Treningskamper 2015

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Zann »

Litt alarmerende at Glimt melder seg helt ut av kampen i perioder, akkurat på samme måten de slet med i fjor. Perioden med alle cornerne og straffen var fæl.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 156 times
Contact:

Re: Treningskamper 2015

Post by ingen87 »

Ja. Eneste gangen vi fikk tak i ballen var når RBK avsluttet over eller utenfor. Klarte ikke å vinne den tilbake. RBK fikk avsluttet angrepene sine hver gang.
Førr Evig!
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Zann »

Bra periode nå. Artig å se at Konradsen funker som ving. Særlig siden jeg må innrømme at jeg har vært litt skeptisk til prosjekt Konradsen som glimtving.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Garrincha »

Skikkelig bra andre omgang! Kanonmål av Sørloth, Konradsen på vingen - outstanding!!! Bra over hele linja,og velfortjent seier!!
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Treningskamper 2015

Post by FSHelgeland »

Om første omgangen var positiv sett med mine øyne så vet jeg nesten ikke hva jeg skal si om andre omgang. Sane var strålende. Imingen spilte seg opp i forsvar men rotet fortsatt når han var fremme i banen. Saltnes viser at han tar steg, Berglann var meget god i starten av omgangen. Valentin begynner å vise seg fre offensivt, og samarbeidet med banens bestemann Konradsen var en fryd å se på. Sørloth viser ting som gir meg tro på at han kan true Ibba og målet var virkelig klasse. Herlig å se, og herlig at unggutta er toneangivende.
Tippeliga 2015
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Treningskamper 2015

Post by Zero »

Kan vi gi Konradsen kontrakt til han er 30? :skål :glimt :geeku
Stian Sommerheim
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Treningskamper 2015

Post by eiriksin »

Konradsen har noe som er skjeldent for en norsk ving: Både hurtighet og bra teknikk. Dette gjør at han både kan spille insreløper og ving og det vil nok bidra til at han med tiden blir enda bedre enn broren. Får vi tak i en brukbar midtstopper nå ,som kan kunkurrere med Moe, så er det all grunn til å tro at vi ender lengre opp på tabellen i år i foehold til fjoråret.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Garrincha »

Jeg synes heller ikke Jim gjorde seg bort da han kom inn.

Men pri èn for ledelsen i Glimt nå er å forlenge kontrakten med Konradsen ASAP. Slik jeg har forstått det går den ut sommeren 2016, og når Glimt nå signaliserer at han skal satses hardt på mener jeg at det er rett og rimelig at Konradsen skriver under på forlengelse. Og forleng gjerne med Saltnes, Berglann og Valentin i samme slengen. Valentin og Konradsen på høyre back/ving kan bli en hit i år!
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Treningskamper 2015

Post by Zero »

Synes høyresida vår er mye bedre en venstre...nå skal det sies at det enda er tidlig, men i fjor var det helt omvendt. Er pinnadø optimistisk i år :)
Stian Sommerheim
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Garrincha »

Ja det er tidlig, men vi har meget god dekning på samtlige plasser på laget i år nå, bortsett fra midtstopperplass. Men selv der kan til nøds både Chatto og Saltnes muligens gå inn å gjøre manns arbeid, og det jeg synes er mest gledelig av alt er at disse lokale (nordlænninga) ungguttan tar steg - og i bakgrunnen pusser et nytt blad Berg skoene sine - jeg er egentlig litt småoptimistisk. Nå får vi nyte både Badou og Sane så lenge vi har de, det er enklere når vi her ser at vi har unge sultne spillere som gjerne stepper inn.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Treningskamper 2015

Post by eiriksin »

Vi har liksom fjernet lagets akilleshæl med å få inn en Andre Hansen type på midten i Furubotn. Jeg syns Moe holder nivået som midtsopper og vil helt sikkert ta nye steg i år. Ellers lurer jeg litt på hva som skjer med Pedersen, er han skadet? Mulig vi skulle fått inn en kunkurrent til Moe på omtrent samme nivå?
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Treningskamper 2015

Post by Mr Bean »

Herlig med seier over bartisene :LFC
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Treningskamper 2015

Post by Zero »

Pedersen trener seg opp etter skadeavbrekket i fjor og er snart klar for spill.
Stian Sommerheim
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Treningskamper 2015

Post by MhepA »

Creds til de som stilte opp og sang! Men vi hater da vitterlig ikke RBK?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Crazy horse »

Noen av oss gjør vel det?
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Kesseboy »

Vet ikke om jeg er helt enig med AN i at Saltnes regjerte på midten. Synes han var tidvis flink til å posisjonere seg, men det ble en del ekstremt christianbergske støttepasninger og midtbanen hang i størstedelen av kampen ikke sammen, mye ettersom Saltnes og Jacobsen ønska å plassere seg i de samme rommene.

Ellers så ser jeg mye det samme som i fjor -- kontringsspillet sitter veldig bra, vi har kantspillere å ta av (Reinaldo igjen positiv, M-Kon veldig god), mens midtbanen ... vel, det er nå noen midtbanespillere der et sted.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 156 times
Contact:

Re: Treningskamper 2015

Post by ingen87 »

Kesseboy wrote:Synes han var tidvis flink til å posisjonere seg, men det ble en del ekstremt christianbergske støttepasninger og midtbanen hang i størstedelen av kampen ikke sammen, mye ettersom Saltnes og Jacobsen ønska å plassere seg i de samme rommene.
.
At Jacobsen trekker seg for langt tilbake i banen er nok ikke Saltnes sitt problem. Mener at en av de beste tingene med 2. omg var at Jacobsen sto høyere i banen.

Når det gjelder støttepasningene så synes jeg han gjorde en god jobb i å roe ned spillet når RBK prøvde å stå høyt. Dette var ikke tilfelle i 1. omg, da de prøvde å spille seg mellom lengre bak i banen, til slutt endte det med at Londak måka ballen over linja. Gang på gang. I den fasen av spillet var Saltnes litt usynlig.
Førr Evig!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Treningskamper 2015

Post by Masinga »

Mye bra som skjer i Glimt for tiden! :)
Masinga
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Treningskamper 2015

Post by bjornage »

MhepA wrote:Creds til de som stilte opp og sang! Men vi hater da vitterlig ikke RBK?
Det er noe som irriterer meg litt med 1916. De synger alltid at de hater motstanderen. Jaja, artig med litt lyd og leven innendørs uansett. Jeg hyllet BHK tidligere i tråden, men der håndballkamper virker å være frisone for de som bare vil lage så mye ulyd de kan med gasshorn, sirener og annet tull er det heldigvis mye bedre å høre synging, roping og trommer på fotballkamp.

Heller ikke helt enig i Saltnes-hyllesten, selv om han på lik linje med mange andre spilte seg veldig opp i andre omgang. Vi virket å ha flere gir å gå på enn RBK hadde, og de ble helt parkert etter 50-55 minutter. I første omgang ble tidvis utspilt, og særlig på defensiv dødball er det fremdeles en jobb å gjøre. Jeg er forøvrig overbevist om at RBK hadde ballen over målstreken på en av sjansene sin i første omgang. Tror det var Reginiussen som satt hodet på et frispark fra Gamst Pedersen. Heldigvis har vi ikke hawkeye i nordlandshallen.

Det var gledelig å se Furebotn og Olsen så frisk som de var, mens det i 2015 er like frustrerende å se "samarbeidet" mellom Ibba og Olsen som det var i 2014. Godt å se Zarek Valentin tilbake også, selv om han gjorde fryktelig mange feil da RBK trykket på som mest.

