Kamptråd: RBK - Glimt, fredag 12. september kl 19.00

Moderators: Sulliken, Larsen

ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kamptråd: RBK - Glimt, fredag 12. september kl 19.00

Post by ecke »

Det er nitrist å se indreløpere som ikke har krefter til å gjøre jobben sin. Det var mange som ikke hadde krefter til å fullføre denne kampen. Vi blir fraløpt!
Glenn P
Posts: 2837
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 212 times

Re: Kamptråd: RBK - Glimt, fredag 12. september kl 19.00

Post by Glenn P »

Forventet tap, men på 0-1 og Badoutabbesjansen var poenghåpet på vei ut. Ganske typisk, langt fra overrasket. På 2-1, hvorfor i helvete slutter forsvaret å spille fotball!? Samme mot VIF. Nytt stort forsvarsminus i denne kampen.
Last edited by Glenn P on Fri Sep 12, 2014 7:53 pm, edited 1 time in total.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: RBK - Glimt, fredag 12. september kl 19.00

Post by Knuta »

Ibba var ikke god i dag, men Dane er en vandrende katastrofe. Han eier jo ikke nærteknikk. Han burde vel egentlig scoret to. Ergelig tap fordi denne kunne vi vunnet. Hvofor skyter ikke Badou når han er på femmeteren, i stedet ender det med kontringen som gir 1-1 og hvor Imingen bare løper passivt etter ballen og RBK får 3-4 mann i angrep. Vi kunne gjort det helt store i dag, men jeg er bare skuffet.
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: RBK - Glimt, fredag 12. september kl 19.00

Post by Glimt1916 »

Meningsløst å gi Richards flere sjanser. Gi heller unggutter spilletid. Kontrakten til Richards går vel ut etter sesongen? Eller er det bare ønsketenking?
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: RBK - Glimt, fredag 12. september kl 19.00

Post by FSHelgeland »

Synes vi spiller en bra kamp, vi visste at RBK kom til å spille seg til en del sjanser. På slutten får vi et mål i mot, men da har vi satset alt på å utligne og vi er jo veldig nære. Badou skulle hatt ett, og Richards burde hatt to. I tillegg skulle også vi hatt en straffe. Dette er ingenting å være sint og skuffa over og med denne innsatsen så vil vi fortsette å plukke jevnt med poeng.
Tippeliga 2015
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: RBK - Glimt, fredag 12. september kl 19.00

Post by MhepA »

Ja, hva skal man si. Vi rir av stormen i førsteomgang, og vi er helt klart heldige som ikke ligger under til pause. I andreomgang tar vi en tidlig ledelse og greier å utnytte oss av den og skaper noen greie kontringsmuligheter. Så finner vårt store overgangsobjekt Badou ut at han skal, alene med keeper, begynne å drible for så å dælje ballen langt over mål. Der og da forsto jeg at kampen kom til å bli snudd. Det er en 100% sjanse som skal sitte i mål. Når man er underdog og atpåtil på Lerkendal så må man utnytte seg av slike muligheter. Jeg er ikke alt for skuffet for jeg forventet ikke poeng her, men når vi ledet så er det bittert å tape.

Vi slipper inn tre mål! Ansett noen som kan defensivt arbeid.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: RBK - Glimt, fredag 12. september kl 19.00

Post by FSHelgeland »

Forsvaret var bra i dag.
Tippeliga 2015
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: RBK - Glimt, fredag 12. september kl 19.00

Post by MhepA »

Hehe, good one :)
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: RBK - Glimt, fredag 12. september kl 19.00

Post by Knuta »

Til Glenn P. Årsaken til forsvarsspillet har jeg analysert lenge. Det er at Imingen spiller på høyre back, dermed får vi en merkelige sideforskyninger fordi han ikke klarer å takle med høyre.
Glenn P
Posts: 2837
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 212 times

Re: Kamptråd: RBK - Glimt, fredag 12. september kl 19.00

Post by Glenn P »

Jo, men at midtforsvaret er så tannløst og uvillig til å gå i duell på innlegg er skremmende.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: RBK - Glimt, fredag 12. september kl 19.00

Post by Garrincha »

Skuffende, men ikke SÅ skuffende siden det var forventet. Det er bare å brette opp ermene til neste kamp.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
rpetter
Posts: 70
Joined: Thu May 24, 2012 7:59 pm
Has thanked: 2 times

Re: Kamptråd: RBK - Glimt, fredag 12. september kl 19.00

Post by rpetter »

Synes det var mye negativt her,riktignok ikke et RBK-lag av gml god årgang,men synes likevel det var mye positivt av Glimt i denne kampen,har derfor trua på at vi skal få nok poeng i de kampene som gjenstår.Synes vi ble liggende vel lavt de første 25 av 1 omgang,men det kom seg utover.Sånn sett synes jeg vi har mere ball utover i 2 omgang,og som det ble sagt,hadde vi fått straffe ved Badou,og også sattt 2-0 ved samme mann,ja så hadde vi nok dratt dette i land.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: RBK - Glimt, fredag 12. september kl 19.00

Post by Larsen »

Blir gjerne litt negativt i kamptråden, men mest fordi mange poster kommer med skuffelsen og irritasjon i kroppen underveis i kampen.

