Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømsgodset 20/09/14 kl. 15:30

Moderators: Sulliken, Larsen

Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømsgodset 20/09/14 kl. 15:30

Post by Cheese Smirnoff »

For å oppsummere: rødt kort var kjempefeil. Da kan vi avslutte den debatten.

Med fullt lag tror jeg Glimt kunne fått med seg poeng fra denne kampen. Offensivt syns jeg samtlige jobbet bra, og det var uflaks/mangel på tro som forhindret at Glimt fikk et mål. Trond Olsen mener at Glimt trenger én seier til for å sikre plassen, det klarer de.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømsgodset 20/09/14 kl. 15:30

Post by Boombadila »

Garrincha wrote:Nå har jeg sett situasjonen flere ganger, men med kameravinkel fra gammeltribunen og slow-motion som egentlig går alt for fort. Men slik jeg tolker situasjonen klarer jeg ikke bli sur for hverken straffen eller kortet. Ballen ville gått i mål om den ikke blir stoppet av hånden til Sane, og slik jeg ser det er hånden ut fra kroppen. Om Sane gjør dette med vilje eller ikke er umulig å si.

Må spørre Shredd, hadde samme situasjon skjedd på motsatt banehalvdel, hadde du vært fornøyd om dommeren bare blåste corner?
Det er vel ingen av oss som hadde blitt fornøyd før dommeren hadde utvist samtlige motstandere, gitt glimt 8 mål og seieren, samt sørget for at gullet by default hadde kommet til Bodø...?


:skål
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømsgodset 20/09/14 kl. 15:30

Post by Garrincha »

Hehe, som Cheese sier er denne debatten også over for min del også. :LFC

Hvis Londak skulle bli skadet ved en annen anledning og vi har brukt alle byttene foreslår jeg forøvrig Sane i mål :wink:
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømsgodset 20/09/14 kl. 15:30

Post by ecke »

Straffe eller ikke straffe- Jeg er mer irritert over det som ledet til straffen, dvs Imingens totale søvn da han slipper spiller bak seg. Kapteinen spiller ikke som en kaptein.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømsgodset 20/09/14 kl. 15:30

Post by Knuta »

Til Ecke: Der er vi helt enig. Det var årsaken til situasjonen som også irriterte meg grenseløst. Før straffen spilte Glimt som hodeløse kyllinger. Godset var på hugget fra første avspark, Glimt virket nervøse og uforberedt. Hadde ikke Sane handset ville Godset uansett ledet 1-0 og jeg tror de ville vunnet kampen uansett. Enig med JHH denne kampen er det bare å glemme. Så får vi se om vi klarer å lage årets bombe i Molde neste helg. Alle lag går på en skikkelig smell i løpet av en sesong, kanskje det er Molde's tur neste helg.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5656
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 358 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømsgodset 20/09/14 kl. 15:30

Post by poteten »

Jeg konkluderer iallefall med at gode treningsuker fører til nedrykk.
Kritisk
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømsgodset 20/09/14 kl. 15:30

Post by Knuta »

Kanskje det sniker seg inn en tilfredshet i laget og trenerapparatet etter såkalte flotte treningsuker. Kanskje laget heller burde slite litt i treningsukene.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømsgodset 20/09/14 kl. 15:30

Post by Garrincha »

Kanskje de bare skal slutte å trene.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømsgodset 20/09/14 kl. 15:30

Post by Zero »

Eller kanskje vi bare skulle begynne med å slippe inn færre mål...
Stian Sommerheim
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømsgodset 20/09/14 kl. 15:30

Post by ingen87 »

ecke wrote:Straffe eller ikke straffe- Jeg er mer irritert over det som ledet til straffen, dvs Imingens totale søvn da han slipper spiller bak seg. Kapteinen spiller ikke som en kaptein.
Enig! Backspillet på lørdag var katastrofe! Imingen over på venstre og Thomas Jacobsen inn som høyre back.. Evt benk Imingen å bruke Brix på venstre..
Førr Evig!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømsgodset 20/09/14 kl. 15:30

Post by bjornage »

Det positive: Jeg er fornøyd med hvordan vi fremstår med 10 mann. Risikoen var skyhøy, men ved et par anledninger var vi nære scoring. At vi går tom for krefter etter 60-70 minutter var litt som forventet, særlig med det presset i mot tidvis.

Det negative: Jeg fikk ikke et klart nok blikk over hva som skjedde med Sane, men om vi skal dømme etter mangelen på protester er det kanskje ikke så mye å si på det? Uansett er jeg enig med ecke - det Imingen driver på med er hårreisende. Og det skjedde gang på gang igjennom hele matchen. Godset utnyttet bevisst vårt svake backspill og kom til gigasjanser på å spille på spiss på løp back Imingen. Fryktelig svak kamp av han, som mot RBK. Om noen skal på benken må det være han, Brix er milevis foran.

Power playet til Godset merket vi best de gangene de kom mot oss i etablert forsvar, Iver Fossum (tror jeg) hadde en fri rolle mellom vår forsvar og midtbane og ingen plukket han opp. Berntsen var den dypeste av våre midtbanespillere og var aldri i nærheten å markere og plukke opp (hadde trolig fått instruks om dette?) Fossum, som utallige ganger kunne sette opp lagkamerater til den ene fete sjansen etter den andre.

En annen observasjon: Martin Ødegård, for en spiller. Dominerte fullstendig, og jeg ble særlig imponert over fysikken og duellstyrken. Også morsomt med såpass mange bortesupportere.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømsgodset 20/09/14 kl. 15:30

Post by Knuta »

Vi kan ikke fortsette med Imingen på høyre back. Da vil vi antakelig spille kvalik. Det må JHH snart forstå. Motstanderlagene har allerede forstått dette og som mange påpeker er det et voldsomt rom bak Imingen hele tiden. Så lenge han ikke klarer å takle med høyrefoten og få ballen utover sidelinja blir det livsfarlig hver gang.
Post Reply