Kamptråd: Aalesund-Bodø/Glimt 03/08/14 kl. 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Aalesund-Bodø/Glimt 03/08/14 kl. 18:00

Post by Knuta »

Det er jo litt interessant å lese riksavisene etter kampen. Det det fokuseres på er at Glimt la seg veldig lavt antakelig for å sikre ett poeng. Det var jo bare flaks at AAfk ikke ledet 2-0 etter 10 min. Så er det store spørsmålet er både JHH og Bjørkan så dårlige taktikere at de ikke skjønner at å ligge så lavt er bare tull, så lenge Glimt ikke har folk som er hurtige nok i forflytningsfasen?. Etter 5 min av kampen ble jeg sittende nesten helt lamslått over en feighet og total mangel på intensitet og aggresstivitet. Man forsøkte innledningsvis med noen spede forsøk til Dane og TO som bare fortsatt løper rett inn i motspilleren og har problemer med å komme tilbake for å støtte Brix og Moe. Dermed fikk Aafk lett match på kantene og kunne også brodere seg lett gjennom TJ, Chatto og Bråten. Det er grenser for hva Sane og Londak kan klare å rense opp i . Londak var spillesugen, god, rask og beslutsom på alt han foretok seg. Jeg har sagt hva jeg ønsker meg men tror fortsatt at det ønsket er helt fjernt i Glimt's trenerstab nå. Så de får nå holde på.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd: Aalesund-Bodø/Glimt 03/08/14 kl. 18:00

Post by Crazy horse »

Men i de forrige kampene, på hjemmebane, gikk vi ut forrykende, skapte store sjanser, og fikk en i fleisen. Nå holdt vi nesten hel omgang før det smalt. Ikke lett å vite hvilken taktikk man skal legge opp. Satset nok på å tette igjen bak og å kontre inn et mål. Går an å si at tanken var grei. Hadde vi lyktes hadde tanken vært topp.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Aalesund-Bodø/Glimt 03/08/14 kl. 18:00

Post by Garrincha »

Det var ikke langt unna at Pavel fikk seg et mål i dag. Solid kamp av han. Synes han bør stå neste kamp også.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Aalesund-Bodø/Glimt 03/08/14 kl. 18:00

Post by Knuta »

Det er selvfølge bedre å gå ut å forsøke å score. Det er den eneste farbare vei i det lange løp. At vi får så en i fleisen må vi regne med periodevis. Men å ikke gjøre noe forsøk og prøve på en defensiv struktur som Glimt ikke har spillere til er definitivt ingen farbar vei.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Aalesund-Bodø/Glimt 03/08/14 kl. 18:00

Post by Garrincha »

Ideen er vel at vi skal ligge kompakt og lokke dem opp slik at det blir rom for våre raske vinger på kontringer.

Men som mange påpeker her så blir vi for lave og motstanderne får komme upresset opp mot området utenfor 16 meteren for så gå på skudd. Dette skjer spesielt når vi er på kontring på vei framover og så blir brutt på midtbanen. Vi blir kontrakontret, midtbanespillerne våre kommer i ubalanse og forsvaret rygger.

Kontringspill er risikabelt når man ikke klarer å fullføre kontringen.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd: Aalesund-Bodø/Glimt 03/08/14 kl. 18:00

Post by Crazy horse »

Våre vinger har for tiden ikke helt den kvaliteten som trengs.
Og: Selvsagt skal vi forsøke å score, og det gjorde vi nok også, men det så ikke alltid slik ut.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: Aalesund-Bodø/Glimt 03/08/14 kl. 18:00

Post by Boombadila »

Hadde jeg stilt opp slik glimtspillerene gjør for tiden på jobb, hadde jeg blitt erstatningsansvarlig for feilinformasjon ved salg, samt sparket pga elendig handtverk.

Hvis det dukker opp en glimtspiller som nå klager på marginer, bør vedkommende løses ut av kontrakten sin, og sendes som førstereisgutt på en lastebåt til Sao Paulo, for dette er ikke godt nok, og vedkommende bør få seg en øyevekker.

Det er fair nok at folk hevde at vi skal støtte laget i tykt og tynt, men da bør det fan meg være lov og si i fra om at det glimt presterer om dagen ikke handler om marginer, det handler om man ikke er god nok, det handler om at man ikke er sulten nok, det handler om at man ikke vil nok.

Det er som folk som vil bli verdens beste formel-1fører, men som synes at Go-kart er raskt nok...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Kamptråd: Aalesund-Bodø/Glimt 03/08/14 kl. 18:00

Post by ingen87 »

Garrincha wrote: Kontringspill er risikabelt når man ikke klarer å fullføre kontringen.
Det verste er jo at til og med kontringsspillet suger balle!
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd: Aalesund-Bodø/Glimt 03/08/14 kl. 18:00

Post by Novi »

Jeg er kommet dithen at jeg antar folk som svært kunnskapsløse om Glimt når de sier "Glimt er alltid farlige på kontringer". Skal man følge med er det Stabæk som alltid er farlige på kontringer. Skal man si et lag har 4-3-3 i ryggmargen, så snakker man om Odd. Som såkalt ekspert som uttaler seg om Glimt bør man heller si "et lag uten en klar leder med en uklar spillestil som spillerne er ukomfortable med. Mye fart på kantene som mot dårlig defensiv organisering kan skape noe, samt en Badou som glimtvis kan bidra med noe individuelt."
Una mas cerveza.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd: Aalesund-Bodø/Glimt 03/08/14 kl. 18:00

Post by Crazy horse »

Akkurat nå er det litt sånn vanskelig å si hva som er verst. For meg er det av og til det at jeg ikke ser noe umiddelbart lys i tunnelen heller. Men at kontringspillet er så dårlig er også høyt oppe på listen. Det var jo TO i et nøtteskall å kontre inn mål, men nå er det jo ikke noen som får til å slå pasninger lengre som fungerer.
Fotball er nesten alltid morsomt
Post Reply