Kamptråd Strømsgodset-Bodø/Glimt Lørdag 26/9 Kl. 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd Strømsgodset-Bodø/Glimt Lørdag 26/9 Kl. 18:00

Post by G-s-enz »

Bah Brix igjen fra start,hadde håpet på Konradsen. Tror heller ikke på seier men uavgjort er bra :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd Strømsgodset-Bodø/Glimt Lørdag 26/9 Kl. 18:00

Post by Crazy horse »

Ser på en hakkete link, men har inntrykk av at Glimt klarer seg svært godt. Olsen burde iallfall scoret.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd Strømsgodset-Bodø/Glimt Lørdag 26/9 Kl. 18:00

Post by Garrincha »

Trond Olsen på landslaget. Snarest!
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd Strømsgodset-Bodø/Glimt Lørdag 26/9 Kl. 18:00

Post by G-s-enz »

Ok omgang defensivt. Men vi skaper nada uten Konradsen. Brix bidrar med svært lite,ut med han.

Må få Azemi mer med også. Sane må høgge Marcus Pedersen i andre!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd Strømsgodset-Bodø/Glimt Lørdag 26/9 Kl. 18:00

Post by Vegard »

An.no/live:

"Olsen med tidenes miss! Bortefansen kan ikke tro sine egne øyne! Vingen kommer alene med Bugge Pettersen, og med keeperen på halvdistanse gjør han alt rett og runder sisteskansen nydelig. Jobben er gjort, nå skal han bare sette ballen i det tomme målet, men veteranen sleiver til og skuffer ballen utenfor med god margin!"
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd Strømsgodset-Bodø/Glimt Lørdag 26/9 Kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Jaja. Man får ikke mer moro enn man lager sjøl, eller hva?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd Strømsgodset-Bodø/Glimt Lørdag 26/9 Kl. 18:00

Post by Vegard »

:roll: Bom på åpent mål og selvmål.
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Kamptråd Strømsgodset-Bodø/Glimt Lørdag 26/9 Kl. 18:00

Post by OTH »

Synd med det selvmålet, kunne fort ha greid poeng om ikke. Mener og Tim ble snytt for straffe.
Chatto burde ha fulgt Pedersen på 2-0 og ikke bare små jogge ved siden av
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd Strømsgodset-Bodø/Glimt Lørdag 26/9 Kl. 18:00

Post by FSHelgeland »

Enig på 2-0 er jo Chatto foran men gjør ingenting for å måke ballen til hjørnespark. Ellers så går jo alt som kan gå galt, galt i denne kampen. Olsen skulle hatt mål, Londak skulle normalt ha holdt det første målet og jeg har da sett at det har blitt dømt straffe på slike situasjoner mang en gang tidligere. Denne kampen er bare å glemme så fort som mulig å så tar vi sats i neste.
Tippeliga 2015
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd Strømsgodset-Bodø/Glimt Lørdag 26/9 Kl. 18:00

Post by G-s-enz »

Føler vi kunne klart uavgjort her men mens Bugge tar det meste tar Londak nada!

Nok en gang skapes det masse etter Konradsen kommer inn! Tilfeldig? Nei
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd Strømsgodset-Bodø/Glimt Lørdag 26/9 Kl. 18:00

Post by Zann »

Jeg synes det er veldig rart at Brix får fortsette å spille på bekostning av konradsen.

Ellers ser det ut om om Chatto tror Londak skal rykke ut i situasjonen der Pedersen scorer. Etter en lang periode med mye stang inn måtte det vel komme noen kamper der marginene går mot oss. Er ikke så mye å deppe for etter denne kampen, jeg synes Glimt egentlig gjør en helt grei bortekamp.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Strømsgodset-Bodø/Glimt Lørdag 26/9 Kl. 18:00

Post by Cheese Smirnoff »

Brix er dessverre langt fra noen indreløper. Hadde Halvorsen gitt han fri rolle idag, eller ordnet han det på egen hånd? Det bør være en god grunn til at Konradsen ikke startet, han er altfor god til å sitte på benken.

Ellers syns jeg kampen var stang ut, ikke en spesielt dårlig kamp av Glimt men taper jo fortjent slik som det utviklet seg.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd Strømsgodset-Bodø/Glimt Lørdag 26/9 Kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Synes vel å si at Londak tar nada er litt drøyt. Han har da fire-fem kvalifiserte redninger?

Prestasjonsmessig en ok kamp for Glimt, men det feiles i avgjørende øyeblikk. Londaks tabbe kommer på verst tenkelige tidspunkt for Glimt, og det er vel bare typisk at den oppskrytte eklingen gjør 2-0 etter at Glimt har kjørt kampen ei stund med dårlige innlegg og svake avslutninger.

Alt i alt en plasseringskamp -- mot lag som Viking, Odd og Godset tapet vi. Ikke fordi de er så voldsomt mye bedre i alle spillers faser, men fordi de er litt bedre i ytterpunktene.

PS! Jeg håper jeg slipper å se den midtbanekonstellasjonen igjen. Den virker helt feilbalansert.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Kamptråd Strømsgodset-Bodø/Glimt Lørdag 26/9 Kl. 18:00

Post by Sulliken »

http://open.spotify.com/track/5cKFiKNZA0ZVPNh73FjUsF
Litt slik jeg av og til ser på enkelte dommere..

Og de må straffes.
http://open.spotify.com/track/5i1yGHFiD8JgcRMmGCY9Zb


Der Fullovich, jeg??
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd Strømsgodset-Bodø/Glimt Lørdag 26/9 Kl. 18:00

Post by Shredd »

Skuffet over resultatet, kunne like gjerne stått 1-3. Laget med marginene på sin side vant.

Chatto og Brix sliter, men der Chatto spiller seg noe opp i løpet av kampen forblir Brix middelmådig. Han klarer ikke å oppfatte bevegelse rundt seg og havner 1-2 sek på etterskudd før pasningen til motspiller er mottatt. Og når du møter Godset som er dyktige på å skape veggspill og trekanter på småflater blir dette veldig tydelig. Om det kommer av konsentrasjonssvikt eller at han ikke er bedre er jeg ikke sikker på, men det han viser nå holder ikke i Tippeligaen.

En del slurv hos Glimt i dag. I 1. spiller man på seg brudd i mot rett uten for egen 16 flere ganger, men klarer for det meste å demme godt opp for Godset. Baklengsene er mest utur, men noe sløvt i samtlige. Spes 2-0 bør man klare å plukke opp den eneste i feltet. På 3-0 klarer vi å spille på oss nok et unødvendig brudd, men at Tagbajumi klarer å krangle seg forbi 3 mann og får tuppa inn en tåfreser er mye uflaks. Han har knapt kontroll på ballen på de 6-8 sekundene han tråkler seg innover.

Men fra 1-0 og ut er det faktisk Glimt som styrer kampen totalt. Det skal man ta med seg. Man rundspiller Godset på bortebane, de legger seg lavt for å holde på en 1-0 ledelse i frykt for Glimt. Det er et bra kompliment.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Strømsgodset-Bodø/Glimt Lørdag 26/9 Kl. 18:00

Post by Knuta »

Komikveld. Olsen og Londak misser er helt bak mål. Hadde dette skjedd i en annen liga ville de blitt benket i flere kamper. Det går bare ikke. Chatto og Brix var elendige. Spesielt Chatto stopper opp enhver kontring. Et trøtt og slitent Godset burde vi slått klart. Elendig og det finnes ingen unnskyldning.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd Strømsgodset-Bodø/Glimt Lørdag 26/9 Kl. 18:00

Post by ecke »

Jeg synes det lignet litt av vårkampene, mye godt spill, men tabbe etter tabbe. Olsen og Londaks, men også Chattos jobb på 2-0, og hvor var Sane? På tredjemålet bør Valentin gå i sikring, ikke være tilskuer. :(
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd Strømsgodset-Bodø/Glimt Lørdag 26/9 Kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Er rimelig glad for at man i Glimt ikke benker spillere etter enkelttabber. Det er noe nordkoreansk over å gjøre sånt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd Strømsgodset-Bodø/Glimt Lørdag 26/9 Kl. 18:00

Post by FSHelgeland »

At vi gjør noen feil på 2-0 og 3-0 synes jeg forsåvidt er greit. Vi presser på for å få en utligning og da kommer man gjerne ut av posisjoner og det kan glippe i mot. Det er tross alt bedre å peise på fremover synes jeg en å safe inn et 1-0 tap. De tabbene som ble avgjørende for kampen var Trond sin og Pavel sin, men som jeg bruker å si den som ikke gjør feil er den som ikke gjør noe. Både Pavel og Trond er avgjørende for flere poeng riktig vei en for de gal vei. Det var mye bra som skjedde i denne kampen og jeg synes det skal fokuseres på det i stedet for å grave seg ned over de feilene som ble gjort.
Tippeliga 2015
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd Strømsgodset-Bodø/Glimt Lørdag 26/9 Kl. 18:00

Post by Shredd »

Synes faktisk det Chatto gjør på 2-0 er værre enn Londaks tabbe. Det ser ut som at han ikke gidder å fullføre. Kan bare beine vekk den ballen til corner lenge før Pedersen kommer inn. Jogger inn, mulig han venter på Londak, men det virker sløvt og innsatsløst. Innsats som hovedregel burde være greit innarbeidet nå!
Post Reply