Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt Søndag 28/6 Kl. 20 Ullevaal stadion

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt Søndag 28/6 Kl. 20 Ullevaal stadion

Post by FSHelgeland »

Fantastisk seier, og i mine øyne så vant Sørloth talentduellen klart. Han var jo banens gigant i andre omgang. Helt utrolig fantastisk med en borteseier, og dette kriget de seg til. Måtte det gi selvtillit, utrolig fint mål av Sørloth, og se som han kjemper på det andre målet.
Tippeliga 2015
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt Søndag 28/6 Kl. 20 Ullevaal stadion

Post by Vegard »

En av de beste glimtopplevelsene, ever :D Trond ER glimtlegende
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt Søndag 28/6 Kl. 20 Ullevaal stadion

Post by Garrincha »

Hva skjedde? Ligger her og dupper av også plutselig vinner vi? Faen meg helt utrolig. Har ikke ord!
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt Søndag 28/6 Kl. 20 Ullevaal stadion

Post by Zann »

Vi har flaks, VIF kunne og burde jo avgjort dette tidlig i andreomgangen. Men all ære for innsats og guts av Glimt i dag. Det er er akkurat slikt som trengs hvis vi ikke skal rykke ned.

Og veldig artig med Sørloth, som har vært god i det siste. Litt av en utvikling fra den hjelpeløse spilleren mange, inkludert meg selv, avskrev tidlig i sesongen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt Søndag 28/6 Kl. 20 Ullevaal stadion

Post by Boombadila »

I kveld må man vel kunne suge karamellen

lol @rekdal
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt Søndag 28/6 Kl. 20 Ullevaal stadion

Post by poteten »

JhH står på tv og sier at han er fornøyd med kampplanen.
Kritisk
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt Søndag 28/6 Kl. 20 Ullevaal stadion

Post by Vegard »

Hadde vært fornøyd jeg også :)
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt Søndag 28/6 Kl. 20 Ullevaal stadion

Post by Garrincha »

På de siste seks kampene har vi faktisk tre seire og tre tap.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt Søndag 28/6 Kl. 20 Ullevaal stadion

Post by Cheese Smirnoff »

Glimt ble dominert i 75 minutter og var uheldige som bare hadde puttet et mål før de slapp seg nedpå. Så er jo spørsmålet om de to Glimt-målene kommer av indivduelle prestasjoner eller JHHs kampplan. Glimt ble jo veldig mye mer offensive og aggressive mot slutten da Vålerenga åpnet opp for dem. Nå får Halvorsen (sannsynligvis) sjansen til å vise at han kan snu dette de neste par kampene. Vanskelig å møte RBK, men nå MÅ 3-poengene komme som perler på en snor hvis vi skal ha håp om å holde oss oppe. Jeg er fortsatt skeptisk, men etter idag vil jeg absolutt la meg overbevise.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt Søndag 28/6 Kl. 20 Ullevaal stadion

Post by Novi »

Var ikke noen kampplan bak de målene der. Etter 75 min med enveiskjøring er det ingen lag som gjør en opphenting ihht noen kampplan :-) Men laget skal ha for å vise en innsats vi ikke har sett på veldig lenge!! Og det er noe Glimtsk over det å komme tilbake i en slik kamp i en slik periode i serien. Fint å se at vi fortsatt har det :-)
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt Søndag 28/6 Kl. 20 Ullevaal stadion

Post by Garrincha »

Ser vi på tabellen har både Murmansk og oss spist luka opp til over streken. Haugesund har en helt klar negativ kurve og forsåvidt Mjøndalen også selv om de har tre uavgjort på rad nå.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt Søndag 28/6 Kl. 20 Ullevaal stadion

Post by Cheese Smirnoff »

Fokuset må være på seg selv nå, og å plukke mest mulig poeng mot alle lag. Kan ikke gå inn i hver runde og håpe at de andre lagene taper. Hvorfor ikke gå ut på samme måte som de avsluttet dagens kamp? Nå har vi forsøkt å forsvare oss til seier i halvannet år med intet hell.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt Søndag 28/6 Kl. 20 Ullevaal stadion

Post by Masinga »

Herlig seier mot dette underlige laget fra Oslo! Noen ganger har man flaks, men flaks er aldri alene. Når man vil mye og har intensitet i det man gjør, er det ikke bare flaks.

Det er fortsatt mye rusk i Glimt. Det florerer av feilpasninger og dårlig forchecking. Sane bedre enn på lenge. Bra for hans ettermæle at han avslutter med en seier. Regner han som tapt.

Godt at Sørloth endelig lykkes. Fantastisk flott mål!

Men det nytter ikke å hvile på laurbærbladene. Glimt er langt unna å berge kontrakten. Det er nå de må bevise at de har noe å gjøre i Tippeligaen. Alle må bevis, også Halvorsen. Jeg er alltid redd for neste kamp etter en seier!

