Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 19/10/14 kl.18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 19/10/14 kl.18:00

Post by Masinga »

Er det første målet egentlig et selvmål, slik det for alltid vil stå kamprapporten? Ja, det var klønete av Rossbach. Men slik jeg ser det har ballen, som sikkert var ment som et innlegg av Richards, retning mellom stengene. Rossbach prøver å avverge og alt ser dumt ut. Jeg mener Richards like gjerne kunne få tilkjent målet.

Richards hadde også et innlegg til Ibba, som Ibba av uforståelige grunner heller ville beine i mål i stedet for å heade. Sånt blir man ikke toppscorer av!
Masinga
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 19/10/14 kl.18:00

Post by Knuta »

Tydelig at Sulliken og jeg ikke så samme kamp. I første omgang var det divisjonsforskjell på lagene. Odd hadde 5-6 vanvittige sjanser i tillegg til målene. Det var i periodevis nesten flaut å se på. I en 20 minutters periode i andre omgang spilte Glimt jevnt med Odd, men Odd giret opp det siste kvarteret og Glimt ble overkjørt igjen. Så faktisk ingen dommerfeil i dette oppgjøret. Hvis vi fortsetter å fokusere på dommere i stedet for å se på det håreisende forsvarsspillet ja da blir det ikke mye progress i Glimt. Det er sjeldent at JHH går direkte ut å kritiserer forsvarspillet og det med god grunn. Så til Keiko, etter at han overtok Sandnes med 10 poeng, så er Sandnes på 7 plass på poengstatistikken etter at han overtok. Spesielt seieren mot VIF var sterk. Så vil jeg ikke være for pessimistisk. Men alle på dette forumet vet hva det betyr dersom Glimt taper neste kamp. Akkurat i den situasjonen har Glimt vært i før og mislyktes. Håper bare at de får inn riktig forsvarsfirer og kjemper som om det er liv og død som gjelder. Det kommer også Brann til å gjøre.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 19/10/14 kl.18:00

Post by Masinga »

Har aldri skjønt det slappe presset på ballfører! Er det noe man har som filosofi i Glimt? Ikke bare er presset slapt, man er mange ganger ikke i nærheten. Odd kunne, for eksempel, være upresset og slå tusen innlegg i boksen. Selvfølgelig vil noen av disse innleggene ramle ned på en 40-åring på bakerste stolpe. Selv om forsvaret var elendig, har midtbanen også et ansvar!
Masinga
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 19/10/14 kl.18:00

Post by Zann »

Hvem var det egentlig som hadde ansvaret for å passe på Frode Johnsen på de to scoringene? Brix eller Moe?
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 19/10/14 kl.18:00

Post by Knuta »

I følge mine analyser så er det Brix som skal passe på den som kommer inn fra høyre siden Brix er venstreback. Spesielt på siste målet så kommer Brix joggene etter. Blir nesten helt syk av å se på det.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 19/10/14 kl.18:00

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 19/10/14 kl.18:00

Post by Shredd »

Og ingen slipper inn fler mål en Glimt siste kvarteret...

Og kun Molde matcher Odd på antall scorede siste kvarteret.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 19/10/14 kl.18:00

Post by bjornage »

Hvordan spilte Berglann?

Årets Glimtlag er vanskelig å skjønne seg på. Jeg så ikke kampen i går, men hvordan vi klarer å slippe inn så sykt mye mål og likevel være i stand til å score en bra mengde selv er ganske spesielt.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 19/10/14 kl.18:00

Post by FSHelgeland »

Vel målene i går er et flaksemål når Richards smeller avgårede et desperat innlegg. De andre to er rene soloprestasjoner fra Badou. Vi spilte en ok andreomgang, men gikk til pause med 2-2 og hadde det vært normal uttelling på sjanser så hadde vi vært under 5-0.
Tippeliga 2015
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 19/10/14 kl.18:00

Post by mortsto »

bjornage wrote:Hvordan spilte Berglann?
På det jevne. Han var ikke noe svakt ledd, men klarte heller ikke å heve laget. Han kom seg rundt og fikk lagt inn et par ganger, men der Odd fylte opp med mange i boksen når de angrep, var det kun en halvinteressert Ibba som lunta rundt i 16-meteren og fikk til lite. Det er synd at Berglann konkurrerer mot Olsen. Om han var høyreving hadde han fått spilt mye, tror jeg.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 19/10/14 kl.18:00

Post by Vegard »

I følge AN fikk Berglann seg en smell allerede etter 10 minutter og preges av det. Flott at fikk starte, mer av det!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 19/10/14 kl.18:00

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg syns Berglann var frisk og villig med både frem og tilbake. Det er synd at våre to beste vinger er utelukkende venstrebent, for Olsen - Ibba - Berglann hadde vært et slagkraftig angrepsvåpen (hvis Ibba blir bedre i 16-metern).

Ellers enig med Helgeland over her, de 3 målene til Glimt er ikke et resultat av et lag med en plan, men et mål som kommer av et dårlig innlegg og en klassespiller i Badou som fikser ting alene. I alle andre deler av kampen er Glimt minst to hakk dårligere enn Odd.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Post Reply