Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 13/09 kl. 18

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 13/09 kl. 18

Post by Novi »

Tønne er vel egentlig venstreback/kant? Alternativet på høyre er Edvardsen, og de er vel begge spillere som ønsker å bidra mer fremover. Er vel treningene som avgjør hvem som starter.
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 13/09 kl. 18

Post by bjornage »

Om Zarek går ut er det kanskje naturlig å ta Jakobsen over til høyre og Tønne inn på venstre.

For meg virker det som Tønne har noe å fare med, jeg ser han gjerne starte en kamp som venstreback så vi får se hva han har å by på.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 13/09 kl. 18

Post by tomath »

I og med at Sane likevel ikke er suspendert så er jo et alternativ også Moe på høyreback og Saltnes inn i midtforsvaret. Jeg foretrekker helt klart Edvardsen.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 13/09 kl. 18

Post by Novi »

Jeg greller ved tanken på å bryte opp et fungerende stopperpar. Saltnes har gjort sine saker OK, men ikke bedre enn Moe. Vi forsvarer oss egentlig bra for tiden, selv om det ikke ser pent ut når Moe snur rævva til på 2-0-målet i går. Så ikke pent ut noen av brølerne til Saltnes tidligere heller, selv om disse ikke ble mål i mot.
Una mas cerveza.
Wendigo
Posts: 1502
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 236 times
Been thanked: 115 times

Re: Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 13/09 kl. 18

Post by Wendigo »

Hvis jeg regner riktig fikk vi 3 gule for kjeftbruk, det er bare tullete
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Glenn P
Posts: 2834
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 13/09 kl. 18

Post by Glenn P »

Man skal være forsiktig å si at Glimt mistet poeng pga. dommeren, men jeg tviler på at Odd hadde fått sitt andre om Overfallsmannen hadde fått det røde. Straffen var så tidlig at det ville hatt mye mer å si for kampen. Londak-situasjonen ble etterfulgt av mål mot sluttten av kampen. Er fornøyd med Glimt, ikke dårlig å holde Barcelona til en ett målsseier.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 13/09 kl. 18

Post by tomath »

Chatto fikk sitt gule for dytten/knuffingen mot Occean etter situasjonen med Londak. Forsåvidt forståelig, men unødvendig og urutinert likevel.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 13/09 kl. 18

Post by Garrincha »

Har sett litt på situasjonen med Ocean og Londak og jeg grøsser på tanken om hvordan det kunne godt hvis han hadde truffet bare bittelitt anderledes. Det er bra å gutse, men en slik takling når hodet på en motspiller er involvert er altså værste sort. Jeg mener det burde være mulig å i ettertid straffe Ocean for dette. Helt for jævlig.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 13/09 kl. 18

Post by Kesseboy »

På grunn av dommergeniet Hobber Nilsen, så kan vel ikke Occean straffes i ettertid.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 13/09 kl. 18

Post by bjornage »

Dommer var dårlig, men jeg har i grunn ingen problemer med tapet. Odd var såpass mye bedre enn oss at det ville vært et ran om vi fikk med oss noe. Surt, men jeg syns vi glimtvis byr på en del bra, også er det viktig at vi klarer å score. Vi er tilbake på vinnersporet på søndag.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 13/09 kl. 18

Post by Shredd »

Occean fikk gult og kommer ikke til få noe mer straff fra NFF.
De har vel neppe guts til å gi Hobber Nilsen noen "pause" heller siden han kommer rett fra en.
Bare å håpe at Londak fikk rista dette av seg fort og fortsetter storspillet mot Sandefjord. Blir forhåpentligvis en noe roligere kveld på Pavel da.
Hørte jeg riktig på StudioGlimt at Londak tok tog hele veien til Skien og tilbake pga øretrøbbel som gjorde at han ikke ville fly? Det er innsats det!
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 13/09 kl. 18

Post by Knuta »

Shredd wrote: pga øretrøbbel som gjorde at han ikke ville fly? Det er innsats det!
Han fikk ikke lov til å fly av legen, ville nok gjerne hvis han kunne.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 13/09 kl. 18

Post by Masinga »

Dommeren er vel det man kan karakterisere som hjemmedommer. Og dem er det mange av!

Nei, dette var en svak kamp av Glimt. Det får være grenser for hvor mye frustrasjon man skal legge på dommeren.
Masinga
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 13/09 kl. 18

Post by Novi »

Glimt spilte dårlig, men kunne kommet unna med både 1 og 3 poeng med litt flaks. Føler at dommerent drepte all mulighet for at vi skulle få noen heldige poeng.
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 13/09 kl. 18

Post by bjornage »

Shredd wrote: Hørte jeg riktig på StudioGlimt at Londak tok tog hele veien til Skien og tilbake pga øretrøbbel som gjorde at han ikke ville fly? Det er innsats det!
Riktig i følge dagens AN. Nærmere 41 timer reisetid på eget iniativ - han kunne holdt seg hjemme om han ville.
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd: Odd - Bodø/Glimt 13/09 kl. 18

Post by G-s-enz »

Londak er en Glimtlegende!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply