Tippeligaen 2015

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Knuta »

TIL imponerer må jeg dessverre innrømme. Her ser man hva taklingsstyrke, innsats og offerrollen betyr. Det er ikke så mye som skal til Glimt.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2015

Post by Trapattoni »

Sandefjord med ni strake tap nå. Noen er faen meg verre enn oss.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Tippeligaen 2015

Post by eiriksin »

Mjøndalen kommer også til å falle fra etter hvert tror jeg. Dermed berger det oss at TL har to så svake lag.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Novi »

Men MIF har ikke falt av. Og er vel vanskelig å være så dårlige at de får minuspoeng og havner under oss.
Una mas cerveza.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2015

Post by Trapattoni »

Strandberg forlater RBK. Nå har de skikkelig stoppertrøbbel i bartebyen. Sane?
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2015

Post by Trapattoni »

Med tre strake tap må man vel kunne si at Mjøndalen har falt litt av....
Men nå skal de inn i en periode med såkalt lett kampprogram, så vi får se hvordan det går fremover.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by tomath »

Vil kanskje tro at Lædre Bjørdal må være et bedre alternativ for trønderne.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Novi »

Tror RBK ønsker seg en nordisk stopper. Er back to basic på brakka nå.
Una mas cerveza.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2015

Post by Trapattoni »

Dårlige nyheter for oss: Karl-Petter Løken sa akkurat på P1 at han tror noen av bunnlagene kommer til å rykke ned...
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Crazy horse »

Novi wrote:Tror RBK ønsker seg en nordisk stopper. Er back to basic på brakka nå.
Også jeg ønsker at Glimt også skal ønske seg en nordisk stopper, en god en, en bauta. Og så ønsker jeg faktisk at vi skal satse med på nord-norske talenter, framfor å kjøpe/låne billig utenlandsk, spillere som begynner å si at de vil bort igjen så snart de har fått kontrakt.
Jeg er redd for at både P. Berg og Konradsen føler at de råtner litt bort på benken, mens de venter å få sjanser på laget. Særlig Konradsen har kommet i en alder der han må spille mer jevnlig.
Fotball er nesten alltid morsomt
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Knuta »

18 kamper igjen. 9 h og 9b. Vi er nødt til å vinne 8 av de 18 samt et par uavgjort for å klare kvalikk. D.v.s seier hjemme mot Viking, LSK, Start, Sandefjord, VIF, Sarpsborg. Pluss to borteseire Haugesund, Mjøndalen??
Venstresidevariabel
Posts: 174
Joined: Mon May 11, 2015 9:17 am
Location: Bergen

Re: Tippeligaen 2015

Post by Venstresidevariabel »

Vi slår nok ikke LSK, Viking eller VIF. Ålesund derimot burde være innenfor rekkevidde, Stabæk også
FØRR EVIG!
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Knuta »

Etter neste serierunde: MIF 17, AAFK 16, Start 15, Haugesund 13, TIL 12, Glimt 8, Sandefjord 7. D.v.s 4 poeng til kvalplass og 5 til sikker plass. Så har Glimt RBK i kampen etter. Løpet er antakelig kjørt etter hjemmekampen mot RBK. Så må Torrissen møte opp på Pub igjen , og supporterne blir glade og vennligstilte fordi han stiller opp, men hovedproblemet blir det ikke gjort noe med.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Crazy horse »

Nå leder altså Sandefjord 2-0 på bortebane over Mjøndalen til pause. For at Glimt skal klare seg opp på sikker plass så er jo det en stor fordel.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2015

Post by Sulliken »

Siden vi vant, gjør det ikke så mye at Isbitene og vant, de er fremdeles bare 1 poeng foran, og minsket luken til sikker plass. 2 poeng opp.
Sandefjord og Mjøndalen ble uavgjort, så vi tar innpå sistnevne og. 4 poeng skiller. 1 poeng over Mjøndalen er Start og Aafk. Alle disse lagene rett over streken (med unntak av muligens Start) har en nedadgåene trend, så løpet er ikke kjørt riktig enda.

