Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk 05/10/14 kl.18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk 05/10/14 kl.18:00

Post by Zann »

I denne kampen fikk vi også se at Berntsen, som var ganske god, har en like død høyrefot som Imingen har. Det er litt begrensende å være så til de grader enfotet.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk 05/10/14 kl.18:00

Post by Kesseboy »

Bodø Nu:
Moustapha N’DiayeTerningkast 2
Faller helt igjennom i dag.
Veldig upresis hver gang han er nær ballen, selv om han aldri gjemmer seg og stadig tar nye løp.
Atdetvar? Hadde han på blokka som en av de bedre. Er et konstant spillalternativ på kanten, og jobber hjemover så fokusert at Berntsens juksing nesten ikke synes. Gode løp og initiativ. Svikter med ei sistepasning ved én anledning. Falt helt gjennom, hææ?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk 05/10/14 kl.18:00

Post by Cheese Smirnoff »

Bodø Nu... Er det noen som tar de seriøst på noe som helst lengre?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk 05/10/14 kl.18:00

Post by G-s-enz »

Kjipt tap :( føles som tap hvertfall..

Olsen og Ibbas håpløse taktiske valg kostet oss seieren i dag.

Deilig å se Karlsen herje da :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk 05/10/14 kl.18:00

Post by ecke »

Vi har to spillere som snur "ræva" til når Jalasto lader. Begge kunne trolig blokkert skuddet, dersom de hadde gått for det, men da må de se på ballen. 8)
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk 05/10/14 kl.18:00

Post by Kesseboy »

Sett det opp mot hvor mange avslutninger fra oss som blir blokkert av Stabæk. Attitúd!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk 05/10/14 kl.18:00

Post by Knuta »

Enig der men Stabæk hadde vel en sjanse med en usannsylig redning av Staw. Der kunne det stått 1-1 og når Glimt var så slitne på slutten kunne dette ha endt med Stabæk seier. Men Glimt skal selvfølgelig score. Det er ikke bare uflaks men udyktighet og mangel på samspill. Når Ibba skyter skriker Trond at hadde burde fått ballen. Når Trond skyter skriker Ibba. Samspillet mellom de to i dag var en vits. Har nesten aldri sett så mange overgangsmuligheter som ble sløst bort med elendige valg.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk 05/10/14 kl.18:00

Post by bjornage »

I følge Opta hadde vi flest avslutninger (16) innenfor boksen og flest gjenvinninger (34) denne runden. Likevel måtte det et soloraid og langskudd til fra en midtstopper for at vi skulle få den i nota.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk 05/10/14 kl.18:00

Post by Knuta »

Jeg må faktiskt si at Anders Karlsen er bedre enn Chatto. Han setter linjen bedre, han forflytter seg bedre, han takler bedre og jobber intensivt hele kampen. Glimt's desidert beste spiller i dag.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16606
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk 05/10/14 kl.18:00

Post by Sulliken »

Folkens!

Ja: Vi fikk et "typisk pissmål" i mot på overtid. Men vi fikk 1 poeng mot et av TL's formlag.

Brann, Ulf og Sogndal tapte alle i dag, så vi ligger nå 5P over kvalik og 6P over nedrykk, i motsetning til 4 og 5 før kampen..

2-3 poeng til nå, så er vi sikker. Vi skraper min sammen 2P mot Brann og Viking.
Boombadila wrote:Nå har champs fått nordlandspils, så hvor er loffen?
Hadde jeg visst dette, hadde jeg dratt min svenske kollega til Champs for 2 omg før konsert i dag, i stedet for Rignes på Rock In.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk 05/10/14 kl.18:00

Post by ingen87 »

Kesseboy wrote:Bodø Nu:
Moustapha N’DiayeTerningkast 2
Faller helt igjennom i dag.
Veldig upresis hver gang han er nær ballen, selv om han aldri gjemmer seg og stadig tar nye løp.
Atdetvar? Hadde han på blokka som en av de bedre. Er et konstant spillalternativ på kanten, og jobber hjemover så fokusert at Berntsens juksing nesten ikke synes. Gode løp og initiativ. Svikter med ei sistepasning ved én anledning. Falt helt gjennom, hææ?
Jeg synes han var elendig offensivt. Riktignok kriger han bra defensivt.. De tre fremme har så til de grader til gode å finne rytmen. Det er helt kaos med Ndiaye, Ibba og Olsen. Ingen vet når de skal starte, når de skal drible, når de skal roe ned og slå støttepasning. Ndiaye var, kanskje ikke bare hans feil, konstant i offside på overgangene vi fikk i andre omgang.
Førr Evig!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk 05/10/14 kl.18:00

Post by bjornage »

