Kamptråd: TIL - Bodø/Glimt, søndag 1. november, kl.18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Kamptråd: TIL - Bodø/Glimt, søndag 1. november, kl.18.00

Post by Taskeladdn »

Halvorsen har helt rett i det intervjuet da..
Han sier det er en grunn til at så mange demonstrerer imot dommeren og han sier at Tromsø var bedre enn Glimt idag.

Glimt tapte fortjent, men det er jaggu lenge siden en dommer har irritert meg så mye.
Det er lett å være et bedre lag når man alt dømmes i ens favør og jeg lurer virkelig på hvordan kampen hadde vært med 50/50 dømming.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: TIL - Bodø/Glimt, søndag 1. november, kl.18.00

Post by Garrincha »

Vi kan jo snart kanskje prøve oss på Mourinho da. Kanskje han kan ta med seg Hazard.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Kamptråd: TIL - Bodø/Glimt, søndag 1. november, kl.18.00

Post by ingen87 »

Cheese Smirnoff wrote:Glimt må kartlegge trener-kandidater, i tilfelle neste sesong starter som de to foregående.
Synes dette er en god tanke. Forhåpentligvis gjør de et litt grundigere arbeid enn Garrincha - som plukker kandidater som Tom Kåre, Tom Nordlie og Mourinho :)
Kanskje har vi noen i organisasjonen Glimt som kan finne realistiske kandidater..
Førr Evig!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: TIL - Bodø/Glimt, søndag 1. november, kl.18.00

Post by bjornage »

Noe tvilsom dømming, men han har ikke noe å gjøre med at vi taper. Vi må bare akseptere at vi spilte en grufullt svak kamp.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd: TIL - Bodø/Glimt, søndag 1. november, kl.18.00

Post by Kesseboy »

Litt samme som sist, altså. Dårlig dømming, dårligere prestasjon fra Glimt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: TIL - Bodø/Glimt, søndag 1. november, kl.18.00

Post by Garrincha »

Det var bra mange i organisasjonen Glimt som hadde lyst å ansette Tom Kåre ved forrige korsvei. Men det ble ikke noe av pga mye motstand i byen ellers. Og Nordlie blir alltid trukket frem når man snakker om trenerkandidater, for han er jo stort sett alltid arbeidsledig :) resten av trenerdebatten holder jeg meg unna i kveld, har vel poengtert nok hva jeg mener om det.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Kamptråd: TIL - Bodø/Glimt, søndag 1. november, kl.18.00

Post by G-s-enz »

Fortjent tap,ryggradløse spillere.

Verste er at spillere som Bjørkan og Berg ikke får prøve seg. Fint signal å sende
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Kamptråd: TIL - Bodø/Glimt, søndag 1. november, kl.18.00

Post by Gvandreassen »

Har liksom prøvd å summe meg her på morrakvisten, men er faen fortsatt like skuffa. Dette har satt like dype spor som da Shitty stjal PL-tittelen rett foran nesa til United. Og den satt i i flere uker. Blir en frustrerende dag på jobb i dag. En av mine kolleger er LSK-supporter..
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Kamptråd: TIL - Bodø/Glimt, søndag 1. november, kl.18.00

Post by ingen87 »

Kjenner ikke helt at jeg klarer å bli skuffa. Var opp til mine forventninger. Skuffelsen var nok større forrige helg når vi ble pissa på av LSK. Kanskje derfor forventningene var lave denne gangen?
Førr Evig!
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: TIL - Bodø/Glimt, søndag 1. november, kl.18.00

Post by mortsto »

