Kamptråd: Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 27/07/14 kl. 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10030
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 27/07/14 kl. 18:00

Post by Knuta »

Så vidt jeg vet har både Badou og Sane kontrakt ut 2015. Ingen av disse to har vel ikke akkurat økt sine aksjer noe voldsomt i sommer.
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 27/07/14 kl. 18:00

Post by PEMA »

Så du vil være så blåøyd at du tror at hverken Badou eller Sane blir solgt før kontrakten deres går ut?
Vil vel i såfall være rimelig ugunstig økonomisk...
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 27/07/14 kl. 18:00

Post by Mr Bean »

Trist som bare faaen... :(
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 27/07/14 kl. 18:00

Post by ecke »

JHH burde kunne fortelle hvordan det er mulig at tre midtbanespillere er ute av form, eller mangler kraft til å stå ut hele kampen.
Knuta
Posts: 10030
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 27/07/14 kl. 18:00

Post by Knuta »

3 midtbanespiller er 2 for lite. Når Glimt hele tiden møter lag med 4-5 midtbanespillere er de nødt tilå bli slitne etter 60 min.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 27/07/14 kl. 18:00

Post by Kesseboy »

ecke: Jeg beit meg merke i Jacobsen ganske rett etter pause. Han var, etter mine begreper, katastrofal. Minus på terningen. Og jeg følte en viss lettelse da Chatto ble tatt ut -- som Knuta sier, han er verken fugl eller fisk.

Dessuten er det så innmari bittert å tenke på at vi kunne leda 5-1 til pause, dersom Olsen, Richards og Badou hadde gjort jobben sin.

Tillegg: Da Moomoo kom inn, trakk han stadig vekk inn i banen. Med det resultatet at Jacobsen opptil flere ganger kjefta på ham og prøvde å vifte ham bredt. Når man spilte forsvar, kom Moomoo både djupt og bredt, og gjorde mye av jobben Jacobsen skulle gjort. Når Moomoo stakk sentralt offensivt, ble det farlig opptil flere ganger. Er det Moomoo som agerer på egen hånd, eller vet ikke kapteinen om planen fra benken, til tross for at kapteinen jogger i ti meters avstand fra benken stadig vekk?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 27/07/14 kl. 18:00

Post by ecke »

B/G har ikke midtbane som holder mål pr dato, og da finnes det bare en løsning: Flytt Sane et hakk fram. Fra neste kamp vil jeg ha: Londak - Jacobsen, Moe, Braaten, Brix - Chatto, Sane, Badou - Richards, Ibba, Olsen.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 27/07/14 kl. 18:00

Post by eiriksin »

Tror ikke jeg ville satset på det, det begynner å bli en stund siden Sane' har spilt midtbane og han er på ingen måte drillet i å spille 4-3-3 slik Glimt gjør. Vi klart jo å vinne 4 (!) kamper på rad med det samme laget, samt å spille utavgjort mot Molde og RBK. Vi kan bedre enn vi presterer for øyeblikket tror jeg.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 27/07/14 kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Liker ikke å drive med spillermobbing, men her er et lite innblikk i noen av Jacobsens involveringer defensivt: Image

Jacobsen hadde etter mitt syn en SKIKKELIG dårlig dag, og burde vært tatt av. Det er Halvorsens ansvar. Dette er ikke Jacobsen slik vi kjenner ham ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 27/07/14 kl. 18:00

Post by gavharr »

Er ikke spillermobbing, men et faktum at Jacobsen sluntrer for mye unna defensivt. At han i tillegg er utrolig "grå" offensivt, hjelper heller ikke på helhetsinntrykket. Jeg synes Saltnes burde få sjansen på høyre indreløper. Han jobber bedre defensivt og bidrar ofte til å skaffe brudd for Glimt, en egenskap som er gull verdt for et kontringslag. Jacobsen har mer erfaring, men pr. dato tror jeg Saltnes veier godt opp med ungdommelig pågangsmot og bedre fysikk. Tror heller ikke han er noe treigere enn Thomas. Har ganske bra driv med ball iallefall. Ser også Konradsen på banen for Jacobsen, men mener Saltnes er bedre mtp. fysikk.

