Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 18/07/15 kl.18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 18/07/15 kl.18:00

Post by bjornage »

Helt villt det som skjer nå, det er bare å hylle. 4 seire på rad, tre av dem bortekamper! Ville aldri trodd vi var i stand til noe sånt.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 18/07/15 kl.18:00

Post by Masinga »

Dette må være tidenes snuoperasjon! Jeg husker at Glimt hadde fire på rad i fjor, men det Glimt gjør nå overgår det meste. Spillere og støtteapparat har all mulig grunn til å være stolte! Det beste av alt er at når støttespillere må stå over, kommer andre og fyller plassen perfekt.

Kan dette fortsette? Er det mulig med fem på rad? Absolutt ingen kamper er lette. Heller ikke Aalesund.
Masinga
Wendigo
Posts: 1503
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 238 times
Been thanked: 115 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 18/07/15 kl.18:00

Post by Wendigo »

Jeg husker den store oppturen i fjor, men husker også at det ble strilefse og havreskjorte etterpå...

Men akkurat nå nøyer jeg meg med å nyte. Fantastisk!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 18/07/15 kl.18:00

Post by FSHelgeland »

Den store forskjellen fra fjoråret er at dette året har vi tatt poeng fra topplagene, noe vi ikke gjorde forrige sesong. Det forteller meg at toppnivået vår har blitt høyere, mens bunnnivået er like dårlig om ikke verre en forrige sesong. Fortsetter spillerne å legge ned denne innsatsen så vil det bli flere poeng utover i sesongen.
Tippeliga 2015
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 18/07/15 kl.18:00

Post by Cheese Smirnoff »

Ja, jeg er ikke overbevist enda. Det holder ikke med én kort, god periode, spesielt med bakgrunn i den fryktelige vårsesongen. Men det var en fryktelig viktig periode å snu den dårlige trenden, og det må vel være første gangen at Glimt utnytter at de har en kamp utenom resten av runden. Det kan ha en nyttig psykologisk effekt på de andre bunnlagene at Glimt tilsynelatende har en luke ned til de andre, vi så jo hvordan Vegard Hansen i Mjøndalen reagerte med "taper selv når vi ikke spiller".

Jeg forventer at førsteprioritet er å få 30 poeng i god tid før senhøsten, så kan spillerne senke skuldrene og nyte fotballen når plassen er sikret. 4 poeng etter Aafk og Start bør være en godkjent start på fortsettelsen av Operasjon Snuoperasjon.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 18/07/15 kl.18:00

Post by Novi »

Vi snudde jo med en veldig heldig seier mot VIF, og møtte er slapt RBK. Laget har absolutt løftet seg, og så har vi vært litt heldige med at poengene også har kommet. Greit for meg å gå på poengtap om de har den innsatsen resten av sesongen. For da får de nok poeng uansett.
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 18/07/15 kl.18:00

Post by bjornage »

Så tett som det er nå.. hvem vet? Jeg frykter vi brått kan miste både Sane og Badou over natta og det fort kan være utslagsgivende for om vi beveger oss 4-5 poeng nedover (nedrykk) eller oppover (topp 6). Spennende blir det. Uansett tror jeg Sandefjord er fortapt i bunnen og at mye skal til for at Mjøndalen berger plassen. Kvalik er kanskje det mest realistiske av worst case-utfallene, men tror og håper vi ikke havner så lavt.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 18/07/15 kl.18:00

Post by Masinga »

Cheese Smirnoff wrote: Jeg forventer at førsteprioritet er å få 30 poeng i god tid før senhøsten, så kan spillerne senke skuldrene og nyte fotballen når plassen er sikret. 4 poeng etter Aafk og Start bør være en godkjent start på fortsettelsen av Operasjon Snuoperasjon.
Det var noe som skuffet meg i fjor. Så fort Glimt fikk de nødvendige poengene, la man seg bakpå og tok det rolig. Meget uprofesjonelt!

Plassering har faktisk noe å si for inntektene til klubbene, deretter for spillernes lønninger.
Masinga
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 18/07/15 kl.18:00

Post by gavharr »

Sitter å ser kampen i reprise nå. Det første som slår meg, er at Daniel Edvardsen likner fryktelig på "Little Finger" fra Game of Thrones :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 18/07/15 kl.18:00

Post by Crazy horse »

Når jeg ser på tabellen, med det samme jeg tar den opp, altså, merker jeg at jeg har vanskelig med å se høyt nok opp, der Glimt befinner seg akkurat nå. Det er like morsomt og gledelig hver gang det skjer.
Fotball er nesten alltid morsomt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Molde - Bodø/Glimt 18/07/15 kl.18:00

Post by Cheese Smirnoff »

Masinga wrote: Det var noe som skuffet meg i fjor. Så fort Glimt fikk de nødvendige poengene, la man seg bakpå og tok det rolig. Meget uprofesjonelt!
De 5 poengene over 30-grensa i fjor kom i tredje siste og siste seriekamp. Men jeg mener ikke at man skal slippe seg nedpå og gi blanke, men heller slippe skuldrene ned og forsøke på spillestil og taktikk som man ikke kan tillate seg når man fortsatt er i nedryksssumpa. Det er da man kan utvikle spillet sitt, og forhåpentligvis vil Glimt kunne gjøre det tidligere neste sesong (hvis Halvorsen skrur opp ambisjonene).
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Post Reply