Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt 15/08 kl.18

Moderators: Sulliken, Larsen

Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt 15/08 kl.18

Post by Zann »

Men ballen kom jo bak ham. Det er jo slett ikke gitt at han hadde nådd den uansett.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt 15/08 kl.18

Post by Knuta »

Feil. Hadde han snudd seg hadde han enkelt klarert til corner. Han stopper delvis opp fordi han planlegger et brassespark som bare blir komisk.
OTH
Posts: 2271
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt 15/08 kl.18

Post by OTH »

Hvorfor kommer ikke TJ seg foran Viking spilleren på målet? Ellers synes jeg gjorde mye bra men de burde ha byttet ut de slitne spillerne tidligere. Nye muligheter på vestlandet neste helg, tapet måtte komme før eller senere, satser på nye 6 på rad nå
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt 15/08 kl.18

Post by ecke »

Kesseboy wrote:Jeg vil også få meddele min hoderystende irritasjon over coachinga. Glimt har sett småferdige ut i et kvarter, og det eneste trekket er et nøytralt bytte på midtbana. Puslete og defensivt.
Så hjertens enig! B/G trenger løpskraft og hurtighet mot slutten, framover og bakover, men da byttes Karlsen som iallefall ikke har hurtighet. Sørloth har gjort sitt 20 minutter fra slutt, og gjør mindre og mindre, og til slutt nesten ingen ting. Edvardsen for Konradsen, og Cruz for Sørloth, med Azemi på topp.

Jeg undres stadig hvor glad man er i spillere som ikke flytter føttene raskt nok :(
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt 15/08 kl.18

Post by Garrincha »

Klarer ikke å bli dritsur. Synes vi taper en kanp som kunne gått begge veier. Ok Sane kunne, skulle, burde osv osv, men sånn er bare spillestilen hans, og jeg liker spillestilen hans. Som kommentatoren presist sier, Sane er noe så skjeldent som en underholdende midtstopper, og vi skal IKKE glemme at han har vært outstanding for oss i det siste. Det som er viktig nå er at vi ikke lar denne kampen ødelegge selvtilliten i laget.

Ellers synes jeg Azemi er et fantastisk kjøp. Han er ikke bare en målscorer som venter på ketchup-effekten, men han er også en playmaker og bidrar også mye defensivt og jeg er nesten tilbøyelig til å si at han for øyeblikket et min favorittspiller på Glimt.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt 15/08 kl.18

Post by Kesseboy »

Jeg kan forstå at det ikke ble gjort bytter i forsvaret, og til dels på midtbana -- isolert sett fungerte disse lagdelene godt defensivt. Problemet blir når Olsen har en dårlig dag, Sørloth er sluttkjørt, som ecke sier, etter 70 minutter, og Azemi blir liggende vel djupt. Da hjelper det fint lite om forsvaret fungerer bra, for ballen kommer fort tilbake etter et oppspill. Det føltes for meg som om Viking tok mer og mer over, og Glimt ble mer og mer gustne. Da sitter jeg på følelsen av at trenerteamet burde ha sett dette og kompensert for det. Lett å være etterpåklok og foreslå ting som kunne ha vært gjort (har mange forslag) som så klart ikke nødvendigvis hadde gitt et anna resultat, men føler meg ganske absolutt sikker på at noe burde vært gjort for å "få tilbake" kampen etter utlikninga og i minuttene etterpå.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt 15/08 kl.18

Post by FSHelgeland »

Når Chatto taper duellen så går den i en høy bue over Sane, han kunne ikke løpt på den. Det eneste han kunne gjort hadde vært å ha en annen plassering, shit happens. Dessverre tapte vi denne gang men innsatsen var mer en godkjent så her er ingen grunn til å deppe. Vi kan fort ta poeng borte mot Haugesund.
Tippeliga 2015
ballack1981
Posts: 43
Joined: Mon Jun 29, 2015 10:48 am

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt 15/08 kl.18

Post by ballack1981 »

Jeg sitter her og er skikkelig skuffet over at vi ikke slår Viking i dag. Jeg synes ikke Viking var gode i dag. De virker sluttkjørte etter et meget tøft kampporgram!

Forskjellen i dag Glimt taper på en elendig forsvar. Dårlig lagledelse samt at Jonevnret faktisk gjør to meget kloke bytter.

Glimt for dårlig stall? Hvorfor bytter man ikke tidligere? Har man ingen og bytte inn på?

Samtidig synes jeg Glimt skal ha honnør for at de faktisk spiller en meget god kamp og Viking skaper jo ikke målsjanser!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt 15/08 kl.18

Post by Masinga »

To formlag møtes, hvorav det ene formlaget vinner. Sant å si har jeg ikke C-More og har ikke tenkt å få det heller. Har bare kampreferater å støtte meg til. På meg virker det som Glimt produserte mye. Det er bedre enn ikke å produsere. Tross alt er det kommet en soliditet inn i laget. Da Glimt omsider gikk opp i 1-0, vitner det om styrke. Målene til Viking var av det dumme slaget. Det viktige er at Glimt fortsetter som de har gjort i sommer og ikke lar et tap virke hemmende! Glimt har alle muligheter videre! Jeg har tro på en bedre høst enn i fjor.
Masinga
Glenn P
Posts: 2837
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt 15/08 kl.18

Post by Glenn P »

Syns absolutt ikke Sané skal lastes for målet.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt 15/08 kl.18

Post by Novi »

Syns trenerteamet, og da JHH, skal lastes får dårlig coaching ifa manglende bytter og dirigering når det buttet i mot. Bjørkan var mer hyppig med tidlige bytter, så lurer på om dette er en JHH-greie.

Skulle vi h scoret 2-1-målet i går ville det vært pga en enorm enkeltmannsprestasjon, og det kan man ikke basere spillet sitt på med den stallen vi har.
Una mas cerveza.
Glenn P
Posts: 2837
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt 15/08 kl.18

Post by Glenn P »

Novi wrote:Skulle vi h scoret 2-1-målet i går ville det vært pga en enorm enkeltmannsprestasjon, og det kan man ikke basere spillet sitt på med den stallen vi har.
Furebotn hadde jo en relativt stor sjanse der jeg syns laget skapte sjansen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt 15/08 kl.18

Post by Kesseboy »

Synes man spilte seg til en del ok sjanser, som følge av lagspill og kampplan. Målet var ironisk nok ikke en slik.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Viking - Bodø/Glimt 15/08 kl.18

Post by Garrincha »

Målet var Azemis verk. Regisør, hovedrolleinnhaver, produsent. Litj-oth med fin birolle. Kun statistroller igjen til Viking.

Dagen derpå irriterer det meg litt mer at vi tapte. Men man må vel innse at man ikke kan trekke det lengste strået hver kam der lagene er jevnbyrdige.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Post Reply