Gvandreassen wrote:Nei vettuhva. Nå er vel han TIL-supporteren som skriver for an.no fornøyd. Og skulle Ondrasek dra fra TIL? FAEN.
Live-oppdateringen til AN/Nordlys/andre aviser er et samarbeidsprosjekt, der en person oppdaterer fra hver arena. Mao er det som meldes fra Aspmyra med Glimt-briller, og det fra Alfheim med TIL-briller.
ingen87 wrote:Vi må vel forvente at det samme skjer neste sesong og. Spesielt siden vi mister enda flere av våre sentrale spillere. Men herregud, vi har jo kommet oss på 10 plass på tabellen, selvfølgelig ordner det seg neste år og :) (som enkelte har prøvd å overbevise meg om i andre tråder).
Hvis det er meg du refererer til, så står jeg fortsatt ved at det er liten grunn til å klage over at vi helt sikkert rykker ned neste år. At ting "ordner seg" også neste år er langt fra sikkert. Det må knallhard jobbing til både fra spillere, trenere, markedsavdeling og ledelse.

Ellers er det meste sagt. Kjip blåmandag etter en dritt dårlig kamp. Hadde håpa det var mer ære og gøts i laget, men dessverre tok jeg feil. Fullt fortjent serier til drittlaget i nord. Litt synd kurven peker så kraftig nedover før serien slutter. Det er fort at det setter seg en sånn oppgitthet i de som skal fylle stadion neste år. Er det noen vits med sesongkort 2016 når laget ikke gidder?
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Kamptråd: TIL - Bodø/Glimt, søndag 1. november, kl.18.00

Post by ingen87 »

Husker ikke helt, men ja hvis du føler deg truffet så var det nok deg. Tror klubben har en blytung vinter i møte, men som du sier så kan det løse seg med knallhard jobbing fra spillere, trenere, markedsansvarlig og ledelse. Vi krysser fingrene!
Det er ikke umulig, men det blir blytungt. Ikke sikkert vi har råd til å finansiere overtidsarbeidet xD

De to siste kampene, samt seriestarten viser at vi har et bunnivå som ikke likner grisen. Når vi i tillegg mister våre beste spillere så er det ikke rart at optimismen for kommende sesong er på bånn. Ikke likt meg i hele tatt, kanskje har jeg fått ny optimisme etter et par glimrende signeringer i februar :)
Førr Evig!
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: TIL - Bodø/Glimt, søndag 1. november, kl.18.00

Post by mortsto »

Det er mer sånn: Jeg er keeper, og du er Trond Olsen med høyrefoten. Skuddet ditt treffer cornerflagget, så jeg føler meg ikke truffet. Men jeg skjønner at det var meg du siktet på. :rock

EDIT: Ellers er det jo greit å se hvem som kommer inn og ikke holder nivået. Tønne er ikke god nok, TJ har mistet indreløperteften sin. Konradsen og Saltnes har fortsatt ikke vist noe som tilsier at de skal bli solide tippeligaspillere, men bla bla unge lovende lokale, så jeg foreslår de får en sesong til.
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Kamptråd: TIL - Bodø/Glimt, søndag 1. november, kl.18.00

Post by ingen87 »

Pøh. Husker du målet mot Sarpsborg 08? Du er Kerr! ;)

Neida.. Tror egentlig ikke vi er så uenige. Vi er begge enige i at vi får en knallhard vinter (?). Forskjellen er at jeg er veldig kritisk til måten de har jobbet de siste vintrene, og sliter med å se hvordan de skal klare å gjøre Glimt slagkraftig etter at halve laget forsvinner.

Mens du er mer optmistisk og ser for deg at de kan komme i mål med et par smarte signeringer(hvis jeg husker forrige diskusjon rett?).
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: TIL - Bodø/Glimt, søndag 1. november, kl.18.00

Post by Boombadila »

At Glimt har et lavt bunnivå, burde ikke overraske noen som har fulgt Glimt i mer enn en kamp. Det som virkelig er interressant er jo at dette bunnivået manifisterer seg uavhengig av hvem som har hovedtreneransvaret. Det er jo nesten så man kan begynne å tro at det er noe i vannet...