Andre omgang var herlige saker. Berglann herjet til tider med Svensson, men det er mye dilldall fra han og jeg skulle ønske han gikk mer mot mål noen ganger istedenfor å alltid komme seg så nært linja som mulig. RBK får god tid til å fylle opp i egen boks med 6-7 spillere og det blir lite ut av muligheten. Om han kunne vært mer direkte hadde vi hatt en potensielt svært farlig spiller.

Jeg syns Morten Konradsen var vår beste spiller. Overraskende bra fysikk mot Dorsin som han kontant sendte ned i bakken flere ganger, vinner ball og er elegant i steget fremover. Skadet vel også Søderlund i en duell så han er ikke redd for å trå til. Tror ikke vi trenger å tenke noe mer på en ny høyreving.

Sørloth gjorde ikke stort ut av seg, men den scoringen var fra øverste hylle. Nydelig avslutning som sikkert gir selvtillit. Pappa Gøran så fornøyd ut der han satt ihvertfall. Vi får glede oss over at vi er ustoppelige så langt i 2015. Ekstra morsomt at vi dominerte med et såpass ungt mannskap.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Treningskamper 2015

Post by J I P »

La inn link til sammendraget fra kampen I første innlegget I tråden.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Treningskamper 2015

Post by mortsto »

Godt fornøyd bortsett fra første halvtime, da det til tider var hårreisende forsvarsspill. Synes det er merkelig hvor lett det er å stresse spillerne til å gjøre feil, og det var det MANGE av. Flott andreomgang, som jeg anser som første del av nedturen til RBK-Kåre. Synes det er herlig å se hvordan unggutta er minst like gode som de mer etablerte. Konradsen var stor, men det var også Viljar i samme kamp for et par-tre år siden. Håper uansett han får masse tillit fremover.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Knuta »

Nå så jeg ikke kampen men bare sammendraget. Ser at Sørloth senior skryter veldig av Berglann og mener han har et veldig potensiale. Det er jeg helt enig i. Blir han litt tøffere og går rett mot mål kan han bli en hit i 2015. Furubotn kan bli en meget viktig spiller for Glimt i år. En veldig bra signering.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Treningskamper 2015

Post by Cheese Smirnoff »

bjornage wrote:Det er noe som irriterer meg litt med 1916. De synger alltid at de hater motstanderen. Jaja, artig med litt lyd og leven innendørs uansett.
Når 1916 kom på besøk til Trondheim i forbindelse med RBK-kampen var store deler av sangene basert på at de hatet Rosenborg og Trondheim. Å gå gjennom sentrum for å synge hvor mye de hater byen var en pinlig affære. Jeg er glad for at de droppet ultras-navnet, for ellers kunne man fått inntrykk av at det er nettopp det de er. Det er liten eller ingen support i å slenge dritt om motstanderen, selv ikke mot Tromsø. 1916 har mye energi, og den blir best brukt til å støtte Bodø/Glimt.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Treningskamper 2015

Post by Mr Bean »

Sånn bare for og nevne det (til 1916 og DGH og GLIS )

Er bare så inni H og vræle om at man hater ditt og hater datt :
"Hat er en intens følelse av uvilje overfor en person, en gjenstand, et sted, en handling, et fenomen og så videre. Hat er ikke fornuftsstyrt, men kan være en blanding av andre følelser som avsky og forakt, svik og skuffelse." Fra wikipedia ...

Det samme irriterer meg grenseløst når folk begynner med "sinnsykt" bra, flott , herlig OSV .. Sinnsykdom er faktisk en forferdelig tilstand hos et menneske og bør ikke etter mitt syn brukes ,slik det gjøres veldig mye nå til dags i det norske språk.. Måtte bare si det når det nevnes ,..

Ellers: så er alt vel og gleder meg til neste treningskamp mot ÅFK ? :D
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Boombadila »

Linja går vel hårfint på å synge "for vi ska vinne cupen.... Og tromsø røkka ne" i forhold til "hate tromsø".

Selv om jeg skal innrømme at tromsø ikke akkurat er verdens fineste plass.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Post Reply