Knuta wrote:Jeg må faktiskt si at Anders Karlsen er bedre enn Chatto. Han setter linjen bedre, han forflytter seg bedre, han takler bedre og jobber intensivt hele kampen. Glimt's desidert beste spiller i dag.
Helt enig. Han var skikkelig god i dag, og spilte også en del gode fremoverrettede pasninger. Vil se han starte mot Odd også.
Sulliken wrote:Folkens!
Ja: Vi fikk et "typisk pissmål" i mot på overtid. Men vi fikk 1 poeng mot et av TL's formlag.
Isolert sett er det bra, men sånn som kampen utviklet seg må du være enig i at det er fryktelig bittert å miste de to poengene så sent når vi kunne avgjort kampen veldig tidlig.
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk 05/10/14 kl.18:00

Post by ingen87 »

VG's børs:
25 L. Staw 6

2 R. Imingen 5

23 V. Sané 5

18 B. Moe 7

24 K. Brix 4

8 D. Berntsen 5

6 A. Karlsen 5

7 P. Ndiaye 4

19 M. Ndiaye 5

10 A. Laajab 5

30 T. Olsen 4

Enig i det meste, bortsett fra at jeg mener både Karlsen og Berntsen kunne fått en karakter høyere.
Førr Evig!
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk 05/10/14 kl.18:00

Post by mortsto »

Bittert som faen å slippe inn det målet, men kampen sett under ett er det ikke ufortjent. Sitter med en følelse av at når Stabæk ikke fikk et mål til, så skyldes det litt uflaks og litt en god Staw, men når Glimt ikke scorer et til så skyldes det nesten utelukkende egne feil og udyktighet. Så utrolig mange overgangsmuligheter som skusles bort.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk 05/10/14 kl.18:00

Post by Larsen »

Karlsen ikke bare kunne, men burde ha en karakter høyere. Kan ikke umiddelbart huske at han har gjort en bedre kamp for Glimt. Veldig god forestilling fra ham.

Det var bittert at det ikke ble tre poeng, Magne hoseth uttalte at alle som så kampen så at dette var et ran, vanskelig å være uenig i det. Har vært mye stang ut nå, jeg er fortsatt ikke helt kommet over kampen på Lerkendal som fort også kunne endt med tre poeng.

Det er fortvilende å se så mange sjanser sløses bort, men det positive var at spillerene virker å ha troen og innsatsen er upåklagelig. Det blir JHH sin oppgave å sørge for at det fortsetter også i de siste kampene, og da tror jeg ikke det skal være noen fare for nedrykk. Hold skuldrene lave og hodet kaldt foran mål så går dette veien.

Angående Brede Moe så jublet jeg ikke da han scoret. Jeg klarte simpelten ikke å ta inn over meg hva som skjedde. Ble bare sittende å blinke uforstående til skjermen. Det der skjedde da ikke??
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk 05/10/14 kl.18:00

Post by Novi »

Det som er fint med at vi "tapte" på den måten var at det er hevet over enhver tvil at det skyldes dårlig overgangs/angrepsspill. Vi har sett lenge at samarbeidet fremover er langtfra optimalt, og i går ble det så til de grader klart etter at enorme rom og 4-mot-2-situasjoner endte i absolutt ikkeno.

Man kan ikke pakke det inn og bortforklare denne gang. Og det man vet kan man endre på :-)
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk 05/10/14 kl.18:00

Post by Knuta »

Råd til JHH tren på samspill på overganger. Tren på løp, bevegelser og avsluttning langs bakken. Terp dette dag etter dag 2 timer hver dag i 14 dager så ser vi nok resultater. Jeg er fan meg ikke sikker på at Glimt ikke rykker direkte ned. Tok en liten sannsynlighetsberegning på mine premisser og kom fram til at etter 29 runder kan vi ha Glimt, Brann og AAFK på 30 poeng. Haugesund og Sogndal på 28. Taper Glimt i siste mot Viking og Haugesund og Sogndal vinner rykker Glimt direkte ned p.g.a dårligere målforskjell enn Brann og AAFK. Dette forutsatt at Glimt tar 1 poeng hjemme mot Brann. Gjør vi ikke det er det enda verre.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk 05/10/14 kl.18:00

Post by bjornage »

Vi hadde 24 avslutninger, der 16 av dem var i boksen og 0 gikk av dem gikk i mål. Sier seg selv hva det bør trenes på da. Ellers virker det fremdeles som det er minimalt med samspill mellom Olsen og Ibba. Begge virker mest interessert i å score selv fremfor å servere hverandre.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk 05/10/14 kl.18:00

Post by Masinga »

