan Halvor ble sint lørdag. Det må spillerne også bli onsdag og kommende helg....
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt 19. juli kl. 15.30

Post by Novi »

Just det. Vi er ikke proffe nok i hodet, men blir ikke overkjørt pga motstanderens inkompetanse. Forøvrig svært få lag i TL som straffer en hardt om man gjør feil, så man kan komme rimelig langt bare ved å være på stasjon hele kampen, og spille enkelt.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt 19. juli kl. 15.30

Post by Knuta »

Fint at Jan Halvor var sint. Tror nok han var mest sint på Chatto og Imingen. Fordi de mistet ballen i farlige soner og noen grusomme tversoverpasninger som medførte spesielt at Start fikk full kontroll de siste minuttene da Glimt egentlig hadde kontroll. Men man blir kanskje sliten i hodet i varmen. Men jeg tror at Glimt med fullt mannskap nå vil få et kraftig oppsving. Det er egentlig fint at JHH står fram og sier at vi kan ikke tolerere det som skjedde på slutten mot Start. Å gud hvor jeg savner Valentin.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt 19. juli kl. 15.30

Post by Novi »

Har savnet en sintere JHH, ja. Man kan si mye i garderoben, men jeg syns det er viktig at treneren viser følelser som supporterne sitter med etter kamp.

Og ja, tenkte også på hvor mye bedre man var offensivt med Valentin. Imingen/Brix bør være rene konkurrenter på venstresiden.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt 19. juli kl. 15.30

Post by mortsto »

Hva var årsaken til at TB satt på benken i denne kampen? Hadde han føling med skade, eller mente JHH at Imingen på høyre back og Moe inn som stopper var et bedre valg?
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt 19. juli kl. 15.30

Post by ecke »

JHH mente at Moe og Sane var det beste valget. Det har vel også lagt i kortene når JHH har vært ute etter en høyre back, først og fremst. Han ønsker Moe som midtstopper.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt 19. juli kl. 15.30

Post by bjornage »

Bekymringsverdig form, men det er enda mye å spille for og det er såpass tett at vi med en trepoenger eller to kan gjøre store byks oppover tabellen. Forhåpentligvis kan vi få en positiv opplevelse mot Stabæk i morgen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt 19. juli kl. 15.30

Post by Kesseboy »

Har om sider samla opp mot til å se høydepunktene, og dommen min ut fra dem er klar. Hver gang Start har en farlighet, så er den en konsekvens av at Glimts midtbane har svikta. Glimt berges flere ganger av gode klareringer og blokkeringer fra forsvaret.

Sané gjør en liten brøler på sjølmålet, han ender opp med å løpe inn mot eget mål. Litt mer erfaring ville gitt ham en annen kroppsstilling der, og dermed ikke noe sjølmål.

Men ut fra høydepunktene er det ingenting å si på at Start vant.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: Start-Bodø/Glimt 19. juli kl. 15.30

Post by Crazy horse »

Har heller ikke sett høydepunktene før nå, og fikk ikke med meg kampen da han gikk. Ingenting å si på tap sånn sjansemessig iallfall, men kan forstå at JHH blir frustrert. Målene til Start virker meget enkle, de har andre sjanser som er mye større. Jeg begynner å tenke på Londak i mål igjen, kanskje er han mer sjefete og kan dirigere troppene bedre?
Fotball er nesten alltid morsomt
Post Reply