Tippeligaen 2015

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Novi »

Joachim Olsson på twitter: "Når vi ser PK i Tromsø idag og hvilken inkompetanse som styrer i Norsk fotball skal vi være glade for hver dag vi er rangert foran Færøynene"

:-D

HEIA TIL HEIA TIL, BEST UTEN TVIL! :glimt
Una mas cerveza.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by tomath »

Re Novi

Både Strømsgodset og Aalesund må vel kunne sies å ha kommet styrket ut av trenerskiftet?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by tomath »

Skal forresten bli spennende å se hvordan Flovik gjør det som hovedtrener. Han har vel vært lansert som et alternativ for Glimt flere ganger opp gjennom årene?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Knuta »

Novi wrote:Ingen av trener-avgangene hittil har vel ført til noen sportslig suksess i etterkant?
Med Aabrekk ville vel AAFK ligger på nedrykksplass. Godset fikk et veldig løft da Nielsen forsvant. Skullerud avgangen bare tull og tøys. Flovik tror jeg vil løfte TIL. I tillegg har 1.div laget Ranheim blitt et 'nytt' lag etter trenerskiftet(lå på nedrykksplass, nå er de på kvalplass).
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2015

Post by Trapattoni »

Flovik har forsøkt å løfte TIL før, uten at det gikk så bra. Nå kan det selvsagt skje noe annet nå, men det snåle er jo at TIL ikke bekrefter at Flovik skal være trener ut sesongen. Han skal bare lede laget inntil videre. Kapteinen sier de hadde tillit til Steinar Nilsen. Tror Flovik har litt av en jobb foran seg om han skal sette fyr på mannskapet utover...

Men det alle lurer på nå: Hvis det blir omkamp mellom TIL og Sandefjord og TIL vinner, får Steinar Nilsen jobben tilbake da?
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Knuta »

Det første som slo meg på Søndag, da Sandefjord ledet 1-0, etter at TIL i forrige hjemmekamp tapte 6-0, at nå får Steinar Nilsen fyken på mandag. TIL hadde ikke noe annet valg. Det er jo bare å titte på tabellen, samt at laget i de siste kampene har vært elendig. Nilsen og TIL sleit jo også veldig i fjor i Adecco med en haug med dårlige resultater, selv om de hadde det beste mannskapet.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Tippeligaen 2015

Post by Masinga »

Angående Aalesund var det vel ingen som forstod ansettelsen av Aabrekk. Hans avgang var bare en naturlig konsekvens av feil trener på feil sted på feil tidspunkt.
Masinga
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2015

Post by Trapattoni »

Merker meg at TIL-fansen rundt omkring ikke akkurat roper halleluja ved tanken på Bård Flovik som hovedtrener.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Novi »

Knuta wrote:
Novi wrote:Ingen av trener-avgangene hittil har vel ført til noen sportslig suksess i etterkant?
Med Aabrekk ville vel AAFK ligger på nedrykksplass. Godset fikk et veldig løft da Nielsen forsvant. Skullerud avgangen bare tull og tøys. Flovik tror jeg vil løfte TIL. I tillegg har 1.div laget Ranheim blitt et 'nytt' lag etter trenerskiftet(lå på nedrykksplass, nå er de på kvalplass).
OK, Godset har sett et løft. AAFK var vel etter 4 kamper, så å si at de ville ligget på nedrykk er vel å ta litt i.

Spent på om Flovik gir en positiv effekt. Det er vel noe avhengig av hvilken standing Nilsen har hatt i garderoben, og det er det litt vanskelig å få vite noe om.
Una mas cerveza.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2015

Post by Trapattoni »

Har noen norsk klubb blitt mer latterliggjort i media enn det TIL blir i dag?
Steinar Nilsen med egen pressekonferanse kl. 13:30. Kan fort bli ganske interessant.
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by OTH »

Er det noen som kan fortelle meg om sumo virker i utlandet?
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by tomath »

Tidligere har csports fungert i utlandet, men ikke sumo. Vet ikke om dette kan ha endret seg nå som TV2 har overtatt Cmore.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by OTH »

