Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Kesseboy »

Nå blir jeg kranglevoren.
(Olsen) mislyktes med touchet nok en gang.
Nei. Han burde ha satt den, men det var ei god redning.
Edvardsen var strålende
Nei, langt derfra.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by FSHelgeland »

Jo Kesseboy, Edvardsen var strålende. For en gangs skyld er jeg enig i børsen til Bodønu som også syntes at Edvardsen var god og ga han en femmer på børsen. Han debuterte i en kamp som vi tapte 3-1 og han markerte seg. Du må bare krangle så mye du vil, men da vil jeg be deg om å se kampen om igjen.

http://bodonu.no/glimt-er-avhengig-av-a ... -a-levere/
Tippeliga 2015
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Trapattoni »

Edvardsen hadde absolutt en godkjent debut. Men strålende? Nei, litt større krav må vi stille før vi henter fram det ordet.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by FSHelgeland »

Jeg må vel bare få si at jeg er uenig med dere da, hadde alle Glimts spillere holdt Edvardsens nivå i denne kampen så hadde vi ikke tapt.
Tippeliga 2015
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Kesseboy »

Jeg lurer også på hva det er som kvalifiserer til bruken av ordet strålende. Jeg lurer til og med på hvorfor han vurderes til godkjent (ikke fordi jeg er så uenig).
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by FSHelgeland »

Ok. Edvardsen ble satt inn blant annet fordi han er fotrapp og skulle matche Mohamed Elyounoussi. Han gjorde den jobben med bravur, Elyounoussi var vel knapt synlig før han putter helt mot slutten når vi jager fremover, og den burde Saltnes avverget. Daniel posisjonerer seg etterhvert meget bra, han vinner dueller, løper opp baller og engasjerer seg etterhvert offensivt, og når han gjør det så er han god også der. Gjorde veldig få om noen feil, og ble som nevnt også bedre utover. Men klart hvis at kriteriene for at han skal ha spilt strålende er at han nærmest alene skal vinne kampen for oss, da kommer han nok til kort, som enhver back nok vil gjøre det. Daniel debuterte her, han var vår bestemann og hadde medspillerne hans holdt samme nivå så hadde nok også Daniel vært enda bedre. De to første målene kom jo etter at Flo kom seg løs på den siden, men Flo er backen til Molde og hadde gjort som vi ønsker at våre backer skal gjøre. Kommet seg opp for å doble på kant. Da skal vår ving ned og hjelpe til, Konradsen gjorde det, men la seg likevel for langt unna slik at det ble enkelt for Flo. Det var det likevel lite Daniel kunne gjøre noe med. Vi kan jo også se på hvor lavt vi lå med laget i de situasjonene og hvor upresset Molde får lov til å slå ball. Jeg registrerer på intervjuene at flere er enige med meg at han har spilt en meget bra kamp, han får også som nevnt terningkast 5 i BodøNu og han får 6 på VG-børsen og Tv2-børsen som BGs bestemann sammen med Badou. Hvis dere leser tidligere i tråden her så var jeg skeptisk til at Daniel skulle spille i stedet for Zarek, men som dere har skjønt så forsvant den skepsisen som dugg for solen. Så som dere skjønner så mener jeg fortsatt at Daniel leverte en solid kamp og i mine øyne så holder det til benevnelsen strålende.

Kan dere så fortelle meg hva han gjorde galt? En ting at noen ikke mener han spilte strålende men enkelte inisierer jo at han var direkte dårlig.
Tippeliga 2015
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Kesseboy »

Han spiller jo med stor innsats, og han ser jo ut til å kunne bli en morsom spiller. Jeg bare lot meg irritere av at han f.eks. ikke klarer å beregne ballbanen i lufta eller spretten på ballen, slik at han gang på gang ble enkelt spilt over. I tillegg er han vel overivrig til å ruse opp og innover i banen slik at det blir veldig åpent bak ham -- for eksempel som på 1-0, der Konradsen får anledning til å gjøre en passe slett jobb mot Flo.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Masinga »

Jeg lurer på hvorfor Glimt må vente til mai måned hvert år for å finne formen. Jeg lurer også på om Glimt finner formen i mai 2015. Det blir for dumt å havne i bakevja hver gang. Glimt er liksom ikke på nett når dommeren blåser i fløyta og det er serieåpning.