Jeg er egentlig godt fornøyd med hvordan Glimt framsto. Spillerene gav aldri opp å få med seg poeng og det var rett og slett fryktelig nært at vi vant i kveld. Om Badou hadde satt sjansen sin hadde kampen vært over, det er jeg helt sikker på. RBK hadde ikke reist seg etter det.

Deretter er vi litt uheldige samt at en del spillere er slitne og jukser i det defensive arbeidet. JHH burde muligens gjort noen bytter tidligere, merkelig at vi kun gjør et bytte.

Jeg er skuffet over at innsatsen som ble lagt ned ikke ble belønnet med poeng, men ingen grunn til å grave seg ned. Glimt gjorde sine saker stort sett godt i kveld.
Loffen
Posts: 452
Joined: Sun Mar 30, 2008 1:39 pm
Location: Oslofoten
Has thanked: 70 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Kamptråd: RBK - Glimt, fredag 12. september kl 19.00

Post by Loffen »

Er enig med Larsen, Glimt gjorde en god figur sånn rent generelt. Dog er jeg enig med en par lenger opp i tråden:

Dane bør ikke få flere sjanser - han er rett og slett ikke god nok, verken teknisk eller mentalt. Dessverre nødt til å gå.

Imingen.... Bytt med Jacobsen. Da har Jan Halvor fortsatt sin kvote med nordlendinger på banen. Å ha Imingen på høyresiden er en fallitterklæring. Kan glimte til, men vi trenger kontinuitet - det tror jeg Jack vil klare bedre på den siden.

GJE NU FØRR H*****E JUNIORAN SJANSEN! Skammer meg og si det, men uansett om Glimt leder 4-0 eller taper ditto, så irriterer jeg meg grønn over byttene som blir gjort. Samme spillere, samme prestasjoner (sjeldent lekkert på øyet) :roll:
Her i huse et vi torsketunge!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kamptråd: RBK - Glimt, fredag 12. september kl 19.00

Post by ecke »

Jeg blir litt forundret over børskarakterene til Badou. Ja, han er en god spiller, men han scorer ikke på store sjanser, lager straffe og gjør en sørgelig defensiv jobb gjennom hele kampen. Målene kommer fortsatt til å renne inn bakover dersom ikke indreløperne snart gjør sine defensive oppgaver. Backene blir alene mot to spillere gang etter gang, og Chatto må løpe etter alt og alle, og derfor holder han heller ikke en hel kamp.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: RBK - Glimt, fredag 12. september kl 19.00

Post by mortsto »

Sa til en kollega på jobb at Glimt kommer til å spille en god kamp, men tape likevel. Kjipt å dra fra Lerkendal å føle at dette kunne blitt både ett og tre poeng hvis Glimt hadde skjerpa seg litt, men samtidig har en vel hatt adskillig verre opplevelser mtp kampene i Trondheim.
Flott stemning på bortefeltet. De tilreisende laget fantastisk stemning, selv om en del så ut som om de hadde drukket på Three Lions siden frokost.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: RBK - Glimt, fredag 12. september kl 19.00

Post by FSHelgeland »

Ja, vi spilte en god kamp. Vi lå lavt men var kompakte og slapp ikke RBK til de virkelig store sjansene, likevel ble det såpass mange situasjoner at de fikk et par i stolpen. Likevel, vi var trygge med ball i bena og vi skapte sjanser selv, store sjanser. Ibba kunne fort satt sin ene som Ørlund såvidt fikk slått til corner, Badou skulle hatt straffe, og hadde fått det hvis han hadde spilt for RBK. Badou skulle scoret alene med keeper, men i stedet ble det en kontring og 1-1. Så får RBK den straffen som vi ikke fikk, eneste forskjellen er vel at denne ikke var like klar. Etter det har Richards enorme sjanser til å sette 2-2, men i stedet for RBK 3-1 som en konsekvens av at vi jager fremover. Jeg står fortsatt på at forsvaret gjorde en bra kamp. Når vi legger oss så lavt som vi gjør så blir det situasjoner i mot og indreløperne våre klarer ikke hjelpe nok til bakover og forsåvidt gjelder det samme for kantene med unntak av Ndiaye som jeg synes jobber som en helt begge veier, han gjør virkelig en god jobb for laget. Konsekvensen er at det blir mye to mot en situasjoner og da er det ikke lett å være forsvarer, men det er da ikke forsvaret sin skyld. De siste kampene hvor Imingen, Moe, Sane og Brix har spilt bak har vi sett mye mer solide ut bak en tidligere i sesongen og uten at jeg har sett på statistikken så vil jeg tro at vi har sluppet inn mindre mål med den fireren en med noen annen firer denne sesongen.