Jeg la også merke til at begge Glimts mål kom etter at Badou ble byttet ut! Ganske tankevekkende.

Reka er sur i kveld og da har vi det bra.
Masinga
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt Søndag 28/6 Kl. 20 Ullevaal stadion

Post by Novi »

Ja, tror det alt i alt kan være positivt for dette Glimt-laget om Badou forsvinner, og at det kan jobbes mer med samhandling fremfor individuell briljanse. Badou fortjener å spille på et lag som vil prestere mer god fotball, og blir ikke spilt så god som han er på dagens Glimt. Han skal ha for alltid å stå på og vise innsats på og utenfor banen, til tross for at han på et bedre lag ville vært solgt for lenge siden.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt Søndag 28/6 Kl. 20 Ullevaal stadion

Post by G-s-enz »

Badou så skadet ut helt fra han tråkket over på det skuddet sitt.

Herlig seier som gir moralboost og JHH litt tid.

Men skal sies at vi er griseheldige i dag. Synes Valentin gjør årsbeste på backen,Sane var kung og avslutter karrieren her med stil. Chatto vant også veldig mange dueller selv om han sliter når VIF setter opp tempoet. Sørloth GB.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt Søndag 28/6 Kl. 20 Ullevaal stadion

Post by Garrincha »

Den bak-ryggenpasningen til Konradsen....den var lekker.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt Søndag 28/6 Kl. 20 Ullevaal stadion

Post by Garrincha »

Legenden Trond skal selvsagt også ha stående applaus, èn målgivende og matchvinner - tommelen opp!!!
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt Søndag 28/6 Kl. 20 Ullevaal stadion

Post by Cheese Smirnoff »

Mine tanker om lagets prestasjoner:

Londak mye bedre enn det vi har sett av både han og Staw i år. Mange viktige redninger og sprer i det minste litt trygghet der bak. Valentin bedre offensivt, men henger ofte altfor mye etter defensivt. Han var i ferd med å forære Vålerenga et mål da han slapp fullstendig markeringen på en VIF-spiller i første omgang. Moe er fortsatt for usikker, dårlig med ballen og generelt fomlete. Sanè gjør årsbeste, som det siste han gjør i gul drakt sannsynligvis. Thomas Jacobsen hadde dessverre en skrekkelig kamp. Langt under pari. Midtbanen henger ikke ihop i første omgang spesielt, og Chatto må nesten ta mesteparten av ansvaret der. Fryktelig svak i første men spiller seg noe opp i andre. Blir ofte en rundingsbøye for Zahid og generelt feilplassert. Furebotn rimelig anonym i banespillet, mens Badou gjør en del bra offensivt, men også han gjør mye rart defensivt. Azemi på kant fungerer ikke, bruk han som midtspiss som enten første- eller andrevalg. Sørloth spiller seg enormt opp i andre omgang, og er nesten et angrep alene. Ser ut til å samarbeide meget bra med Trond Olsen som igjen gjennomfører en kamp med full innsats som til slutt resulterer i et svært viktig mål.

Edvartsen inn for Azemi brakte mer fart på høyrekant uten at han fikk satt sitt preg på kampen. Konradsens hælflikk før 1-2-målet var verdt èn million dollar. Jeg er overbevist over at han er klar til å ta over for Badou. Gi han tillit nå!

Laget mot RBK:

Londak
Valentin - Moe - Saltnes - Jacobsen
Furebotn - Brix - Konradsen
Edvartsen - Sørloth - Olsen

Så får vi håpe at det kommer inn en midtstopper og en midtbanespiller 15.juli.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt Søndag 28/6 Kl. 20 Ullevaal stadion

Post by Masinga »

Hvem påtar seg å skrive noen ord om VIF etter det de serverte tidligere i uken på siden de kaller VPN?
Masinga
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt Søndag 28/6 Kl. 20 Ullevaal stadion

Post by Garrincha »

Når Konradsen tar over for Badou kommer han til å variere i prestasjonene. Det kommer til å bli alt fra helt rævva til genialt. Det må vi bare for all del ha i mente, vi er generelt litt for raske på labben til å slakte disse unge spillerne. Just saying.

Men om jeg vil sette ut Badou før han blir solgt? Nei det er jeg ikke enig i.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt Søndag 28/6 Kl. 20 Ullevaal stadion

Post by MhepA »

Som jeg tror de fleste har gjort, så inser jeg realiteten i at vi var utrolig heldige idag. Vålerenga bommer på åpenbare muligheter gjennom hele førsteomgang og store deler av andreomgang. Vi har ballen ufattelig lite, og dette var også (desverre) kampplanen. JHH kommer ut og sier at planen var å være det kjedeligste fotballaget i verden, uten ambisjoner. Han begynner å bli en pest for dette laget. Det virker som om spillerne får mer og mer følelsen av at de er et taperlag. Men, som i slutten av denne kampen, så innser de at de faktisk kan spille fotball av og til de også.

Konklusjonen må jo være at coachingen til JHH, laguttaket, ja alt i bunn og grunn er horibelt. Det ødelegger klubben sportslig på sikt, og vi er virkelig på vei ned i dassen. Denne kampen skal ikke JHH ha for i det hele tatt. Ja, de greide å holde nullen i førsteomgang, men målet kommer jo som bestilt etter sekunder i andre. 99/100 ganger taper Bodø/Glimt kamper som dette, alikevell velger han en taktikk som fører til at Glimt blir rundspilt og ikke viser noe interesse til eget spill offensivt. Det er bare dødskjedelig å se på dem om dagen, og det reflekteres i antall tilskuere på stadion.

Happy day, vi vant! Men spillemessig er dette nok et nederlag.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt Søndag 28/6 Kl. 20 Ullevaal stadion

Post by Shredd »

I 70 minutter ser alle i gult helt uinteressert ut. Hver gang man får ballen snur man og spiller støtte. Ingen tror på hverandre, aldri noen som starter når man slår langt opp på Sørloth f.eks. Sørloth gjør mye bra. Han vinner dueller til ingen nytte veldig ofte. Men også han har en dårlig kamp i 70 minutter, foruten et par pasninger mot slutten så er det meste han legger fra seg av pasninger helt bak mål, Ingen tør utfordre foruten Sané og Chatto vinner ingen dueller på midten, konstant 3 meter bak Zahid og Grindheim og treffer knapt ballen når han skal klarere.
Londak bedre enn på lenge, Edvardsen kom inn som et frisk pust for en Azemi som ikke trives på kant.

Herlig med seier, men det var bare flaks. Laget fungerer ikke, og Vålerenga kommer til farlig mange innlegg. Var også laget med flest avslutninger på mål denne runden i følge Opta.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt Søndag 28/6 Kl. 20 Ullevaal stadion

Post by FSHelgeland »

Vi lå fint i struktur gjennom hele kampen, men det er for tamt. Vi gir motstander ro med ball og er ikke aggressive nok. Når vi skal presse lavt, så må vi også presse lavt, ikke stå lavt som vi bruker å gjøre. Gameplan mener jeg er helt ok, men gjennomførelsen er ikke god nok i store deler av kampen. Når vi havner under så løfter vi laget høyere i banen, vi blir mer aggressive og da skaper vi også gunstige brudd. Det var nok også en del av gameplan at man skulle løfte laget høyere mot slutten hvis man lå under. Jeg vil da påstå at gameplan virket og var god nok, heldigvis så var Enga dårlige nok til at også innsatsen og spillet vårt ble godt nok.
Tippeliga 2015
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt Søndag 28/6 Kl. 20 Ullevaal stadion

Post by Sulliken »

Vi som var på stadion, hadde en ganske unison følelse etter 1.omg at det var en av de bedre omgangene vi har sett på bortebane, men vi var ganske klar for at Vif kom til å få et tidlig mål i 2.omg (Se for dere Rekatalen til byguttene i pausen). Vi fikk rett, og pratet om hvor pinlig turen vekk fra Ullevål kom til å bli..

Men vi sang litt på 1-0, ropte litt forskjellig og, vi vartet opp med sjølironiske svarte spøker og spekulerte i hvordan JHH skulle berge jobben sin..

Så fikk vi gruppehallusinasjoner. 2 ganger. Vi vant F. meg. Det var SYKT deilig.. men jeg har null erindringer om hvordan målene kom..

Å, ja. Dommeren må og ha hatt halliser.. 6 min tillegg? WTF?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd Vålerenga - Bodø/Glimt Søndag 28/6 Kl. 20 Ullevaal stadion

Post by ecke »

FSHelgeland wrote:Vi lå fint i struktur gjennom hele kampen, men det er for tamt. Vi gir motstander ro med ball og er ikke aggressive nok. Når vi skal presse lavt, så må vi også presse lavt, ikke stå lavt som vi bruker å gjøre.
Jeg er enig i din vurdering av kampen og "gameplan". Problemet for B/G er at vi har Chatto, den viktigste brikken, som har mistet mye av farten, og som han hadde litt for lite av. Delvis klarer Valentin, Furebotn og Jacobsen, heller ikke tempoet. Da blir det tungt å være nok aggressiv. B/G blir alltid på etterskudd. Jeg får håpe på noe nytt, men til da, tenker jeg fortsatt på Edvardsen på sentral midtbane.
Post Reply