I tillegg mener jeg at Berglann burde få sjansen for Trond (eller Dane). Han er ikke like målfarlig som Trond, men MYE bedre 1 mot 1, og vil kunne spe på med assister.
I tillegg har jo Ibba funnet målformen, og det tror jeg passer Berglann meget godt.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 27/07/14 kl. 18:00

Post by Novi »

Ibba funnet målformen etter en heldig heading og et straffemål?? Hadde funnet spissformen dersom han hadde evnet å spille gjennom medspillere som er i bedre posisjon, fremfor skudd fra 25m. Det gjelder forsåvidt ikke bare Ibba, men vi kunne ledet med langt flere mål dersom man ikke var så jævlig gira på å score selv.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 27/07/14 kl. 18:00

Post by mortsto »

@Kesseboy: Meget interessant. La faktisk ikke merke til at det sto så dårlig til. Lurer på om trenerteamet setter av mye tid til å gå gjennom kampen på samme måte.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 27/07/14 kl. 18:00

Post by bjornage »

Vet at trenerteamet bruker en del tid på videoanalyse, både som en del av debrief etter kamp med spillertroppen og som gjennomgang av individuelle prestasjoner.

Ellers har jeg gjentatt dette til det kjedsommelige, men jeg syns det er direkte merkelig at ikke Ulrik Berglann får sjansen. Han er en fryktelig begrenset spiller han også, men begynner å lure på hva som er poenget med å ha han i stallen når han aldri får spille. Ord blir fattige når man skal beskrive det Dane Richards holder på med for tiden, da er det vanskelig å skjønne hvorfor Berglann i det minste ikke får prøve seg. Må være noe som foregår på treningsfeltet vi ikke vet om.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 27/07/14 kl. 18:00

Post by Novi »

Til dels enig, men Richards har funket i Glimt før, og JHH har gode erfaringer med ham fra Red Bulls. Han ser vel heller på hvordan man kan få midtbanen til å fungere til å spille ham god. Er jo heller ikke noe spesielt hjelp at Thomas Jacobsen ute av form spiller rett bak Dane, og at det er per d.d. den minst sikre midtbaneplassen.

I tillegg har ikke Berglann gjort det strålende når han har fått sjansen. I fjor hadde han mange svake kamper, selv om det totalt sett endte med en del assists (så ser hvordan den uttalelsen kan virke selvmotsigende :D )
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 27/07/14 kl. 18:00

Post by bjornage »

For all del, jeg er langt fra begeistret for Berglann - men kun 20 minutter i året sesong syns jeg er bermerkelsesverdig lite når vi ser hvor svak Richards er. Kan hende jeg er alene om å syns Richards er altfor dårlig - utenom farten har han stort sett ingenting å bidra med - men det er grenser for hvor mange flere ganger jeg klarer å se han løpe rett inn i backen sin når han skal forsøke å passere.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 27/07/14 kl. 18:00

Post by Glimt1916 »

Når funket egentlig Richards så godt i Glimt? Den eneste virkelig gode perioden til Glimt i år kom når han var skadet og N'Diaye fikk spille.

Ibba har forresten putta 7 mål til nå i år. Det er ikke så dårlig for et lag som ligger så langt ned på tabellen. Jeg er enig i at han av og til gjør noen dumme valg, og at han har en del å gå på, men jeg synes det er pussig at så mange ser ut til å mene at det er hans feil at vi sliter. Vi scorer greit med mål, men vi slipper inn alt for mange. Og jeg vil uansett ha Ibba på banen i 100 av 100 tilfeller før Richards.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 27/07/14 kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Jeg har havna der at jeg tror Knuta har mye rett i at både Richards og Olsen samtidig blir for mye, så lenge det ikke er noen lenger bak i banen som kan fôre dem med gode pasninger. Spesielt når det finnes lite bakrom, som i går, blir registeret for begrensa.

Richards hadde blant anna ei veldig god involvering i går, da han førte ballen på tvers av feltet, og endte opp med å slå et innlegg fra venstre. Jeg tror ikke det er tilfeldig at han ikke fikk til stort fra høyrekanten.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 27/07/14 kl. 18:00

Post by bjornage »

Richards hadde et par gode kamper i serieåpningen og ble hyllet av riksmedia - etter det har han bidratt med veldig lite. Gode backer ser ut til å ta han ut ganske lett, og han har ikke teknikken til å komme seg forbi noen uten 30 meter å løpe på. Da hjelper det lite når gode pasningene heller ikke blir spilt så ofte.
Knuta
Posts: 10030
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 27/07/14 kl. 18:00

Post by Knuta »