Jeg vet csports fungerer, men jeg lurer på om jeg skal gå over til sumo da det er mer stabilt
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Tippeligaen 2015

Post by FSHelgeland »

Alle norske programmer fungerer med Sumo. Altså norsk fotball for eksempel men ikke engelsk. Jeg var i Sverige i sommer å så fotballextra uten problemer, mens som sagt engelsk fotball eller serier som Tv2 ikke har opphavsrett på ikke kan vises.
Tippeliga 2015
User avatar
Vix
Posts: 743
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Vix »

Jeg har Sumo Norsk Fotball og det funker fint i Italia. På PC vel å merke. Får ikke til å laste ned android-appen og apk-versjoner jeg har prøvd funker ikke. Men har man allerede lastet ned appen i Norge funker den sikkert i utlandet også.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2015

Post by Trapattoni »

Vet jeg kan få en diagnose for å si dette, men jeg kikket litt på LSK-TIL på fredagskvelden. Seriøst, det er noe av det jævligste jeg har sett på en fotballbane noensinne. Begge lag like ille.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Knuta »

Nå forstår jeg mer hvor forbannet jeg var etter Viking kampen som vi skulle ha vunnet. Hadde vi vunnet denne ville vi vært med å kjempet om medalje i årets sesong. Viking 34, Glimt 32. I stedet så er det Viking 37, Glimt 29. Nå er det bare å slå samtlige lag hjemme. Vi har 5 hjemmekamper og 4 bortekamper. 15 poeng hjemme og 6 borte. Vi ender opp med 50 poeng og kniper bronsjemedalje foran Viking og VIF.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Tippeligaen 2015

Post by Masinga »

Jeg ønsker mest mulig moro i de gjenstående 9 kampene i Tippeligaen! Tror både jeg og Glimt har felles interesse her! Men det er noen tricky kamper innimellom. Glimt har skapt såpass mye kaos nå i sommer at det bare er å fortsette, f.eks. borte mot Odd og Strømsgodset i september.

30.08: Sarpsborg 08 (h)
13.09: Odd (b)
20.09: Sandefjord (h)
27.09: Strømsgodset (b)
04.10: Vålerenga (h)
18.10: Rosenborg (b)
25.10: Lillestrøm (h)
01.11: Tromsø (b)
08.11: Stabæk (h)
Masinga
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Garrincha »

Knuta: Hvis du får rett i den spådommen så må det utvilsomt være tidenes Fugl Føniks. Får vi medalje i år kommer det til å føles som et seriegull. Men når vi er i flytsonen som nå er det ikke vits å begynne å tape kamper, det er bare å fortsette å ri på bølgen. Ikke at jeg seriøst tror på at vi skal få medalje, men det er faktisk ikke HELT umulig. Vi må i allefall se oppover på tabellen nå.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Kesseboy »

Og igjen sitter überdommerne Wathne og Mathiesen i TV2-studio og slakter dommerne for noe jeg må se fire repriser for å i det hele tatt avgjøre om er hands i det hele tatt. Hæsjtægg håpløst.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2015

Post by Ville Lehtinen »

Herre min himmel for en gjeng med lavpannede pappagutter som står med hårbånd og golftrøye og roper "Hater hater hater Fagermo".
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2015

Post by bjornage »

Fotballkveld er et skandaløst dårlig program.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by MhepA »

Jeg finner det veldig interessant, men kvaliteten kunne gjerne vært bedre. Programmet kunne vært lengre, faktisk.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Tippeligaen 2015

Post by kimbo »

Syns fokuset har forsvunnet ut på Fotballkveld, var mye bedre på å analysere hver kamp for seg før, nå rases det gjennom utenom RBK og VIF da.
Positivitetsmafian
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Tippeligaen 2015

Post by Shredd »

Nå har de jo slutta å vise alle mål også. Nå er det bare tåkeprat fra Mini og Mathisen som får utdype sine subjektive meninger om saker hvor de selv påpeker at regelverket er brukt riktig, men hvor de mener det burde vært anderledes. Tv2 har fått fotballen i Norge til å utelukkende handle om dommerprestasjoner og jaget etter å skape skandaler. Håpløst program.
Post Reply