Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 27/09/14 kl.15:30

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 27/09/14 kl.15:30

Post by gavharr »

Dane burde vel hatt en straffe han også, om det er der lista ligger :P
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 27/09/14 kl.15:30

Post by Garrincha »

Møkkadommer, møkkamolde, møkkasvenske, møkkahøiland, møkkarøkke, møkkadialekt, møkkajazz, jeg hater det jævla laget der. :twisted:
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 27/09/14 kl.15:30

Post by Knuta »

Slkik jeg ser det. Straffe men ikke rødt kort. Men de siste 10 min før straffen var Glimt veldig baktunge og jeg satt bare og ventet på Molde scoring. Hva har skjedd med Badou. Han virker tung og treg og helt ute av form. Da får vi Staw og TJ og AK og Sane inn mot Stabæk. Brix går antakelig ut. Chatto og Londak ute med kort. Jeg er ikke sikker om Glimt tåler presset de har nå. Taper de mot Stabæk og Sogndal, Haugesund eller Brann vinner kan Glimt være kun1 poeng fra kvalplass og så har vi Odd borte i kampen etter.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 27/09/14 kl.15:30

Post by MhepA »

Hvis dere ser veldig nøye etter på repriser ser dere Høiland faller lenge før Londak i det hele tatt er i nærheten. Han reagerer på at Imingen dytter (som ikke er straffe i det hele tatt). Så faller Høiland. Dessverre rekker ikke Londak å reagere og tar foten til Høiland. Straffe, ja. Rødt kort, eeeh nei?! Dommerne dømmer mot Glimt, NFF ønsker ikke lag fra Nord-Norge i Tippeligaen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 27/09/14 kl.15:30

Post by Zann »

Nå fortjener vi litt medgang og marginer på vår side i neste runde. Er det årets viktigste kamp? Så viktig med seier i den matchen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 27/09/14 kl.15:30

Post by Garrincha »

MøkkaNFF
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 27/09/14 kl.15:30

Post by Zann »

Jeg klarer ikke å se at Londak er borti Høiland i det hele tatt.
User avatar
-list
Posts: 1648
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 31 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 27/09/14 kl.15:30

Post by -list »

På reprisen forfra ser det slett ikke ut som Londak er borti Høiland, og om han er det så er det med strake hansker på en Høiland som allerede er horisontalt flyvende halvannen meter bak ballen. Derimot er det kroppskontakt med med spilleren i mellom. Som er forbi Londak og som sådan er siste forsvarsspiller.

Men Live på VG=Aftenposten, Dagbladet og AN.no, er det ingen usikkerhet, der er de tydelige på at Londak meier ned Høiland eller river ned begge.
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 27/09/14 kl.15:30

Post by Glimt1916 »

MhepA wrote: Dommerne dømmer mot Glimt, NFF ønsker ikke lag fra Nord-Norge i Tippeligaen.
Come on, konspirasjonsteorier er bare flaut. Molde ble snytt for en straffe tidligere i kampen. Dommerfeil skjer. Noen ganger i vår favør, noen ganger i motstandernes favør.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 27/09/14 kl.15:30

Post by Garrincha »

Jeg synes det er fullt mulig å ikke blåse straffe der. Det er ikke soleklart i det hele tatt.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 27/09/14 kl.15:30

Post by Garrincha »

Glimt1916 wrote:
MhepA wrote: Dommerne dømmer mot Glimt, NFF ønsker ikke lag fra Nord-Norge i Tippeligaen.
Come on, konspirasjonsteorier er bare flaut. Molde ble snytt for en straffe tidligere i kampen. Dommerfeil skjer. Noen ganger i vår favør, noen ganger i motstandernes favør.
Slapp av, la nå folk få lov å være frustrerte rett etter kampslutt.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
-list
Posts: 1648
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 31 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 27/09/14 kl.15:30

Post by -list »

TV2 åpner for "omdiskutert".

Men bare i overskrift og bildetekst.

http://www.cdn.tv2.no/images/?imageId=6 ... 8a6cbfbefb

"KORREKT MED STRAFFE? Her går Pavel Londak i bakken etter at Glimt-keeper Pavel Londak kastet seg mot Molde-spillerens bein.
Omdiskutert straffe da Molde vant igjen
Pavel Londak felte Tommy Høiland og fikk direkte rødt kort."

"Da Bodø/Glimt-keeper Pavel Londak felte Tommy Høiland, forærte Molde straffespark og ble utvist, var ikke Harmeet Singh vanskelig å be. "

"Estlenderen felte Tommy Høiland og fikk direkte rødt kort."
Last edited by -list on Sat Sep 27, 2014 5:01 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 27/09/14 kl.15:30

Post by Novi »

Straffe er det vanskelig å ikke dømme. Rødt kort er veldig enkelt å la være og dømme. Hadde jeg hatt mindre å fylle dagene med kunne jeg gått gjennom tidligere situasjoner hvor keeper har tatt spiller, og vist hvordan normal praksis er at rødt kort kommer når situasjonen er totalt udiskutabel. Vel og merke om det er snakk om lag TV 2 bryr seg om.
Una mas cerveza.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 27/09/14 kl.15:30

Post by FSHelgeland »

Kjenner jeg er irritert og provosert enda, men gutta gjorde en bra kamp. Synd det ble som det ble, men de siste 5-6 kampene har vi spilt bra, desverre har marginene vært i mot mot tre topplag, men neste kamp. Ja da blir det andre boller.
Tippeliga 2015
User avatar
-list
Posts: 1648
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 31 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 27/09/14 kl.15:30

