Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Knuta »

gavharr wrote: Dama skulle vel føde, og jeg tipper at han som er fra Sogn og Fjordane, og sikkert vil slå seg ned der, tenkte at det var greit å ha ting klart FØR ungen kom.
Full forståelse for det, og skjønner at Glimt ikke vil være vanskelige på det planet. Da er det værre at man gir etter fordi unge spiller syter og vil bort.
Skulle tatt seg ut at en spiller som var strategisk på f.eks RBK ville bryte kontrakten fordi kona var gravid og at han hadde lyst til å flytte til et annet sted.
Hvis vi skal begynne å ta slike hensyn i en profesjonell klubb vil det komme til å bli mye rare utfall. Tror heller at Bjørkan og co gamblet på at Babenko ville ta rollen til Furebotn.
Det var et sjansespill som viste seg å bli nedrykk. Så vidt jeg husker kritiserte Furebotn Bjørkan og laget etter en periode med dårlig innsats og spill. Mulig at forklaringen ligger der. Kanskje det ikke ble tolerert. Rett etterpå ville han til Sogndal.
Les denne:
http://www.an.no/sport/glimt/anpluss/fu ... 5-4-303091
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by gavharr »

Får ikke lest den. Men nå hadde vel ikke Furebotn veldig lang kontrakt, ei heller stor videresalgsverdi. Man tok nok en grundig vurdering før man solgte ham.
I tillegg er det ikke sikkert vi hadde beholdt plassen med Furebotn på laget, det blir spekulasjoner. Og jeg tviler på at Aasmund eller noen andre har irrettesatt ham fordi han påpeker dårlig innsats og/eller spill. Men for all del, det er jo også bare spekulasjoner, fra min side..
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Garrincha »

Jeg synes det er bra at han erkjenner de tingene som ikke har vært bra i år og at han tar lærdom av det inn i neste sesong. Aasmund er en ung trener og mye å lære, men han er en ålreit fyr og jeg har tro på han som trener. Bra at han tar seg tid til å sette ord på sittuasjonen fra hans ståsted.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Vix »

Dette var noe av det beste og mest interessante jeg har lest her på forumet. Som nevnt kommer det altså gjennom DGH, ikke AN eller NRK. Enig at det ville vært fint om Aassa kunne dratt fram bloggen igjen. Synes i hvertfall vi fikk grundige og ærlige svar her og at han framstår litt annerledes enn når han har en mikrofon i trynet. For øvrig lover svarene ganske godt, selv om det selvfølgelig må være noen som mener han kommer med selvfølgeligheter og at han burde ordlagt seg mer presist i lovnaden om opprykk.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Larsson »

Rent prinsipielt: Enten så må dere skaffe dere AN+-tilgang og slutte å sytte om hvor lite AN skriver om Glimt eller så må dere slutte å be andre poste hva som ligger bak betalingsmuren og heller leve i uvisshet. Disse tingene henger sammen, men det later til at dere ikke har forstått det ennå.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by gavharr »

Joda, hvis det står veldig masse om Glimt, så skal jeg vurdere det....
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by liverglimt »

Det står flekkvis om glimt. Klart det blir mer nå, men i høst har de vært utrolig fraværende hos AN.

Back to topic.
@liverglimt
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Vix »

Nå skal vi ikke ha noen ny betalingsmur-diskusjon her, men jeg må få svare hvis innlegget mitt ble sett på som syt. Jeg har AN+-tilgang og setter veldig pris på Studio Glimt, blant annet. Men bidraget fra DGH nå på ettersesongen var mer interessant enn "Mathias verdt 20 mill", "Tromsø vil ha disse spillerne" etc. Dog hintet Studio Glimt om at de håpet på en sending etter at evalueringen til Glimt var tatt, så det er godt mulig AN også får til et dyptgående intervju etter hvert. Prinsipielt sett kan vi godt være enige.
Last edited by Vix on Fri Nov 11, 2016 9:05 am, edited 1 time in total.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by ingen87 »

Ja mye Glimt-stoff er "gjemt" bak en betalingsmur. Jeg har AN+ og får lest dette stoffet. Det betyr ikke nødvendigvis at innholdet i stoffet er bedre av den grunn. Jeg synes AN gjør en slett jobb som nyhetsformidler når det gjelder Glimt. De gjør sikkert en god jobb som sponsor og samarbeidspartner. Som feks i Jakobsen-overgangen.