Saken med Dane er at alle lag vet at han er rask og dermed tar de litt dypde når han spiller og da blir han helt ufarlig. Spesielt LSK fant mottrekk til både TO og Richards og da så begge to ut som 'klovner'. Beklager uttrykket. Dane kan være god å ha mot lag som er veldig offensiv mot Glimt. Lag som må ha poeng som f.eks AAFK, Haugesund, Brann og Sandnes. Da kan Dane være et våpen.
Knuta
Posts: 10030
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 27/07/14 kl. 18:00

Post by Knuta »

Vi spilte som speidergutter sier JHH. Meget misfornøyd med at ingen tråkker til.

http://www.dagbladet.no/2014/07/27/spor ... /34525268/
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 27/07/14 kl. 18:00

Post by ingen87 »

FSHelgeland wrote:Jeg er enig i at Chatto ikke har klart å sette linja, men ansvaret er ikke midtbanens skyld alene. Det er manglende samhandling og for dårlig kommunikasjon, lagdelene jobber ikke godt nok sammen
Dette er nettopp en av de viktigste oppgavene til den defensive midtbanen i 4-3-3 systemet. Det er DM sin oppgave å sørge for at forsvar og midtbane henger i hop. Og jeg mener samtidig at Ibba må bli tøffere til å sette presset. Da SKAL resten av laget komme etter, men ofte ser man Ibba presse alene på topp.. Det er selvfølgelig ingen sak å spille seg rundt han da.

Tanker fra SKS-tribunen: Det var solskinn, varme, latter og sang. Glimt gikk ut akkurat som mot Stabæk i dødsforrakt, og kunne ledet med flere mål før det hadde gått en halvtime. Men igjen, og igjen og igjen og igjen, legger guttene seg nedpå for så å bli totalt overkjørt. Hvem i all verden gir Zajic 10 sekunder i mellomrommet der han får vendt opp, gå tre fire skritt mot mål, så skyte? Her kommer eksemplet fra første avsnitt. Når Chatto er for langt opp i banen til å rekke tilbake, er det hans oppgave å få en stopper opp i støtet. Det er Chatto som er på etterskudd, og selv en halvfeit Zajic får gooood tid til å gjøre det eneste han er god til. Reprise fra 1-0 målet på Sarpsborg stadion..

Etter målet kommer vi opp i banen igjen og setter stort press på Sarpsborg. Dane Richards scorer etterhvert et flott mål, Badou har et skudd som stryker stolpen og Dane har et til skudd som går like utenfor. Her kunne vi fort ledet 4-1, men ineffektivitet/udyktighet sørget for at vi gikk til pause med knepen 2-1 ledelse.

Så kommer andreomgangen. Omgangen der vi skal gasse på. Sarpsborg kommer selvfølgelig fort ut av startblokkene og setter oss under stort press. Når vi legger Ibba på press på 45 meter, skal det så si være umulig å spille seg til sjanser. Men neida, vi e Bodø/Glimt og lar motstanderen fint få 1-2 meter rom HELE veien. Midtbanen gir bort rom, backene gir bort rom, og stopperne gir bort rom. Bare å se på den ene stillbildet til Kesseboy (starter fra venstre): 1. Se rommet Sanè etterlater seg, og se avstanden fra Jacobsen/Badou til nr. 26 på S08 2. Karlsen / Badou er 5 meter fra Saprsborg-spilleren, 3. Sanè fremdeles langt fra spilleren, pluss at en ny mann er på vei inn i feltet uten at noen Glimt-spillere følger, 4. Angrepet er over og Glimt-spillerne står i knestående og puster lettet ut.

Slik var HELE andreomgang.. Det er så forbanna lett å spille mot oss. Tipper vi kunne tapt mot hele horven av HÅNO-lag med slik markering og aggresivitet.

Vi får tildelt en straffe, som er vanskelig å vurdere fra SKS. Ibba setter den knallhardt i mål.. Ny ledelse 3-2.. Igjen... FY FAN.. Skal vi legge oss bakpå, og la Sarpsborg rusle seg rundt på kant, rusle seg til overtall i midten.. De får tildelt en straffe på en hands, som kan diskuteres. Ikke om det er hands, for ballen treffer soleklart hånda. Det som kan diskuteres er hvor vidt det er greit å lobbe opp ballen i hånda på motspillere for så å konstruere straffe? MEN, dømt er dømt, det som er interessant er hvor latterlig lett Særpingen kom seg rundt på kanten, nesten uten anstrengelse, for så å lage straffe (Sarpsborg ble snytt for straffe tidligere, etter hands fra en liggende Sanè).

