Kamptråd: Bodø/Glimt - Sarpsborg 08 Søndag 30/8 kl. 18

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sarpsborg 08 Søndag 30/8 kl. 18

Post by Garrincha »

Redningen til Londak og avvergingen til Sane var kritisk viktig. Nydelig innlegg på 3-1 målet, av Azemi. Og selvsagt Sørloths to mål. Han har virkelig begynt å putte gjevnt og trutt, og jeg mener han bør være hos oss også neste år. Har han bare godt av.

Utrolig bra at vi vinner på en middels dag.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sarpsborg 08 Søndag 30/8 kl. 18

Post by Zann »

Var litt skremmende å se hvordan Trondsen løp fra Valentin i andreomgangen. Er han veldig rask, eller er Valentin tregere enn jeg trodde?

Jeg synes også Brix ikke fikk gjort så mye. Karlsen var bedre, frisk og løpsvillig. Men jeg skjønner jo hvorfor de byttene kommer, vi ble løpende veldig mye imellom og S08 fikk mer og mer gjøre som de ville.
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sarpsborg 08 Søndag 30/8 kl. 18

Post by -list »

Gratulerer med seier og 3 poeng.

Det jeg er og forblir mest imponert over er snuoperasjonen og poengsankinga etter JHHs operasjon. Det er bare ett lag som ha slått oss de siste 10 kampene, Viking, både borte og hjemme. Vi har nå, som Rosenborg, vunnet 8 av de siste 10, og taper vi neste gang har vi fortsatt vunnet 8 av de siste 10. Rosenborg har et fattig poeng mer enn oss siste 10 kamper, og det er det ingen andre som har. Ved maks heldig utgang av neste runde, er vi alene om å ha vunnet 9 av de siste 10.

Til sammenlikning, første 10 kamper: 1 seier. Og det er ikke kommet allverdens forsterkninger til stallen fra da.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sarpsborg 08 Søndag 30/8 kl. 18

Post by Crazy horse »

Det som er rågøy statistikk er denne: På de tretten første kampene trengte vi 2,375 mål per poeng. På de ni neste har vi klart oss med 0,875. Vi satt igjen med fryktelig lite etter så mange scoringer, det er det ingen tvil om.
Fotball er nesten alltid morsomt
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sarpsborg 08 Søndag 30/8 kl. 18

Post by kimbo »

Svak kamp, men det som gjør irriterer meg mest er de som sitter med armene i kryss øverst på J-feltet..
Positivitetsmafian
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sarpsborg 08 Søndag 30/8 kl. 18

Post by Kesseboy »

Beklager. Skal holde meg unna Aspmyra for framtida.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sarpsborg 08 Søndag 30/8 kl. 18

Post by Boombadila »

Du kan joine meg i sofaen, da vinner alltid glimt.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sarpsborg 08 Søndag 30/8 kl. 18

Post by Ville Lehtinen »

Nytter ekstremt lite å bruke pisk for å få folk med seg. Hvis de som synger fortsetter med det, og bruker oppmuntring og oppfordring til å få folk med seg, så vil flere og flere komme på gli. Ikke surmuling og kjefting, da blir folk ihvertfall sittende med armene i kryss. Catch more flies with honey osv osv osv.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sarpsborg 08 Søndag 30/8 kl. 18

Post by J I P »

Er det Janteloven som gjør at publikum på Aspmyra ikke tar av?

Når man har den fantastiske stemningen fra oppgjørene mellom Celtic og Malmø i bakhodet, så er det litt synd at trege nordlændinger skal være så vanskelige å få til å bli hemningsløse på tribunen.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sarpsborg 08 Søndag 30/8 kl. 18

Post by Mr Bean »

Så jækla slapt av Saltenværingene at det ikke er mere folk på myra, etter 8 av 9 mulige seire på rad :?:
:?
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sarpsborg 08 Søndag 30/8 kl. 18

Post by kimbo »

Pisk? Nei det brukes nok ikke, jeg finner det personelig bare veldig irriterende, hva er poenget med å stille på J-feltet når du sitter bak med armene i kryss og ikke gir lyd fra deg nesten før Glimt går opp i 3-1, jeg går personelig på J-feltet av en enkelt grunn, for å synge, og for å lage litt bråk.
En annen ting jeg la merke til i går, i starten var flere høyere opp på feltet med å synge, men etterhvert spredde det seg at stadig flere av dem som var med i starten setter seg ned og så følger sidemann like etterpå, til slutt satt folk til nedenfor søylene.
Positivitetsmafian
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sarpsborg 08 Søndag 30/8 kl. 18

Post by Cheese Smirnoff »

Det er vel supporterklubbenes ansvar å få publikum med seg på synginga? Hvis flere og flere setter seg iløpet av kampen ligger vel problemet en annen plass enn hos dem som benytter anledningen til å sette seg.

Forøvrig syns jeg supporterne hørtes veldig bra på TVen. Kanskje årsbeste.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sarpsborg 08 Søndag 30/8 kl. 18

Post by Wendigo »

Det synes jeg er en underlig holding til det å være supporter. Hvis jeg ikke bidrar med mitt, så er det andre sin feil?
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sarpsborg 08 Søndag 30/8 kl. 18

Post by J I P »

Ansvar og Ansvar. Hvis man vil ofre kampen og stå vent mot tribunen, da kan man få med seg folket.
Hvis man bare synger utover banen fra første rad , da er - ihvertfall min erfaring - at det ikke er like lett for folket å henge seg på.

Generelt sett er frilynte nordlændinger overraskende passive når de kommer på fotballtribunen.
Skulle egentlig tru at lynnet skulle bidra til noe annet.
Hvis naboen på tribunen bidrar - så vil ikke en selv bidra - annet enn med klapping.'
Og så kan det hende at man reiser seg opp når Glimt scorer mål.
Janteloven eksisterer nok ennå.

Når man så har kampene mellom Malmø og Celtic friskt i minne, så ser man hvor morsomt man kan ha det på tribunen på kamp, men stille og beskjedne nordmenn - da tar liksom ikke helt av.

Drar man på kamp for å bli underholdt eller skal man selv bidra litt til produktet?
Når publikum på Aspmyra ikke en gang er i nærheten av å være kledd i gult, da tyder ting på at de fleste kun vil bli underholdt.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sarpsborg 08 Søndag 30/8 kl. 18

Post by Cheese Smirnoff »

Wendigo wrote:Det synes jeg er en underlig holding til det å være supporter. Hvis jeg ikke bidrar med mitt, så er det andre sin feil?
DGH hadde stor suksess med trøkksjef Røsten i deres storhetstid. De første kampene jeg var på J-feltet ble jeg hilst velkommen og inkludert i gruppa med en gang. Det var ikke mange som satt på setene under kampene da. Trøkksjefen fikk neppe sett så masse av det som skjedde på banen, men du store min så moro og hyggelig det var på J-feltet. Da trøkksjefen forsvant, forsvant også den gode stemninga.

Poenget mitt er at en supporterklubb får ikke mer liv enn de legger opp til selv. Man kan klage over at folk sitter på setene under kampen, men det får dem ikke til å reise seg. Da må man heller gjøre noe aktivt for å få dem opp og med.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Sarpsborg 08 Søndag 30/8 kl. 18

Post by Wendigo »

Det ene utelukker ikke det andre, men supporterene må være med og ta ansvar selv også, ellers blir det ikke noe liv.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Post Reply