Tippeligaen 2015

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Glimt1916 »

Det Bradley har fått til i Stabæk er virkelig imponerende. Det samme kan man si om Vegard Hansen i Mjøndalen. Ikke bare har hatt løftet dem sportslig med langsiktig og målrettet jobbing, han er en type med karisma som skaper entusiasme. Det er vanskelig å mislike Mjøndalen slik de fremstår som klubb, med mindre man er fra Drammen da.
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Sven-Rune »

Og etter at de hentet inn, og slo idrettslaget i går liker vi Mjøndalen bedre og bedre :LFC
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by G-s-enz »

Stabæk har jo skjønt det,har speider/sportsdirektør(Muri) som finner gull. I tillegg har de isteden for å hente mange middelmådige spillere(som Glimt) valgt å hente trener med stor kompetanse og heller ha en syltynn stall som blir fyllt opp med juniorer. Samtidig er de veldig kynisk økonomisk,de henter spillere veldig seint for å slippe å betale lønn i vintermånedene.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Novi »

...og så vil spillerne komme til Stabæk, som har en kjent trener og et offensivt lederskap. Du hører ikke Ingebrigt Steen-Jensen stå å si han er fornøyd med flere tap på rad siden målet er å ha 3 lag bak seg i november. Stabæk var et rævva lag sportslig sett når de satte seg som mål å bli seriemester, og det klarte de også. Et ærlig lag med godt lederskap og gode supportere, som er langt foran Glimt som klubb. Spillermateriellet er ikke så mye bedre enn hva vi har, men det viser også hvor mye alt det andre i en fotballklubb betyr.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Garrincha »

Ja jeg må si Stabæk imponerer meg litt. De tok en skikkelig sjanse med hele det Telenor Arena-prosjektet, men da det gikk til helvete så var det tilbake til Nadderud og brette opp ermene og begynne på nytt. Var ikke mye syting der i gården.

Og Bob Bradley, hva er det han gjør som vi kan lære av?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
tord
Posts: 27
Joined: Wed Apr 09, 2014 9:46 am

Re: Tippeligaen 2015

Post by tord »

Men du husker vel hvordan det gikk med dem etter seriegullet også? Når de i all sin offensivitet tok inn på en stadion de ikke hadde råd til og kollapset fullstendig. At de rykket opp var jo bare såvidt og så snart de kom opp hadde de brått gått fra å være fullstendig blakk til å kunne hente spillere som Magne Hoset og Enock Adu på lån. Jeg må ærlig si at jeg mistenker den klubben for å gamble på at Bradley skal holde dem oppe og at så snart han forsvinner så rakner hele dritten. Stabæk gikk fra seriemester til konkurstruet nedrykksklubb på veldig kort tid, men har beholdt den samme måten å gjøre ting på. Hadde det ikke vært for det heldige opprykket i 2013 hadde de surra rundt i OBOS med Petter Belsvik som trener fremdeles.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by MhepA »

Jeg hater dere. 1-3... Du må for faen komme deg vekk JHH... Du er skandale!!!!
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15808
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Kesseboy »

I had a job, I had a girl
I had something going, mister, in this world
then I got laid off at the lumber yard
our love went bad, times got hard
now I work down at the car wash
where all it ever does is rain
don't it feel like you're a rider
on a ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
OTH
Posts: 2271
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by OTH »

Det eneste som er mer deprimerende enn tabellen er å se Glimt spille
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by tjongs »

Har gått gjennom alle åpninger i TL/1.div tilbake til og med 1980. Etter 7 kamper er det mildt sagt ikke så mange som har åpnet like svakt som oss i år.

Stabæk 2012: 1 poeng, 17 baklengs, endte på sisteplass et hav av poeng bak resten.
KIL 1999:, 0 poeng, 20 baklengs, endte sist.
MIF 1992: 1 poeng, 11 baklengs, endte sist.

Lista er lagt, men jeg håper på tre poeng 16.mai av en grunn, kanskje vi kan dra med oss Tromsø ned, da er det ikke så ille å komme sist.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15808
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Kesseboy »

Foran neste runde. Se for dere disse resultatene:
LSK-Molde H
Stabæk-Sandefjord B
Start-Glimt H
TIL-VIF H
Haugesund-Viking H

Da vil bunnen av tabellen se noe slik ut:

Start 11
Haugesund 11
Viking 10
Lillestrøm 9
Sandefjord 9
Tromsø 7
Bodø/Glimt 1

Litt avhengig av Strømsgodset, Mjøndalen og Ålesund som har 9, 9 og 10 poeng henholdsvis. Seks poeng opp til TIL, ni poeng opp til trygg plass ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Knuta »

Har switchet mellom TIL-VIF og Mjøndalen -RBK. Til rundspilte Vif og tapte 4-5. Og så fantastiske Mjøndalen. Ligger under 2-0 mot RBK men klarer å vinne kampen 3-2 kun på innsats og forflytning og kløkt. Jeg er mektig imponert. Synes nesten litt synd på TIL. VIF hadde 7 sjanser og 5 mål. TIL flere stangskudd og ca 15 store sjanser. Men slik er fotballen. Men å se på TIL - VIF er som å velge mellom pest og kolera.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2015

Post by bjornage »

Artig med Mjøndalen, men blir mest frustrert over at vi er så milevis unna prestasjonene.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Garrincha »