Nei det må skje drastiske ting. Både Rizzo og Madsen benekter på Twitter at sommeren har blitt brukt dårlig, og mener at det ligger i hodet på spillerne.. Skjønner ikke hvordan de mister selvtillitten etter å ta ledelsen både mot Start og Sarpsborg. Står JHH og gir dem den kjennepreken i pausa? Brukte de ferien til å sitte å nistirre på Tyskland å tenke: "Herregud så dårlige vi er!"? De var jo i en meget god flytsone mtp selvtillitt og motivasjon før ferien. Hvorfor skulle den plutselig bli borte?

Jeg blir ikke klok på årets utgave av Glimt....

Mitt første råd: Bruk spillerne i faste posisjoner! Er Brede Moe høyreback eller stopper? Ja vi må gjøre noen valg, men forrige kamp gjorde vi tre rokkeringer i forsvaret for å gi plass til Imingen (Imingen inn på back, Brede Moe inn i midtforsvaret, Thomas Braaten ut). Imingen er ikke høyre back, skal han på død og liv spille så la han ta over for Brix. Ikke rokkere halve laget. Vi var mye bedre i forsvar før ferien da vi fikk spille med en fast firer i kamp etter kamp. Dette kaoset som florerer bakover (Sett bort fra aggresjonb og press som er like jævlig over hele linja) liker jeg å legge på disse stadige endringene som gjøres. Vet ikke om Imingen er tilbake til neste kamp? Uansett, han spiller venstre back eller benk.. Ikke noen totalforandring for å gi denne ultra-venstrefoten plass på høyresiden.
Last edited by ingen87 on Mon Jul 28, 2014 12:46 pm, edited 2 times in total.
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10030
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 27/07/14 kl. 18:00

Post by Knuta »

Mye enig.
Bare en liten korreksjon: Det var Kesserboy som hadde laget stillbildene.
Så er det straffen som Bråten lager. Den er helt klar, han strekker til og med ut venstre hånd for å stoppe innlegget. Har sett det i reprise mange ganger nå. I tillegg var det også en straffesituasjon som Sarpsborg kanskje ble snytt for.
Dommeren kan vi i hvert fall ikke skylde på denne gang.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 27/07/14 kl. 18:00

Post by ingen87 »

Oj beklager.. Leste litt fort gjennom de siste trådene.. Ja har ikke sett situasjonen på nytt, kun det jeg så på stadion. Hvis det stemmer så er det godt dømt av linjedommeren. Dommeren synes å la spillet gå..

Hvis det er en ting jeg vil kritisere dommeren for, og som jeg har kritisert dommere for tidligere. Er den slappe holdningen de har til gjentatte forsøk på å forhindre overganger. Spesielt èn spiller på Sarpsborg (nr. 8) fikk gjøre dette 4-5 ganger i løpet av kampen. Fikk vel kort i det 89 minutt eller noe. Kunne fort fått det samme kortet, for samme forseelse, etter 10 minutt..

Dette er en generell betraktning av dommernes holdning til å forhindre overganger.
Førr Evig!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 27/07/14 kl. 18:00

Post by FSHelgeland »

Jeg satt i meget god posisjon, straffen var soleklar dessverre. Den med Sane tidligere var greit at det ikke ble blåst på ikke lett å unngå å være borti med handa når han ligger nede. Ja Inge, Chatto skal sette linja, men hvis de øvrige ikke klarer å innrette seg etter den linja han setter. Er det da bare Chattos skyld? Skal han gå ned å hente de, ta de i øret og leie de på plass? All kommunikasjon og samhandling foregår mellom flere personer og ergo må de alle dele ansvaret, det blir alt for lettvint å skylde på en mann alene.
Tippeliga 2015
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sarpsborg 08 27/07/14 kl. 18:00

Post by Shredd »

Noen morsomme stats fra Opta NOR fra denne runden.
Glimt med høyest andel dueller vunnet: 59,5 %
Glimt med høyest andel vellykkede taklinger: 100 %
Glimt sammen med Start hadde flest gjenvinninger: 19 stk
Sarpsborg 08 traff best med pasninger på motstanders banehalvdel: 74,10 %

Sier litt om hvor alene Sarpsborgspillerne har fått stå. Når Glimt først står opp gjør de tydligvis en god jobb. Bare synd det er skjer alt for sjeldent.
Post Reply