Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk, søndag 8. november, kl.18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk, søndag 8. november, kl.18.00

Post by Sulliken »

Knuta wrote:Her blir det 0-6, En helt ny forsvarsfirer uten trøkk. En ekstrem treg midbane. Uffa meg for et lag. Er Furubotn skadet?.

Du traff nesten.. Bare med motsatt fortegn...

Herregud for en kamp. :hedre :glimt

Nå skal 2. omg sees i reprise.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk, søndag 8. november, kl.18.00

Post by Knuta »

Så er da spørsmålet. Har Glimt hatt feil inngang til en del kamper i år?. Hvordan er coachingen inn mot kampene?. Ofte starter vi kampene med et enormt lavt press og i tillegg kommer vi ikke opp i ballfører og presser ikke de som legger innlegg. Det blir hverken fugl eller fisk(som mot LSK både hjemme og borte). I går uten noe som helst press går Glimt ut i andre omgang med voldsomt tempo, høyt press, fine kombinasjoner, ligger tett på motspiller, gode innlegg, utrolig samhandling, er tøff i nærkampene og skyter fra langt hold. Hva skjedde?, og hvorfor har de ikke gjort noe tilsvarende før i år. Hvis det er så mye talent i dette laget som i går hadde 4 faste spillere ute samt at Azemi var delvis syk så er det jo enestående. Men Glimt er jo fortsatt Glimt da som taper 6-2 mot TUIL i en viktig cupkamp og slår bronsjelaget i eleiteserien med 6-1. Derfor har jo laget fått omtalen som laget med med laveste bunnivå og et veldig høyt toppnivå. Jeg liker virkelig at mine spådommer blir gjort til skamme når det går Glimts vei.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk, søndag 8. november, kl.18.00

Post by ecke »

B/G har spilt etter samme "melodi" gjennom lang tid, borte som hjemme. Lavt press, men ønsker intensivt press, med "drillo"-pumping. Midtbane må også sørge for å holde formasjonen og presset, ikke for store avstander. Problemet er at man ikke alltid lykkes med det man ønsker. I år har de hatt suksess med mye, utrolig mye bra. Venstre back Jacobsen, som egentlig ikke er venstre back. Moe som måtte lære seg å kvitte seg med ballen fort som mulig. Konradsen måtte erstatte Norges beste midtbanespiller! Furebotn som mange ikke hadde hørt om, og knapt noen trodde på. Sørloth med en Tippeligakamp i 2014, og som RBK solgte til Groningen fordi de ikke hadde bruk for han. Azemi, toppspiss i 2016, men fra 2. divisjon i mars! Er det rart at det var vanskelig til å begynne med. Lavt press, men intensivt, er slik B/G kan, og må bygge laget etter.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk, søndag 8. november, kl.18.00

Post by SH »

Tror ikke vi skal lure oss til at dette var mer enn det var for Stabæk. Sesongen deres var over så fort Konradsen setter inn 2-1, og det er vel ikke bedre når de har fått med seg at Marcus Pedersen scoret etter 20 sekunder og Godset ledet 2-0 til pause på Marienlyst. Nå kom riktignok VIF godt inn i kampen, men da på et tidspunkt hvor Glimt ledet Glimt 5-1.

Bevares; det var en god Glimt-kamp (og de må spille mot den motstanderen de har) og jeg synes det var spesielt gledelig å se hvor godt Karlsen og Konradsen jobbet på midten. Flere ganger vant de ballen på midten som satte igang farlige kontringer. Med Furebotn - med bedre motor enn disse to - som den siste av de tre på midten kan det bli jævlig å møte Glimt. Ikke Start anno 2005-jævlig, men klarer man halvparten av det aggressive presset, kan det bli veldig gøy for Azemi og Trondzki på topp.

Signér nå en fireårskontrakt med Konradsen og forsøk å få til en kultur hvor de talentfulle nordnorske spillerne ikke må til Strømsgodset eller Rosenborg for å komme seg til utlandet. Spreng klubbkassa om så.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk, søndag 8. november, kl.18.00

Post by Sulliken »

Her skal jeg sette meg ned å se kampen i reprise på sumo. Hakk-hakketi-hakkhakhakk. på SDkvalitet.

Nei. Det er ikke pcn min, nettverk, etc. Alle andre kamper fungerer fint. Trøster meg med med 5-1 over Start i stedet. I HD
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk, søndag 8. november, kl.18.00

Post by Wendigo »

En viss fare for at du ikke var alene om å ville se akkurat den kampen i reprise akkurat da...
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk, søndag 8. november, kl.18.00

Post by tomath »

Jeg fikk bare feilmelding da jeg skulle se den. Kanskje mange som vil ha seg en ønskereprise, ja :-)
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk, søndag 8. november, kl.18.00

Post by Sulliken »

Jeg har prøvd både i dag og i går. Akkurat samme problem
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk, søndag 8. november, kl.18.00

Post by J I P »

Man får inntil videre nøye seg med sammendraget på litt over 4 minutter.

http://www.altomfotball.no/element.do?c ... lUrl=false
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk, søndag 8. november, kl.18.00

Post by mortsto »

User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk, søndag 8. november, kl.18.00

Post by Garrincha »

:lol:
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk, søndag 8. november, kl.18.00

Post by gavharr »

Jalasto var da veldig fornøyd i det minste :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk, søndag 8. november, kl.18.00

Post by Kesseboy »

Ser ut som samling før en begravelse. :lol:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply