Kamptråd: Haugesund - Glimt, 24.08 kl 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Loffen
Posts: 452
Joined: Sun Mar 30, 2008 1:39 pm
Location: Oslofoten
Has thanked: 70 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Kamptråd: Haugesund - Glimt, 24.08 kl 18.00

Post by Loffen »

Deilig seier! Uansett kan jeg ikke slutte å la meg frustrere:

1.) Ibba, Ibba, Ibba... Holder ikke mål, var minimalt delaktig offensivt og de beste involveringene var støttepasninger en 13-åring verdig. Skjønner meg ikke på Halvorsens åpenbare klokketro på den mannen. Er heldig da han er Glimts eneste midtspiss for tiden.

2.) Dane Richards. Jeg trodde litt av problemet lå hos ballfordelinga fra midtbanen. Idag fikk Dane flere gode pasninger, både på fot og i gjennombrudd. Det endte i balltap, til tross for at han for første gang klarte å lure seg forbi sidebacken idag. Har ikke TL-standard.

3.) Taktikken i sluttminuttene. Får ikke helt med meg hva Halvorsen gauler fra sidelinja, men han er åpenbart ikke fornøyd. Jeg ble regelrett forbanna da jeg så Richards "loffe" nedover til hjørnet når han like godt kunne ha prøvd på skudd, evt. 45 ut! Det virker ikke som JHH har den disiplinen i spillergruppa JEG vil se i et profesjonelt fotballag, men en annen ting er at vi har enkelte spillere med et stort ego! Det tror i alle fall jeg, også får andre tolke det på en annen måte.

Det som irriterer vettet av meg er at JHH ikke bruker noen av de andre spillerne. Slipp juniorene til! Berglann for helvete!

HEIA GLIMT! :glimt
Her i huse et vi torsketunge!
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Glimt, 24.08 kl 18.00

Post by Zann »

Jeg må si at Moe og Sané er i ferd med å bli et virkelig solid stopperpar.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Haugesund - Glimt, 24.08 kl 18.00

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg har enda ikke sett et lag som har vært mer upresis enn Glimt i år. Før idag. Haugesund var til tider helt horrible i pasningsspillet sitt, og Glimt var veldig flink til å presse dem og plukke opp ballen.

Min børs 1-10:

Londak - 8
Brix - 6
Moe - 7
Sanè - 8
Imingen - 7
Badou - 8
Chatto - 7
Berntsen - 8
Olsen - 8
Ibba - 3
Ndiaye - 7

Offensivt var Badou, Berntsen og Olsen i fyr og flamme den første timen, men Trond løper seg helt tom før han ble byttet ut. Forsvaret var solid idag, Brix slet defensivt før han ble byttet ut men bidro meget godt fremover. Imingen er meget solid når han går over på venstrebacken. Sanè og Moe har et stadig bedre samarbeid også. Ibba bidro med null og niks idag, vant knapt en duell, slo knapt en vellykket pasning, hadde èn lompe på mål som han stjal foran nesa på Trond Olsen. Brukte mest energi på å slå ut med armene til dommeren såvel til lagkamerater. Han kan umulig forsvare en plass i dette laget.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Glimt, 24.08 kl 18.00

Post by Garrincha »

Borte mot Haugesund på gress...vi skal være veldig, veldig fornøyd med resultatet :glimt

Det er mye å gå på fremdeles. Synes vi blandt annet har altfor mange feilpasninger.

Men, begge målene i dag var det klasse over, og disse poengene er livsviktige!
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Haugesund - Glimt, 24.08 kl 18.00

Post by Shredd »

Skremmende mange feilpasninger faktisk. 64% vellykkede pasninger er svakt.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Glimt, 24.08 kl 18.00

Post by Crazy horse »

Vi har ialfall fått et slags pusterom i nedrykksstriden. Vi trenger 2-3 slike seire til, så er jeg overbevist om at vi er berga.
Fotball er nesten alltid morsomt
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Glimt, 24.08 kl 18.00

Post by Zann »

Så dårlige som Sogndal og Ulf er kan det godt hende det holder med én trepoenger og et par uavgjorte. Men vi vil helst unngå kvallik også. La oss heller se oppover på tabellen! VIF i neste runde er ikke uoverkommelig motstand, selv om det er et såkalt stort navn.
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Glimt, 24.08 kl 18.00

Post by Mariasha »

Er det flere enn meg som synes det skjer pinlig ofte at AN blander sammen senegaleserne våre? Nå nettopp var et bilde av N'Diaye, med nr. 19 helt tydelig på shortsen, illustrasjonen på saken om Badou som toppscorer, før de tydeligvis oppdaget tabben og byttet ut bildet. Og det er slett ikke første gang. Så himla like er de virkelig ikke, og å dobbelsjekke draktnummeret om man er usikker tar 2 sekunder.

For øvrig godt at vi klarte å holde til seier i dag, men føles mest som flaks etter en del av sjansene til FKH.