Hørte kampen på NRK P1 på vei hjem fra Vestlandet i går. Jeg må gi kreditt til reporteren på Aspmyra! Husker ikke navnet på ham. Det er litt tankevekkende at Glimt er så forutsigelig. Reporteren nevnte tidlig i 2. omgang at Glimt omtrent aldri spiller en kamp uten å slippe inn mål. Dessuten er Stabæk blant de mestscorende på bortebane av tippeligalagene. Derfor anså han det som veldig sannsynlig at Stabæk ville komme til å score. Selvfølgelig skjedde det som måtte skje, på overtid... Greit nok det hvis bare Glimt hadde klart å sette flere av sjansene sine tidligere i kampen. Glimt skriker etter forsterkninger, i alle ledd. Glimt kan ikke være fornøyd med sesongen slik den har utviklet seg. Er virkelig dette Glimts nivå? Jeg mener de har mye mer inne, men mangler intensitet og vilje til noe mer enn å berge plassen. I diskusjonen rundt Branns miserable sesong fremkommer det i dag at det trenes for lite i Bergen. Gjør man det i Bodø også?
Masinga
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk 05/10/14 kl.18:00

Post by Garrincha »

Masinga, jeg begynner også å få en mistanke om at vi kanskje ikke er godt nok trent. Men det skal også sies at vi spiller en type fotball, med raske overganger, som kan være veldig energikrevende både for indreløpere, backer, vinger og også sentral midtbane siden indreløperne blir slitne. I går fikk vi veldig mange overgangsmuligheter som vi ikke klarte å utnytte. Det koster krefter å løpe opp og ned i fullt tempo. Trond var så sliten tilslutt at han ikke klarte å løfte corneren mer enn 2,5 cm.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk 05/10/14 kl.18:00

Post by Masinga »

Jo, jeg skjønner at spillerne blir slitne når man spiller med høy intensitet. Desto viktigere at man har et godt grunnlag. I dagens fotball kommer man ikke utenom fart og intensitet. Det er utrolig viktig å gå rommene bak midtbanelinjen og forsvarslinjen til motstander. Mange lag klarer ikke dette. Man blir stående og trille ball foran motstander. Dvs. sideveis og bakover. Da har motstander god kontroll. Ekstremt ballbesittende lag med høy teknikk både i pasningsspill og mottak kan gjøre dette i store deler av kampen og plutselig eksplodere med høyt tempo når man ser en åpning. Glimt er vel ikke der.
Masinga
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk 05/10/14 kl.18:00

Post by Kesseboy »

Noe som irriterte meg voldsomt i går var hvor enkelt Stabæk klarte å spille seg til gode posisjoner med utgangspunkt i helt basic trekantspill ute på kanten. Glimt gikk i fella i hvert fall fem ganger bare i første omgang. Noen burde da ha sett dette etter, si, tre ganger, og tatt affære?

Når det er sagt, så diskuterte jeg noen ting med den pratsomme (men hyggelige) fremmede som satt seg ved sida av meg, muligens etter å ha nippet til noen longdrinks; Glimts avslutninger ble stort sett blokkert, Stabæks gikk utafor. Det lukter ikke enkel hjemmeseier av det.

Glimts indreløpere blir liggende for høyt stadig vekk; Glimt gjorde nok rett i å ikke legge seg bakpå og skulle ri inn 1-0-ledelsen, men man mista ballen i tullete posisjoner der både Badou og Berntsen var for høyt oppe, og da blir kontringa automatisk skummel.

Angående form og utholdenhet -- Trond Olsen gjorde noen virkelig helhjerta defensive løp i går, så jeg tror ikke vi skal konkludere med at han er i dårlig form. Badou er involvert over hele bana, men vi er vant til å se sterkere motor fra ham.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk 05/10/14 kl.18:00

Post by Boombadila »

Sulliken wrote:
Boombadila wrote:Nå har champs fått nordlandspils, så hvor er loffen?
Hadde jeg visst dette, hadde jeg dratt min svenske kollega til Champs for 2 omg før konsert i dag, i stedet for Rignes på Rock In.
Nordlandspils på brune flasker no less. For enkelte brakte det minner om russetid.

For øvrig var kampen gøy, men det var jo forbandet typisk at stabæk fikk det målet på slutten.

Var det flere enn meg som reagerte på at dommeren var sent ute med kortbruk?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk 05/10/14 kl.18:00

Post by ingen87 »

Novi wrote:Det som er fint med at vi "tapte" på den måten var at det er hevet over enhver tvil at det skyldes dårlig overgangs/angrepsspill. Vi har sett lenge at samarbeidet fremover er langtfra optimalt, og i går ble det så til de grader klart etter at enorme rom og 4-mot-2-situasjoner endte i absolutt ikkeno.

Man kan ikke pakke det inn og bortforklare denne gang. Og det man vet kan man endre på :-)
Det er også fint å "tape" en kamp, men likavel skape titalls store muligheter og over 20 avslutninger innenfor deres 16. meter.. Bittert der og da, ja! Men det hadde vært atskillig værre hadde vi kommet til 2-3 skudd på mål og spilt 1-1..
Førr Evig!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2716
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk 05/10/14 kl.18:00

Post by Mr Bean »

Det er Mr Melbu him self: Bjarne Hagen, som kommenterer P1`s sendinger fra Aspmyra . :LFC
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Post Reply