Det er lov å håpe, selv om jeg ikke tror det går vegen for oss til slutt.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Knuta »

Ser at Fagermo stadig er på farten, nå er det Stabæk. Før var det Godset, Molde og RBK. Noe av de beste stundende jeg har når det gjelder fotball er å se og høre Rekdal og Fagermo når de sur og grinete. Siden det skjer ganske ofte har jeg mange gode og fine stunder.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Tippeligaen 2015

Post by Shredd »

Akkurat i denne sammenhengen er jeg enig med Fagermo. Ikke spesielt bærekraftig for norsk fotball om topplagene består av 8 utlendinger og 3 lokale spillere (som Stabæk denne runden). Så sitter det 4-5 unggutter på benken som får 4-5 korte innhopp i løpet av en sesong hvis noen av utlendingene blir skadet. Utvikler deg ikke mye da. På den andre siden har jo Meling og Næss virkelig blomstret under Bradleys opplegg og den siste, Dio, har hevet seg, men var god i Godset også.
Men det er delvis norsk fotballs egen feil, med tanke på at man kvier seg for å selge spillere til andre lag i Norge, at man overpriser spillere og at man ikke investerer i talentutvikling/har tålmodighet nok med de unge som kommer opp.
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Knuta »

Ja forsåvidt. Men Stabæk har et av de beste juniorlag i Norge og satser bevist på egenutvikling av spillere. At de en periode henter inn spillere fra utlandet er greit. De har vært utrolig flinke til å hente inn spillere som har utfylt stallen perfekt. For meg er det ikke noe forskjell om norske lag henter dansker eller svensker eller islendinger eller spillere fra mer eksotiske land. Problemet for Fagermo er at han stort sett har Odd sin strategi som fasit til enhver tid.
Last edited by liverglimt on Mon Jun 29, 2015 2:26 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Tippeligaen 2015

Post by Shredd »

Helt enig i at det er uvesentlig om de er skandinaver eller afrikanere. Gode juniorlag ser man ofte, men er litt for få som tar steget helt opp. Spennende å se om Stabæk klarer å få opp talentene. Næss hentet de fra VIF, Meling hadde et år i England etter å ha blitt veid for lett for 2. laget til Viking. Dio og Keita hentet tilbake fra utlandet, Skjønsberg hentet hjem igjen. Nå blir vel neppe Bradley så lenge at man får se om han får opp talentene på juniorlaget.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Novi »

RBK byr 4 mill for Vikings de Lanlay, og Viking svarer med å si han koster 10 mill. Begynner det å bli crazy tilstander igjen i norsk fotball, eller mangler Viking bakkekontakt fullstendig? Eller er det bare jeg som ikke har fått med meg at De Lanlay er vanvittig god? Nå følger ikke jeg Viking no mer enn andre lag, men har ikke de Lanlay vært en rimelig stor skuffelse frem til noen kamper nå i det siste?
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Kesseboy »

Jeg regner med de har en pris på ham, og så gjør et saftig påslag fordi ham vil styrke en konkurrent. Dette er vel ikke en uvanlig framgangsmåte i f.eks. England, der britiske/lokale spillere har vært prisa ut av Premier League i to tiår allerede.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2015

Post by bjornage »

Forhandlingsutspill. De møtes vel et sted på midten, selv om jeg syns det er overraskende at en som han skal gå for såpass mye.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by G-s-enz »

Ja det er mye for De Lanlay,samtidig så har han det meste bortsett fra det viktigste,sluttprodukt. Klarer Rosenborg å utvikle det har de en veldig bra spiller.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Novi »

Altså, når man starter på 4 og sier 10, så ønsker man selge for 7-8. Det er MYE for en spiss som ennå har mye å bevise. RBK blar ikke opp en slik sum for en spiss som ikke har mer erfaring og track record enn det der. Ser styreleder i Viking er forbanna over at Berisha går gratis, så vi får se hva de gjør med de Lanlay.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Knuta »

RBK har vært ute etter Lanley i flere år. Derfor er prisen høy.
Post Reply