Glimt kan ikke lenger skylde på snø og is.
Masinga
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Knuta »

I år er jeg litt enig med JHH. Olsen og Badou har vært skadet helt inntil seriestart. Vi mistet Ibba en måned før seriestart og det tar tid med Sørloth og Azemi har akkurat ankommet. Zarek har brukt tid etter skaden for å bli i form men fortsatt har vi to ok keepere men ingen av dem er matchvinnere dessverre. Jeg synes det er meningsløst å ikke bruke Berglann som har vært god i oppkjøringen, samt at Konradsen ikke er noen ving-spiller. Chatto er fortsatt skadet, slik at laget setter seg nok. Men enig at Glimt må bli flinkere i februar/mars med treningsopplegget for å prøve å komme bedre i form til seriestart.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Novi »

Skader kan forklare noe, men han har da fortsatt trent klubben i 2,5 år, så en viss form for spillerstil og samhandling må man da kunne forvente? Irriterer meg også hvordan begge tapene forklares med personlige feil, og at JHH mener tapene forklares ut fra en lett analyse av hva vi gjør feil i forkant av målene i mot. Har det vært straffesituasjoner sier han vi skulle hatt straffe og mål der, og at det dermed er marginene som avgjør.

Det har IKKE vært marginer i disse to kampene. Vi var aldri på stasjon i første runde, og Molde kontrollerte hele kampen gjennom uten å skru på noe høygir.

Attpåtil er Imingens standardkommentar at "vi må alle heve oss". DET er vel omtrent den største oppgaven laget kan stå over, og ikke noe som snus på 1 uke.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Kesseboy »

Det er klart målene forklares med personlige feil -- de aller, aller fleste mål kommer etter feil. Men, for eksempel, verken 2-1 eller 3-1 mot Sandefjord var enkeltstående personlige feil, men totalsvikt i hhv. midtforsvaret og midtbana. Mot Molde var 1-0 kollaps på høyresida, 2-0 total strukturkollaps i de bakerste to leddene, og 3-1 var en serie feilberegninger fra flere spillere.

Hadde det vært kun enkeltstående spillere som feilvurderte fra gang til gang hadde det vært en fin serie spørsmål å stille om treningsarbeid og kvalitet og sånn, men når det er flere spillere som svikter samtidig ved de fleste anledningene, da blir spørsmålene straks mer ubehagelige.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by gavharr »

Saltnes var begredelig mot Sandefjord, men å gi ham skylden for Moldes 3-1 scoring er bare tull i mine øyne. Saltnes følger jo Elyounoussi fra midtbanen, og går på en (finte/vending) på slutten. Da ville jeg heller kritisert spillerne rundt, som ikke akkurat hadde det travelt med å ta turen tilbake i forsvar for å hjelpe til...

Edvardsen var god, og fortjener å starte mot Odd. Jeg ville også startet med Berglann på bekostning av Trond, men synes Trond var positiv til tross for missen på alle sjansers mor. Azemi kommer til å score mot Odd. Kjenner det på kroppen :D :skål
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Molde lørdag 11.april kl 15.30

Post by Zero »

Er enig med gavharr...Olsen startet på de rette løpene men fikk ikke ballen flere ganger, synes også han jobbet relativt bra hjem igjen (burde satt det målet!!) Saltnes synes jeg heller ikke gjorde seg bort. Badou har litt igjen, Konradsen burde spille indreløper...men i mangel av kantspiller etc etc. "TIM" viser MEGET mye synes jeg, og kommer til å bli en meget god spiss for oss tror jeg. Edvartsen fortjener flere kamper fra start, han viser mye jeg liker! Var pisst etter kampen mot sandfjord, var i mye bedre humør når jeg dro fra myra på lørdag :)
Stian Sommerheim
Post Reply