Edit: Selvfølgelig var det en del godt spill fra Glimt og jeg er storfornøyd med at vi f.eks. scoret to i førsteomgang og mener ikke at Glimts mål var flaks, tenkte mer på at FKH var farlig nære noen ganger i andre, og jeg har blitt litt vant til at sånne situasjoner går feil vei.
Last edited by Mariasha on Sun Aug 24, 2014 9:04 pm, edited 1 time in total.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Glimt, 24.08 kl 18.00

Post by Glimt1916 »

Apropos det som ble diskutert i Sandnes Ulf-tråden, på 2-0 tok det vel 13-14 sekunder fra Haugesund tok corneren til ballen lå i målet på andre siden av bana.

Og angående Ibba; jeg er enig i at han ikke gjorde en god kamp, men på slutten var han vel tre ganger i god posisjon til å score uten å motta ballen. Olsen, N'Diaye og Karlsen valgte alle å avslutte selv fremfor å trille ballen til Ibba. Det var ganske frustrerende å se på. Når det er sagt synes jeg hans svakeste side er nettopp en del av valgene han tar når han har ballen, så han er vel ikke bedre sånn sett.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Glimt, 24.08 kl 18.00

Post by Knuta »

Glimt vant helt fortjent etter et klart overtall av målsjanser, samt et mål som ble tvilsomt annulert. Ikke mye flaks at de vant. Første omgang i dag årsbeste av Glimt. Hele laget skal ha ros i dag for kjempeinnsats og både TO og DB løp seg helt tomme. Sånn skal det være.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Haugesund - Glimt, 24.08 kl 18.00

Post by FSHelgeland »

Tippeliga 2015
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Kamptråd: Haugesund - Glimt, 24.08 kl 18.00

Post by Sulliken »

Jeg er ikke enig i at Ibba gjorde en dårlig kamp.
Han burde kanskje ha puttet, men han fikk aldri ballen da han sto alene på blank gåll.
Men han presset konstant høyt, og lot sjeldent Haugesund spille seg ut bakfra, han var et uromoment kampen igjennom. Hadde han fått ballen de gangene i 2.omg vi var på kontringer, hadde han skoret. Helt sikkert.

Ellers. 2-0 målet! Herregud for en upplukking av DB, og herregud for et løp og mål av Trond! Glimtkontring av godtggammelt merke. Kunne vært Runar og Brattbakk på 90-tallet.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Haugesund - Glimt, 24.08 kl 18.00

Post by Cheese Smirnoff »

Om han hadde scoret eller ikke får vi aldri vite, men det er ikke akseptabelt at han skal stå igjen ved Haugesunds mål og veive med armene når Haugesund kjører kontra. Det gjorde han ved minst to anledninger de siste 10 minuttene, og JHH ropte flere ganger til han. Mannen har fått så mange sjanser til å score mål at han ikke kan bli irritert når noen andre prøver.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd: Haugesund - Glimt, 24.08 kl 18.00

Post by Vegard »

Andremålet til B/G var høy klasse. Håper Daniel B. skjønner at dette er hans klubb, det er her han kan få lov å utføre magi, RBK er for kravstore. Så får drømmesigneringen komme senere.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Glimt, 24.08 kl 18.00

Post by Knuta »

Blir faktisk ganske lei av å høre Ibba-klagingen som minner veldig om Thiago Martins klagingen her på forumet. Som Sulliken sier Ibba spilte ikke noen dårlig kamp. Han var den eneste som klarte å motta oppill og forsøkte å holde på ballen. I denne kampen fikk han fem frispart nettopp p.g.a dette og dermed fikk vi flyttet laget oppover. Jeg kan imidlertid være med på at han fortsatt er litt for stillestående. Men han hadde en del fine fremspill og var helt riktig inn i boksen 3-4 ganger da han ikke fikk ballen hvor det egentlig bare var å trille ballen i mål. Denne gangen var TO den beste i angrepet mens MoMoo og Ibba var på det jevne.
Londak, Sane, Brede, Badou, DB og TO var enestående i denne kampen.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Kamptråd: Haugesund - Glimt, 24.08 kl 18.00

Post by ingen87 »

Jeg synes Momoo var minst like skuffende som Ibba igår. Alt Glimt skaper skjer enten A: på venstresida med Olsen og Badou eller B: På høyresida med en strålende Berntsen.

Alt i alt en god kamp, men at de ikke utnytter de overgangene i andreomgang bedre er krise. De burde scoret minst 2-3 mål til bare på kontring. Hadde vi rota det til på slutten ville jeg skreket frem til neste kamp.

Vi vinner helt fortjent, selv om det så veldig skummelt ut etter utlikningen til Haugesund. Gutta sto av stormen og siste kvarteret virka det som om gutta hadde stålkontroll, og burde i samme periode utnytta sjansene bedre.

