TV-kamper/Terminliste 2015

Moderators: Sulliken, Larsen

ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: TV-kamper/Terminliste 2015

Post by ingen87 »

Fikk mail idag fra Tv2 Sumo:
Frem til Premier League-start 8. august gir vi deg tilgang til ALLE kampene fra Tippeligaen inkludert i ditt abonnement på Sumo Premium. Som en del av TV 2s oppkjøp av C More vil Tippeligaen nå vises på TV 2 Sumo i tillegg til flere av C More sine kanaler.
Hva mener de med "frem til Premier League start"? Betyr det at etter at PL sparkes i gang så vil jeg ikke ha tilgang til alle TL kampene?

Merker jeg har blitt paranoid når det angår TV-avtaler....
Førr Evig!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: TV-kamper/Terminliste 2015

Post by FSHelgeland »

Den tid, den sorg. Slik jeg skjønner det så kommer de med nye pakker og nye priser fra høsten av.
Tippeliga 2015
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: TV-kamper/Terminliste 2015

Post by Trapattoni »

Yes, og jeg tror de som tror det nå blir billig å se TL og/eller PL, blir ganske skuffet.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: TV-kamper/Terminliste 2015

Post by ingen87 »

Ja det tror jeg og, men tror ikke det blir dyrere enn å ha både Sumo (249,-) og Csports (299,- ? ) = 548,-

Tipper at samlet sett kommer det til å koste 449,- med Sumo :)
Førr Evig!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: TV-kamper/Terminliste 2015

Post by Trapattoni »

Jeg betale 199,- for Csports, men der var det jo et virrvarr av kampanjer. Mulig jeg slo til på rett tidspunkt.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: TV-kamper/Terminliste 2015

Post by FSHelgeland »

Jeg hadde også 199.- for csports en periode. Men var så dum å si det opp. Så nå betalte jeg 249.- og så betaler jeg 299.- for Sumo Premium. Så da sa jeg opp Csports/Cmore nå og har bare Sumo Premium, så får vi se hva den nye pakken blir på. Jeg kan nok akseptere å betale 30-40.- til, men tror ikke de kan dra mye mer på en det før de mister meg?
Tippeliga 2015
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: TV-kamper/Terminliste 2015

Post by Garrincha »

Jeg betalte 249,- for Csports, men nå er det over. Prisen kan vel gå opp på Sumo, men det er litt greit å slippe å ha så vanvittig mange småabonement rundt omkring. Strømmetjenestene er gjerne billige isolert sett, men begynner man å summere diverse blir det fort en tusenlapp i måneden. Dplay er en sånn liten rakker jeg kun abonnerer på for å få sett landskamper, men glemmer å slå av abonementet etterpå. HBO betaler jeg på kun i tilfelle jeg skulle få lyst å se videre på Game of Thrones, noe jeg egentlig ikke har tid til. Så selv om det kanskje blir dyrere er det godt å forenkle litt med færre abonement.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: TV-kamper/Terminliste 2015

Post by Garrincha »

Noen som vet om Radio 3 fremdeles kommenterer kampene (hvis alt skulle skjære seg?)
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: TV-kamper/Terminliste 2015

Post by J I P »

har oppdatert første innlegg med at Viking-Glimt spilles Lørdag 15/8 hvis noen har tenkt seg en tur til Stavanger.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: TV-kamper/Terminliste 2015

Post by ingen87 »

Da har vi fått fasiten?

TV2 Sumo + Tippeliga = 249
TV2 Sumo + Premier League = 299
TV2 Sumo Total (begge ligaene) = 499,- ?
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: TV-kamper/Terminliste 2015

Post by liverglimt »

Jeg er glad pøbbene viser fotball. :)
@liverglimt
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: TV-kamper/Terminliste 2015

Post by Trapattoni »

Jeg også. Ikke det at det blir noe billigere, heller tvert imot.... :skål
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: TV-kamper/Terminliste 2015

Post by Novi »

Evnt Cmore for 299,-. De har forøvrig kampanje med en mnd gratis nå.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: TV-kamper/Terminliste 2015

Post by Garrincha »

Da jeg i går ble tvunget til å "oppgradere" var det ikke noe alternativ som het "Sumo + Tippeliga", derfor måtte jeg gå for "Total" til 499,-, men jeg har nå sendt en epost til dem og er spent på hva de sier. Er lite interessert å betale 500,- pr måned, spesielt da jeg ser veldig lite på PL uansett.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: TV-kamper/Terminliste 2015

Post by ingen87 »

Jeg hadde TV2 Sumo Premium fra før. Dette ga meg tilgang til PL kanalene. Når jeg skulle se Glimt - Start etter barndåp på søndag fikk jeg opp samme spørsmål som deg. Altså kun mulighet for å kjøpe "Total 499,-".

Tror dette har noe med at man allerede har TV2 PL fra før, og har betalt for en mnd fram i tid? Blir interessant å se svaret.. Jeg for min del tar heller TV2 PL og streamer TL de kampene jeg ikke er på Myra :)
Førr Evig!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: TV-kamper/Terminliste 2015

Post by FSHelgeland »

Som nevnt så sendte jeg bare en melding til kundeservice, jeg tok det på FB men blir vel samme om du tar det der eller på mail. Jeg ga de brukernavnet mitt og et minutt etterpå fikk jeg melding om at det var ordnet. Dette opplyser også Sumo om på bloggen sin om at det er det man må gjøre:
Ønsker du å bytte fra Sumo + Engelsk fotball til Sumo + Norsk fotball, ta kontakt med vårt kundesenter.
Her er linken: http://blogg.tv2.no/sumo/nye-abonnementer-pa-sumo/

Jeg hadde heldigvis sett dette et par dager i forkant så jeg slapp stresset på kampdag. Vil tro at det blir uproblematisk for dere å få dette endret.
Tippeliga 2015
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: TV-kamper/Terminliste 2015

Post by ingen87 »

Jeg så Liverpool - Stoke først, så jeg hadde omtrent 5 minutter på meg :p Hadde ikke endra uansett.. Får se om jeg kjører Total etterhvert.
Førr Evig!
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: TV-kamper/Terminliste 2015

Post by helsvhe »

Fikk svar fra TV2 nå og de har endret mitt abonnement og økt lengden på det med samme beløp som jeg har betalt for mye. og så sier de dette:
Sumo Premium har ikke forandret innhold, det har kun forandret navn til Sumo + Engelsk fotball. All informasjon om abonnementene står på nettsiden vår.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: TV-kamper/Terminliste 2015

Post by Garrincha »

Sendte epost i går etter jobb. Fikk med en gang et automatisk svar med en link til ei "saksmappe", der jeg har fått et saksnummer, og i skrivende stund er min status "Til godkjenning" hva nå det betyr. Har ikke mottatt noen øvrig mail foreløpig.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: TV-kamper/Terminliste 2015

Post by ingen87 »

Okei. Vet ikke om noen har forsket på dette med priser, men jeg er litt i villrede for hva jeg skal gjøre.

Jeg ønsker å ha tilgang til både PL og TL. Til nå har jeg bare hatt TV2 Sumo med PL (249,-) + Canal Digital Norgespakke (249,-). Vurderer å kjøpe TV2 Sumo Total til 499,- men da må jeg også ha Canal Digital til TV, og samlet synes dette blir i overkant dyrt (748,-)

Ser at Canal Digital har en kampanjepris på 369,- pr mnd for Premium Sport - noe som gir meg tilgang til Cmore Fotball og TV2 PL kanalene (samlet sum 618,-). Disse to er langt på veg billigere enn å ha Sumo til 499,- + Norgespakke til 249,- men da mister jeg muligheten til å se kamp "borte", som feks på besøk hos svigers etc. Og så er jeg usikker på om jeg faktisk får sett alle Glimt-kampene likevel?

Har noen gjort seg liknende refleksjoner rundt det nye konseptet?
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: TV-kamper/Terminliste 2015

Post by Boombadila »

Kast ut tv`n, problem løst.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: TV-kamper/Terminliste 2015

Post by FSHelgeland »

Hvorfor må du ha Canal Digital til TV? Jeg har fortsatt, Canal Digital det må jeg inrømme, men det er fordi jeg fikk 10 mnd gratis og måtte binde meg for 12, altså at jeg må betale for 2 mnd. Det tilbudet fikk jeg når jeg sa opp, men jeg angrer på at jeg sa ja til det for siden jeg sa opp Canal Digital så har jeg heller ikke sett på. Jeg bruker Apple-Tv (Smart-tv av ymse slag funker nok også) og streamer Netflix, NRK, og Sumo + norsk fotball. Da har jeg tv, ungene har tv og kjærringa har tv. Å vi har som sagt ikke sett på Canal Digital via tuneren siden vi fikk dette. I tillegg til alt dette så får du jo nå alle Cmore-kanalene via Sumo når du velger pakken til 499.-
Sumo Total inkl. C More Film

Abonnementet Sumo Total inkl. C More Film er en komplett pakke for deg som ønsker tilgang på alt fra TV 2 Sumo og C More.

Priser:

Måned: kr 499.-/mnd
Årsabonnement: kr 4999,- Tilsvarer kr 417,-/mnd
Nå har jeg jo en brukbar fiberlinje slik at jeg har stabilt internett, og det er nok en forutsetning for å droppe tradisjonell tv, men vi har i alle fall ikke angret et sekund og mye mindre penger bruker vi på tv også.
Tippeliga 2015
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: TV-kamper/Terminliste 2015

Post by Garrincha »

Fikk mail fra Tv2 at de har forandret abonementet mitt. Forklaringen på at Sumo pluss norsk fotball ikke var et alternativ for meg var at jeg hadde et abonement tilsvarende Sumo pluss Premier League, og derfor ble jeg ledet mot Sumo Total... :?: jeg skjønner ikke helt logikken der, men jeg er veldig fornøyd med at det ordnet seg.

Når TL er over forandrer jeg til Sumo pluss PL, blir vel i overkant å gå 4 måneder uten noe fotball tenker jeg :)
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: TV-kamper/Terminliste 2015

Post by Kesseboy »

Vålerenga-Molde på betal-TV 1530. RBK-Mjøndalen 2000 på Zebra. Ganske åpenbart at det ikke er almenkringkasterhensyn som tas, ja.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: TV-kamper/Terminliste 2015

Post by Cheese Smirnoff »

VIF - Molde ble visstnok valgt av Cmore (som hadde førstevalg på kampene) før TV2 kjøpte dem. Derfor ble RBK-VIF spilt 18.00 og en jalla LSK-kamp 20.00 sist helg.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Post Reply