Post by -list »

Jeg synes egentlig vi gjorde en god andreomgang. Førsteomgangen var det derimot ikke mye å rope hurra for. Med forbehold om at jeg ikke så de første 10+ minuttene, der Glimt vissnok var gode?
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 27/09/14 kl.15:30

Post by Knuta »

Synes vel ikke marginene gikk i vår disfavør. Tar vi hele kampen var Molde klart best i første omgang med flere store sjanser. Glimt var gode i 15 min i andre hvor laget var bra og scoret og hadde en farligheter. Så overtok Molde fullstendig og hadde en haug med cornere og en del sjanser. Glimt ble baktunge og da vet vi fra før at går det galt fordi vi ikke har rask nok forflytningsevne bak spesielt også når Sane er ute. Håper at dette ikke tar luven fra gutta. Neste kamp er så utrolig viktig. Da får vi se hva JHH egentlig står for. Det blir hans examen.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 27/09/14 kl.15:30

Post by Shredd »

Starta begge omgangene bra. Molde hadde vel ikke noe før de scora 1-0, så tok de over. Glimt kjørte på veldig bra i 2. omgang, stressa Molde og fikk de til å gjøre haugevis av feil. Desverre var Glimt litt for dårlig til å fylle på i boks, samtidig som Forren og resten av Moldeforsvaret er veldig gode.
Synes heller ikke man kan klage for mye på dommeren. Molde snytt for straffe i førsteomgang, og det er straffe til Høiland også. Men rødt kort synes jeg ikke det er. Blir ikke tatt som bakerste mann, Moe er foran og blir meid ned først av Londak, samt han spiller ballen langt foran seg.
Faktisk mer skuffet over det elendige forsøket til Braaten på å klarere ballen. Han skal være 100% sikker på å ta den eller så holder du deg på beina og tar ut Høiland.
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 27/09/14 kl.15:30

Post by Sven-Rune »

Felte Chatto Høiland eller stupte han der også?
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 27/09/14 kl.15:30

Post by Shredd »

Den så veldig ut som filming.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 27/09/14 kl.15:30

Post by ecke »

For meg ser det ut som om Moe tar Høiland skulder til skulder og som er årsaken til at Høiland faller. Londak er ikke borti Høiland. Ikke straffe, ikke kort!
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 27/09/14 kl.15:30

Post by G-s-enz »

Var nok straffe,men aldri rødt kort. Kjipt at vi blir fratatt muligheten til å komme tilbake.

Vi har hatt mye utut med dommere i det siste,men det var ikke derfor vi tapte mot f.eks Godset. De hadde 35 skudd mot mål,sensasjonelt mye. Vi må bare fortsette å jobbe på.

Forslag til ting som bør endres:

Ut med Imingen inn med Jakobsen.
Ut med Richards inn med Momo

Høyresida vår lider sterkt av at Imingen blir for svak en mot en når han får null hjelp av Richards. Samtidig blir han for omstendig fordi han må stoppe opp å bruke venstrefoten. Dette gjør at D.Berntsen ofte flytter opp i mellomrommet men rekker å bli plukket opp før pasningen kommer. Da blir vi ofte brutt og overspilt,enten ute på kant eller i mellomrommet. Dette gjør at Chatto må gjøre 2-3 manns jobb,ikke rart han går tom. Richards har så mangel på selvtillit og kvalitet at det ikke er vits å bruke han sålenge Momo er spilleklar.
Kan det være en ide å la Richards spille en andrelagskamp i ett forsøk på å la han finne godfølelsen?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 27/09/14 kl.15:30

Post by FSHelgeland »

Jeg er enig med ecke, Moe og Høiland er skulder ved skulder og det bringer Høiland ut av balanse. Til alt overmål er jo Londak ikke en gang borti spilleren. Så kortet er uansett hårreisende.
Tippeliga 2015
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 27/09/14 kl.15:30

Post by tjongs »

Straffen så veldig billig ut, eller egentlig direkte feil. Når det er sagt ble Molde snytt for en soleklar straffe i 1.omg, og da hadde nok sluttresultatet blitt mye verre, så sånnsett var det bedre at de fikk straffe nr 2...
Nå er ikke kompensasjon et kapittel i dommerlæreboka såvidt meg bekjent, så den straffen skulle selvfølgelig aldri vært dømt selv dommeren hadde gjort feil tidligere.

Kampen i dag viste også at vi har skrikende behov for en ny stopper, Moe og Sane fungerer bra, men med en gang en av dem er ute er det krise i forsvaret. Skal ikke være alt for slem mot Braaten, men kampen i dag viste godt hvorfor JHH velger å bruke en malplassert Imingen på høyrebacken slik at Moe kan spille i midten. Totalen blir faktisk bedre da, utrolig nok.

Vi var uansett nært å naske til oss ett poeng i årets største bonuskamp, så det er greit nok. Neste helg venter en langt viktigere kamp, den må vinnes og da stiller vi oss med en fot i neste års Tippeliga!
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 27/09/14 kl.15:30

Post by PEMA »

Begynner å bli en stor stygg rød tråd nå:

http://www.tv2.no/a/6009551

http://mobil.an.no/glimt/article7597939.ece

http://mobil.an.no/glimt/article7609136.ece

Ikke rart man blir forbanna!
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 27/09/14 kl.15:30

Post by Kesseboy »

Skummelt fokus, om det fester seg i spillergruppa.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply