Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø 16/05/15 kl.15:30

Moderators: Sulliken, Larsen

MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø 16/05/15 kl.15:30

Post by MhepA »

Vi får en aldri så liten reportasje etter kamp. Men det ble den første kampen uten kommentering i studio. De dropper jo Glimt hver eneste gang. Allikevel skal vi drive å ha tid til OBOS-lagene. Var ingen diskusjon om Glimt de årene de var i Adecco... Skal sies at Sarpsborg fikk enda mindre.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø 16/05/15 kl.15:30

Post by Sulliken »

poteten wrote:Trond Olsen synes jeg var outstanding.
Vi kjeftet litt på han på Champs ("han har tapt seg", "TO begynner også å bli litt gammel"). Ca 9,73 sekunder etter en negativ kommentar om TO, satt ballen i mål.. etter en fantastisk stikker fra nettopp TO!

I tillegg til den assisten (hvis man kan kalle det en assist), jobbet TO knallhardt defensivt som førsteforsvarer.
Trond Olsen spilte en bra kamp, og gikk i krigen mot Hatlaget hans(han har selv sagt til meg at han hater TIL og kommer aldri til å spille for "de pysan").
Jeg ønsker bare at han kunne ha hatt samme innstilling hver *ævl* kamp.

Ellers imponerte Saltnes i forsvaret. Han gjorde ting enkelt, prøvde ikke å leke Sane. Da ble han sjef i duellene der bak. Han fungerer mye bedre som stopper enn sentral midt.

Sentral midt, ja.. Where to begin.. Brix løser de oppgavene utmerket. Han viser mange av samme egenskapene CB hadde på sitt beste: Gir ALT i duellene, er ballvinner, jobber over hele banen, passer fremover når det er mulig, holder ballen i laget når det trengs.. JEG synes han balanserer midtbanen på en glimrende måte.

Men klart. Sentral midt er lettere å spille når indreløperne og jobber. Furebotn er et arbeidsjern, som han alltid har vært. Når Badou og skinner, ja, da har vi en bra midrbane i TL.

Så holdt vi Nullen for første gang i TL siden Sogndal Borte 10.Aug.2014. (gidder noen å regne ut antall dager?) Bare DET er verdt en ekstra øl!

Gud, hvor deilig verden er når ting bare faller på plass..Vi kjøpte et rekkehus utenfor byen.. på takst..ungen fikk plass i drømmebarnehagen på den nye plassen, og Glimt slår TIL med en Badou Spesial. ALT innenfor 1 uke.

Jeg sitter på Rock In og gliser som en idiot. Blir vel kastet ut snart..

EDIT:
Cheese Smirnoff wrote:Jeg vet ikke om det er tilfeldig, men under Bjørkan har Glimt begynt å spille slik som Halvorsen har snakket om og ikke klart i over et år nå. I tillegg kommer det gode bytter og han dirigerer spillerne under hele kampen.
Jeg tror IKKE det er tilfeldig. Se på hva han gjorde med både Alta og Ranheim nesten uten ressurser, og se hva som skjer med de lagene nå.

Bjørkan. JA!
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø 16/05/15 kl.15:30

Post by mortsto »

Herlig kamp. Det er nesten så det er ok å ha polkasvina i Tippeligaen når rammene og interessen rundt er så store som de er i dag. Kan godt gi skryt til enkeltspillere, men først og fremst var det en vanvittig innsats over hele linja. Det var taklinger så det suste og mer gøts enn alle de andre kampene til sammen. Jeg satt og var oppriktig imponert over spillere som Saltnes, Jacobsen og Moe, spillere jeg tidligere har sagt er for dårlige til å spille i Tippeligaen. Men i dag var det litt Mjøndalen-spirit over Glimt, og det ga tre poeng, og nytt håp til laget og byen.
TIL var utrolig svake. Bortsett fra headingen som gikk like utenfor og det som er streite dødballer, men som vi er livredde for, så skapte ikke TIL en dritt på halvannen omgang. Så vi skal huske, at vi vant med ett mål hjemme mot Tippeligaens dårligste lag, og at neste kamp på Åråsen kommer til å bli mye verre. Og vi bør ha poeng der også.
Men enn så lenge.... :skål :glimt
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø 16/05/15 kl.15:30

Post by Rodriques2 »

Utrolig fornøyd med Brix. Rollen bør være hans de neste ti kampene.
Post Reply