Siden dette er en trenertråd om Bjørkan vil jeg si at AN var alt for sent ute med å stille de kritiske spørsmålene. Kritikken begynte først etter at Glimt tapte mot Viking. I mine øyne skulle mange av disse spørsmålene vært stilt mye tidligere. Kanskje allerede etter 1-3 tapet hjemme mot Brann. Konstruktiv kritikk kunne fått trenerteamet til å se ting på andre måter, og kanskje kunne dette vært nok til å få det ene poenget vi manglet til slutt.
Førr Evig!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by J I P »

Aasmund Bjørkan, Bodø/Glimt, 2
Kollaps på slutten gjorde at Glimt rykket ned. Det så lenge bra ut for Bodø-laget, men så raknet det totalt mot slutten av sesongen med fire strake tap (mot Aalesund, Haugesund, Viking og Rosenborg). Så kan man spørre om dette skyldes et ungt mannskap, eller kanskje manglende kynisme fra trenerbenken. Trolig er det snakk om en kombinasjon, men Glimt burde ha klart minst kvalik slik ståa var fire-fem runder før slutt.
http://www.aftenposten.no/100Sport/fotb ... 1793_1.snd

Gjorde han feil i sin første sesong som sjef på Aspmyra?
Han gjorde flere. Men, Bjørkan er forhåpentligvis smart nok til å lære av disse. Det er han nødt til å gjøre.

Hvilke feil gjorde han så?
Bjørkan traff ikke helt, for å si det pent, på de mange overgangene før sesongen startet.
Han vinglet for mye underveis både med treningsopplegg og laguttak. Kommunikasjonen internt i spillergruppen har heller ikke vært god nok fra trenerens side.
I tillegg tror jeg Bjørkan tappet seg selv for krefter ved å lede B-laget fra sidelinja stort sett hele høsten. Dermed hadde ikke sjefen nok overskudd til det han egentlig er aller best på. Nemlig å være en feiende flott inspirator både på treningsfelt og spillemøter.
http://www.an.no/glimt/bodo/bodo-glimt/ ... 5-4-428434
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by G-s-enz »

Bjørkan sier til AN at Glimt skal være det best trente laget neste sesong. Og at de gradvis skal øke treningsdosene
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by gavharr »

Høres jo feiende flott ut! La oss håpa han gjør alvor ut av dette..
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by liverglimt »

Musikk i mine ører, så får vi se om det blir slik til slutt. :)
@liverglimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by J I P »

Mangersnes fortsetter ikke som Glimt-assistent i følge AN torsdag 17. November.

Da har vel både BHK og Glimt gjort samme erfaring - at å hente en trener fra Bergen - det er kun en løsning som holder i en sesong - så lenge familien ikke flytter etter.
Og bergensere er ikke de enkleste å flytte på.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by gavharr »

Vanskelig å si hvor stor innvirkning dette får på Glimt. Men han holdt ut en sesong, det skal han ha.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Gvandreassen »

Blir det intern rekruttering da? Håper vi slipper det. Ser ikke for meg at Cato eller Stig hadde vært gode alternativer, hvis jeg skulle ta to navn ut av lufta. Håper de kan få inn noen nye impulser.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by MhepA »

J I P wrote:Mangersnes fortsetter ikke som Glimt-assistent i følge AN torsdag 17. November.

Da har vel både BHK og Glimt gjort samme erfaring - at å hente en trener fra Bergen - det er kun en løsning som holder i en sesong - så lenge familien ikke flytter etter.
Og bergensere er ikke de enkleste å flytte på.
Da noterer jeg han ned på svartelista.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by J I P »

Ny bergenser til Glimt? Kjetil Knutsen ble vraket I Åsane til fordel for Mons Ivar Mjelde men er altså nå aktuell for Glimt

http://www.aftenbladet.no/100Sport/fotb ... 6990b.html
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Trapattoni »

At Knutsen ikke fikk fortsette i Åsane var mildt sagt kontroversielt i klubben.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Playmaker »

Dette vil være et scoop. Meget dyktig fyr som selvfølgelig skulle beholdt jobben. Dessverre finnes det folk som RBH i fotballen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Knuta »

En glimrende person, med gode skussmål fra spillere og apparat. Dyktig og kan være en veldig god hjelp til Bjørkan og ikke bare en assistent som den forrige. Kjenner også alle Obos lag veldig godt.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by G-s-enz »

Utelukkende positiv til dette,minus pendlingen.
Åpenbart en meget dyktig fyr.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Knuta »

Pimenta klar for nye oppgaver. Sier nei til KIL.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Novi »

Det hadde vært spennende, uten at jeg kjenner til ham noe mer enn høstens suksess med KIL. Selvsagt ikke interessert assistent-jobb, og tror han vil få en utfordring med dagens administrasjon, som nok ikke holder samme ambisjonsnivået.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by mortsto »

http://bodonu.no/feil-mann-til-feil-jobb/10.01-10:52
Bør andre i klubben hente inn spillere?
Post Reply