En god bortekamp, men gud bedre så ineffektive de var!
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Glimt, 24.08 kl 18.00

Post by Novi »

Den store forskjellen er at vi sto og presset høyt hele 2. omgang. Tidligere har vi sluppet oss ned til godt innpå egen halvdel før presset startet, mens vi nå presset og risikerte mer rom i stedet. Vi lyktes her, men må absolutt være mer effektive fremover. Det reddet oss at Haugesund var meget udyktige fremover, og slo feilpassninger som gikk over dødlinjen omtrent annenhver gang de var på vei fremover.
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Kamptråd: Haugesund - Glimt, 24.08 kl 18.00

Post by ingen87 »

Enig. I den perioden jeg nevnte, etter utlikningen lå de bakpå, og det begynte å se veldig stygt ut. Når de etterhvert fikk løftet presset hadde de mange gjennvinninger på midtbanen som også førte til alle disse kontringene. Slik har det også vært hele sesongen. Der vi tørr å stå høyt å presse og være aggresive er vi gode! Det er bare å se når målene våre har kommet. Tror vi har scoret enormt lite i de situasjonene vi har låge lavt og satset på kontringer. Derimot har vi socret mange etter B Dortmund-oppskriften. Kjapp gjenvinning og kontre når motstanderen er på tur fram med folk. Når Glimt ligger såååå dypt som de har gjort i enkelte kamper trenger ikke motstanderen å tømme seg med folk, og det blir sjeldent ubalanse hos motstanderen.
Førr Evig!
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Haugesund - Glimt, 24.08 kl 18.00

Post by Shredd »

Noe har jo skjedd der i år. Når Halvorsen kom inn så stressa han veldig på at det viktigste var omstilling og ballen skulle gjennvinnes innen 3 sekunder. Det har vi ikke sett mye til i år. La oss håpe at dette er noe de er begynt å jobbe med nå og at gårdagen var et prov på det.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Glimt, 24.08 kl 18.00

Post by Novi »

Er nok bare mentalt. De har jo jobbet med det, og var god de første kampene. Men det er jo veldig viktig at hele laget presser på for å vinne ballen. Er det bare en eller to som springer frem og ofrer seg, blir det lite ut av det om vi vinner ballen, og større rom for motstander. Gårdagens kamp var prov på at det funker å stå høyt, og vi har gode muligheter til å score mer. Og det må vi - VIF har langt giftigere angrep enn det FKH skiltet med.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Glimt, 24.08 kl 18.00

Post by Knuta »

Noe av det mest forunderlige i går skjedde på slutten. Dane fikk en flott løpeball, passerte backen og var på vei mot mål. Ibba kom i full fart inn i midten. Hva skjer så. Jo Dane avbryter løpet og går mot cornerflagget og mister ballen etter 5 sekunder. Det med cornerflagg tullet hvem har sagt at Glimt skal drive med dette?. Det må vi slutte med med en gang, uansett hvem det er som utfører stuntet.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Glimt, 24.08 kl 18.00

Post by Glenn P »

Vi husker alle førstekampen i 2012 i Bærum ja.. Bedre å score mål ;)
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Kamptråd: Haugesund - Glimt, 24.08 kl 18.00

Post by ingen87 »

Når man kommer fire mot to så skal det settes fart mot mål. Ferdig snakka! Å dulle med cornerflagget er en uting, og dersom noen av de spillerne skulle gjort det måtte det være futsal-kongen Ibba som er vant med små flater. Ikke mr. fraværende nærteknikk! Uansett. Richards var rundt backen, tar en elegant Cruiffvending bort fra mål og roter bort ballen etter relativt kort tid.. Helt nyttesløst! Hadde det bare vært Ibba og Richards mot hele forsvaret; greit.. Men det var Ibba, Richards, Badou og Karlsen mot to stoppere!
Førr Evig!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Glimt, 24.08 kl 18.00

Post by Garrincha »

Den cornerflaggdullingen er noe som har kommet de siste årene, og jeg synes ikke det skal godtas. Vi publikum må gi klar beskjed hva vi mener om det. Det laget " sier "med å drive på med det er omtrent : "Se her, vi er såpass feige at vi haler ut tiden, og vi er såpass frekke at vi skjuler det ikke heller!"

Uting!
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Kamptråd: Haugesund - Glimt, 24.08 kl 18.00

Post by Wendigo »

Synes ikke det er feigt eller frekt, men i situasjonen var det stein j*vla dumt. Når man har 1-2 på bortebane så kan dette være fornuftig.

Det er en taktisk vurdering av totalsituasjonen, som vi feilet totalt på igår. Når vi har overgang skal vi selvsagt spille for avslutning. Dette grepet kan gjøres mot etablert forsvar.

Det andre er at den eller de spillerne som gjør ett slikt trekk må være i stand til å holde på ballen der. Vi har ett sted mellom en og ingen spillere på laget som kan dette... Richards har ikke fysikken eller teknikken.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Post Reply