MIF-TIL 4-3, Glimt-Godset 3-5, TIL-VIF 4-5...? I alle fall fint at disse kampene ble avgjort før de gikk til Sudden Death.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2015

Post by Cheese Smirnoff »

Vegard Hansen sa at Mjøndalen garantert kommer til å tape 5-6 kamper på rad snart. Håper Glimt møter dem i den perioden.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Novi »

Tradisjonen tro vil vel en slik tapsrekke snu nettopp mot Glimt.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by mortsto »

RBK og TIL med herlige tap. Hadde Glimt gjort sakene sine, kunne jeg gått rundt på jobb og brysket meg og vært hånfrekk. Nå må jeg bare sitte her på kontoret og skamme meg. :cry:
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Tippeligaen 2015

Post by Masinga »

I kveld kan Stabæk gå opp a poeng med RBK. Intet mindre enn imponerende. Tror Stabæk har verdens beste trener i Bob Bradley. De scorer mindre enn Glimt, men defensivt er det potte tett. Bob Bradley hamrer inn i spillerne hvordan han vil ha det og de tror på ham. Gadd vite om Halvorsen vet hvordan den defensive strukturen skal være. Håper det. Det kreves stor intensitet på treningsfeltet, spillerne må ha troen og samhandlingen må sitte. Med en stor dose entusiasme i tillegg, kan store ting skje! Jeg kan ikke fatte og begripe at Glimt har en dårligere tropp enn Mjøndalen og Stabæk, eller Sarpsborg for den saks skyld!
Masinga
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Knuta »

Masinga wrote: Jeg kan ikke fatte og begripe at Glimt har en dårligere tropp enn Mjøndalen og Stabæk, eller Sarpsborg for den saks skyld!
Av alle eliteserielagene er det Godset, RBK, Viking, VIF, Molde og ODD som jeg mener har en bedre tropp enn Glimt. Dårligere tropp mener jeg både Mjøndalen, Stabæk, Sandefjord og Start har. Lik tropp TIL, AAFK, Sarpsborg, LSK og Haugesund.
ingen87
Posts: 7104
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2015

Post by ingen87 »

Neinei, vi har dårligst tropp, men vi skal "flakse" oss til poeng som fører tre lag bak oss på tabellen. Vi skal ikke vinne en eneste kamp mot Godset, RBK, VIF, Molde eller Odd. Poengene skal hentes mot Mjøndalen, Stabæk, Sandefjord og Start, kun hjemme! Så får vi håpe på at tre lag sanker færre enn 12 poeng.
Førr Evig!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by poteten »

Stabæk har da en langt bedre tropp enn det Glimt har.

Snakk om å sveve på rosa skyer.

Sandefjord og Start er vel kanskje i nærheten av svakheter i stallen opp mot sin spillestil. Mjøndalen har dårligst.
Kritisk
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2015

Post by Trapattoni »

Nå blir det vanskeligere å kjøpe seg ut av en dårlig sesongåpning:
http://www.sporten.com/nyhet/flere-tipp ... -faresonen
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by mortsto »

Synes det er vanskelig å sammenligne stallen til Stabæk og Glimt. Mange ubeskrevne blad hos Stabæk, men der i gården er det tydeligvis ikke et voldsomt handicap å mangle rutine. Av de spillerne som har imponert i årets sesong er det for øvrig bare Skjønsberg og Jalasto som er rundt 30 år. Stabæk må vel være et av lagene som stiller yngst første-11'er? Når en sammenligner Stabæk og Glimt er det greit å ta med at Stabæk mistet 11 spillere før årets sesong, og har hatt ræva økonomi. Av spillere som var ønsket med videre mistet Glimt bare Ibba og DB. Det er sikkert lettere å få folk til Østlandet, men det tyder likevel på at Glimt ikke gjorde det veldig bra i vinterens overgansgsvindu.
ingen87
Posts: 7104
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2015

Post by ingen87 »

Bra mortsto!

Stabæk har kanskje en bedre tropp, men her mener jeg Stabæk har gjort en formidabel jobb. De har mistet mange spillere, men klart å erstatte disse:

Fredrik Brustad (AIK)
Jon Inge Høiland (lagt opp)
Borger Bergmann Thomas (utgått låneavtale, Strømsgodset)
Andrew Jacobson (utgått låneavtale, New York City)
Magne Hoseth (Viking)
Michael Stephens (Chicago Fire)
Tomasz Sokolowski (utgått kontrakt)
Stian Sortevik (utgått kontrakt)
Franck Boli (LN Whovin, Kina)

For to år siden rykket vi opp til Tippeligaen sammen med Stabæk. Den sesongen var vi langt bedre enn dem. Stabæk har hatt mye dårligere økonomi, men har likevel løftet seg MANGE hakk siden opprykkssesongen. Vi har mistet Ibba, Richards og Braaten-brødrene av de som spilte fast den sesongen.

En sammenlikning med Stabæk kan fort være relevant for å vise hva trenere kan gjøre med et lag. Der Stabæk har blitt løftet opp som medaljekandidat i løpet av to sesonger, har vi stått på stedet hvil om ikke gått bakover.

At vi har en svakere tropp en Stabæk er jo ikke noen unnskyldning, det er vel heller en selvkritikk.
Last edited by ingen87 on Wed May 13, 2015 9:40 am, edited 1 time in total.
Førr Evig!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by poteten »

Når ble Stabæk en medaljekandidat?
Kritisk
Post Reply