Hadde vi løftet laget litt, så hadde det nok blitt lettere for forsvaret, men hadde vi da spillt oss til de samme store sjansene? Jeg er fortnøyd med gjennomføringen og klarer vi å fortsette med dette spillet så kan det bli mye poeng fremover.
Tippeliga 2015
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: RBK - Glimt, fredag 12. september kl 19.00

Post by Knuta »

Uansett hva dere sier så taper vi og så lenge vi taper kan vi ikke si at det er en god gjennomført kamp. Da blir det litt for mye Høgmo over dette. Jeg synes Imingen var svak, Brix fikk ikke tak på Helland, DB under pari, Badou dårlig defensivt, angrepet ok, men Dane en katastrofe. Chatto, londak, Sane og Moe godkjent. Vi er rett og slett ikke dyktige nok til å avgjøre.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: RBK - Glimt, fredag 12. september kl 19.00

Post by Garrincha »

Men når vi vet hvilken forskjell det er i størrelse på budsjetter i disse to klubbene og at RBK har hjemmebane og en helt syk statistikk mot oss så kan vi ikke, hvis vi prøver å se objektivt på det, grave oss ned. RBK har vært sterke på hjemmebane i det siste og når de i tillegg får gamlefar skjøl inn og gir peptalk til spillerne i forkant så bare må det jo bli tap? Og glemte foresten å si at vi er nyopprykket, halve laget har aldri vært på Lerkendal før.

Jeg synes vi klarte oss greit, ergelig å tape selvsagt men det var veldig forventet.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: RBK - Glimt, fredag 12. september kl 19.00

Post by Shredd »

Litt statistikk fra vg:
Ballbesittelse 53-47
Avslutninger 28-8
Avslutninger på mål 8-3
Pasningsforsøk: 382-351
Vellykkede pasningsforsøk: 305-261

RBK var på ingen måte så dominant som mange skal ha det til. I tillegg har vg telt med avslutningene i stengene som på mål. For det meste hadde Glimt full kontroll på RBK som endte opp med dårlige innlegg og skudd fra distanse. Hadde Glimt vært litt vassere i avslutningene selv, da de fleste av de var mye større sjanser enn hva RBK hadde, så hadde man vunnet dette.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Kamptråd: RBK - Glimt, fredag 12. september kl 19.00

Post by tjongs »

Gidder ikke grave meg ned etter dette. Jeg er aldri fornøyd etter et tap, naturligvis, men det var vel heller ingen som reellt sett trodde vi skulle vinne på Lerkendal. Poeng her hadde vært bonus. Og vi var ikke langt unna heller. Med litt mer dyktighet, flaks og marginer hadde vi gått opp til 2-0, da hadde det sett lyst ut. Når det er sagt kunne det blitt mye verre og, RBK hadde tross alt minst en sjanse i første omgang som var større enn Badou sin.
Straffene er vel greie, det er kontakt når Badou faller, men fotball er jo en kokntaktsport, han oppsøker situasjonen, samt er på vei bort fra mål. Med litt mindre teatralsk og pinlig oppførsel hadde vi kanskje fått straffe der. RBK sin er grei, da det antageligvis hadde blitt mål uten fellingen.

Vi var med hele veien inn, og selv om det nok en gang ikke går an å være fornøyd med tap, så er det flere ganger denne sesongen jeg har vært langt mer misfornøyd.

To seiere til så har vi gjennomført en strålende comebacksesong i TL, og det føler jeg meg trygg på at vi klarer!
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: RBK - Glimt, fredag 12. september kl 19.00

Post by Cheese Smirnoff »

Glimt gjennomførte en god kamp, med unntak av da de la seg unødvendig lavt etter 0-1. Rosenborg har en bred stall med mange gode spillere, det så vi på innbyttene deres, og Glimt har ikke det. Allikevel hadde jeg gjerne sett mer enn ett bytte igår, Karlsen og Konradsen kunne helt sikkert kommet inn og gitt ny energi til laget. Det forundrer meg stadig hvor mye mer sliten Glimt-spillerne ofte blir på slutten av kampene enn motstanderen. Løper de unødvendig mye mer, eller er de dårlig trent?
Last edited by Cheese Smirnoff on Sat Sep 13, 2014 1:51 pm, edited 1 time in total.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kamptråd: RBK - Glimt, fredag 12. september kl 19.00

Post by ecke »

En del av spillerne har under middels kapasitet, og de trener ikke med den intensiteten som kreves. Dessverre.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: RBK - Glimt, fredag 12. september kl 19.00

Post by Cheese Smirnoff »

Hvorfor får dem spille da? Jeg trodde Halvorsen var veldig klar på at man måtte ha gode holdninger for å få spille. Er prinsippene kastet over bord for å "safe" i Tippeligaen?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: RBK - Glimt, fredag 12. september kl 19.00

Post by Garrincha »

Hvis det er slik som Arild Berg sier i AN's nachspiel i går at Chatto er "ferdig" i det 57ende minutt, og at dette kommer av at indreløperne jukser for mye defensivt slik at Chatto får for mye å gjøre, kanskje vi skal "øremerke" et bytte der Karlsen kommer inn for Chatto med friske bein for å overta den defensive stafettpinnen resten av kampen. Det er kanskje ikke rettferdig, men nå er det jo slik at både Berntsen og Badou er offensive spillere av natur og de er begge viktige i angrepspillet vårt. Det koster jo også krefter å gå på de offensive løpene, i allefall hvis de skal være helhjertede.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Post Reply