Ellers ser jeg at folk er negative til neste års sesong før årets sesong er avsluttet. Det er greit at man skal se realistisk på ting, men å male fanden på veggen før man i det hele har begynt på tomtearbeidet, det høres ut som noe bare HMS-folk kan klare. Eller Tromsøfolk.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Kamptråd: TIL - Bodø/Glimt, søndag 1. november, kl.18.00

Post by ingen87 »

Trenger vi virkelig enda et forsmedelig tap hjemme mot Stabæk før vi kan begynne å bli negative? :p
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: TIL - Bodø/Glimt, søndag 1. november, kl.18.00

Post by Knuta »

Mot Stabæk blir det tap uten Moe/Sane i forsvar. Det sier seg selv. Ellers så ser vi hvor mye Furubotn har betydd for dette laget i år. Konradsen småjogger og er puslete, Chatto er støttepasning ekspert, og TJ kom aldri inn i kampen. Da blir det ikke mye å hente på midtbanen. Når så Londak er på bærtur igjen og Nordbye nekter Trond bakrom så forstår alle at vi ikke kan vinne en slik kamp.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: TIL - Bodø/Glimt, søndag 1. november, kl.18.00

Post by Boombadila »

Image
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Kamptråd: TIL - Bodø/Glimt, søndag 1. november, kl.18.00

Post by ingen87 »

Knuta wrote:Ellers så ser vi hvor mye Furubotn har betydd for dette laget i år.
Vi trenger å treffe på fem slike signeringer neste sesong.

Vi har ikke råd til noen Joshua Silva, Torgeir Dahle eller Robert Vikestad!
Last edited by ingen87 on Mon Nov 02, 2015 11:29 am, edited 1 time in total.
Førr Evig!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: TIL - Bodø/Glimt, søndag 1. november, kl.18.00

Post by MhepA »

Jeg frykter seriøst at vi tar en Brann til neste år. Sier gjennom hele sesongen at dette kommer til å ordne seg også ryker vi tilslutt.

Vi har allerede et dårlig lag, og til neste år skal ikke Sørloth og Sané spille. Vi er absolutt ingenting uten dem. Saltnes har fått sjansen og han er ikke god nok. Han er heller ikke ung nok til å forsvare slike prestasjoner. Vi takker farvel og ønsker han lykke til i en OBOS-klubb. Kanskje Mjøndalen ønsker han?

Chatto kommer jeg heller ikke til å savne om vi mister han. Det jeg kommer til å savne er spillere som har prestert på et bra nivå jevnt over hele sesongen. Sørloth hadde en skandalestart, men etterhvert ble han en meget viktig brikke som scoret jevnt og trutt. Sané var ene og alene midtforsvaret i en hel sesong. Brede Moe og Saltnes var ikke mye til hjelp.

Zarek Valentin glimter til mer og mer. Nå har han en sesong i TL i sekken. Han kommer nok til å bli viktig.

TJ er grei backup på venstreback men jeg vil gjerne ha inn en skikkelig kvalitetsback. Imingen kan vi også si hadet til. Trofast, men ikke god nok.

Konradsen sliter med å ta over for Badou. Store sko å fylle, så vi får se hvordan han jobber gjennom vinteren. Han er jo ung og blomstrer forhåpentligvis mer neste sesong. Har en blandet følelse.

Azemi blir bedre neste år. Samme som Zarek, han må få en sesong bak seg i TL før han slår til skikkelig. Olsen på venstrekanten er jo helt technobingo. Jeg er fortsatt litt bitter over hvor vi sløste med talentet til Berglann. Foreløpig INGEN på spissplass. Der er jeg jævlig spent.

På keeperplass er jeg jævli usikker på hvordan vi ser ut. Forhåpentligvis blir Londak også får vi inn en verdig utfordrer i det minste.

Så her kommer lista i prioritert rekkefølge:
1) Midtspiss
2) Midtstopper (1)
3) Keeper
4) Venstreback
5) Anker
6) Midtstopper (2)
7) Indreløper (venstre)
8) Høyrekant
9) Spissutfordrer
10) Venstrekant
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply