Kamptråd Mjøndalen - Bodø/Glimt 12/7 Kl: 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd Mjøndalen - Bodø/Glimt 12/7 Kl: 18.00

Post by Glenn P »

Konradsen er virkelig udugelig innenfor 16-meteren
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd Mjøndalen - Bodø/Glimt 12/7 Kl: 18.00

Post by Playmaker »

Hvor mange ganger har Jan Halvor brølt "Daniel" i løpet av kampen?
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd Mjøndalen - Bodø/Glimt 12/7 Kl: 18.00

Post by MhepA »

Synd altså, men det virker som om Konradsen er veldig stresset og de tekniske ferdighetene svekkes av den grunnen. Han har fart nok til å ta med seg ballen mye lengre. Hadde han hatt god teknikk kunne han slått ballen videre til Cruz som er helt ledig han også. Istedenfor stopper han opp og hele forspranget er ødelagt.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd Mjøndalen - Bodø/Glimt 12/7 Kl: 18.00

Post by Playmaker »

Livredd.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Kamptråd Mjøndalen - Bodø/Glimt 12/7 Kl: 18.00

Post by Kesseboy »

Svarte.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd Mjøndalen - Bodø/Glimt 12/7 Kl: 18.00

Post by MhepA »

Paaavel Londak.... aj aj aj aj aj.....

Hvorfor er vi så dårlige på mur?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: Kamptråd Mjøndalen - Bodø/Glimt 12/7 Kl: 18.00

Post by Mariasha »

Tidligere i dag, på IRC:
13:34:40 <@Mari> "- Vi har ikke fokus på dødballer. Det løste vi bra på hjemmebane." Vedder på at de slipper inn mål på dødball.
Så måtte det bli dødsnervøst på slutten av denne også, det er så sykt unødvendig.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Kamptråd Mjøndalen - Bodø/Glimt 12/7 Kl: 18.00

Post by Kesseboy »

Jaaaaaaah!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd Mjøndalen - Bodø/Glimt 12/7 Kl: 18.00

Post by Glenn P »

En godt gjennomført kamp! Ikke den beste kampen Glimt har spilt, men så var ikke målet å underholde heller! Godt godt godt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd Mjøndalen - Bodø/Glimt 12/7 Kl: 18.00

Post by FSHelgeland »

Vi er da langt bedre en Mjøndalen i denne kampen. Mjøndalen sloss og har gode dødballer, men de har jo ikke noe eget spill. De har litt tur på målet også, hadde ikke Sane laget hull i muren så hadde den ikke gått inn heller. Londak er strålende i tredje kamp på rad, selv om han har noen skumle turer i feltet også nå. Azemi med fantastisk scoring og det gjøres virkelig mye bra i dag også.
Tippeliga 2015
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd Mjøndalen - Bodø/Glimt 12/7 Kl: 18.00

Post by Vegard »

Liker selvtilliten som er i glimtlaget nå. Herlig!
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd Mjøndalen - Bodø/Glimt 12/7 Kl: 18.00

Post by Zann »

For en herlig seier. Denne var viktig! Synes vi lar oss presse unødvendig langt bakover utover i omgangen, det er for mange utspill som går helt over til Forn og klareringer som bare fører til at Mjøndalen kan fortsette å presse på. Men akkurat nå betyr jo det ingenting. Synes Valentin var god i dag, holdt godt i mot selv om Mjøndalen utelukkende vred spillet over på hans side.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5566
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Kamptråd Mjøndalen - Bodø/Glimt 12/7 Kl: 18.00

Post by poteten »

Tre strake.. Wow. Wow.
Kritisk
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Mjøndalen - Bodø/Glimt 12/7 Kl: 18.00

Post by Masinga »

Herlig seier! Glimt er nå inne i en stim. Måtte det fortsette.

Synes kanskje Glimt la seg unødvendig lavt i 2. omgang mot dette steimalderlaget fra Buskerud. Kan virke som enkelte spillere gikk tom. Badou holder tydeligvis ikke 2 omganger lenger. Konradsen en god erstatter. Det blir vel han som skal bekle denne rollen mot Molde.

Kampen for tilværelsen fortsetter. Hadde ikke Glimt vunnet i dag, ville vi vært under streken. Nå er faktisk halve Tippeligaen involvert i bunnstriden.
Masinga
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd Mjøndalen - Bodø/Glimt 12/7 Kl: 18.00

Post by Garrincha »

Tre strake og 9 poeng. Burde pungtert kampen men alt i alt er tre poeng veldig kjærkomne. Nydelig mål av Fitim og hadde det skuddet hans gått inn hadde det nok vært rundens mål.

Man merker at laget har fått selvtillit, og det er ingen grunn nå til at vi ikke skal reise ned til Molde neste helg for å gå for seier.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd Mjøndalen - Bodø/Glimt 12/7 Kl: 18.00

Post by G-s-enz »

Utrolig bra dette. Vi sto imot på dødball selv om det var på håret ett par ganger. Vi burde uansett avgjort kampen tidligere. Londak BB.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Mjøndalen - Bodø/Glimt 12/7 Kl: 18.00

Post by bjornage »

Tre strake, deilig! Hørte kampen på radio, og så nettopp høydepunktene på nett. Der fremsto vi som Barcelona, og vi ville hatt to kandidater til årets mål om tverliggerskuddene hadde gått inn.

Liker det som skjer nå, håper JHH og co klarer å holde oppe dampen fremover også.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Mjøndalen - Bodø/Glimt 12/7 Kl: 18.00

Post by Cheese Smirnoff »

Glimt har gått fra bånn i bøtta til tidvis meget god fotball på bare et par uker. Det er ufattelig, og viser først og fremst at laget har kvalitet nok til å være et Tippeliga-lag. Jeg er veldig interessert i å høre akkurat hva som skjedde etter Viking-kampen. Jeg ser at Brede Moe sier at de ble "mer enig i gruppa", men om han mener bare spillerne eller hele apparatet er ikke godt å si. Uansett så har det totalforvandlet Glimt, ihvertfall denne måneden.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Kamptråd Mjøndalen - Bodø/Glimt 12/7 Kl: 18.00

Post by Mr Bean »

Fantastisk det som skjer nå .. Håper vi greier og holde steamen oppe :glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Mjøndalen - Bodø/Glimt 12/7 Kl: 18.00

Post by bjornage »

Er det ett flauere program enn Fotballkveld? Bare vås! Fire minutter med høydepunkter fra vår kamp følges opp med et tåpelig innslag fra kjøkkenet til Mads Hansen? Helt latterlig.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Kamptråd Mjøndalen - Bodø/Glimt 12/7 Kl: 18.00

Post by Ville Lehtinen »

Og altfor mange minutter strandfotball med sossegutter med dyp utringning. Jeg gremmes til det ytterste!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Kamptråd Mjøndalen - Bodø/Glimt 12/7 Kl: 18.00

Post by Kesseboy »

Ser fram til neste utgaves reportasje om Ivar Hoff hos fotterapeut, og når Mads Hansen skal fortelle folk at de har HIV, foran skjult kamera.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16537
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 731 times
Contact:

Re: Kamptråd Mjøndalen - Bodø/Glimt 12/7 Kl: 18.00

Post by Sulliken »

Jeg var med til Nedre Eiker, og skal nå se kampen i reprise...

TV-intervju med Gauseth før kampen mot oss. Spørsmål om hva vi kunne vente oss av han i kampen. Ærligere svar skal man lete lenge etter : ".. Nei.. det er jo som vanlig, da.. Mye sutring på dommern.. eeehh.. noen middels prestasjoner, en del balltap i farlige situasjoner, og eeehh.. forhåpentlivis et par mål."

Sorry. jeg klarer bare ikke å mislike Mjøndalen. Hyggelige supportere har de og!
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16537
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 731 times
Contact:

Re: Kamptråd Mjøndalen - Bodø/Glimt 12/7 Kl: 18.00

Post by Sulliken »

OK. Nå har jeg sett kampen igjen i ro og mak.

Bra1: 1-0 Azemi. Det er et goalgettermål man ser i ligaer større enn i Norge. At "Tim" holder seg fremme når vi dødelige frykter et balltap, han venter på gjenvinning, ligger perfekt på offsidelinjen på blindsiden av oppasseren sin, og lukter innlegget fra Furebotn, og timer stupheadingen presist.. Han feirer til og med med å peke på nesa (jeg lukter mål). Fantastisk.

Bra2: 2-0. Det kommer etter 2 cornere der Glimt SKULLE vinne ballen gunstig. Det gjorde de etter corner 2, der TJ, tar med seg den dårlige utoverslåtte corneren på et veldig U-TJvis (spektakulær nedtakning med utsiden av den høyre hælen), får stoppet før dødlinja, og slår et perfekt innlegg som Brede Moe enkelt setter inn.
Det var med andre ord mål som kom etter gjenvinning på offensiv dødball der stopperne sto igjen og ventet på innlegg nr2. BRA!

Bra3: Glimt virket helt skjerpet og på stasjon helt fra start, stikk motsatte av det jeg fryktet og var overbevist om. GODT å ta feil i blant.

I dag er jeg og enig med mantraet til JHH de siste tre kampene "Når vi ikke gjør personlige feil bakover, da kommer poengene". Han har mye rett i det, men når man spiller med mer aggressivitet og guts enn tidligere, så blir det færre personlige feil og. Håper den instillingen varer sesongen ut.

Bra3: GLIS: Vi var ikke mange "hardcore aktive" i dag, men vi fikk med oss de mer "avmålte" supporterne ogi sum hørtes vi bra, både live og på TV (selv om mikken sto på ande siden av målet i forhold til oss).

IkkefulltsåBra: sliter med å klarere og roe ned på rundt 60 min, der vi ble løpende litt imellom, tapte en del dueller og holdt på å slippe Mjøndalen inn i kampen igjen. Lovlig tidlig. Det var stor jubel da Pavel endelig fikk kontroll på ballen, slik at vi fikk puste litt. Under trøkket MIF hadde en stund der (selv om stillingen var 0-2), så fryktet jeg poengtap.

IkkefulltsåBra2: 2-1. Litt unødvendig frispark fra Sanè. "sovende" mur, og en Londak, som for en gangs skyld slet med reaksjonen.. Ballen skiftet bittelitt retnong, men jeg mener Pavel burde ha tatt den.

OverHodetIkkeBra: Jeg så meg selv på TV litt oftere enn normalt. 6 ganger. Men når ingen andre vi ta ansvar for Børstesveiving når vi vinner, så...

Neste kamp Molde borte: Der er jeg sikker på tap som vanlig.. Men hey. Haugesund vant jo der, så poeng er ikke heeeeeeelt umulig. Vinner vi den, vil jeg påstå at vi er safe i november. Uavgjort.. Veldig bra. Tap.. Som forventet, og for en gangs skyld: en kamp vi har RÅD til å tap
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd Mjøndalen - Bodø/Glimt 12/7 Kl: 18.00

Post by Trapattoni »

Jeg vil tilføye en BRA til: Tim's avslutning i tverrliggeren. Det var avslutningsteknikk på en hylle høyt oppe.
Post Reply