Kamptråd: Bodø/Glimt - Vålerenga, fredag 2. oktober, kl.19.00

Moderators: Sulliken, Larsen

ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Vålerenga, fredag 2. oktober, kl.19.00

Post by ingen87 »

Sulliken wrote:
dagobert wrote:(...) og i dag skjønner jeg heller ikke byttene
Tønne.. Jeg husker ingen konkrete situasjoner med han.. Så han gjorde seg ikke bort.. sannsynligvis.


.
Det som skjedde var at man fikk løftet Thomas Jacobsen opp på midtbanen, og flyttet Karlsen ned på DM. Etter byttet ble det et helt annet trykk i midtbanen. Sett bort fra Furebotten var både Konradsen og Chatto nærmest ute av kampen. Konradsen var latterlig svak på fredag. Med flere dårlige valg, dårlig posisjonering, lav innsats og lite trykk. Skuffet meg. Så kommer Karlsen inn som indreløper, og han og Chatto sliter voldsomt med hvem som skal dekke opp bakover. Blir mye bedre når Tønne kommer inn for Chatto. Da blir det en mye bedre balanse i midtbanen, og løpskraften til Furebotten og Jacobsen gjorde at vi fikk lagt stort press på enga mot slutten.

Synes begge byttene var fornuftige, og gjorde noe med den svake midtbanen vi hadde gjennom hele kampen (ikke Furebotten). At de tar ut Olsen, javel, merkelig!
Førr Evig!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Vålerenga, fredag 2. oktober, kl.19.00

Post by Masinga »

En elendig kamp av Glimt. Jeg synes synd på publikum, jeg synes synd på TV-seerne og jeg synes på Glimt. Det er synd at man ikke legger ned mer innsats og prøver å få nye venner. I dagens fotball er det fullt mulig å tiltrekke seg nye tilhengere også utenfor Bodø og Nordland. Men Glimt tenker ikke slik. Det virker som man er fornøyd med det lille man har. Det virker som det er likegyldig om man får en 13. plass eller en 8. plass.

I denne kampen gikk det 75 minutter før Glimt fant ut at de ville spille fotball. At det sitter noen på tribunen eller foran TV-skjermen var helt likegyldig. Spesielt midtbanen var svak, med unntak av Furebotn. Han jobbet utrettelig. Tror det er en god idè å kjøre Thomas Jakobsen frem på midtbanen. Muligheten for å bruke en unggutt som Patrick Berg bør også vurderes. Jeg vil tro han er spillesugen. Angående Sørloth går det en grense for hvor stort ansvar Glimt skal ta for å utvikle han. Han har gjort mye bra tidligere i sesongen, men virker nå ute av form. Da kan man heller bruke Azemi som spiss. Og tenke neste sesong.
Masinga
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Vålerenga, fredag 2. oktober, kl.19.00

Post by Knuta »

Det er vel mye av de jeg skisserte i et tidligere innlegg. Jeg vil ha Azemi på topp og to lynvinger Edvardsen/Olsen. Da får vi brukt kontringspillet til fulle. Jeg synes Tønne ser veldig bra ut, litt overrasket at han ikke spiller mer. Helt enig at vi trenger løpskvalitet på midtbanen. Er fortsatt veldig overrasket over Konradsen litt 'slappe' holdning. Etter at han mister ballen er det ofte lett jogging tilbake. Det er liksom ingen guts i gutten.
Post Reply